Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] 1.8Gdi umiera
Autor Wiadomość
Mackowsky 
Nowy Forumowicz

Auto: Volvo v40 1.8Gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2016
Posty: 21
Skąd: Ostrzeszow
  Wysłany: 01-03-2016, 23:23   [Cari 1.8 GDI] 1.8Gdi umiera

Witam serdecznie.
Mam problem z volvo v40 1.8 gdi. Pisze tutaj gdyz jest to silnik montowany miedzy innymi w carismie. Ale do rzeczy. Problem polega na tym ze samochod stracil moc a komputer wskazuje kosmiczne spalanie. Zaczelo sie od tego ze przy delikatmym dodaniu gazu auto szarpalo. Ale tylko'wtedy gdy silnik byl cieply. Na zimnym bylo ok. Przyspieszal dobrze. Jednakze przy ok 140 km na godz auto slablo i gaslo. Po uruchomieniu bylo ok. Dzis jadac z pracy przy gwaltownym dodaniu gazu zapalila sie kontrolka i auto stracilo moc. Aktualnie auto jezdzi ale przy gwaltownym dodaniu gazu zamula i nie przyspiesza. Do tego kosmiczne spalanie na wyswietlaczu.' nie pali sie zadna kontrolka. Odpala normalnie. Zalozone nowe swiece irydowe bosch. Gdzie szukac problemu ? Od czego zaczac? Podejrzewam pompe wysokiego cisnienia. Prosze o pomoc. pozdrawiam☺
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 02-03-2016, 07:31   

Najprościej sprawdzić parametry rzeczywiste pracy, jezeli przy gwałtownym dodawaniu gazu ciśnienie na pompie wysokiego cisnienia będzie spadac to masz odpowiedź (przy tym powinien być rejestrowany bład wysokiego ciśnienia)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 02-03-2016, 07:33   

Pompa wysokiego ciśnienia - pierwsze co bym sprawdził.
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 02-03-2016, 09:24   

Tak sięu nas śpiewa: Wszystko co booosza wy...rzuć do koooosza. Do tego silnika jedne świece tylko pasują - masz w instrukcji samochodu jakie ;)

A przyczyną jest koniec pompy wysokiego ciśnienia, lub zatkane filterki na wejściu do pompy (od tego bym zaczął poszukiwania), lub koniec pompy niskiego ciśnienia. ECU braki w ciśnieniu paliwa nadrabia czasem otwarcia wtryskiwaczy, stąd kosmiczne spalanie na wyświetlaczu
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 02-03-2016, 10:33   

Bartek, nie tylko w Mitsubishi tak jest :] Nissany to nawet na świecach bosza średnio pracują :p
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
Mackowsky 
Nowy Forumowicz

Auto: Volvo v40 1.8Gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2016
Posty: 21
Skąd: Ostrzeszow
Wysłany: 02-03-2016, 12:04   

Filterki pompy nowe i dalej nic. Zaraz podlacze go do kompa i zobacze czy sa jakies bledy.

[ Dodano: 02-03-2016, 12:12 ]
Jeszcze takie pytanko. Jak bede mial juz wszystko rozebrane to czy bezpiecznie bedzie umyc przepustnice i silnik krokowy w myjce ultradzwiekowej czy lepiej to sobie darowac i umyc normalnie benzynka ekstrakcyjna
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 02-03-2016, 13:44   

To nie problem przepustnicy i krokowego (tak w ogóle) masz linkę przepustnicy, czy elektroniczną?
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Mackowsky 
Nowy Forumowicz

Auto: Volvo v40 1.8Gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2016
Posty: 21
Skąd: Ostrzeszow
Wysłany: 02-03-2016, 18:17   

Linka. Ale chodzi mi o to czy bezpiecznie bedzie w ten sposob myc te elementy☺
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 02-03-2016, 18:58   

