koło zmiennych faz rozrządu 1.8 GDI |
Autor |
Wiadomość |
jamess
Nowy Forumowicz james
Auto: carisma 2000 1.8gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2016 Posty: 15 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 14-03-2016, 22:25 koło zmiennych faz rozrządu 1.8 GDI
|
|
|
Witam. Szukałem, szukałem i nie doszukałem się nic konkretnego. Potrzebuję informacji gdzie ono sie znajduje. wklejam link z foto, z którego wynika, ze kola zmiennych faz rozrzadu u mnie nie ma, czyli nie wszystkie gdi je mają? Czy silnik ten posida jakiś wariator,elektrozawór,w okolicach rozrzadu, ktory moze ostro halasowac? Popychacze odpadaja,nie taki halas. Slychac to stukanie w okolicach walkow rozrzadu, od strony paska i kól zebatych .
https://www.google.pl/sea...Z2jpR61Fwf_M%3A |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 15-03-2016, 06:44
|
|
|
1.8 GDI nie ma zmiennych faz rozrządu, na wałach ma zwykłe koła zembate. Może stało się coś z chydraulicznym napinacze paska rozrządu przez co jest luźny pasek i słychać drgającą rolkę napinającą. |
|
|
|
 |
jamess
Nowy Forumowicz james
Auto: carisma 2000 1.8gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2016 Posty: 15 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 15-03-2016, 20:33
|
|
|
Dziękuję. Być może to hydrauliczny napinacz, z tym, że stuki słychac ewidentnie u góry, przy/pomiedzy wałkami rozrządu. Nie ma tam żadnego elektrozaworu/mechanicznego elementu, który byłby zuzyty lub zepsuty?. Popychacze odpadaja. stuki sa zbyt mocne, popychacze słychać deliktnie, ale to swoja drogą.Stuka ewidentnie jeden element, w charakterystyczny równomierny sposób. czasem słychac mocniej, czasem słabiej.nieraz po 20 sekundach od odpalenia auta, a nieraz od razu. Nie mam przez najblizsze 2 tygodnie mozliwosci dobrania się do silnika, nie ma mnie w domu, a autko w garażu. Kombinuję co by to mogło byc i od czego zabrać się aby po powrocie,zeby jak najszybciej zdiagnozowac ten łomot. Rozrząd bedę wymieniał również za kilka tygodni, to napinacz tez założe nowy. Jeżeli nic się nie urodzi w dyskusji, to będę szukał przyczyny po powrocie, badajac po kolei element po elemencie.Mogę dodać jeszcze, że autko jest nieco słabsze i czasem na 2 gim i 3 cim biegu libi sobie poszarpać przez chwilę, jak mu wdepnę. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 16-03-2016, 06:57
|
|
|
To raczej stuka zawór z powodu zacinana.się popycha za. |
|
|
|
 |
jamess
Nowy Forumowicz james
Auto: carisma 2000 1.8gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2016 Posty: 15 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 16-03-2016, 20:44
|
|
|
Hmm.. to w takim razie jeden, bo słychać wyraźnie. Spróbuję ( jak juz będe w domu) osłychac stetoskopem jakimś, gdzie najbardziej słychac, tj. na którym wałku i nad którym tłokiem ( realne? zeby trafnie oszacować?) I oby nie doszło do pomyłki, to podmienię 2 popychacze na nowe. Duży problem z wyjęciem wałków rozrządu? Jakieś sugestie/podpowiedzi co do postępowania? zebym nic nie poknocił? będe wymieniał rozrząd, oraz zmienię uszczelniacze na nowe, na wale śruba na klej, a na kołach zebatych wałków rozrządu też na klej? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 16-03-2016, 21:37
|
|
|
Kiedyś w poprzedniej Carismie GDI zmieniałem rozrząd to śruba na wale nie była klejona i dość sprawnie dała się odkręcić. Przy odkręcaniu tej śruby silnik blokowałem poprzez wrzucenie 5 biegu i wciśnięcie hamulca. Kół na wałkach nie zdejmowałem więc nie podpowiem ale klej do gwintów (tu niebieski powinien wystarczyć) zawsze warto mieć pod ręką.
