tarcze i klocki w p4 |
Autor |
Wiadomość |
Bartek81
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 4 3.2DiD Aut. 5d 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2011 Posty: 13 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 06-04-2011, 07:13
|
|
|
oczywiscie ze na tokarce trzeba przetoczyc, a najpierw wykonac przyrzad - ale da sie to zrobic. mialem ten sam problem - przetoczylem przy okazji wymiany klockow po czym na przetoczonych tarczach przejezdzilem okolo 50 tys km i nie mialem problemu z biciem przy hamowaniu. pozdrawiam |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 06-04-2011, 08:22
|
|
|
Bartek81 napisał/a: | oczywiscie ze na tokarce trzeba przetoczyc, a najpierw wykonac przyrzad - ale da sie to zrobic. mialem ten sam problem - przetoczylem przy okazji wymiany klockow po czym na przetoczonych tarczach przejezdzilem okolo 50 tys km i nie mialem problemu z biciem przy hamowaniu. pozdrawiam |
Przetacza się tylko jak są nie równe albo zrobiły się ranty, nigdy jak są krzywe. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Bartek81
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 4 3.2DiD Aut. 5d 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2011 Posty: 13 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 06-04-2011, 12:14
|
|
|
wiem Zbyszku, tylko ze kolega napisał ze ma wrazenie ze tarcze sa zwichrowane a nie ze mechanik postawil taka diagnozę, wiec póki co tak naprawdę nie wiadomo co tarczom dolega. |
|
|
|
 |
Herkules13 [Usunięty]
|
Wysłany: 06-04-2011, 16:53
|
|
|
Generalnie oryginały to straszny syf
U mojego ojca poleciały tak jak u mnie po 35 tysiach
Zobaczymy jak spiszą się tarcze od Zbyszka
Ciekawi mnie też ile wytrzyma klocek
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Eulem
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero IV 2008 3d
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Maj 2012 Posty: 13 Skąd: Gorzów
|
Wysłany: 31-05-2012, 12:11
|
|
|
Poprzedni właściciel też wspominał mi, że na seriach miał bicia. Wymienił tarcze na wentylowane ATE... nie wiem kiedy je założył, ale teraz musiałem wymieniać już klocki, a tarcze z dużym marginesem + zero bicia. Tył seria to seria i jej nie ruszam póki co, bo jest zdrowa. |
|
|
|
 |
Bushey
Mitsumaniak

Auto: Pajero II 3.0 V6 auto 1991
Kraj/Country: UK
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Kwi 2010 Posty: 129 Skąd: UK
|
Wysłany: 04-06-2012, 11:53
|
|
|
Herkules13 napisał/a: | Generalnie oryginały to straszny syf
U mojego ojca poleciały tak jak u mnie po 35 tysiach
Ciekawi mnie też ile wytrzyma klocek
Pozdrawiam |
To choroba współczesnych aut. Ja mam wciąż oryginały na staruszku 21 lat, przebieg 180 tys. km. Klocki zmieniane oczywiście przeze mnie raz tylko. Poprzednio nie wiem ile razy ale były jakieś nn. |
|
|
|
 |
Eulem
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero IV 2008 3d
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Maj 2012 Posty: 13 Skąd: Gorzów
|
Wysłany: 06-06-2012, 06:57
|
|
|
Bushey napisał/a: |
To choroba współczesnych aut. |
Nie tyle aut, co oszczędności producentów części. Niestety poznałem kiedyś człowieka, który pracował w fabryce brembo bodajże Dąbrowie Górniczej i podejście do jakości produkcji tych części - a w szczególności składu stopu wołał o pomstę do nieba. W krótkim okresie produkcja stawała się bardziej opłacalna, a jakość gorsza... co w przypadku naszych ciężkich aut wychodzi bardzo szybko. I jest tak, że tą doskonałą skądinąd markę wielu kierowców na naszym rynku omija dużym łukiem
[ Dodano: 04-02-2013, 14:27 ]
Nowe fakty związane z biciem tarcz w moim P$
Nie tak dawno pisałem, że mam super ATE nawiercane, nacinane, etc. i... zaczęło bić i to jak cholera. Kupiłem tarcze, pojechałem na wymianę i w trakcie ich wymiany znaleźliśmy prawdziwy powód bicia w kierownicę w moim P4... okazuje się, że jakimś cudem uległa delikatnemu skrzywieniu śruba mocująca jarzmo, które jak wiadomo jest pływające, aby nie przenosić drgań na układ kierowniczy. Na skutek tego skrzywienia + zniszczona "gumka" jarzmo przestało pływać i zaczęło przenosić drgania na układ.
