 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
l300 4x4 |
Autor |
Wiadomość |
christcrusher
Forumowicz

Auto: L300'90 , Subaru Forester
Kraj/Country: Norway
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Lip 2010 Posty: 48 Skąd: Iceland
|
Wysłany: 19-02-2016, 23:50
|
|
|
Pastor napisał/a: | christcrusher napisał/a: |
Kupilem go jako baze na minikampera , duzo jezdze po Islandii i lubie spac w aucie |
Dla powiedzmy dwóch osób masz idealną bazę do zrobienia zabudowy.
Może znasz, ale jeśli nie to luknij: http://dinoevo.de/modifications/
|
Ha ! Trafione , ma byc dokladnie dla dwoch osob ... plus trzy male psy
Akurat tej strony nie znalem , dzieki.
Mysle o czyms takim jak ten:
tententen |
_________________ Subaru Legacy>Pajero Sport>Land Rover Discovery 2>Subaru Forester i Mitsu L300
 |
|
|
|
 |
Pastor
Nowy Forumowicz
Auto: L300 4WD 2,5TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2016 Posty: 22 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 21-02-2016, 10:54
|
|
|
Pięęękne panele
Jak masz wybebeszoną skorupę to warto od razu pomyśleć o wygłuszeniu. Te auta sa naprawde głośne..
Co do bocznych drzwi - raczej nie zaślepiałbym jednych na amen jak piszesz. Mozesz przeciez i tak zrobic ciagłą zabudowę jakby ich nie było. A za drzwiami mozesz schować butle z gazem, zbiornik na wodę, powiesić szpej offowy i co tam chcesz. Dzięki temu bedziesz miał fajny schowek łatwo dostępny z zewnątrz bez potrzeby robienia bajzlu w środku.
Twoja wersja też ma nagrzewnice kabiny na przeciw lewych suwanych drzwi?
Ciekawe że zgnił tak niesymetrycznie.. Vestmannaeyjar jest jakby nie patrzył oblane wodą dookoła
W jakim rejonie Islandii mieszkasz?
[ Dodano: 21-02-2016, 11:00 ]
mitsumotors4x4 napisał/a: | Ludzie nawet nie spojrzą na l300 |
Noo z tym to sie w życiu nie zgodzę. Nie ma wyjazdu żeby mnie ktoś o altanke nie pytał. Miałem kiedyś nawet wizytę Panów Policjantów w garażu, bo im sie spodobała i wpadli pogadać co to wogóle jest i skąd taką wziąć
Zdecydowanie najbardziej charakterystyczne auto jakie miałem wliczając nawet ś.p. garbusa.. |
|
|
|
 |
christcrusher
Forumowicz

Auto: L300'90 , Subaru Forester
Kraj/Country: Norway
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Lip 2010 Posty: 48 Skąd: Iceland
|
Wysłany: 21-02-2016, 15:46
|
|
|
Pastor napisał/a: | Pięęękne panele
Jak masz wybebeszoną skorupę to warto od razu pomyśleć o wygłuszeniu. Te auta sa naprawde głośne..
Co do bocznych drzwi - raczej nie zaślepiałbym jednych na amen jak piszesz. Mozesz przeciez i tak zrobic ciagłą zabudowę jakby ich nie było. A za drzwiami mozesz schować butle z gazem, zbiornik na wodę, powiesić szpej offowy i co tam chcesz. Dzięki temu bedziesz miał fajny schowek łatwo dostępny z zewnątrz bez potrzeby robienia bajzlu w środku.
Twoja wersja też ma nagrzewnice kabiny na przeciw lewych suwanych drzwi?
Ciekawe że zgnił tak niesymetrycznie.. Vestmannaeyjar jest jakby nie patrzył oblane wodą dookoła
W jakim rejonie Islandii mieszkasz?