Niekoniecznie - łożyskowanie przepustnicy i krokowca może tego nie polubić. Carbcleaner w zupełności wystarczy, ale na wyjętej przepustnicy, żeby nie zalać kanałów
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Mackowsky 
Nowy Forumowicz

Auto: Volvo v40 1.8Gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2016
Posty: 21
Skąd: Ostrzeszow
Wysłany: 02-03-2016, 19:31   

Dziwne. Chcialem wyciagnac pompe WC ale wczesniej go odpalilem i jakby reka odjol wkreca sie na obroty ladnie przyspiesza i nie zamula. Sam sie naprawil. A przeciez nic nie zrobilem tylko wykasowalem bledy na kts. Ale potem wracalem do domu ok stu km i nie bylo poprawy. Tak mysle czy problem nie byl spowodowany tym ze w sobote wyciagany byl dolot i byly odpiete wszystkie kostki a aku nie
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 03-03-2016, 09:10   

Pewnie regulator ciśnienia się zacina w takim razie
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Mackowsky 
Nowy Forumowicz

Auto: Volvo v40 1.8Gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2016
Posty: 21
Skąd: Ostrzeszow
Wysłany: 03-03-2016, 16:42   

Teraz przy stalej predkosci delikatnie szarpnie od czasu do czasu. W ktorym miejscu ten regulator ?
 
 
fanatyku 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 109
Skąd: Odchlan
Wysłany: 04-03-2016, 14:31   

Chyba zaczyna Ci się dziać to samo co u mnie :)

Ja wymieniałem i pompę i regulator WC.
Regulator jest przykręcony do góry napędu pompy. Z prawej strony dolotu jak stoisz przodem do auta. Wchodzi do niego wtyczka od przodu. Ogólnie to kompletna pompa składa się z 3 elementów: pompa, mechaniczny napęd pompy (napędzany z wałka) no i regulator.

Jak padała mi pompa to autem szarpało przy stałych obrotach, silnik nie reagował na gaz, auto czasami zamulało a po przekroczeniu 3-4tyś obr zapalała się kontrolka silnika i błąd 56 (z powodu niskiego ciśnienia paliwa). Był problem z wyjeżdżaniem pod górkę. Zdarzało się tak, że podczas jednego podjazdu do domu odpalałem auto 2-3 razy.

Jak padał mi regulator pompy to na rozgrzanym silniku obroty falowały między 500 a 800, czasami spadały poniżej 500 na moment.

Objawy mogą być różne. Po pierwszej kontrolce i błędzie 56 wymieniłem pompę paliwa w baku, wymieniłem filtr paliwa przy nadkolu, wymieniłem te małe filterki w pompie wysokiego ciśnienia - też objawy zniknęły, jak ręką odjął. Ale tylko na tydzień.
Potem do wymiany poszła cała pompa z regulatorem, listwa wtryskowa, wtryski, sterownik od wtrysku paliwa ale to też pomogło na chwilę.
Taka zagadka z tym ciśnieniem :)
 
 
Mackowsky 
Nowy Forumowicz

Auto: Volvo v40 1.8Gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2016
Posty: 21
Skąd: Ostrzeszow
Wysłany: 27-03-2016, 00:07   

Kupilem druga pompe z tym ze uzywka i jest jeszcze gorzej. 😠 a niby sprawna miala byc itd. Po wymianie pompy auto chodzilo elegancko puki sie nie zagrzalo. teraz swieci kontrolka duzo pali szarpie traci moc. Kupie jeszcze jedna pompe a ta oddam. jak nie pomoze to wieszam kartke na szybe😝 a takie pytanie. Co ulega uszkodzeniu w takiej pompie i regulatorze. Moj stary regulator wrzucilem w myjkdm ultradzwiekowa. Moze mu pomoze😉.
 
 
wirusmdkk 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.8 gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2016
Posty: 12
Skąd: z internetu
Wysłany: 27-03-2016, 06:27   

a na postoju też się nie wkręca jak tylko podczas jazdy to chyba coś z dolotem nie masz czasami stożka
_________________
gdi
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.