 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.6] mechanizm/napęd linki prędkościomierza |
Autor |
Wiadomość |
TrzecI
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lis 2010 Posty: 89 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 18-02-2016, 19:24 [Cari 1.6] mechanizm/napęd linki prędkościomierza
|
|
|
Witam, czy da się jakoś wykręcić napęd który znajduje w skrzyni od linki prędkościomierza? Bez wyciągania skrzyni? Mam problem bo wymieniałem skrzynie i nie spojrzałem w otwór gdzie wkręca się linkę w skrzyni, i wydaje mi się że została tam jeszcze jakaś pozostałość po lince, ktoś poprostu ją wyrwał lub w tym stylu. |
|
|
|
 |
remi
Forumowicz
Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 810 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: 19-02-2016, 15:51
|
|
|
Oj...ja kiedyś ułamałem u siebie kawałek tej tulejki z linki, ten kawałek został w skrzyni. Powiem tak: ja poległem, szwagier poległ, mechanicy polegli. Werdykt był tylko jeden...trzeba wyciągnąć skrzynie. Problemem jest dojście, bo linka wchodzi tam gdzie jest poduszka od skrzyni. Zdejmowanie przepustnicy też nie pomogło. Ja jeździłem z 4-5 lat bez prędkościomierza, sprzedalem cari z niedziałającym. Kupił ją mój znajomy, który też bawi się w mechanikę...od października jeździ z niedziałającym prędkościomierzem....auto sprzedałem w październiku. |
|
|
|
 |
TrzecI
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lis 2010 Posty: 89 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19-02-2016, 18:43
|
|
|
Również miałem zamiar zdejmować cały kolektor, żeby było lepsze dojście, ale coś mi się wydaje że to nic nie da. Nawet nie ma co w ten otwór wsadzić żeby jakoś go wyciągnąć. Z tego co pamiętam to linka była wciskana w ten otwór i na samej górze skręcało się ją. Kombinerkami też nie ma jak. ehhh ręce opadają |
|
|
|
 |
remi
Forumowicz
Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 810 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: 19-02-2016, 21:39
|
|
|
Tam była zawleczka. U mnie właśnie ta złamana tulejka została w środku, więc nie dało się dobrze założyć tej zawleczki. Linkę lekko przekrzywiło i ukręciło rdzeń. Dzięki temu miałem tulejkę zapieczoną w skrzyni a do tego z dwa cm linki ułamane w napędzie. Powiem Ci, że ta tulejka co została, to nawet ją nawiercaliśmy, wkręcaliśmy do niej śruby i staraliśmy się śrubę wyciągnąć razem z tulejką...nie dało rady. Miałem taką koncepcję, żeby wyciągnąć tylko ten ułamany kawałek linki co był w plastikwym napędzie, z nowej linki odciąć tulejkę, tak żeby rdzeń wystawał i jakoś to wszystko na dobry klej na sztywno połapać. Niestety pomimo kilku podejść nie dałem rady wyciągnąć tego kawałka linki. |
|
|
|
 |
Havoc
Mitsumaniak

Auto: Carisma II 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 304 Skąd: Bedford, UK
|
Wysłany: 18-03-2016, 07:57
|
|
|
Hola, mówicie że nie da się kompletnie dojść do linki czy też nie da się zrobić takich operacji jak klejenie? Zaczyna mi świrować prędkościomierz (gubi się w trakcie jazdy po prostu albo spada do 0 na kilka sekund) i myślałem, że przy wolnej sobocie i piwku to sobie poprawię |
_________________ Obecnie: Carisma 1.6 '03
Odprawione ze służby: Galant EA2W 97' wściekły bordowy
Skasowana: Honda Concerto D16Z2 1.6 16V 93'
Był: Colt CA0 1.6 16V '92 x2
Był: Lancer 1.5 12V 4G15 C62A '90
 |
|
|
|
 |
remi
Forumowicz
Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 810 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: 19-03-2016, 09:56
|
|
|
Do linki powiedzmy, że jakotakie dojście jest. Jak zdejmiesz przepustnicę, to nawet w miarę. Zawleczkę wyciągniesz bez problemu, jeśli linka nie będzie zapieczona, to też wyciągniesz ją. Jeśli jednak coś się skopie i tak jak u mnie z 2 cm rdzenia z linki zostanie w napędzie w skrzyni a do tego ułamie się jeszcze tulejka od linki i też zostanie w skrzyni to...powodzenia życzę. U mnie największym problemem była ta tulekja, przez nią nie mogłem nic zrobić. Tulejka jest aluminiowa, na końcu ma gumową uszczelkę, obudowa skrzyni jest aluminiowa i jak to się zapiekło, to nie chciało wyjść. Przy wyciąganiu ułamała się właśnie ta nieszczęsna tulejka i już tam została. Jak będziesz wyciągał linkę to polecam być delikatnym. Oby Ci się udało. Ja miałem większą naprawę, więc byłem wnerwiony i pewnie użyłem zbyt dużo siły i niestety żadnego sprayu penetrującego.
Ogólnie, to uważam, że jest szansa ją wyciągnąć, jednak jeśli coś nie wyjdzie, to do naprawy jest bardzo mało miejsca. Napęd w skrzyni nie jest wykręcany tok jak np. w vw golfie, a montowany jest od środka skrzyni....masz tylko jedną szansę...
http://auto-truck3.pl/product.php?id_product=4554
Wygląda to tak. Na zdjęciu widać tulejkę, na jej końcu uszczelkę i wycięcie na zawleczkę. Mi ta tulejka ułamała się właśnie w miejscu najcieńszym, czyli nad wycięciem na zawleczkę. To co było niżej niestety zostało w skrzyni. |
|
|
|
 |
kkmaslowski
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 SOHC '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2011 Posty: 45 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 30-03-2016, 23:18
|
|
|
remi: ta linka z Clio będzie pasować? |
|
|
|
 |
remi
Forumowicz
Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 810 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: 31-03-2016, 11:48
|
|
|
Ja kupiłem używaną z mitsu. Ta z linku nie wiem, czy będzie pasowała. Link dałem bardziej poglądowo, bo wygląda niemal identycznie. W mitsu masz skrzynię z renault, więc wejście do skrzyni jest pewnie takie samo, ale nie wiem czy podejdzie pod licznik.
http://www.czesci.autotra...ciomierzy-10203
Popatrz na tą, a najlepiej zadzwoń:
http://www.autotrader.pl/kontakt |
|
|
|
 |
|
|