[ Dodano: 21-02-2016, 11:00 ]
mitsumotors4x4 napisał/a: | Ludzie nawet nie spojrzą na l300 |
Noo z tym to sie w życiu nie zgodzę. Nie ma wyjazdu żeby mnie ktoś o altanke nie pytał. Miałem kiedyś nawet wizytę Panów Policjantów w garażu, bo im sie spodobała i wpadli pogadać co to wogóle jest i skąd taką wziąć
Zdecydowanie najbardziej charakterystyczne auto jakie miałem wliczając nawet ś.p. garbusa.. |
Akurat paneli nie mam zamiaru montowac , psy musza czuc sie pewnie na podlodze wiec raczej wykladzina pojdzie wszedzie , na razie mysle o takiej jak sie glosniki obija.
Co do glosnosci to nie jest tak zle , wywalilem na czas latania podlogi absolutnie wszystko poza blachami i da sie zyc. Mala ciekawostka - jak zalozylem snorkel to zrobilo sie ciszej w kabinie , dziwne ale prawdziwe. Przed zalozeniem nie mialem szans slyszec pasazera powyzej 60 km/h , teraz moge swobodnie rozmawiac
Z drzwiami ciagle sie zastanawiam ,ale powoli dochodze do wniosku ze je zostawie i zrobie w tym miejscu centralke elektryczna dla czesci mieszkalnej -w koncu to pod siedzeniem kierowcy jest dostep do aku .
Nagrzewnicy brak , jak go kupilem to z tylu mialem juz tylko same blachy. Wygluszenie i izolacja jak najbardziej jest w planach.
Co do gnica , wystarczy ze parking pod domem mial odsloniety z jednej strony i juz
Mieszkam w Reykjaviku , to juz jedenascie lat na wyspie ...
O tak , te auto ma charakter |
_________________ Subaru Legacy>Pajero Sport>Land Rover Discovery 2>Subaru Forester i Mitsu L300
 |
|
|
|
 |
mitsumotors4x4
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Delica Space Gear
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2012 Posty: 49 Skąd: Grodzisk
|
Wysłany: 21-02-2016, 17:31
|
|
|
Pastor Twoja altanka wygląda świetnie.."Ludzie na l300 nawet nie spojrzą" to metafora do tego , że poprostu gdy zawsze pokazywałem autko - nie podobało się,ze to kwadrat,ze jakies tanie pudełko Pewnie mówili to wyznawcy szmelcwagena,którzy nawet nie mają pojęcia , że te auta robiły po milion kilometrów i z każdym kilometrem nie spadała radość z posiadanie tego auta.Taka krótka anegdota : Ostatnio byłem Delicą (Space Gear) na parkingu marketu i przypadkowy Pan powiedział , że fajne auto. :biggri: Myśle , że nowe sztuki przyjeły by się na rynku ps Pomijając kwestie wymogów UE. Znajomy z Australii napisał mi , że u nich do 2013 je produkowali jednak zaprzestano bo rygorystyczne crash testy udowodniły,że położenie silnika nie jest bezpieczne Wiem,piszę tutaj o wadach,osobiście uważam , że warto pakować w to auto,warto je ściągać choćby z Japonii i się cieszyć.Szczególny sentyment do wersji chamonix Canada z nieprzemakalną tapicerką,która się sprawdza,sprawdziałem |
|
|
|
 |
Pastor
Nowy Forumowicz
Auto: L300 4WD 2,5TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2016 Posty: 22 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 21-02-2016, 17:48
|
|
|
Reykiaviku nie znam specjalnie - ot tyle co pare sklepów żelaznych i jakiś warsztat na dupnym garazowisku na pólnocy miasta. Wogóle nie planowałem tam jechać ale awaria nas zmusiła.
Za to jak zjezdzałem z Norrony na ląd to pomagałem wypychać jakiemuś Duńczykowi L300 które własnie rzuciło pracę - ręka się omsknęła, dałem bańką w tylną klapę i tak sobie wbiłem to auto do głowy Jakieś 13 lat temu. I ciągle mi się z Islandią kojarzy..
christcrusher napisał/a: |
Akurat paneli nie mam zamiaru montowac , psy musza czuc sie pewnie na podlodze wiec raczej wykladzina pojdzie wszedzie , na razie mysle o takiej jak sie glosniki obija. |
Taniej chyba wyjdzie jakaś zwyklejsza wykładzina podłogowa. To przeważnie płaskie powierzchnie, nie powinno być problemów z układaniem.
