Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.0 V6] Błąd P0421
Autor Wiadomość
Sir Stanczyk 
Forumowicz


Auto: Montero Sport 2001 3.0 6v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 186
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 22-03-2016, 12:01   [3.0 V6] Błąd P0421

Mam błąd P0421
Czy wymiana 4 sond wystarczy?
Spotkał się ktoś już z tym błędem?
_________________
Były właściciel Carisma 1.6 1999 GL (7lat) - niezawodne
Później inne marki które zawiodły, nawet te niezawodne ;)
Teraz powrót do Mitsubishi :D
Obecnie: Montero Sport 2001 3.0 6v
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 22-03-2016, 12:15   

Uszkodzenie sondy, to tylko jedna z kilku możliwych przyczyn błędu P0421...
 
 
Sir Stanczyk 
Forumowicz


Auto: Montero Sport 2001 3.0 6v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 186
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 22-03-2016, 12:16   

No nie myślę na razie o katalizatorze... Ma ktoś dostęp do jakiś tanich jak coś? ;)
Tym bardziej, że nie śmierdzi zgniłymi jajami ;) nie ma spadków mocy, drgań, hałasu. Nic :/

[ Dodano: 22-03-2016, 12:33 ]
yyy Georg twój post zniknął, a oto odpowiedź na niego:
Zapłony wypadają tylko na LPG (jestem właśnie w trakcie usuwania tego błędu, pewnie rozjechane mapy) i ostatnio jeżdżę tylko na benzynie i z zapłonami jest spokój.
A czy katalizator się przegrzewa to nie wiem... nie mam gdzie i jak wejść pod auto żeby go dotknąć :/
_________________
Były właściciel Carisma 1.6 1999 GL (7lat) - niezawodne
Później inne marki które zawiodły, nawet te niezawodne ;)
Teraz powrót do Mitsubishi :D
Obecnie: Montero Sport 2001 3.0 6v
Ostatnio zmieniony przez Sir Stanczyk 22-03-2016, 12:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
don de leon 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Sport 3.0 Outlander 2.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 22
Skąd: Ełk
Wysłany: 22-03-2016, 20:55   

Katalizatora to ty może nie dotykaj.
 
 
Sir Stanczyk 
Forumowicz


Auto: Montero Sport 2001 3.0 6v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 186
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 23-03-2016, 07:21   

No przy tych wszystkich problemach z autem to poparzenia nie są mi jeszcze potrzebne ;)

[ Dodano: 15-04-2016, 12:41 ]
Fuksem w moim przypadku były to tylko (lub aż tylko patrząc na cenę jednej sondy) 4sondy czyli katalizatora w tym momencie nie muszę wymieniać :D

[ Dodano: 18-04-2016, 07:18 ]
No i chyba wywołałem wilka z lasu :/
Znowu mi P0421 wyskoczył... czy to na pewno zepsuty katalizator? Czy może to LPG powoduje? Może się tylko przegrzewa z powodu gazu czy coś? Ktoś ma jakieś pomysły?

A pytanie z innej beczki... ma ktoś nowy katalizator na zbyciu? Albo może wskazać jakiś dobry tani zamiennik?

Najgorsze, że nie mam żadnych objawów źle działającego katalizatora, żadnych utrat mocy, smrodu itp itd...
Georg napisał/a:
Uszkodzenie sondy, to tylko jedna z kilku możliwych przyczyn błędu P0421...


Georg co poza sondami (wymienione wszystkie) i katalizatora (który wygląda na to że działa), jakie inne możliwości zakładasz skoro kilka? ;)
_________________
Były właściciel Carisma 1.6 1999 GL (7lat) - niezawodne
Później inne marki które zawiodły, nawet te niezawodne ;)
Teraz powrót do Mitsubishi :D
Obecnie: Montero Sport 2001 3.0 6v
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 18-04-2016, 09:29   

Tu opisały:
http://www.autocodes.com/p0421_mitsubishi.html

Ja, szukałbym związku z LPG. :wink:
 
 
Sir Stanczyk 
Forumowicz


Auto: Montero Sport 2001 3.0 6v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 186
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 18-04-2016, 09:41   

