Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:56
[I 2.0] przerywacz?
Autor Wiadomość
Kafarnauster 
Nowy Forumowicz
Mateusz

Auto: Outlander 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Lip 2015
Posty: 28
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-02-2016, 18:17   [I 2.0] przerywacz?

Ostatnio zaczęło się dziać coś dziwnego z kierunkowskazami w moim outku. Kierunki mrygają ~2x częściej ale tylko czasami. Żadna żarówka się nie spaliła. Podczas działania awaryjnych jest normalnie. Częstotliwość zmienia się czasami podczas pracy kierunkowskazu. Pomryga szybko, potem kilka razy wolno potem znów szybko... Mieliście taką przypadłość?

Zaczęło się kilka dni temu od żarówki mijania (H4) z pękniętym żarnikiem, też nie padła "całkiem" tylko raz świeciła a raz nie ale to ewidentnie wina żarnika, który raz stykał a raz nie... Żarówkę oczywiście zmieniłem ale kierunki nadal szaleją.
 
 
qlka2 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2,0 Sport 4WD 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Paź 2013
Posty: 151
Skąd: KT
Wysłany: 28-02-2016, 19:27   

Robiłem coś podobnego u szwagra w Peugeocie.
Działo się podobnie. Powodem był nadpalony styk od masy w tylnej lampie przez co się momentami tracił kontakt.
Posprawdzaj styki do wszystkich lamp.
Zwróć uwagę czy dzieje się to przy obu kierunkach czy tylko przy jednym.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 29-02-2016, 09:09   

Jeśli miga 2x częściej to znaczy że uaktywnił się ficzer sygnalizujący przepalenie żarówki. Zacznij od sprawdzenia która żarówka nie miga w momencie kiedy to się dzieje.
 
 
qlka2 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2,0 Sport 4WD 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Paź 2013
Posty: 151
Skąd: KT
Wysłany: 29-02-2016, 11:21   

I dokładnie taki efekt będzie jak nie będzie chwilowo styku na którejś z lamp bo się zachowa tak jakby nie było żarówki.
Być może któraś żarówka jest na wykończeniu ale jeżeli trwa to już jakiś czas stawiałbym na brak styku.
 
 
Kafarnauster 
Nowy Forumowicz
Mateusz

Auto: Outlander 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Lip 2015
Posty: 28
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-03-2016, 18:42   

Gdyby któraś żarówka nie świeciła to sprawa byłaby jasna, wymieniłbym albo oczyścił styki i po sprawie.. Chodzi o to że cały czas świecą się wszystkie 3 żarówki na stronę, niezależnie od częstotliwości, jak włącze awaryjne też jest dobrze i wtedy zawsze mryga normalnie.

Ten "ficzer" jak to nazwałeś jest rozwiązany elektronicznie ? w tym samochodzie nie ma jakiegos normalnego elektrycznego przerywacza? A jeśli jest to gdzie, może zamókł?
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 03-03-2016, 21:25   

Kafarnauster napisał/a:
Gdyby któraś żarówka nie świeciła to sprawa byłaby jasna, wymieniłbym albo oczyścił styki i po sprawie.. Chodzi o to że cały czas świecą się wszystkie 3 żarówki na stronę, niezależnie od częstotliwości, jak włącze awaryjne też jest dobrze i wtedy zawsze mryga normalnie.
A nie masz jakiś żarówek LEDowych zamiast zwykłych? Próbowałeś zamieniać żarówki ze stroną "działającą"? Przy zapalonych awaryjnych żarówki świecą jednakowo?

Kafarnauster napisał/a:
Ten "ficzer" jak to nazwałeś jest rozwiązany elektronicznie ? w tym samochodzie nie ma jakiegos normalnego elektrycznego przerywacza? A jeśli jest to gdzie, może zamókł?
Elektronicznie, całość ogarnia procesor w ETACS, więc nie ma problemu tak to zbudować żeby dla awaryjnych nie reagował na mniejsze obciążenie.
 
 
Kafarnauster 
Nowy Forumowicz
Mateusz

Auto: Outlander 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Lip 2015
Posty: 28
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-03-2016, 18:03   

Mam jedną Ledową, wewnątrz sufitową z tyłu ale to chyba nie może być przyczyną? i tak podczas jazdy jest zgaszona...

Przy awaryjnych zawsze jest dobrze.
Zwiększenie częstotliwości występuje losowo przy włączaniu kierunkowskazów - nie ważne z której strony, czasem rzadziej czasem częściej - nie zauważyłem związku z... niczym. Po prostu czasami mrygają częściej(źle) czasem normalnie.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 17-03-2016, 00:01   

Kafarnauster napisał/a:
Przy awaryjnych zawsze jest dobrze.
To jest normalne zachowanie, zacytuję serwisówkę:

If the lamp bulb of the front or rear turn signal lamp
has burned out, the flashing speed becomes faster to
alert the driver that the lamp bulb has burned out.


Even if the lamp bulb has burned out, the flashing
speed of the hazard lamp is not changed

Przy czym ten drugi zapis jest chyba kiepskim tłumaczeniem, bo lampka wyłącznika od awaryjnych nie miga, tylko świeci się na stałe razem ze światłami pozycyjnymi.

Kafarnauster napisał/a:
Zwiększenie częstotliwości występuje losowo przy włączaniu kierunkowskazów - nie ważne z której strony, czasem rzadziej czasem częściej - nie zauważyłem związku z... niczym.
Dopóki nie zreprodukujesz tego problemu, pozostaje korzystanie z wróżek. Problemem może być uszkodzona kostka, zły styk w oprawce albo przegniły lub nacięty kabel. Nie wiem czy jakikolwiek elektryk samochodowy podejmie się diagnozowania takiego problemu. Sam możesz zacząć od ruszania kablami przy włączonych migaczach, tylko wcześniej upewnij się czy system reaguje od razu na odłączenie żarówki i migania zwalnia od razu po podłączeniu jej z powrotem.
 
 
qlka2 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2,0 Sport 4WD 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Paź 2013
Posty: 151
Skąd: KT
Wysłany: 17-03-2016, 00:02   

A ja dalej nalegam żeby przyjrzeć się stykom wszystkich lamp migającej strony. :)
Jest ich aż trzy do sprawdzenia.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 17-03-2016, 08:43   

qlka2 napisał/a:
A ja dalej nalegam żeby przyjrzeć się stykom wszystkich lamp migającej strony. :)
Jest ich aż trzy do sprawdzenia.
Z czego jedną boczną można wykluczyć, przynajmniej serwisówka tak twierdzi.

BTW nie masz przypadkiem jakieś wersji nieeuropejskiej? Może ktoś na siłę przerabiał oprawki żarówek.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.