Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] Napędy - niewłaściwe działanie
Autor Wiadomość
Gębar 
Nowy Forumowicz
Gębar

Auto: Mitsubishi Pajero III 3,2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Mar 2016
Posty: 7
Skąd: Łódź
  Wysłany: 10-03-2016, 17:24   [3.2 DID] Napędy - niewłaściwe działanie

Dzień dobry.
Na początku chciałbym się przywitać z Wami, ponieważ jestem nowym użytkownikiem forum, a to mój pierwszy post.

Mój problem tyczy się napędów o których jest sporo postów na forum, ale takiego przypadku jak mój nie odnalazłem.

Do rzeczy..

Auto odpalam (lewarek ustawiony na tylny napęd), mrugają wszystkie cztery zielone kontrolki i po ~5 sekundach gasną wszystkie i zapala się centralna pomarańczowa lampka.
Ustawienie dźwigni na inne napędy nic nie zmienia i zielone lampki się nie zapalają.
Przy ostrych skrętach auto bardzo naciąga co praktyczne uniemożliwia jazdę.

Chciałbym byście mi podpowiedzieli od czego zacząć diagnozę i naprawę?
Na co zwrócić uwagę?
Auto kupione dopiero co i mało o nim wiem.

Wiem, że są czujnik (5) manualna skrzynia.
Gdzie one się znajdują i czy z kanału jestem w stanie je wymienić ?
Można te czujniki regenerować, czy lepiej wymieniać na nowe ?

Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam
Marcin
 
 
volvox_globator 
Forumowicz


Auto: Pajero III 3.2 DI-D 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 34
Skąd: Puławy
Wysłany: 10-03-2016, 19:19   

Cześć!
Ja też od niedawna mam Pajero, ale tez mialem probelm z napedem (automat) choc troche innego rodzaju. U mnie przy jezdzie na tylnym napedzie zapalała się i mrugala kontrolka centralnego mech. różnicowego (przy napedzie na 4 kola wszytko dzialalo). Co prawda nie powodowało to żadnych efektów "mechanicznych", ale uniemożliwiało wybór (zmianę) trybu pracy napędu, aż do czasu ponownego uruchomienia samochodu.

Przy okazji wymiany oleju poprosiłem mechanika żeby rozpiął wszytkie czujniki do których miał dostęp w mech. różnicowym i przeciścił styki. Jak narazie taka operacja pomogla i wszysto wróciło do normy i działa. Tobie też polecam na początek taką operację.

pozdrawiam
_________________

Ostatnio zmieniony przez volvox_globator 10-03-2016, 20:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Gębar 
Nowy Forumowicz
Gębar

Auto: Mitsubishi Pajero III 3,2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Mar 2016
Posty: 7
Skąd: Łódź
Wysłany: 10-03-2016, 19:50   

Piszesz o wymianie którego oleju ?
Czytałem, że wymiana oleju w ?? napędach czy gdzie to tam jest też potrafi pomagać.
Sorry, że nie piszę precyzyjnie, ale z nie planowałem posiadania 4x4 i kompletnie nie mam pojęcia o takich samochodach ;)
 
 
volvox_globator 
Forumowicz


Auto: Pajero III 3.2 DI-D 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 34
Skąd: Puławy
Wysłany: 10-03-2016, 20:00   

Poprostu u mnie awaria zbiegła się w czasie z wymianą oleju silnikowego, filtrów itp., więc poprosiłem mechanika żeby niejako przy okazji , jak juz bedzie mial samochod na podnosniku, to żeby rozpiął czujniki od wiązek elektrycznych (te do ktorych ma dostęp) i przeczyścił styki, bo podobno potrafią zaśniedzieć i powodować problemy. Z tego co słyszałem awarie "mechaniczne" napędu SS należą raczej do rzadkości.
W każdym razie polecam na początek wyczyścić połączenia wiązka-czujnik we wszystkich czujnikach do których masz dostęp z kanału, a nuż pomoże...
_________________

 
 
jan krupa 
Forumowicz
jano

Auto: mitsubishi pajero 3,2 did long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 35
Skąd: zawadzkie
Wysłany: 11-03-2016, 10:42   

Cytat:
Gębar



Czyszczenie stykow czesto daje porzadane efekty,a nic nie kosztuje.Jak to nie pomoze mozna wykrecic czujniki i przemyc je w benzynie,ja musialem wymienic na nowe.Czujniki maja prosta budowe,sa to zwykle laczniki masy ,wiec latwo je sprawdzic.
Ja do nich dostalem sie od srodka kabiny .Po wypieciu elementu na kubki (jest na zatrzaskach) ukazuja sie wkrety mocujace element tunelu.Wykrecamy wkrety i odkrecamy glowke lewarka zmiany napedow ,unosimy element i widzimy prostokatna gume.Po odkreceniu i uniesieniu ukazuja sie czujniki.Oczywiscie wczesniej rozpinamy wtyczki i takie lapki na reduktorze ktore trzymaja przewody w kupie.
Przy okazji mozna sprawdzic stan uszczelnienia lewarka zmiany biegow (mieszek)
U mnie byl rozerwany(woda w skrzyni biegow)
Aha,wskazana wymiana oleju w reduktorze.
_________________
j23k17s
 
 
Gębar 
Nowy Forumowicz
Gębar

Auto: Mitsubishi Pajero III 3,2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Mar 2016
Posty: 7
Skąd: Łódź
Wysłany: 11-03-2016, 13:24   

Dziękuję Panowie za podpowiedzi.
Dziś rano oddałem auto do serwisu http://4x4serwis.com.pl/

Z napędami szef powiedział, że nie ma problemu. Czyszczenie tak jak piszecie, lub wymiana 2ch czujników w najgorszym wypadku.