I tak też szukam...
Ostatnio jak u mechanika wymieniałem sondy+olej+filtr oleju to teraz sprawdziłem, że nie wymienił mi filtru powietrza... może to to też zaśmiecone jest (nie zdziwię się patrząc jak poprzedni właściciel dbał o auto...).
Już sobie zamówiłem ten (http://www.autodoc.pl/bosch/1187164) i niedługo wymienię (w poprzednich autach wymieniałem sam, mam nadzieję że i teraz bez problemu sobie poradzę ;) )
Cholerne pomarańczowe światełko :) <zły>

[ Dodano: 01-05-2016, 11:06 ]
Już mi się skończyły pomysły...
Wszystkie testy jakie przeprowadziłem wychodzą pozytywnie, mieszanka i gazu i benzyny jest ok, sondy działają dobrze, katalizator nie jest walnięty...
A wciąż zapala mi się CE :/ I jak zauważyłem to ostatnio jak się za kimś wlokę na drodze (nie w korku). Prędkość jakoś 40-50km/h, obroty przez to wiszą (mam automat) około 1200-1500obrotów i nagle bez żadnych oznak światełko się zapala...
Już mi się pomysły skończyły, pozostaje mi tylko kasować błąd i jechać dalej...
_________________
Były właściciel Carisma 1.6 1999 GL (7lat) - niezawodne
Później inne marki które zawiodły, nawet te niezawodne ;)
Teraz powrót do Mitsubishi :D
Obecnie: Montero Sport 2001 3.0 6v
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21019
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 01-05-2016, 21:28   

Ja też borykam się z tym błędem tylko w MSS, spaliny na skp wyszły ok, wykresy sond ok, spalanie ok :evil: .
Parę dni temu założyłem emulator sondy lambda i testuję 8) .
Wiem, że to nie rozwiązuje problemu ale mam nadzieję na brak CE :D .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Sir Stanczyk 
Forumowicz


Auto: Montero Sport 2001 3.0 6v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 186
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 02-05-2016, 07:06   

Bizi daj znać jak Ci poszło :) Czy ten emulator działa, może też się na to zdecyduję.
_________________
Były właściciel Carisma 1.6 1999 GL (7lat) - niezawodne
Później inne marki które zawiodły, nawet te niezawodne ;)
Teraz powrót do Mitsubishi :D
Obecnie: Montero Sport 2001 3.0 6v
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21019
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 02-05-2016, 07:12   

Zadziałać to powinien bo jego zadaniem jest odsunięcie sondy od spalin 8) .
Na razie zrobiłem około 200km i jest ok, zobaczymy jak będzie dalej :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Sir Stanczyk 
Forumowicz


Auto: Montero Sport 2001 3.0 6v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 186
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 18-05-2016, 08:49   

Bizi a ile takie cudo kosztuje, jak to się montuje i przede wszystkim gdzie to zdobyć, bo na allegro ani nigdzie nie mogę tego znaleźć. To jest rzecz jedna do wszystkich marek i modeli czy rozbita na rodzaje?
_________________
Były właściciel Carisma 1.6 1999 GL (7lat) - niezawodne
Później inne marki które zawiodły, nawet te niezawodne ;)
Teraz powrót do Mitsubishi :D
Obecnie: Montero Sport 2001 3.0 6v
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 18-05-2016, 09:13   

http://allegro.pl/listing...ce-aut-1-2-0510
Podobno kątowe lepiej się sprawdzają.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21019
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 18-05-2016, 10:30   

Ja mam założony prosty.

Podobno kątowy jest zalecany jak jest mało miejsca pod autem.
Kupowałem u tłumikarzy, płaciłem +-15zł a montował mi mechanik.
Sondę ciężko było wykręcić, podobno trzeba było użyć palnik.
Jak na razie 500km zrobiłem i jest ok.
Za pół roku planuję podjechać na SKP i zbadać profilaktycznie skład spalin.

Co do montażu to wykręcasz sondę, wkręcasz w jej miejsce emulator i dopiero wkręcasz sondę.
Wymiary czyli średnicę gwintu itp są chyba standardowe przy sondach.

Źródło: http://www.aditech.net.pl...mbda-oszukiwacz
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.