U siebie mam z przodu gumę, a na pace oryginalną wykładzine i pies sobie chwali.
Cytat: | Mala ciekawostka - jak zalozylem snorkel to zrobilo sie ciszej w kabinie , dziwne ale prawdziwe. Przed zalozeniem nie mialem szans slyszec pasazera powyzej 60 km/h , teraz moge swobodnie rozmawiac |
Ooo ciekawe! Napisz cos wiecej o tym snorkelu. Widziałem ze dwa typy zewnętrznych na jakiejś kangurowej stronie i jeden ruski patent na prowadzenie wiatru peszlem w środku słupka. Ten ruski bardziej do mnie jakos przemawiał - bardziej drzewoodporny.
Cytat: | Z drzwiami ciagle sie zastanawiam ,ale powoli dochodze do wniosku ze je zostawie i zrobie w tym miejscu centralke elektryczna dla czesci mieszkalnej -w koncu to pod siedzeniem kierowcy jest dostep do aku . |
Słuszna koncepcja. U siebie w sumie tez mam podobnie umieszczoną skrzynkę z prądami. W skrzynce IP67 zabudowałem separator akumulatorów, zabezpieczenie aku kabinowego przed rozładowaniem i zestaw bezpieczników. Obok przetwornicę na 220V, włacznik kompresora etc. A w progu wożę siekierkę, saperkę, gaśnicę i jakieś tam jeszcze duperele.
Z drugiej strony mam wysuwaną spod fotela medżik skrzynkę z kuchnią, narzędzia, oleje, trójkąt etc. Acha - z obu stron są gniazda sprężonego powietrza.
Dobrze że nie mam więcej drzwi bo zabrakłoby mi pomysłów co za nimi wieszać.. |
|
|
|
 |
christcrusher
Forumowicz

Auto: L300'90 , Subaru Forester
Kraj/Country: Norway
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Lip 2010 Posty: 48 Skąd: Iceland
|
Wysłany: 21-02-2016, 18:16
|
|
|
Hmm snorkel - co tu pisac , zwykla samoroba z kwasowki 90tki. Na jebaju sa jakies takie ladne i fikusne ale nie przemawiaja do mnie , to ma powietrze dostarczac a nie wygladac.
Z wykladzina fakt ,na podloge wystarczy zwykla , ale na panele wole cos latwiejszego do ksztaltowania. |
_________________ Subaru Legacy>Pajero Sport>Land Rover Discovery 2>Subaru Forester i Mitsu L300
 |
|
|
|
 |
Pastor
Nowy Forumowicz
Auto: L300 4WD 2,5TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2016 Posty: 22 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 22-02-2016, 07:54
|
|
|
mitsumotors4x4 napisał/a: | Znajomy z Australii napisał mi , że u nich do 2013 je produkowali jednak zaprzestano bo rygorystyczne crash testy udowodniły,że położenie silnika nie jest bezpieczne |
Eee tam, nie znają się
Przeprowadziłem własne crashtesty i wyszło że jest bardzo bezpiecznie
Cytat: | wersji chamonix Canada z nieprzemakalną tapicerką,która się sprawdza,sprawdziałem |
Nie słyszałem o tym, ciekawe. Cos jak w mercu Wolfie?
