Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
tarcze i klocki w p4
Autor Wiadomość
Bartek81 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 4 3.2DiD Aut. 5d 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 13
Skąd: Szczecin
Wysłany: 06-04-2011, 07:13   

oczywiscie ze na tokarce trzeba przetoczyc, a najpierw wykonac przyrzad - ale da sie to zrobic. mialem ten sam problem - przetoczylem przy okazji wymiany klockow po czym na przetoczonych tarczach przejezdzilem okolo 50 tys km i nie mialem problemu z biciem przy hamowaniu. pozdrawiam
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 06-04-2011, 08:22   

Bartek81 napisał/a:
oczywiscie ze na tokarce trzeba przetoczyc, a najpierw wykonac przyrzad - ale da sie to zrobic. mialem ten sam problem - przetoczylem przy okazji wymiany klockow po czym na przetoczonych tarczach przejezdzilem okolo 50 tys km i nie mialem problemu z biciem przy hamowaniu. pozdrawiam

Przetacza się tylko jak są nie równe albo zrobiły się ranty, nigdy jak są krzywe.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Bartek81 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 4 3.2DiD Aut. 5d 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 13
Skąd: Szczecin
Wysłany: 06-04-2011, 12:14   

wiem Zbyszku, tylko ze kolega napisał ze ma wrazenie ze tarcze sa zwichrowane a nie ze mechanik postawil taka diagnozę, wiec póki co tak naprawdę nie wiadomo co tarczom dolega.
 
 
Herkules13
[Usunięty]

Wysłany: 06-04-2011, 16:53   

Generalnie oryginały to straszny syf
U mojego ojca poleciały tak jak u mnie po 35 tysiach

Zobaczymy jak spiszą się tarcze od Zbyszka :mrgreen:
Ciekawi mnie też ile wytrzyma klocek

Pozdrawiam
 
 
Eulem 
Nowy Forumowicz


Auto: Pajero IV 2008 3d
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Maj 2012
Posty: 13
Skąd: Gorzów
Wysłany: 31-05-2012, 12:11   

Poprzedni właściciel też wspominał mi, że na seriach miał bicia. Wymienił tarcze na wentylowane ATE... nie wiem kiedy je założył, ale teraz musiałem wymieniać już klocki, a tarcze z dużym marginesem + zero bicia. Tył seria to seria i jej nie ruszam póki co, bo jest zdrowa.
 
 
Bushey 
Mitsumaniak


Auto: Pajero II 3.0 V6 auto 1991
Kraj/Country: UK
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 129
Skąd: UK
Wysłany: 04-06-2012, 11:53   

Herkules13 napisał/a:
Generalnie oryginały to straszny syf
U mojego ojca poleciały tak jak u mnie po 35 tysiach

Ciekawi mnie też ile wytrzyma klocek

Pozdrawiam


To choroba współczesnych aut. Ja mam wciąż oryginały na staruszku 21 lat, przebieg 180 tys. km. Klocki zmieniane oczywiście przeze mnie raz tylko. Poprzednio nie wiem ile razy ale były jakieś nn.
 
 
Eulem 
Nowy Forumowicz


Auto: Pajero IV 2008 3d
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Maj 2012
Posty: 13
Skąd: Gorzów
Wysłany: 06-06-2012, 06:57   

Bushey napisał/a:

To choroba współczesnych aut.

Nie tyle aut, co oszczędności producentów części. Niestety poznałem kiedyś człowieka, który pracował w fabryce brembo bodajże Dąbrowie Górniczej i podejście do jakości produkcji tych części - a w szczególności składu stopu wołał o pomstę do nieba. W krótkim okresie produkcja stawała się bardziej opłacalna, a jakość gorsza... co w przypadku naszych ciężkich aut wychodzi bardzo szybko. I jest tak, że tą doskonałą skądinąd markę wielu kierowców na naszym rynku omija dużym łukiem

