Właśnie kupiłem Outlandera - kilka pytań nowego użytkownika |
Autor |
Wiadomość |
mentosik
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lut 2016 Posty: 37 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 22-02-2016, 15:12 Właśnie kupiłem Outlandera - kilka pytań nowego użytkownika
|
|
|
Witam
Właśnie co nabyłem używanego Outlandera. Rok 2008, silnik 2.0DID. Jako świeżutki użytkownik mam kilka pytań. Poczytałem trochę forum ale nie znalazłem jednoznacznych odpowiedzi.
1) Moje auto nie ma kamery cofania. Chciałbym takową zamontować ale nie chcę kupować dość kosztownej (nawet tej chińskiej) stacji multimedialnej. Myślę o jakimś tablecie czy czymś takim podpiętym jakoś nad radiem. Chodzi mi raczej o budżetową wersję. Czemu tak? Nie zależy mi na nawigacji (google maps mam w telefonie), nie zależy mi na filmach, muzyce itp. Chodzi tylko o kamerkę cofania, najlepiej z narysowanymi liniami. Ktoś coś kombinował w tym kierunku?
2) W moim aucie gałka skrzyni biegów jest nieco wytarta i chciałbym ją wymienić. Na allegro takowej nie znalazłem. Ma ktoś jakieś źródełko, gdzie można takową nabyć? Byle nie kosztowała 200zł...
3) Otwierana rampa (czy jak to się nazywa) bagażnika jest dość mocno styrana (auto używane przez nurka). Można te wewnętrzne plastiki wymienić na nowe? ASO odpada
4) Jestem z Wrocławia, ma ktoś sprawdzonych mechaników do tego auta ? Mam pod domem spoko mechanika ale to raczej taki ogólny, wiecie, bez takiego zacięcia do rozwiązań, do szukania przyczyny itp - nie pasjonat niestety.
5) Większość z Was ma zrobiony tuning do tego samochodu. Strasznie mi się podoba opcja zwiększenia mocy. Nie znalazłem ani na tym forum ani na necie informacji ile taki tuning kosztuje? Może ktoś polecić speca we Wrocławiu lub okolicach ? Moje auto ma przejechane 150.000km - tuningować jeszcze ? Nie skróci do za mocno żywotności? Turbina była niebawem czyszczona, dwumasa niewymieniana i nie zdradza objawów zużycia.
6) Jako świeżutki użytkownik chciałbym żeby moje auto błyszczało, świeciło się, pachniało itp Wiecie, nowe auto musi cieszyć:) Poprzedni właściciel nie zadbał żeby auto w środku było mega czyściutkie (co akurat uważam za plus). Nie chcę oddawać auta do czyszczenia, chcę sam go wypucować bo w ten sposób poznam każdy centymetr auto, zobaczę ukryte schowki, patenciki na jakieś mocowania itp itd Coś jak rozpakowywanie prezentu przez pieciolatka Moje pytanie - czym wypucować skórę w tym aucie? Ja wiem, że na necie mnóstwo porad ale generalnie do skóry a każde auto ma pewnie swoją skórę tudzież "skórę". Macie jakieś sprawdzone środki do konserwacji, czyszczenia, nabłyszczania skórzanej tapicerki ?
7) Jeśli moje autko upomni się o serwis to co ja mam właściwie zrobić? ASO chcę unikać szerokim łukiem. Jakie czynności serwisowe powinienem zrobić? Jadę do mechanika i co mam powiedzieć? Coś się wymienia przy takich serwisach ? Jakieś orientacyjne koszty takiego okresowego serwisu ? W sensie te cykliczne koszty, nie że coś się zużyło np klocki już są do wymiany czy coś stuka i trzeba wymienić.
8 ) Jeszcze sam tego nie sprawdzałem bo nie miałem kiedy ale poprzedni właściciel mówi, że radio (to fabryczne, bez nawigacji) potrafi się samo ściszyć podczas jazdy i nie jest to ta funkcja zmiany głośności dostosowanej do prędkości. Był z tym w ASO i powiedzieli mu, że oni mogą co najwyżej radio wymienić ale koszty kosmiczne jak zawsze więc się nie zdecydował. Ma ktoś z Was z czymś takim do czynienia? Da się jakoś z tym uporać ? |
|
|
|
 |
krecisie
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Maj 2015 Posty: 105 Skąd: Checiny
|
Wysłany: 22-02-2016, 15:25
|
|
|
Witaj wśród użytkowników traktorka 2.0 DID i gratuluje zakupu.
