[MSS ALL] Montaz Szyberdachu. |
Autor |
Wiadomość |
Paweł W.
Mitsumaniak
Auto: MSS 1,6 2002, Nissan Note 1,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Paź 2013 Posty: 433 Skąd: z Warszawy
|
Wysłany: 14-02-2016, 12:42 [MSS ALL] Montaz Szyberdachu.
|
|
|
Witam Wszystkich,
Koledzy, czy ktorys z Was probowal zalozyc szyberdach w Mitsubishi Space Star-ze?
Przyznam, ze bardzo lubie szyberdach w aucie, szukalem MSS-a, bez skutku a pojawilo sie w portalach ogloszeniowych masa szyberdachow wyjetych z aut.
Czy MACIE WIEDZE, CZY mozna zamontowac w MSS odsuwany dach, czy jest to mozliwe?
Najserdeczniej Pozdrawiam
Pawel |
_________________ Pavcio SS1,6 |
|
|
|
 |
remi
Forumowicz
Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 810 Skąd: wałbrzych
|
|
|
|
 |
cakp
Mitsumaniak
Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Sie 2012 Posty: 347 Skąd: Mazury
|
Wysłany: 20-02-2016, 23:04
|
|
|
Kiedyś była moda na zakładanie szyber dachu w maluchach 126p choć w kilku 125p nawet widziałem. Jeżdziło takich maluchów pełno. Dziwnie to wyglądało, może kwestia przyzywczajenia. Nie wiem jak ze szczelnością, niby wszędzie można dziurę wyciąć. Nie wiem czy fabrycznie w tym miejscu nie ma podwójnej blachy czy jakiegos pasa wokół szyberdachu jak w masce by to jakoś usztywnić wzmocnić. Poszukaj w google firm. |
|
|
|
 |
Janq
Forumowicz

Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Lis 2015 Posty: 384 Skąd: LU/DW
|
Wysłany: 20-02-2016, 23:20
|
|
|
Paweł W., jeśli chodzi o OEMowy szyberdach, to dach jest zupełnie inaczej przygotowany - dodatkowe wzmocnienia dachu, podwijana blacha w miejscu dziury, miejsca do montażu szyberdachu, odpływy wody w słupkach.
Wycinanie dziury w dachu, to osłabianie jego konstrukcji i sztywności. |
_________________ プリメーラ P11GT
_ |
|
|
|
 |
AidsD
Mitsumaniak

Auto: Space Star 1.6 MPI Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 18 Mar 2015 Posty: 1868 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 20-02-2016, 23:44
|
|
|
W w czasie bum zupelnie inaczej kontrukcja pracuje. |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 21-02-2016, 01:03
|
|
|
Panowie... zamiast wymyślać popatrzcie w serwisówkę
Tam jest wszystko pięknie rozrysowane z numerami części włącznie.
Dodatkowe wzmocnienia?
Wzmocnień jest mniej niż w pełnym, bo sama konstrukcja ramy szyberdachu pełni rolę usztywniającą (to nie jest tylko kawałek "szyby"), która "spina " poprzeczne belki.
Wycinasz dziurę (potrzebny dobry blacharz bo nie wystaczy tylko wyciąć poszycia, tylko trzeba trochę poklepać i pospawać (a przy spawaniu tak dużej powierzchni łatwo o deformację), usuwasz jedną belkę i dwa jej boczne mocowania.
Wstawiasz szyber i gotowe.
Teoretycznie.
W rzeczywistości kupno szyberdachu to początek drogi.
Musisz mieć wszystkie zaczepy i mocowania, wiązkę do wpięcia w instalację (nie wiem czy w SS jest wyprowadzona wiązka do dachu), przełącznik, "rurki" do odpływu wody, podsufitkę i jeszcze sporo innych części, zaślepek, klipsów itp.
Jak chcesz montować OEM szyberdach to albo kup cały dach z zamontowanym szyberdachem, albo całego dawcę.
Bez tego nawet bym nie podchodził do tematu. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21016 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 21-02-2016, 08:58
|
|
|
Taniej chyba wyjdzie poszukać nowego auta z szyberdachem .
Jeśli już się bawić to odciąć stary dach i wspawać nowy z szybrem . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 21-02-2016, 11:23
|
|
|
Bizi78, żadnego całego dachu się nie wstawia. To bez sensu. Robi się dokładnie tak jak napisał mkm i tak będę robił w Galancie. Myślisz, że jak dasz auto do jakiejś firmy montującej nieoryginalne szyberdachy elektryczne, np. firmy Webasto to oni jeżdżą po szrotach i szukają dachu do wstawienia Raczej nie, bo montaż takiego szybra trwa kilka godzin. Właśnie taki niefabryczny szyber Webasto miałem w Maździe 626 i nic nie trzeszczało ani nie skrzypiało. Wyglądało jak oryginał, co prawda szybko zepsuł się napęd i silniczek szyberdachu, ale to inna sprawa, w końcu był niemiecki... |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 21-02-2016, 12:01
|
|
|
Bizi78 napisał/a: | Taniej chyba wyjdzie poszukać nowego auta z szyberdachem |
Niestety, ale tak - przynajmniej jest pewność, że nie będzie sprawiał kłopotów (szczelność, otwieranie, brak "zacinania się" dachu) no i koszty.
Kilka stówek za szyber i części, kilka u blacharza, kilka u lakiernika i robią się koszty
Bizi78 napisał/a: | Jeśli już się bawić to odciąć stary dach i wspawać nowy z szybrem . |
Żeby to miało ręce i nogi trzeba wymienić samo poszycie, bez ruszenia konstrukcji, a poszycie ma dwa miejsce gdzie jest zgrzewane na zakładkę - z przodu (pod uszczelką przedniej szyby) i tył (tam gdzie zawiasy klapy).
Boki rozwierca się banalnie, ale z tymi dwoma miejscami jest kłopot.
Albo trzeba wyciąć nie ruszając zgrzewów, albo próbować je rozwiercać i rozginać. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21016 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 21-02-2016, 12:33
|
|
|
Hugo napisał/a: | żadnego całego dachu się nie wstawia. To bez sensu. |
Bez sensu to później walczyć z korozją i przeciekami .
Wątpię aby ktoś wstawił sam szyber i wszystko było ok jak z fabryki . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 21-02-2016, 17:31
|
|
|
Bizi78, nie ma mowy o żadnej korozji i przeciekach, tylko trzeba mieć łeb na karku i dobrze zabezpieczyć spawy.
Będę wstawiał szyber i będzie lepiej jak z fabryki, bo przy okazji fabryczne zgrzewy dodatkowo zabezpieczę specjalną masą antywibracyjną, no i oczywiście dach zostanie wygłuszony |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21016 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 21-02-2016, 17:37
|
|
|
Pożyjemy, zobaczymy . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 21-02-2016, 19:17
|
|
|
Nie kracz |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21016 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 21-02-2016, 21:44
|
|
|
Hugo napisał/a: | Nie kracz |
To jak z reperaturkami nadkoli, tak czy siak po paru latach ruda i tak wyjdzie czy dasz 100zł czy 1000zl .
Nie da się zrobić jak w oryginale w fabryce . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 21-02-2016, 22:39
|
|
|
Bizi78 napisał/a: | Nie da się zrobić jak w oryginale w fabryce | Nie chcę tak, chcę lepiej W fabryce tak zrobili nadkola, że też rdzewieją |
|
|
|
 |
|