Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1G - 4G63] Cos stuka w silniku.
Autor Wiadomość
geepard
[Usunięty]

Wysłany: 12-04-2007, 14:01   [1G - 4G63] Cos stuka w silniku.

Jak odpale samochod cos stuka tak jak by zawory?Czy to normalne w tym silniku?
Ostatnio zmieniony przez Adaho_krak 30-05-2007, 02:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 12-04-2007, 14:21   

to moga byc panewki, a tlok ma wtedy wiekszy luz i i stuka
zaworki mowi sie ze dzwonia
sprawdz pasek walka balansowego
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
geepard
[Usunięty]

Wysłany: 12-04-2007, 14:27   

dzieki.
A z tymi panewkami to mnie przestraszyles.
To co bede mosial zroboc remoncik?Pierscienie byly wymienione a przejechane okolo 220 tys to moglo juz pasc?
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 12-04-2007, 15:06   

geepard, to musisz sprawdzic jezeli to swierza sprawa to moze sie obyc bez szlifu
1 spuszczasz olej z michy
2 micha na dol
3 szarpiesz za korbobody na poszczegolnych tlokach jezeli znajdziesz luz tzn ze znalazles przyczyne stukania
4 powinienes wymontowac wal bez wyciagania silnika /nie znam eclipsa jak to tam wyglada/ jezeli niema podejscia trzeba motorek wyciagnac
5 pierzysz wal najlepiej mikrometrem zwracasz uwage czy poszczegulne sa okragle jezeli sa okragle niema jaj czyscisz z resztek zatartej panewki /zazwyczaj/
6 zamawiasz komplet panewek -- podajesz wymiar z pomiaru mikrometrem --- wazne jest jeszcze czy na wszystkich masz taki sam wymiar
7 montujesz na mokro tzn wszystkie eementy przed montazem smarujesz olejem silnikowym i po sprawie
Co to moglo sprawic ?? np dodatek do oleju tzw ceramizer lub podobny albo zmiana z polsyntetyka lub minerala na syntetyk

[ Dodano: 12-04-2007, 15:16 ]
Pod tlokiem masz lozyska igielkowe sworznia jezeli tam masz luz moze byc podobnie sa one zabezpieczone
zegerami ---- dlatego jak sciagniesz miche musisz zobaczyc co tam na dnie
--- sreberko taki pyl w oleju swiadczy o panewkach
--- kawalki metalowe to zabezpieczenia lub z pierscieni
apropo sworzni tloka trzeba zwrocic uwage podczas sprawdzania luzu czy luz na panewce czy pod tlokiem :badgrin: :badgrin: :badgrin: :badgrin:

[ Dodano: 12-04-2007, 15:18 ]
Pierscienie sa wyzej he he :badgrin: :badgrin: inny zespol silnika
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
e-gen 
moderator


Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 11 Gru 2005
Posty: 590
Skąd: Toruń
Wysłany: 12-04-2007, 15:27   

1. zawory mogą dzwonić nim olej nie dotrze do popychaczy i nie zrobi się w nich odpowiednie ciśnienie.
2. druga sprawa to sprzęgło; wciśnij sprzęgło i posłuchaj czy "silnik" się wyciszył; jeżeli TAK to znaczy że kończy Ci się łożysko wyciskowe sprzęgła lub łożysko na wałku zdawczym skrzyni.
_________________
Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva
 
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 12-04-2007, 15:43   

geepard napisał/a:
Pierscienie byly wymienione a przejechane okolo 220 tys to moglo juz pasc?

ja nie wyrokuje co to moze byc i czy remont --- raczej jezel to panewki to wymienisz i po klopocie w dwie osoby to gora dwa dni roboty --- wazne jest czy na wale niema jaj --- dlatego pomiar mikrometrem
bo jeszcze zobaczysz czy wymiary na poszczegolnych tlokach i podporach walu sa identyczne
co do sworzni zadki to przypadek ale bywa -- tymbardziej ze demontowales tloki...
jezeli wymieniales olej na jakis lepszy -- to kwestja panewek jest logiczna
POZA tym kazdy z nas inaczej slyszy ---
Jak co to w niedziele bede w Krakowie na spocie mozna by go zobaczyc
/Plaza parking pod godz.19.00-15.04.07/
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
geepard
[Usunięty]

Wysłany: 12-04-2007, 16:05   

hehe to ze pierscienie sa wyzej to wiem jestem mechanikiem z zawodu tylko kilka lat nic nie robilem,wiec z budowa nie ma problemu.Mniej wiecej wiem gdzie co.
A spoko bedena zlocie to posluchasz,ale mnie to niepokoi i nie wiem czy jezdzic bo mam jeszcze troche jazdy.

e-gen to raczej nie bedzie lozysko ale to sprawdze.Wielkie dzieki wszystkim
a jesli chodzi o usterki to jeszcze puka mi cos w prawym kole delikatnie na dziurach co to moze byc i w jakim koszcie bedemogl to usunac?
 
 
e-gen 
moderator


Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 11 Gru 2005
Posty: 590
Skąd: Toruń
Wysłany: 12-04-2007, 16:20   

to może być poduszka wahacza prawego; demontaż/montaż łatwy; koszt w zamienniku pewnie do 50 zł, w oryginale pewnie ze stówkę.
_________________
Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva
 
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 17-04-2007, 21:17   

e-gen, to sobie zaworek chalasuje --- byl na spocie sluchalem zadna tragedja :badgrin: :badgrin:
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
geepard
[Usunięty]

Wysłany: 17-04-2007, 22:12   

wojmi1 samoregulator podobno hehe
 
 
Robi
[Usunięty]

Wysłany: 27-04-2007, 22:09   

witaj
co do stukania w silniku niekoniecznie może to być w panewkach ja miałem przypadek i dowiedziałem sie z serwisu ze przy hydraulicznych zaworach niestosuje sie minerala a koleś jeden z warsztatu u mnie wlał i wten sposub zajechałem całkowicie silniczek zły jestem bo zrobiłem cały remoncik i chodził jak żyletka ale sam go też wykończyłem jadoąc 200 prawie po remonciku i czekał mnie zakup silnika kupiłem do sonatki 4G63 2.0 l SOHC i boje sie że nie spasi bo mam G4CP ciężko z tymi silnikami nawet w serwisie niemaja zbyt dobrego pojęcia pozdro
 
 
aldaronn5
[Usunięty]

Wysłany: 29-02-2008, 10:07   

mam ten sam problem bede korzystal z waszych pomocy dzieki !
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.