Jeśli podkręcanie mocy w dolnośląskim to spróbuj sobie wygooglować np: dynosoft Wrocław.
Mają dobrą opinię. Inna sprawa że to zależy oid indywidualnego stanu silnika i podzespołów. Należy również się liczyć z tym, że dwumasa nie ma zapasu na podwyższanie mocy i przy częstym wykorzystywaniu całej mocy szybciej się zużyje.
Jeśli chodzi o tylna burtę bagażnika to spokojnie na alledrogo znajdziesz jakieś w dobrym stanie. Łatwo to wymienić bo w manualu do Outka znajdziesz schematy jak to rozkręcić.
Inna sprawa to gałeczka skrzyni biegów bo farba na niej jest mało żywotna ale od czasu do czasu pojawiają się takowe po serwisach w necie.
Możesz również szukać wśród użytkowników Lancera bo i w tym modelu czasem spotyka się identyczną 6. biegówke z taką samą gałką. Ja za swoja zapłaciłem ok 80zł a szukałem ze 2 mies.
Jesli chodzi o czynności serwisowe i okresowe sprawdzanie to szukaj tego w manualu, Jesli nie posiadasz, ściągnij sobie z działu download..
Weź pod uwagę rozrząd, wymianę oleju w silniku oraz w skrzyni i stan oleju w transferze, dyfrze . Wszystko zależy od przebiegu auta i jego stanu . Najlepiej dowiedzieć się od poprzedniego właściciela( o ile godny zaufania ) kiedy wymieniał oleje .
Powodzenia i szerokości |
_________________ Polonez Caro 94' - Opel Astra GT 1.6 94'- Opel Tigra 1.4 98' - Mazda 323F 1.5 - Rover 416 - Skoda Roomster 1.9- Mercedes W210 3.0- VW Passat 1.9 AT 02'- VW Passat B5FL MT 04' - Outlander II - Audi A5 TDI 14'
 |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 22-02-2016, 20:34
|
|
|
mentosik napisał/a: | oje pytanie - czym wypucować skórę w tym aucie? Ja wiem, że na necie mnóstwo porad ale generalnie do skóry a każde auto ma pewnie swoją skórę tudzież "skórę". Macie jakieś sprawdzone środki do konserwacji, czyszczenia, nabłyszczania skórzanej tapicerki ? | Ja ostatnio używam środków (różnych) firmy Carchem. mentosik napisał/a: | adę do mechanika i co mam powiedzieć? Coś się wymienia przy takich serwisach ? Jakieś orientacyjne koszty takiego okresowego serwisu ? | na stronie mitsu były tabele przeglądów w pdf. Koszty zależą od tego co będziesz robił. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 22-02-2016, 22:49
|
|
|
załóż kamerkę na lusterko wsteczne to najlepsze rozwiązanie ,pelno tego na alledrogo i każdy elektryk to ci zrobi |
_________________
 |
|
|
|
 |
mentosik
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lut 2016 Posty: 37 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 22-02-2016, 23:37
|
|
|
krecisie napisał/a: | Jeśli podkręcanie mocy w dolnośląskim to spróbuj sobie wygooglować np: dynosoft Wrocław.
Mają dobrą opinię. Inna sprawa że to zależy oid indywidualnego stanu silnika i podzespołów. |
Dzięki za kontakt, zadzwonię i się będę pytał. Tylko dalej nie wiem ile taki tuning kosztuje. I nie pytam o kwotę wiążącą ale o orientacyjny koszt, bo nie wiem czy to jest 500zł czy 5000zł. Jakaś zmowa cenowa? Nigdzie nie ma tej informacji. Dzwonić mogę ale jako laik się wypowiem o co mi chodzi i gość pewnie mi powie kwotę o 30% wyższą, bo czemu nie. Jak mam wydać 2000zł za zmianę softu w aucie to spasuję.
krecisie napisał/a: |
gałeczka skrzyni biegów bo farba na niej jest mało żywotna |
A można to jakoś zregenerować? Ktoś nanosił nową farbkę ? Jakiś hint czym to można pomalować?