Fajne jak się ma dzieciaki z chorobą lokomocyjną |
|
|
|
 |
ZyGzaK_G
Nowy Forumowicz
Auto: SG4x4 2,5d,L300 4x4,Pajero2,5d
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lip 2015 Posty: 16 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 05-03-2016, 18:04
|
|
|
Widze forum sie rozpędziło... Ja mam w palanie moja "Betlejemką" (czytaj L300) wybrać się w przyszłym roku na islandie wiec myśle christcrusher że jakies piwo zrobimy a co do Świdnicy ja z Legnicy wiec fajnie było by sie spotkać... Co ty na to? |
_________________ Najlepszym sposobem przepowiadania przyszłości jest jej tworzenie |
|
|
|
 |
christcrusher
Forumowicz

Auto: L300'90 , Subaru Forester
Kraj/Country: Norway
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Lip 2010 Posty: 48 Skąd: Iceland
|
Wysłany: 05-03-2016, 18:20
|
|
|
ZyGzaK_G napisał/a: | Widze forum sie rozpędziło... Ja mam w palanie moja "Betlejemką" (czytaj L300) wybrać się w przyszłym roku na islandie wiec myśle christcrusher że jakies piwo zrobimy |
hehe jasne , tym bardziej ze pracuje w browarze |
_________________ Subaru Legacy>Pajero Sport>Land Rover Discovery 2>Subaru Forester i Mitsu L300
 |
|
|
|
 |
Pastor
Nowy Forumowicz
Auto: L300 4WD 2,5TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2016 Posty: 22 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 08-03-2016, 11:43
|
|
|
Islandzkiego piwa przyznam, nie próbowałem.. Warto?
ZyGzaK_G napisał/a: | co do Świdnicy ja z Legnicy wiec fajnie było by sie spotkać... Co ty na to? |
Czemu by nie Można by się skrzyknąć na pojeżdżawkę po górkach z piknikiem w jakimś fajnym miejscu.
Chociaz pogoda taka raczej barowo-sankowa się kroi.. |
|
|
|
 |
christcrusher
Forumowicz

Auto: L300'90 , Subaru Forester
Kraj/Country: Norway
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Lip 2010 Posty: 48 Skąd: Iceland
|
Wysłany: 09-03-2016, 15:17
|
|
|
Pastor napisał/a: | Islandzkiego piwa przyznam, nie próbowałem.. Warto?
|
Jasne , ze warto , kupe nagrod ostatnio sciagamy z calego swiata. Z browaru w ktorym pracuje polecam Brio lub Gull , zwlaszcza Brio -jesli lubisz mocny smak chmielu. Dodajemy do niego jedna z najbardziej cenionych odmian , mianowicie halertauer mittelfruh
Islandzkie piwa czesto sa bezkonkurencyjne z powodu zajebistej ,czystej i smacznej wody ,ktorej na kontynencie nie uswiadczysz.
Apropos wody , taka ciekawostka , do uzupelnienia wody w akumulatorach ze wzgledu na jej czystosc leje sie tutaj kranowke i nie ma szans kupic na stacji czy sklepie moto czegos takiego jak woda destylowana halertauer mittelfruh |
_________________ Subaru Legacy>Pajero Sport>Land Rover Discovery 2>Subaru Forester i Mitsu L300
 |
|
|
|
 |
Pastor
Nowy Forumowicz
Auto: L300 4WD 2,5TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2016 Posty: 22 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 10-03-2016, 12:07
|
|
|
Chmielowe jakoś ostatnio wybitnie mi smakują - czuję się namówiony Tylko gdzie takie Brio znaleźć..
Islandzka woda w ogóle ma ciekawe właściwości. Strasznie nerwowa jest. Próbowałem kiedyś przeprać skarpetki w takiej małej rzeczce - jedną mi zaraz spruło a druga popłynęła w cholerę i jej nie złapałem
Tam chyba nawet kałuże maja klasę WW Może kiedyś się wybiorę z kajakiem.. |
|
|
|
 |
christcrusher
Forumowicz

Auto: L300'90 , Subaru Forester
Kraj/Country: Norway
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Lip 2010 Posty: 48 Skąd: Iceland
|
Wysłany: 12-04-2016, 00:23
|
|
|
Resory wymienilem bo w jednym mialem oko odlamane , musialem kupic do 2x4 - tylko takie dostalem . Ostatnie piora do L300 na wyspie
Ale nie o tym ...