Auto ma też problemy z pompą paliwa, i zapalają się kontrolki ABS ( wcześniej po wymianie 2ch przednich czujników problem nie został usunięty ). Mam też problem z zapalającą się sporadycznie kontrolką ciśnienia oleju ( szczególnie na ciepłym slniku ) , oraz gdzieś ucieka płyn od sprzęgła.

Po odebraniu auta z naprawy dokładnie opiszę problemy, objawy, co było przyczyną i jakie były koszty.

Pozdrawiam,
Marcn
 
 
Darecki 1973 
Nowy Forumowicz
Darecki

Auto: Mitshubishi Grandis 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 29
Skąd: Marki
Wysłany: 12-02-2017, 18:48   

Witam. Podepne się do tematu. Napedy działają w trybie awaryjnym. Pulsuje pomaranczowa dioda na środku zielone gasną. Auto jeździ tylko na tylnym napędzie. Nie można dopiąć przodu. Wymieniony czujnik na reduktorze czarna kostka krótki kabel. Auto to pajero 3 3,2did automat 2003r przed liftem
 
 
Michał_PIII 
Mitsumaniak

Auto: 2 x Pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 10 Lut 2017
Posty: 192
Skąd: Wyszków Węgrowski / Warszawa
Wysłany: 12-02-2017, 21:40   

odczytaj kody lub kod błędu na zworkę, wtedy będzie można coś więcej powiedzieć tak to strzelanie na oślep
_________________
Michał Pajero4x4
 
 
Darecki 1973 
Nowy Forumowicz
Darecki

Auto: Mitshubishi Grandis 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 29
Skąd: Marki
Wysłany: 13-02-2017, 12:05   

A podpowie ktoś jak wymrugac błędy😊

[ Dodano: 13-02-2017, 12:07 ]
Wiem że1i4 pin zworka.tylko jak liczyć który rząd i z której strony od grodzi silnika?
 
 
Michał_PIII 
Mitsumaniak

Auto: 2 x Pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 10 Lut 2017
Posty: 192
Skąd: Wyszków Węgrowski / Warszawa
Wysłany: 13-02-2017, 13:44   



Musisz połączyć Pin 1 z masą, włączasz stacyjkę i czekasz

Najpierw mruga pierwsza cyfra kodu błędu, która świeci się dłużej, później mruga druga cyfra kody błędu, są to krótkie mrugnięcia
np. _____ _____ _____ __ __ __ __ to błąd 34
_________________
Michał Pajero4x4
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20986
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 13-02-2017, 13:48   

Tutaj masz info z manuala od pajero - montero 01-02r.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Darecki 1973 
Nowy Forumowicz
Darecki

Auto: Mitshubishi Grandis 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 29
Skąd: Marki
Wysłany: 13-02-2017, 14:32   

Wymrugane 32. 33. 35. I jeszcze na ABS 23. Ktoś pomoże przetłumaczyć
 
 
Michał_PIII 
Mitsumaniak

Auto: 2 x Pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 10 Lut 2017
Posty: 192
Skąd: Wyszków Węgrowski / Warszawa
Wysłany: 13-02-2017, 18:09   

ABS - tylny prawy czujnik

a co do błędów w reduktorze, jak włączasz zapłon to od razu wchodzi w tryb awaryjny?
_________________
Michał Pajero4x4
 
 
Darecki 1973 
Nowy Forumowicz
Darecki

Auto: Mitshubishi Grandis 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 29
Skąd: Marki
Wysłany: 13-02-2017, 18:34   

Tak. Po ok 5sekundach
 
 
Michał_PIII 
Mitsumaniak

Auto: 2 x Pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 10 Lut 2017
Posty: 192
Skąd: Wyszków Węgrowski / Warszawa
Wysłany: 13-02-2017, 22:31   

ciężko Ci coś podpowiedzieć, ponieważ błąd 32 i 33 oznacza czujnik na reduktorze. Czujnik ten który Ci ktoś wymienił to najprawdopodobniej czujnik od 2H, ale od 2H jest jeszcze jeden czujnik który czyta pozycję 2H/4H. Może też być że jak był wymieniany to może uszkodzeniu uległo jakieś połączenie czujnik - kostka, w wiązce. Zobacz jak możesz połączenia czujników czy są ok. Można tak wymyślać ponieważ ciężko zdiagnozować na odległość.
natomiast błąd 35 to błąd czujnika przedniego mostu.

Nie wiem czy tak już próbowałeś, ale spróbuj przestawić dźwignię reduktora na 4h i włączyć zapłon, pewnie się nie uda ta operacja ale warto spróbować
_________________
Michał Pajero4x4
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.