[Cari 1.6] Zapaliła się kontrolka ładowania |
Autor |
Wiadomość |
reicz
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 Comfort `03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Maj 2009 Posty: 107 Skąd: Gorzów Wielkopolski
|
Wysłany: 23-02-2016, 19:56 [Cari 1.6] Zapaliła się kontrolka ładowania
|
|
|
Witam.
Dzisiaj podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka ładowania i nie chce zgasnąć. Napięcie na włączonym silniku 14,6-14,7 V przy akumulatorze. Na wyłączonym silniku sam akumulator pokazuje 12,9 V. Odpięcie kostki od alternatora skutecznie wyłącza kontrolkę ale po ponownym podłączeniu kontrolka pali się nadal. Czy padł alternator? Czy może gdzieś indziej szukać przyczyny? Można narazie tak jeździć? |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 23-02-2016, 21:07
|
|
|
Mógł paść regulator, to że ma dobre napięcie nie znaczy że ładuje dobrym prądem do tego trzeba, wpiąć amperomierz i sprawdzić jakim prądem ładuje przy różnych obciażeniach. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 23-02-2016, 21:08
|
|
|
Prawdopodobnie padł obwód pradowy alternatora, na wszelki wypadek możesz jeszcze sprawdzić przekaźnik alternatora, najbprawdopodobniej nie obędzie się jednak bez demontażu alternatora - jeżeli jest to uszkodzony obwód w alternatorze to akumulator tak długo nie posmiga |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
reicz
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 Comfort `03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Maj 2009 Posty: 107 Skąd: Gorzów Wielkopolski
|
Wysłany: 23-02-2016, 21:40
|
|
|
a orientujecie się może czy od każdej cari podejdzie alternator czy trzeba szukać w zależności od silnika i rocznika auta? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 23-02-2016, 21:46
|
|
|
Najlepiej sprawdź jaki masz symbol na tabliczce na alternatorze abys dobrał sobie alternator zgodny z pradem obciązenia, jezeli nie masz zamiaru regenerować. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
reicz
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 Comfort `03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Maj 2009 Posty: 107 Skąd: Gorzów Wielkopolski
|
Wysłany: 23-02-2016, 21:48
|
|
|
a jakie mogą być koszty regeneracji orientujecie się? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 23-02-2016, 21:57
|
|
|
Regulator w jakości oryginału koło 110 - 150zł, zalezy gdzie zapytasz
rozłożenie złożenie alternatora w zalezności od regionu, ale tak przeciętnie koło 40zł
do tego nalezy doliczyć wybudowanie i zabudowanie alternatora oraz koszty dodatkowe w postaci, ewentualnych łozysk na alternator, paska alternatora, etc |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
reicz
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 Comfort `03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Maj 2009 Posty: 107 Skąd: Gorzów Wielkopolski
|
Wysłany: 24-02-2016, 18:03
|
|
|
dzisiaj rano kontrolka normalnie się zachowywała czyli zapaliła się a potem zgasła. Jednak jadąc po pracy znów się zapaliła. Czy to coś nie łączy czy to normalne objawy uszkodzenia alternatora?
[ Dodano: 01-03-2016, 20:28 ]
a czy ktoś wie czy da carismy 1.6 z roku 2003 były montowane alternatory 90A czy 70A? może ktoś przerabiał temat i wie bo ja nie mam jak sprawdzić. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21019 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 01-03-2016, 20:31
|
|
|
Wg. instrukcji w 1.6 były montowane 90 i 70A.
Podaj vin na PW to sprawdzę w ASA. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
|