krecisie napisał/a: |
Jesli chodzi o czynności serwisowe i okresowe sprawdzanie to szukaj tego w manualu
|
Dzięki, sprawdzę w manualu.
lexus napisał/a: |
załóż kamerkę na lusterko wsteczne
|
http://allegro.pl/ekran-l...5986407448.html o czymś takim mówisz? Szkoda mi trochę tego oryginalnego lusterka, które jest jakoś tam ściemniane (nie jest zwykłym "analogowym" lusterkiem). |
|
|
|
 |
krecisie
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Maj 2015 Posty: 105 Skąd: Checiny
|
Wysłany: 23-02-2016, 06:19
|
|
|
zmapowanie + testowanie auta na hamowni to koszt rzędu 1700-2000 zł . Pamiętam do VW Passatów hurtem 5 szt. wgrali za 1200 zł od łebka 4 lata temu. Radość z mocy +25km i 380 NM bezcenna bo różnica jest odczuwalna. Jest tylko jeden problemik , zwykle trzeba czekać w kolejce tygodniami.. możesz ewentualnie przegonić fure do katowic, dynosoft katowice uchodzi za jeden z najlepszych
Co do gałki to są spece nawet na alle.... gdzie można oddać gałkę czy kierownicę do regeneracji ale szczerze to nie widziałem efektów ich pracy..
Z Wrocławia nie znam nikogo kto to robi ale i tak musisz oddać element do malowania lub do wysyłki wiec możesz zapytać tu: https://www.facebook.com/RRCustomsPL/?fref=ts . Wiem odnawiają również wnętrza aut i robią to naprawdę świetnie |
_________________ Polonez Caro 94' - Opel Astra GT 1.6 94'- Opel Tigra 1.4 98' - Mazda 323F 1.5 - Rover 416 - Skoda Roomster 1.9- Mercedes W210 3.0- VW Passat 1.9 AT 02'- VW Passat B5FL MT 04' - Outlander II - Audi A5 TDI 14'
 |
|
|
|
 |
mentosik
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lut 2016 Posty: 37 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 23-02-2016, 08:34
|
|
|
krecisie napisał/a: | zmapowanie + testowanie auta na hamowni to koszt rzędu 1700-2000 zł |
Dzięki! To indywidualnie odpuszczę Może za jakiś czas jakby się zebrało kilka osób z wrocka to bym się podłączył co by taniej wyszło. |
|
|
|
 |
alojso
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2016 Posty: 194 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 23-02-2016, 14:04
|
|
|
Nie odpuszczaj, bo chip sprawia sporo frajdy.
Ja chipowałem 2 tygodnie temu i jestem szczęśliwy (170KM i 380Nm). Zapłaciłem 1000 zł ("po negocjacji") razem z dwukrotnym badaniem na hamowni 4x4 (ponoć jednej z najlepszych na rynku) i razem z mechanicznym i programowym wyłączeniem EGR (mój outek oddycha już tylko czystym powietrzem!). Podzwoń, popytaj w swojej okolicy - teraz jest martwy sezon na takie rzeczy, więc jest duża szansa na promocję (w firmie gdzie to robiłem, standardowa cena to 1800 zł). Ewentualnie wpadnij do Szczecina to dam Ci namiar |
|
|
|
 |
krecisie
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Maj 2015 Posty: 105 Skąd: Checiny
|
Wysłany: 23-02-2016, 18:27
|
|
|
alojso dobrze prawi, nie odpuszczaj. byłem tydzień temu w Szczecinie na meczu..to ładne miasto jest no i sie przy okazji auto ztuninguje |
_________________ Polonez Caro 94' - Opel Astra GT 1.6 94'- Opel Tigra 1.4 98' - Mazda 323F 1.5 - Rover 416 - Skoda Roomster 1.9- Mercedes W210 3.0- VW Passat 1.9 AT 02'- VW Passat B5FL MT 04' - Outlander II - Audi A5 TDI 14'
 |
|
|
|
 |
mentosik
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lut 2016 Posty: 37 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 23-02-2016, 21:49
|
|
|
Właśnie odebrałem moje ukochane autko Pierwsza jazda taka dłuższa, nie próbna.