Auto uroslo mi po wymianie o 4cm ,mam nadzieje ze troche siadzie pozniej. Zastanawiem sie czy zostawic tak , czy moze wyrownac przod do tylu ?
4 cm krecenia na drazkach to chyba ryzykowne nieco ? |
_________________ Subaru Legacy>Pajero Sport>Land Rover Discovery 2>Subaru Forester i Mitsu L300
 |
|
|
|
 |
Pastor
Nowy Forumowicz
Auto: L300 4WD 2,5TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2016 Posty: 22 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 12-04-2016, 08:56
|
|
|
Pióra od 2x4 pasują? Ciekawe..
U siebie zamontowałem z tyłu kpl. Dobinsona - też +40 mm. Z przodu możesz bezpiecznie trochę podkręcić jeśli masz tyle zapasu na regulacji naciągu drązków. Nic złego się nie dzieje, nawet geometria się specjalnie nie chrzani. Jeśli nie masz tyle zapasu możesz założyć zwyżki pod górne sworznie, o takie:
http://www.delicagarage.c...tegory=13630777
Przy okazji warto wymienić same sworznie.
W swoim dałem 10 mm zwyżki plus trochę podkręciłem na regulacji i jest ok. Teoretycznie zwyzka zmienia lekko pochylenie koła, ale u mnie wyszlo w granicach tolerancji więc nie regulowałem.
Jak chcesz to mam chyba gdzieś rozrysowane w CAD te zwyżki, zawsze to rozsądniej zlecic na wypalarke laserową niż bulić w kangurowych dolcach |
|
|
|
 |
christcrusher
Forumowicz

Auto: L300'90 , Subaru Forester
Kraj/Country: Norway
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Lip 2010 Posty: 48 Skąd: Iceland
|
Wysłany: 12-04-2016, 17:45
|
|
|
Pastor napisał/a: | Pióra od 2x4 pasują? Ciekawe..
U siebie zamontowałem z tyłu kpl. Dobinsona - też +40 mm. Z przodu możesz bezpiecznie trochę podkręcić jeśli masz tyle zapasu na regulacji naciągu drązków. Nic złego się nie dzieje, nawet geometria się specjalnie nie chrzani. Jeśli nie masz tyle zapasu możesz założyć zwyżki pod górne sworznie, o takie:
http://www.delicagarage.c...tegory=13630777
Przy okazji warto wymienić same sworznie.
W swoim dałem 10 mm zwyżki plus trochę podkręciłem na regulacji i jest ok. Teoretycznie zwyzka zmienia lekko pochylenie koła, ale u mnie wyszlo w granicach tolerancji więc nie regulowałem.
Jak chcesz to mam chyba gdzieś rozrysowane w CAD te zwyżki, zawsze to rozsądniej zlecic na wypalarke laserową niż bulić w kangurowych dolcach |
Pasuja idealnie , jedyna roznica jest w ilosci pior a co za tym chyba idzie , sztywnosci .
4x4 maja cztery a 2x4 trzy piora , no i sposob mocowania jest ciut inny - w 2x4 resor idzie pod a w 4x4 nad mostem. Tak czy siak po zalozeniu wydaje sie bardziej miekki , jak najbardziej mi to odpowiada
Na srubie jeszcze sporo gwintu jest , wiec mam co krecic. Kreciles z pelnym obiazeniem czy lepiej podliftowac auto i krecic same kolo ?
Oh... jak najbardziej ladnie prosilbym o rysunki owych zwyzek ulver@gmx.com
Musze ten przod jakos wyrownac , bo resory raczej mi az tyle nie siada . Tym bardziej ze auto z tylu bez zadnego obciazenia , puste jak glowa uczennicy gimnazjum i za szybko w trase nie ruszy.
Z gory wielkie dzieki |
_________________ Subaru Legacy>Pajero Sport>Land Rover Discovery 2>Subaru Forester i Mitsu L300
 |
|
|
|
 |
|
|