I teraz ceny...
...ebay.de 17 euro śruba z gumką + 15 euro przesyłka do PL (śruba pasuje m.in. do kilkunastu modeli MAZD)
... ASO 220 zł za śrubę + zestaw naprawczy wszystkich uszczelek na jedno koło
... tarcze BOSCH po rabacie warsztatowym 180 zł sztuka... klocki ATE po rabacie 100 zł kpl.
PS.
Muszę sprawdzić, gdzieś u tokarza stan ATE, bo wyglądają "mięsisto". |
_________________ Pozdrawia Eulem
Pajero IV 3.2 (2008; 3d) |
|
|
|
 |
KKsr
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero IV 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lut 2014 Posty: 2 Skąd: Gdansk
|
Wysłany: 20-02-2014, 10:57
|
|
|
Przejechałem 122tyś.km jestem aktualnie przed wymianą całego układu hamulcowego. Dużo wpisów jest sprzed kilku lat. Czy na dzień dzisiejszy tarcze, klocki ATE są nadal przez Was polecane? Może pojawiło się coś nowego (sprawdzonego)? |
_________________ Żyj życiem za życia (KK) |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 20-02-2014, 11:20
|
|
|
Jezdżę od ponad roku na tarczach i klockach
http://otto-zimmermann.pl/
Jest to producent , nie konfekcjoner . Polecono mi tarcze i klocki i musze przyznać , że jestem zadowolony , porównywalne do ATE a może i trochę lepsze ?? Oceniam stan po przejechaniu ok 40 tyś km . Nie ma problemów z biciem i dźwiękami dochodzącymi spod klocków ( tak jak z Boscha , na których pamiętam jeździłem dwa tygodnie i wyrzuciłem do kosza )
Nie wiem tylko jak z dostępnoscią tarcz do IV . |
|
|
|
 |
KKsr
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero IV 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lut 2014 Posty: 2 Skąd: Gdansk
|
Wysłany: 27-02-2014, 12:13
|
|
|
bardzo dziękuję za przesłaną informację. zapoznam się z tym materiałem. |
_________________ Żyj życiem za życia (KK) |
|
|
|
 |
Nesene
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero 3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2014 Posty: 65 Skąd: 3city
|
Wysłany: 25-10-2015, 11:26
|
|
|
A macie może pomysł co zrobić z klikajacymi klockami hamulcowych? Przy manewrowaniu przód - tył słychać kliknięcie w obu kołach. Bolce w zacisku siedzą sztywno myślałem że otwory przez które przechodzą w klockach są zbyt luźne ale na zdjęciach w epajero też wydają się owalne więc już nie wiem czy jest sens je wymieniać tym bardziej są prawie nowe. Miał ktoś kiedyś taki przypadek może? |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 27-10-2015, 09:42
|
|
|
potrzebne sa jeszcze takie małe agrafeczki co popychają klocki do przodu. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Nesene
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero 3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2014 Posty: 65 Skąd: 3city
|
Wysłany: 31-10-2015, 16:18
|
|
|
Mój zacisk wygląda tak jak na zdjęciu
zacisk
Gdzie powinna być ta agrafka i czy je macie bo nie mogę znaleźć u Was w sklepie |
|
|
|
 |
KACPERO_1
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 2011
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Cze 2015 Posty: 19 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 02-11-2015, 15:39
|
|
|
zbyszekm2 napisał/a: | potrzebne sa jeszcze takie małe agrafeczki co popychają klocki do przodu. |
a coś więcej ?
jakieś fotki podglądowe |
|
|
|
 |
Kusmierz
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 4 3.2did 170km 2008r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2016 Posty: 1 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 14-03-2016, 17:33
|
|
|
Witam
Niestety nie mogę znaleźć rozwiązania mojego problemu:
Samochód hamuje o wiele mocniej tyłem, wymieniłem tarcze i klocki z przodu i z tyłu, wymieniłem culinderki i osłony w zaciska a problem pozostal. |
|
|
|
 |
|