 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[3.0 V6] Płyn hamulcowy |
Autor |
Wiadomość |
Sir Stanczyk
Forumowicz

Auto: Montero Sport 2001 3.0 6v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Sty 2016 Posty: 186 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 26-02-2016, 11:19 [3.0 V6] Płyn hamulcowy
|
|
|
Witam
Zaczął mi mrygać BRAKE (kiedy nie jest ręczny zaciągnięty) zazwyczaj jak trzęsie autem albo na wzniesieniach. Rzadko, bo rzadko ale jednak zdarza się, a nie będę czekał aż coś poważniejszego się zdarzy...
Domyślam się, że A) to niski poziom płynu hamulcowego. Ewentualnie B) pływak się zawiesił. No i przy okazji C) wymienię klocki w przeciągu miesiąca.
Teraz który płyn lepiej kupić i czy wystarczy dolać czy wymienić cały?
TEN - http://e-pajero.pl/uklad-...ot4-1l-trw.html
czy TEN - http://e-pajero.pl/uklad-...ot4-1l-ate.html
???
Najpierw wolałbym tylko dolać i sprawdzić czy przestaje mrygać. Jeśli chodzi o całkowitą wymianę oleju (i klocków) (to planowałem na kwiecień, ale chyba zrobię teraz) to ilość to sobie w manualu sprawdzę. Hmm sprawdziłem i jest napisane "ile wymagane" "as required". Czyli ile mniej więcej kupić tego oleju? Żeby starczyło by dolać i by później wymienić?
Dzięki za pomoc i podpowiedź |
|
|
|
 |
Janq
Forumowicz

Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Lis 2015 Posty: 384 Skąd: LU/DW
|
Wysłany: 26-02-2016, 23:35
|
|
|
Jeśli panujesz dolewkę, to w zasadzie na "chwilę" możesz dolać cokolwiek normalnego - ATE, TRW, Eni.
Wymiana płynu hamulcowego zalecana jest co 2-3 lata, tak więc jak będziesz robił klocki, to wymień od razu płyn hamulcowy w całym układzie - 30zł za 1L (bo tyle średnio wchodzi do układu) to pieniądz żaden.
Kontrolka od "ręcznego" zapala się w dwóch przypadkach - zaciągnięcie dźwigni hamulca ręcznego oraz niski stan płynu hamulcowego w zbiorniczku - to jest tożsame ze zużytymi okładzinami ciernymi. |
_________________ プリメーラ P11GT
_ |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 27-02-2016, 13:39
|
|
|
Sprawdź sobie czujnik od ręcznego. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
Sir Stanczyk
Forumowicz

Auto: Montero Sport 2001 3.0 6v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Sty 2016 Posty: 186 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 27-02-2016, 16:35
|
|
|
Oczywiście po napisaniu tego tematu "BRAKE" przestał mrugać
Ale i tak jeszcze w tym miesiącu wymienię płyn hamulcowy i klocki i jak będzie trzeba to tarcze (a coś mi się wydaje, że będę musiał, nie że źle mi auto hamuje, ale czasami jest taki dźwięk jakby coś o coś ocierało w jednym punkcie-momencie obrotu koła)
O czujniku też myślałem i chcicałem to sprawdzić (tak jak zawieszony pływak) no, ale jak to zwykle bywa - chcę komuś coś pokazać i problem magicznie znika...
Zaczyna mrygać jeśli już to tylko na większych wzniesieniach, bo po jakimś czasie znowu zaczęło. Nie wiem co o tym myśleć. Albo płyn (który wydaje się , że jest pełny - powyżej takiego czegoś plastikowego po odkręceniu nakrętki) albo klocki mi się kończą. Kurde za dużo zajęć i za dużo na głowie nawet żeby na szybcioch zdjąć koło i to sprawdzić |
_________________ Były właściciel Carisma 1.6 1999 GL (7lat) - niezawodne
Później inne marki które zawiodły, nawet te niezawodne
Teraz powrót do Mitsubishi
Obecnie: Montero Sport 2001 3.0 6v |
|
|
|
 |
|
|