Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Ciśnienie oleju - wartości nominalne
Autor Wiadomość
DrHawkeye 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 1998 r 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lip 2014
Posty: 1
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25-07-2014, 12:51   Ciśnienie oleju - wartości nominalne

Witam serdecznie,

mam pytanie: jakie powinny być prawidłowe wartości ciśnienia oleju w Mitsubishi Galant rok 1998 benzyna 2.0? Zarówno na biegu jałowym, jak i na podwyższonych obrotach? Czy ktoś się orientuje, przy jakiej krytycznej wartości ciśnienia zaczyna świecić się lampka kontrolna?

Pytam, bo ostatnio zaczęła mi się świecić, dokonałem pomiarów i teraz zastanawiam się, jaki zrobić kolejny krok.

Pozdrawiam!
 
 
Łysy88 
Mitsumaniak
Pasjonata


Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 592
Skąd: Otwock
Wysłany: 25-07-2014, 21:37   

Mi w 2.0 kontrolka od oleju czasem się zapalała, raczej było to od tak.. Zresztą czytałem wypowiedzi innych użytkowników że też takie zachowanie kontrolki zauważali. Ten typ po prostu chyba tak ma.

Świeci Ci się na stałe czy czasem zapala?
_________________
Jest:
Mitsubishi Galant EA5W 2000 Avance! - wreszcie taki jak chciałem

Był:
Mitsubishi Galant EA2W 1998 (szkoda całkowita)
Mitsubishi Colt CA4A 1995
Mitsubishi Colt CA4A 1994
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 26-07-2014, 09:30   

Ten typ tak nie ma :P
Bywa, że czujnik się zepsuje, ale wtedy masz na zegarach stale palącą się czerwoną kontrolkę ciśnienia. Bywa, że szlam czy brud zatka czujnik i wtedy może się kontrolka palić, ale to świadczy raczej o jakości oleju lub braku wymian tego.
Co do ciśnień:
- wolne obroty na zimnym na starcie to ok. 5 bar, po nagrzaniu i spadku obrotów do ok. 950rpm ciśnienie w okolicy 1 bar
- obciążenie przy spokojnej jeździe, ok. 3000rpm, ciśnienie ok. 3 bar
- duże obciążenie silnika, ciśnienie ok. 5-6 bar
Ciśnienie można zmierzyć wpinając się albo w blok w miejsce fabrycznego czujnika, albo przez tzw. sandwich plate przy mocowaniu filtra oleju.

Fabryczny czujnik ciśnienia (ten co daje sygnał na zegary) z reguły jeśli już sygnalizuje za niskie ciśnienie, to jest za późno. Jest ustawiony na jakieś 0.4 bara, co jest dużo za nisko.

Na początek, zalecam podmianę czujnika ciśnienia na nowy. Czujniki są niedrogie, więc warto spróbować. Jeśli nie pomoże, to niestety remont silnika się szykuje.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Ziutik 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant98 2.0 136km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sie 2014
Posty: 1
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 05-11-2014, 21:52   

W Galanciku bardzo często dochodzi do braku ciśnienia z powodu zagiętej miski smok jest bardzo nisko i wystarczy małe zagięcie i już go dławi. pierwszy objaw to grające popychacze zaworów jak świeci ciśnienie to może być już za późno na ratunek
_________________
_________________
Ziutik
 
 
arturj123 
Forumowicz


Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 1299
Skąd: Toruń
Wysłany: 05-11-2014, 22:50   

swinks_UK napisał/a:
Ciśnienie można zmierzyć wpinając się albo w blok w miejsce fabrycznego czujnika, albo przez tzw. sandwich plate przy mocowaniu filtra oleju.


Są dwa czujniki ciśnienia? Na pewno jest ten od poziomu oleju w misce, a gdzie znajdę drugi od pomiaru ciśnienia? Czy aby nie w okolicy alternatora/filtra oleju?
Nie mogę go namierzyć w książce serwisowej

Mowa o EA2Ax - 4G63
 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20964
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 06-11-2014, 07:27   

http://www.mitsubishi-mot...sub_group%3D320
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
artufcb 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 463
Skąd: parczew
Wysłany: 05-03-2016, 09:05   

Jaka więc wartość byłaby jeszcze w miarę bezpieczna ale kontrolka już mogłaby się zapalić?

Pytam bo fabryczny czujnik ciśnienia mi się urwał i nie mogę go wykręcić. Kupiłem więc podstawkę pod filtr i szukam jakiegoś odpowiedniego czujnika.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.