Ciśnienie oleju - wartości nominalne |
Autor |
Wiadomość |
DrHawkeye
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 1998 r 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lip 2014 Posty: 1 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 25-07-2014, 12:51 Ciśnienie oleju - wartości nominalne
|
|
|
Witam serdecznie,
mam pytanie: jakie powinny być prawidłowe wartości ciśnienia oleju w Mitsubishi Galant rok 1998 benzyna 2.0? Zarówno na biegu jałowym, jak i na podwyższonych obrotach? Czy ktoś się orientuje, przy jakiej krytycznej wartości ciśnienia zaczyna świecić się lampka kontrolna?
Pytam, bo ostatnio zaczęła mi się świecić, dokonałem pomiarów i teraz zastanawiam się, jaki zrobić kolejny krok.
Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
Łysy88
Mitsumaniak Pasjonata

Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Kwi 2013 Posty: 592 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 25-07-2014, 21:37
|
|
|
Mi w 2.0 kontrolka od oleju czasem się zapalała, raczej było to od tak.. Zresztą czytałem wypowiedzi innych użytkowników że też takie zachowanie kontrolki zauważali. Ten typ po prostu chyba tak ma.
Świeci Ci się na stałe czy czasem zapala? |
_________________ Jest:
Mitsubishi Galant EA5W 2000 Avance! - wreszcie taki jak chciałem
Był:
Mitsubishi Galant EA2W 1998 (szkoda całkowita)
Mitsubishi Colt CA4A 1995
Mitsubishi Colt CA4A 1994 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 26-07-2014, 09:30
|
|
|
Ten typ tak nie ma
Bywa, że czujnik się zepsuje, ale wtedy masz na zegarach stale palącą się czerwoną kontrolkę ciśnienia. Bywa, że szlam czy brud zatka czujnik i wtedy może się kontrolka palić, ale to świadczy raczej o jakości oleju lub braku wymian tego.
Co do ciśnień:
- wolne obroty na zimnym na starcie to ok. 5 bar, po nagrzaniu i spadku obrotów do ok. 950rpm ciśnienie w okolicy 1 bar
- obciążenie przy spokojnej jeździe, ok. 3000rpm, ciśnienie ok. 3 bar
- duże obciążenie silnika, ciśnienie ok. 5-6 bar
Ciśnienie można zmierzyć wpinając się albo w blok w miejsce fabrycznego czujnika, albo przez tzw. sandwich plate przy mocowaniu filtra oleju.
Fabryczny czujnik ciśnienia (ten co daje sygnał na zegary) z reguły jeśli już sygnalizuje za niskie ciśnienie, to jest za późno. Jest ustawiony na jakieś 0.4 bara, co jest dużo za nisko.
Na początek, zalecam podmianę czujnika ciśnienia na nowy. Czujniki są niedrogie, więc warto spróbować. Jeśli nie pomoże, to niestety remont silnika się szykuje. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Ziutik
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant98 2.0 136km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sie 2014 Posty: 1 Skąd: podkarpackie
|
Wysłany: 05-11-2014, 21:52
|
|
|
W Galanciku bardzo często dochodzi do braku ciśnienia z powodu zagiętej miski smok jest bardzo nisko i wystarczy małe zagięcie i już go dławi. pierwszy objaw to grające popychacze zaworów jak świeci ciśnienie to może być już za późno na ratunek
_________________ |
_________________ Ziutik |
|
|
|
 |
arturj123
Forumowicz

Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1299 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 05-11-2014, 22:50
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | Ciśnienie można zmierzyć wpinając się albo w blok w miejsce fabrycznego czujnika, albo przez tzw. sandwich plate przy mocowaniu filtra oleju. |
Są dwa czujniki ciśnienia? Na pewno jest ten od poziomu oleju w misce, a gdzie znajdę drugi od pomiaru ciśnienia? Czy aby nie w okolicy alternatora/filtra oleju?
Nie mogę go namierzyć w książce serwisowej
Mowa o EA2Ax - 4G63 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20964 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
artufcb
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2011 Posty: 463 Skąd: parczew
|
Wysłany: 05-03-2016, 09:05
|
|
|
Jaka więc wartość byłaby jeszcze w miarę bezpieczna ale kontrolka już mogłaby się zapalić?
Pytam bo fabryczny czujnik ciśnienia mi się urwał i nie mogę go wykręcić. Kupiłem więc podstawkę pod filtr i szukam jakiegoś odpowiedniego czujnika. |
|
|
|
 |
|