[Cari 1.8 GDI] Problemy z autkiem |
Autor |
Wiadomość |
ulianka7777
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2011 Posty: 34 Skąd: Sieniawka
|
Wysłany: 13-03-2016, 09:54 [Cari 1.8 GDI] Problemy z autkiem
|
|
|
Witam zainteresowanych. Od jakiegoś czasu borykam się z problemami z moją cari a więc do rzeczy. Zaczęła mi kopcić na biało ale to niby para wodna. Drugi problem to check engine się zapalił i pokazuje mi bład p0170 i po podłączeniu na kompa kazali wymienić sondę lambda tak też uczyniłem. Po trzecie co jakiś czas na postoju czy to po trasie przed garażem na wolnych obrotach sam se je podnosi do 1200-1300 i trzyma tak przez 20 sekund a potem wszystko wraca do normy. Dodam jeszcze że przepustnice wyczyściłem i nic. Ma ktoś może jakieś pomysły? Z góry dziękuje za jakiekolwiek informacje. |
|
|
|
 |
xCrashx
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 16V '96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Gru 2014 Posty: 90 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 13-03-2016, 12:48
|
|
|
To ewidentnie wina jakiegoś czujnika, ale jakiego to nie mam pojęcia niestety... Ja bym stawiał na początek na czujnik temperatury silnika, albo czujnik temperatury zasysanego powietrza, bo wygląda to tak, jak by nie dostawał momentami informacji z któregoś czujnika temperatury i dlatego podnosił obroty tak jak robi to na zimnym silniku tuż po odpaleniu. Na forum masz do ściągnięcia serwisówkę, można pomierzyć te czujniki i ewentualnie typować dalej, chyba, że ktoś bardziej obeznany ma jakąś bardziej trafną diagnozę? |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 13-03-2016, 13:37
|
|
|
ulianka7777 napisał/a: | Zaczęła mi kopcić na biało ale to niby para wodna |
Sprawdź, czy nie ubywa Ci płynu chłodzącego, i czy nie jest przypadkiem zanieczyszczony olejem.
Jeśli płynu ubywa, a z rury wydechowej idzie para, to obawiam się, że uszczelka pod głowicą do wymiany. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 14-03-2016, 20:46
|
|
|
Wypompuj wodę z baku paliwa bo prawdopodobnie uzbierał się kondensat szczególnie jeżeli nie jest oryginalny korek i powietrze dostaje się do baku , będzie jakiś czas kopcic na biało nierówno pracować i wywalać błędem lambdy aha i podziękuj fachowcom za naciagniecie na lambde, i jeszcze przypomnij sobie czy to się nie stało po zatankowaniu czasami jak są resztki paliwa dystrybutor wlewa nam wodę |
|
|
|
 |
ulianka7777
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2011 Posty: 34 Skąd: Sieniawka
|
Wysłany: 15-03-2016, 06:23
|
|
|
Korek mam oryginalny ale i to sprawdzę . Dziękuje za rady.
[ Dodano: 16-03-2016, 13:32 ]
No więc płynu nie ubywa , czujnik temperatury wymieniony ale niestety obroty dalej się podnoszą? m ktoś może jakieś pomysły? |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 16-03-2016, 13:34
|
|
|
Masz podtlenek gazotu zamontowany ? Czy czysta benzyna ? |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
ulianka7777
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2011 Posty: 34 Skąd: Sieniawka
|
Wysłany: 16-03-2016, 18:17
|
|
|
Sama benzyna ale pomysłów brak. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 16-03-2016, 20:36
|
|
|
Proponuję zaopatrzyć się w kabelek VAG KKL na czipie FTDI232 oraz w Evoscan oraz kilka razy dokładnie przeczytać temat o Evoscanie o TPS i SAS oraz o pompie wysokiego ciśnienia i o ciśnieniu paliwa i spróbować zdiagnozować problem przy użyciu tego interfejsu. Przy tym silniku najlepiej zacząć od diagnostyki Evoscanem. |
|
|
|
 |
|