Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Rozrząd CK1A
Autor Wiadomość
JACA_1978 
Forumowicz


Auto: gal GLXi wagon 2.0 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Mar 2006
Posty: 1045
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 11-05-2014, 18:53   

spoko.
mam niemowlaka i nie zawsze mam czas na szperanie po necie, a rozrząd sam sprawdziłem odkręcając pokrywę w wolnym czasie między przebieraniem i karmieniem malucha, i jest inny napinacz i więcej zębów na pasku... wolę łopatologicznie czasem... coż szkoda bo mam kompletny co starszego colta...
_________________
JACA_1978
dwa blekitne :) diamenty
Colt 1.3 95r.
Lancer 1.3 GLX 98r.
Galant 2.0 GLXi wagon 99r.
Premacy 2.0 citd 101 KM 03r.
Bydgoszcz
marcin [']
[edit]
 
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 11-05-2014, 21:37   

No bywa. A wydawałoby się, że powinien być taki sam :wink:
 
 
nicram4 
Forumowicz
nicram4


Auto: Lancer 96' 1.3 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2013
Posty: 32
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 18-06-2014, 23:55   

Witam. Wymieniłem dwa dni temu rozrząd wraz z paskami alternatora i wspomagania i cały czas coś piszczy przy odpaleniu i pierwszych kilkunastu metrach i przy jeździe na wstecznym ale tylko kawałek jak wyjeżdżam tyłem z miejsca parkingowego. Zastanawiam się czy jest coś takiego jak dotarcie się pasków do rolek. Przed wymianą piszczały paski charakterystycznie głośno, potem troszkę ciszej ale i tak to trwało dość długo a po wymianie tylko przez kilkanaście metrów i cisza. Możliwe że rolki od paska od alternatora albo od wspomagania się wyrobiły czo co? Pozdrawiam
_________________
"Only the dead have seen the end of war"
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 19-06-2014, 07:43   

nicram4 napisał/a:
cały czas coś piszczy przy odpaleniu i pierwszych kilkunastu metrach i przy jeździe na wstecznym ale tylko kawałek jak wyjeżdżam tyłem z miejsca parkingowego.

Nie ma znaczenia, czy tyłem, czy przodem :wink: Silnik pracuje tylko w jedną stronę :mrgreen:
Jeśli wymieniałeś tylko pasek, to się nie dziw. A łożyska??? A rolki??? Stąd piszczenie.
 
 
nicram4 
Forumowicz
nicram4


Auto: Lancer 96' 1.3 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2013
Posty: 32
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 19-06-2014, 09:16   

Napisałem również o piszczeniu podczas pierwszych kilkunastu metrach i przy jeździe na wstecznym ale tylko kawałek jak wyjeżdżam tyłem z miejsca parkingowego ponieważ pisk jest jeszcze większy niż przy jeździe do przodu. :P Jak to się nie dziw??? Pytałem na tym forum co należy wymienić razem z paskiem rozrządu i rolką, co sugerujecie żeby wymienić, co wy wymienialiście razem z rozrządem i nikt nie zasugerował rolek od pasków klinowych. Raptem znalazła się osoba która pisze o rolkach. No masakra. Rozumiem że łożyska o których piszesz są w rolkach pasków klinowych.
_________________
"Only the dead have seen the end of war"
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 19-06-2014, 10:15   

Wązny jest odpowiedni naciąg pasków osprzętu, a co do stanu rolek osprzętu, to osoba która wymieniała rozrząd mogła na nie zwrócić uwagę i powiedzieć, że np nalezałoby je wymienić
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 822 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20981
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 19-06-2014, 10:48   

nicram4, mam nadzieję, że nie założyłeś pasków osprzętu conti, bo one lubią od nowości popiskiwać :mrgreen: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
nicram4 
Forumowicz
nicram4


Auto: Lancer 96' 1.3 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2013
Posty: 32
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 20-06-2014, 15:52   

Na szczęście wszystko dobrze się skończyło. Pisk ewidentnie brzmiał jak ślizgające się paski i faktycznie tak było. Podciągnąłem śrubę na napięciu paska od alternatora i to było to. Rolki podejrzewam, że wydają inny dźwięk, wydaje mi się, że bardziej będą huczeć jak łożysko, ale mogę się mylić no i nie podejrzewałem warsztatu o to, że nie zadzwoniliby do mnie jakby rolki były do wymiany. jednocześnie dziwi mnie fakt, że ABC Auto w Zielonej Górze taką gafę strzeliło, że za luźny pasek zostawiło no ale trudno.
_________________
"Only the dead have seen the end of war"
 
 
Pieraś 
Mitsumaniak


Auto: Kombi Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2010
Posty: 1203
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 02-07-2014, 17:06   

nicram4 - "a nie mowilem" ? ;-)
_________________
Szybki Lopez.
 
 
 
redmim 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer CK0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2015
Posty: 5
Skąd: Polska
Wysłany: 20-10-2015, 08:04   Rozrząd - wymiana

Witam

Czeka mnie wymiana rozrzadu. Informacje dla potwierdzenia
Wymiana co ~ 60k km
Co ile wymienia sie pompę wody ? - co drugą wymanie czy wg stanu technicznego nie cieknie to zostawiamy.

Wymieniamy pasek rolke napinacza to wiadomo + dodatkwe paski klinowe?


Red
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 20-10-2015, 08:13   

redmim napisał/a:
Co ile wymienia sie pompę wody ? - co drugą wymanie czy wg stanu technicznego nie cieknie to zostawiamy.
Nigdy nie masz pewności, pompa może dobrze wyglądac a rozcieknie się za 10, 30tyś albo przetrwa do nastepnej wymiany, jezeli dobry zamiennik nei jest drogi to lepiej wymienić
redmim napisał/a:
+ dodatkwe paski klinowe?
Jak najbardziej
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 20-10-2015, 09:26   

Nigdy pewności nie ma, ja u siebie na własną odpowiedzialność zawsze pasek rozrządu zmieniam co 60 tys km a resztę podzespołów co drugą wymianę paska czyli co 120 tys km i nigdy problemów nie było.
Co do pasków osprzętu, to warto je wymieniać wraz z paskiem rozrządu.
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 20-10-2015, 11:58   

redmim, byłoby miło, gdybyś kontynuował istniejące tematy.
 
 
nicram4 
Forumowicz
nicram4


Auto: Lancer 96' 1.3 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2013
Posty: 32
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 21-10-2015, 04:50   

Witajcie. W CK1A nie trzeba wymieniać pompy wody z rozrządem ponieważ pompa nie jest na rozrządzie. Jak się zepsuje to się tylko ją wymieni. U mnie po wymianie rozrządu zaczęło cieknąć z uszczelniacza wału korbowego. Od tej sytuacji zawsze będę wymieniać z rozrządem uszczelniacze. Jeżeli w następnym aucie sytuacja się powtórzy (będzie cieknąć uszczelniacz) to po prostu oddaję auto na naprawę pogwarancyjną ponieważ za mocno został naciągnięty pasek rozrządu.
_________________
"Only the dead have seen the end of war"
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-03-2016, 02:48   

nicram4, co to za bzdury?

Jeśli wymienisz pompę wody bez demontażu paska, to będziesz mocny.

Jak przepniesz pasek w tym silniku, to będziesz bardzo mocny.

A jeśli przez bycie bardzo mocnym rozcieknie się uszczelniacz, to powinieneś dostać nobla.


Jak nie masz grama wiedzy, więc się nie wypowiadaj. To nie wojsko.
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.