[ Dodano: 04-02-2013, 14:27 ]
Nowe fakty związane z biciem tarcz w moim P$
Nie tak dawno pisałem, że mam super ATE nawiercane, nacinane, etc. i... zaczęło bić i to jak cholera. Kupiłem tarcze, pojechałem na wymianę i w trakcie ich wymiany znaleźliśmy prawdziwy powód bicia w kierownicę w moim P4... okazuje się, że jakimś cudem uległa delikatnemu skrzywieniu śruba mocująca jarzmo, które jak wiadomo jest pływające, aby nie przenosić drgań na układ kierowniczy. Na skutek tego skrzywienia + zniszczona "gumka" jarzmo przestało pływać i zaczęło przenosić drgania na układ.
I teraz ceny...
...ebay.de 17 euro śruba z gumką + 15 euro przesyłka do PL (śruba pasuje m.in. do kilkunastu modeli MAZD)
... ASO 220 zł za śrubę + zestaw naprawczy wszystkich uszczelek na jedno koło
... tarcze BOSCH po rabacie warsztatowym 180 zł sztuka... klocki ATE po rabacie 100 zł kpl.
PS.
Muszę sprawdzić, gdzieś u tokarza stan ATE, bo wyglądają "mięsisto".
_________________
Pozdrawia Eulem
Pajero IV 3.2 (2008; 3d)
 
 
KKsr 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero IV 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lut 2014
Posty: 2
Skąd: Gdansk
Wysłany: 20-02-2014, 10:57   

Przejechałem 122tyś.km jestem aktualnie przed wymianą całego układu hamulcowego. Dużo wpisów jest sprzed kilku lat. Czy na dzień dzisiejszy tarcze, klocki ATE są nadal przez Was polecane? Może pojawiło się coś nowego (sprawdzonego)?
_________________
Żyj życiem za życia (KK)
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 20-02-2014, 11:20   

Jezdżę od ponad roku na tarczach i klockach
http://otto-zimmermann.pl/
Jest to producent , nie konfekcjoner . Polecono mi tarcze i klocki i musze przyznać , że jestem zadowolony , porównywalne do ATE a może i trochę lepsze ?? Oceniam stan po przejechaniu ok 40 tyś km . Nie ma problemów z biciem i dźwiękami dochodzącymi spod klocków ( tak jak z Boscha , na których pamiętam jeździłem dwa tygodnie i wyrzuciłem do kosza ;-) )
Nie wiem tylko jak z dostępnoscią tarcz do IV .
 
 
KKsr 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero IV 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lut 2014
Posty: 2
Skąd: Gdansk
Wysłany: 27-02-2014, 12:13   

bardzo dziękuję za przesłaną informację. zapoznam się z tym materiałem.
_________________
Żyj życiem za życia (KK)
 
 
Nesene 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 65
Skąd: 3city
Wysłany: 25-10-2015, 11:26   

A macie może pomysł co zrobić z klikajacymi klockami hamulcowych? Przy manewrowaniu przód - tył słychać kliknięcie w obu kołach. Bolce w zacisku siedzą sztywno myślałem że otwory przez które przechodzą w klockach są zbyt luźne ale na zdjęciach w epajero też wydają się owalne więc już nie wiem czy jest sens je wymieniać tym bardziej są prawie nowe. Miał ktoś kiedyś taki przypadek może?
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 27-10-2015, 09:42   

potrzebne sa jeszcze takie małe agrafeczki co popychają klocki do przodu.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Nesene 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 65
Skąd: 3city
Wysłany: 31-10-2015, 16:18   

Mój zacisk wygląda tak jak na zdjęciu

zacisk

Gdzie powinna być ta agrafka i czy je macie bo nie mogę znaleźć u Was w sklepie
 
 
KACPERO_1 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 2011
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 19
Skąd: Zgierz
Wysłany: 02-11-2015, 15:39   

zbyszekm2 napisał/a:
potrzebne sa jeszcze takie małe agrafeczki co popychają klocki do przodu.


a coś więcej ?
jakieś fotki podglądowe
 
 
Kusmierz 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 4 3.2did 170km 2008r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 1
Skąd: Lublin
Wysłany: 14-03-2016, 17:33   

Witam
Niestety nie mogę znaleźć rozwiązania mojego problemu:
Samochód hamuje o wiele mocniej tyłem, wymieniłem tarcze i klocki z przodu i z tyłu, wymieniłem culinderki i osłony w zaciska a problem pozostal.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.