Pierwsze wrażenia - jestem przerażony, bo muszę się nauczyć jazdy samochodem na nowo... On jest po prostu wielki Siedzisko musiałem sobie - elekrycznie, a co! - podnieść na maxa bo bałem się, że będę wszystko zahaczał. Najgorzej w garażu podziemnym - mam miejsce w narożniku i muszę trochę poćwiczyć... będzie na styk
Przejechałem się trochę miastem, trochę AOW (obwodnica wrocławia na której można pocisnąc nawet 200km/h) i.... i faktycznie ten tuning jest potrzebny Normalna jazda jest ok, przyspieszenie takie od 0 jest też ok jak potrzebuję - w trybie miejskim, do wyprzedania tira na trasie bym się bał podejść.
Porównanie mam do mojej skodzinki fabii 1.9tdi i jest w sumie podobnie, ale skoda wydaje się być mocniejsza w zakresie od 80 wzwyż.
W Outlanderze podoba mi się świst turbinki już od samego dołu obrotów.
Panowie mam pytanie - w instrukcji obsługi jak i tutaj na forum często jest użyte sformułowanie "w ASO można to ustawić". Chodzi mi o działanie kluczyka, obsługę radia, itp itd - nie silnik czy te 'twarde' parametry ale właśnie obsługę peryferii. Mogę to jakoś sam zrobić kupując kabelek, podpiąć laptopa i poustawiać jakieś tam suwaczki? I jeśli nie, to czy ASO kasuje jakieś pieniążki za zmianę ustawień ? |
|
|
|
 |
Puzonik83
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0DID Instyle
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lut 2014 Posty: 78 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 25-02-2016, 00:40
|
|
|
Ja po tuningu swojego 2.0DID właśnie na większych prędkościach odczułem wielką poprawę i to mi się spodobało. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 25-02-2016, 17:06
|
|
|
mentosik napisał/a: | Mogę to jakoś sam zrobić kupując kabelek, podpiąć laptopa i poustawiać jakieś tam suwaczki? I jeśli nie, to czy ASO kasuje jakieś pieniążki za zmianę ustawień ? | 1. Raczej to się nie opłaca - to nie VW, gdzie kabelek kosztuje 50zł. 2. Oczywiście - i to nie małe |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
markowoj
Forumowicz Markowoj
Auto: outlander 2.0 tdi 2008r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Kwi 2010 Posty: 55 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 26-02-2016, 00:08
|
|
|
Kolego Mentosik, tym świstem turbiny to nie trzeba się niestety cieszyć , bo normalnie to nic ze świstania nie powinno być , pozdrawiam |
|
|
|
 |
krecisie
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Maj 2015 Posty: 105 Skąd: Checiny
|
Wysłany: 26-02-2016, 06:07
|
|
|
dokładnie, u mnie jej nie słychać wcale, przynajmniej w kabinie. Kiedyś w innym aucie mi świszczała po regeneracji ale z tego co wiem, świst może oznaczać początek jej końca. |
_________________ Polonez Caro 94' - Opel Astra GT 1.6 94'- Opel Tigra 1.4 98' - Mazda 323F 1.5 - Rover 416 - Skoda Roomster 1.9- Mercedes W210 3.0- VW Passat 1.9 AT 02'- VW Passat B5FL MT 04' - Outlander II - Audi A5 TDI 14'
 |
|
|
|
 |
mentosik
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lut 2016 Posty: 37 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 26-02-2016, 07:43
|
|
|
Turbina była rok temu oddana do czyszczenia.
Jak depnę to auto bardzo ładnie ciągnie. Czuć, że to turbo zasysa autko do przodu.
Nie jestem pewien czy ten świst to turbina, tak mi się wydaje ale ja mechanik nie jestem. Lubię po prostu wiedzieć co mam w aucie i co do czego służy
Dziś zauważyłem, podczas ruszania na samym sprzęgle - bez dodawania gazu - że autko ciągnie ale jak zaczyna brakować mocy i tak jakby auto się lekko dławiło (ale ciągle rusza) to z silnika dochodzą takie paskudne dźwięki - ktoś tu na forum pisał 'jakby wiadro gwoździ wrzucić do silnika'. Jak dodam ciut gazu to dźwięk ten ustaje. W skodzie fabii 1.9tdi mam bardzo podobny dźwięk i nie wiem czy w tdi to normalne czy coś zaczyna się kończyć ? Popołudniu może nagram dźwięk jeśli uda mi się go uchwycić telefonem. |
|
|
|
 |
|