Na początku nie zaczepiał bym popychaczy a jedynie zmienił bym olej na jakiś 5W30 i przy wymianie zastosował bym płukankę silnika. Jeśli to nie pomorze to dopiero brał bym się za popychacze. Poczytaj w dziale Galanta temat "Jak uciszyłem popychacze...", jest tam dokładnie opisane jak rozpoznać uszkodzone i jak postępować przy wymianie aby nowe dobrze odpowietrzyć. Jest tam dokładnie opisany problem popychaczy który jest bardzo podobny do problemu popychaczy w GDI. |
|
|
|
 |
jamess
Nowy Forumowicz james
Auto: carisma 2000 1.8gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2016 Posty: 15 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 17-03-2016, 06:54
|
|
|
Ok. W takim razie popychaczy narazie nie ruszam.co do kleju do gwintu , to racja, przygotuje, bo w razie potrzeby nie bede musial znow zaiwaniac do sklepu. Poczytam podsunièty przez Ciebie temat o popychaczach. Zrobie plukanke i popatrze co sie dzieje. O oleju myślalem 5w40 , czy 5w 30 bedzie lepszy? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 17-03-2016, 10:43
|
|
|
W tym silniku chyba lepiej 5W30 lub dedykowany do GDI Motorex. |
|
|
|
 |
jamess
Nowy Forumowicz james
Auto: carisma 2000 1.8gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2016 Posty: 15 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 17-03-2016, 20:24
|
|
|
Ok, dziękuję, zastosuję sie do rady i zaleję jakiś 5W30. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
|
|
|
 |
jamess
Nowy Forumowicz james
Auto: carisma 2000 1.8gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2016 Posty: 15 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 17-03-2016, 21:02
|
|
|
Dzięki, zaraz poczytam. Jaka płukankę do silnika zakupić? Rozumiem, że po zabiegu płukania wlewam nowy olej i sprawa załatwiona? czy wyleci wsio, tak, żeby świeży olej nie złapał od rau syfu?
Taka płukanka bedzie dobra? http://allegro.pl/liqui-m...5605242343.html |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 17-03-2016, 21:26
|
|
|
To jest bardzo dobra płukanka, należy postępować według instrukcji z opakowania. Jak będziesz spuszczał olej to warto poczekać z pół godziny aby wszystko spłynęło. Zawsze jednak odrobina oleju zostanie ale nie ma się tym co przejmować, olej także zawiera detergenty czyszczące układ smarowania.
Nie jest jednak pewne, że taki zabieg pomoże, jeśli popychacz jest uszkodzony a nie tylko zasyfiony, to pozytywnego efektu może nie być. |
|
|
|
 |
jamess
Nowy Forumowicz james
Auto: carisma 2000 1.8gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2016 Posty: 15 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 18-03-2016, 20:42
|
|
|
Dziekuję. Po powrocie do chaty zabiorę się za robote i dam odezwę się co udało sie zrobić z hałasem.
[ Dodano: 15-04-2016, 21:08 ]
Witam. Po rozebraniu rozrządu okazało sie, że hydrauliczny napinacz rozrządu nie jest już hydrauliczny Stąd było słychac rytmiczne stukanie. Sprawa załatwiona. Płukanka zrobiona równiez, ale to swoja drogą. Silnik chodzi jak należy. Dziękuję za zaangażowanie i pomoc. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 15-04-2016, 21:11
|
|
|
Nie ma za co |
|
|
|
 |
jamess
Nowy Forumowicz james
Auto: carisma 2000 1.8gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2016 Posty: 15 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 17-05-2016, 20:15
|
|
|
Trochę czasu minęło, ale akurat znalazłem chwilkę, więc dodam jeszcze, że płukanka z LM bardzo zredukowała hałas z popychaczy.Zalałem olej 5w30. Przy zamkniętej pokrywie silnika, w zasadzie nie słychać popychaczy. |
|
|
|
 |
|