Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
carisma 1.8gdi 2000r nie chciała odpalić i odpaliła dziwne
Autor Wiadomość
wirusmdkk 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.8 gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2016
Posty: 12
Skąd: z internetu
Wysłany: 25-03-2016, 17:39   carisma 1.8gdi 2000r nie chciała odpalić i odpaliła dziwne

witam mam dziwny problem z carismom pojechałem do pracy normalnie wszystko grało po pracy nie odpaliła kręciła i nic zawiozłm do mechanika i zadnym programem jaki miał się nie połączył powiedział że chyba pompa wysokiego ciśnienia albo coś innego bo na plaku zapala pompa w baku terz działa kazałem wymienić czujnik połorzenia wałka rozrządu wymienili i chulała 2 dni dzisiaj rano to samo prubowałem wszystkiego wyciągałem ten nowy czujnik wsz wtyczki odpinałem wkońcu zadzwoniłem po lawete przyjechał i chciałem nią przejechać na rozruszniku bo cięzko było wypchać i tu jaja zapaliła i jak narazie pali co to moze być czek na desce ani razu się nie zaświecił jak nie odpalała
_________________
gdi
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21019
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 25-03-2016, 17:47   

W Twoim przypadku błędy prawdopodobnie można wymrugać:
http://forum.mitsumaniaki...?t=1981&start=0
Co do odczytu danych live to vag i evoscan lub MUT w ASO:
http://forum.mitsumaniaki...t=40568&start=0
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 25-03-2016, 18:00   

Z tym silnikiem podstawa to diagnostyka więc jak polecił Bizi78 najpierw sprawdź błędy bo mimo, że kontrolki nie zauważyłeś to jakiś może być i może sporo powiedzieć co jest nie tak.
 
 
wirusmdkk 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.8 gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2016
Posty: 12
Skąd: z internetu
Wysłany: 25-03-2016, 18:08   

zorientuje się jakimi programami się nie połączyli bo prubowali czterema i nic morze nie mieli tych powyższych
_________________
gdi
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 25-03-2016, 20:17   

Tak jak napisał Bizi78 błędy najlepiej i najpewniej wymrugać poprzez zwarcie pinów 1 z 4 w złączu OBD a jeśli chcesz głębszą diagnostykę parametrów silnika to najprościej i najtaniej VAG KKL na FTDI232 oraz program Evoscan lub drożej MUT w serwisie Mitsu bo starsze Mitsu czyli sprzed 2001r. są dość oporne do diagnostyki i nie wszystkie interfejsy i programy je obsługują.
 
 
wirusmdkk 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.8 gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2016
Posty: 12
Skąd: z internetu
Wysłany: 25-03-2016, 20:40   

właśnie podjechałem do jakiegoś norauto powiedzieli ze ją zczytają ale dopiero jutro no i jak wyszłem od nich to juz niezapala i powrut z buta zobaczymy co im jutro wyjdzie możliwe ze pompa wysokiego ciśnienia ma takie odchyły ?
_________________
gdi
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 25-03-2016, 21:23   

Ale sprawdzenie to 5 min roboty, myślałem, że sam to zrobisz, wystarczy spinacz biurowy czy kawałek kabelka i tyle. Niewielu mechaników zna się na tym silniku więc najlepiej zrobić to samemu z pomocą forumowiczów bo inaczej najczęściej stracisz tylko kasę i dalej nie będziesz miał pewności co i jak zostało zrobione i najprawdopodobniej dalej będą problemy.
 
 
wirusmdkk 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.8 gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2016
Posty: 12
Skąd: z internetu
Wysłany: 26-03-2016, 15:51   

dzwoniłem dzisiaj do tego serwisu mówią ze błędów w pamięci nie ma a auto normalnie odpala odbiore we wtorek to sam sprawdze tym spinaczem tak jak opisujcie
_________________
gdi
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 26-03-2016, 21:00   

może to być immobilizer czujnik położenia wału korbowego albo co raczej mało prawdopodobne cewki takie coś że nie odpala na ciepłym to typowy objaw niedomagającego czujnika położenia wału ale tutaj musisz sprawdzić to najlepiej evoscan i kabel
 
 
wirusmdkk 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.8 gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2016
Posty: 12
Skąd: z internetu
Wysłany: 26-03-2016, 22:52   

bez znaczenia czy ciepły czy zimny imo by się świecił błąd w poprzedniej tak miałem a czujnik wału przy kręceniu silnikiem by tez się świecił cewki raczej tez dobre bo iskra jest bo na plaku odpala
_________________
gdi
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 27-03-2016, 13:26   

Spróbuj jeszcze odłączyć czujnik położenia wałka rozrządu , czasami jest tak że jak się piki dwóch czujników "rozjerzdzają" wariuje wtedy z iskra tak jest np jak się łańcuch naciagnie tam jest pasek ale może coś przeskoczyło?
 
 
wirusmdkk 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.8 gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2016
Posty: 12
Skąd: z internetu
Wysłany: 27-03-2016, 15:00   

spój zobaczyć czy pasek nie przeskoczył czujnik wałka rozrządu nowy

[ Dodano: 27-03-2016, 15:45 ]
a jak by rozrząd przeskoczył o np 1 ząbek to co by było bo jak zapalił to chodzi cicho równo nie gaśnie i błąd tez nie świeci
_________________
gdi
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 27-03-2016, 17:01   

może tak być, wtedy własnie takie objawy ECU ma dwa sygnały z czujnika położenia wału korbowego oraz z czujnika położenia wałka rozrządu te dwa sygnały muszą się zgrywać w czasie jeżeli tak nie jest to są problemy z zapłonem wtedy sprawa poprawia sie po odłączniu czujnika wałka rozrządu bo wtedy w trybie awaryjnym ECU w wiekszości samochodów emuluje jego pracę da rade jakoś jechać, ale jest to zabezpieczenie właśnie ostrzegające o tym ze coś niedobrego dzieje sie z rozrządem i musisz sprawdzić pod tym kątem rozrząd ale pierwsze od czego bym zaczął to diagnostyka i same czujniki bo to najczęściej tam leży problem czasem jest tak że jak słaby zamiennik to od nowości działa słabo
 
 
wirusmdkk 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.8 gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2016
Posty: 12
Skąd: z internetu
Wysłany: 27-03-2016, 19:42   

czyli jest opcja ze przeskoczył? ale czy wtedy nie podaje pompa w.c.paliwa bo jak wykręcałem świece jak nie chciał odpalić to były suche
_________________
gdi
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 27-03-2016, 20:05   

Dla pewności najlepiej stary czujnik rozebrać i przelutować wszystkie połączenia lutowane co jest opisane w dziale Galanta bo najczęstszym uszkodzeniem są zimne luty.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.