[II 2.0 DID] wymiana oleju |
Autor |
Wiadomość |
Walcz72
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2012 Posty: 73 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-03-2016, 08:51 [II 2.0 DID] wymiana oleju
|
|
|
Witam Szanownych forumowiczów mam pytanie czy może ktoś wymieniał olej w skrzyni biegów i podzielił by się tym doświadczeniem jak tego dokonać , bardzo proszę o jakieś informacje
pozdrawiam . |
|
|
|
 |
bonito
Forumowicz
Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Paź 2008 Posty: 556 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 09-03-2016, 13:26
|
|
|
Sam lubię pogrzebać pod samochodem, ale akurat z olejem skrzynia, most, transfer jeździłem do warsztatu (parę groszy więcej, a nie upaprze się człowiek olejem).
Sama wymiana jest prosta:
1. Odkręcamy korek góra i dół.
2. Czekamy aż wyleci
3. Zakręcamy dół lejemy do górnej dziurki aż do przelania (przyda się butelka z rurką).
4. Zakręcamy górę.
Trzeba tylko uważać, bo w pobliżu są także korki do transferu, można łatwo pomylić.
Olej musi być dokładnie jak w instrukcji (przy użyciu lepszego jest problem ze zmianą biegów - przerabiałem).
bonito |
_________________ Jest obecnie: Mazda MX-5 (do zabawy), VW Passat B6 (do roboty) |
|
|
|
 |
Walcz72
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2012 Posty: 73 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-03-2016, 09:27
|
|
|
Dzięki |
|
|
|
 |
gryf
Nowy Forumowicz
Auto: outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2016 Posty: 13 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 26-03-2016, 14:28
|
|
|
Panowie szukam odpowiedzi na pytanie co przekazuje napęd na drugą oś ? Haldex ? jeśli tak to której generacji? Z filerkiem czy bez ? |
|
|
|
 |
alojso
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2016 Posty: 194 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 26-03-2016, 19:47
|
|
|
Outlander 2 ma sprzęgło elektromagnetyczne. |
|
|
|
 |
gryf
Nowy Forumowicz
Auto: outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2016 Posty: 13 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 27-03-2016, 12:44
|
|
|
dzięki kolego alojso |
|
|
|
 |
maariaan
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II 2007 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Mar 2016 Posty: 22 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 19-07-2016, 13:50
|
|
|
Dołączę się do tematu, z pytaniem...
czy w outku trzeba... a może - co ile wymieniać oleje w manualnej skrzyni, w mostach w jakiejś skrzyni rozdzielacza napędu a może w czymś jeszcze?
Z góry dzięki za odp.
Pozdrawiam, |
|
|
|
 |
alojso
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2016 Posty: 194 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 20-07-2016, 08:04
|
|
|
Skrzynia rozdzielcza i tylni most - co 80k km, dodałbym jeszcze tak od siebie "lub co 5 lat", w końcu to olej mineralny (80w90). Polecam przejście na pełen syntetyk (75w90), co automatycznie wydłuży nieco interwały wymian (z drugiej strony tam wchodzi łącznie 1l oleju = ~30 zł więc naprawdę nie ma co na tym żydzić).
Skrzynia biegów - co 200k km, syntetyk (75w90), ale osobiście wymieniłbym ciut wcześniej (np. przy 150-160k km) + "lub co 10 lat". |
|
|
|
 |
maariaan
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II 2007 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Mar 2016 Posty: 22 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 20-07-2016, 08:12
|
|
|
alojso napisał/a: | Skrzynia rozdzielcza i tylni most - co 80k km, dodałbym jeszcze tak od siebie "lub co 5 lat", w końcu to olej mineralny (80w90). Polecam przejście na pełen syntetyk (75w90), co automatycznie wydłuży nieco interwały wymian (z drugiej strony tam wchodzi łącznie 1l oleju = ~30 zł więc naprawdę nie ma co na tym żydzić).
Skrzynia biegów - co 200k km, syntetyk (75w90), ale osobiście wymieniłbym ciut wcześniej (np. przy 150-160k km) + "lub co 10 lat". |
Dzięki za info - o to mi właśnie chodziło. Mam najechane 95k także widzę że to akurat najlepszy moment żeby się zorientować że eksploatacja 4wd nie kończy się na silniku
Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
alojso
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2016 Posty: 194 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 20-07-2016, 09:07
|
|
|
Borykam się z tym problemem od lat. Jeżdżę tylko autami 4x4, przy zakupie czy to od osoby prywatnej czy od handlarza 99,99% moich pytań o wymianę oleju w skrzyni/moście/reduktorze/haldexie kończy się odpowiedzią "a co to?". Ale taka ignorancja jest w zasadzie w każdej dziedzinie życia. Daleko szukać nie trzeba - większość ludzi co ma 4wd myśli, że może robić z autem co mu się podoba w każdych warunkach. Podobnie opony zimowe wyłączają myślenie zimą u wielu kierowców. |
|
|
|
 |
maariaan
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II 2007 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Mar 2016 Posty: 22 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 20-07-2016, 09:17
|
|
|
alojso napisał/a: | Borykam się z tym problemem od lat. Jeżdżę tylko autami 4x4, przy zakupie czy to od osoby prywatnej czy od handlarza 99,99% moich pytań o wymianę oleju w skrzyni/moście/reduktorze/haldexie kończy się odpowiedzią "a co to?". Ale taka ignorancja jest w zasadzie w każdej dziedzinie życia. Daleko szukać nie trzeba - większość ludzi co ma 4wd myśli, że może robić z autem co mu się podoba w każdych warunkach. Podobnie opony zimowe wyłączają myślenie zimą u wielu kierowców. |
niestety, to prawda.
Pomyślałem że może sam spróbuję wymienić olej w skrzyni rozdzielczej i tylnym moście.
jak będę miał możliwość to zerknę pod spód...
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|