Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
carisma 1.8gdi 2000r nie chciała odpalić i odpaliła dziwne
Autor Wiadomość
wirusmdkk 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.8 gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2016
Posty: 12
Skąd: z internetu
Wysłany: 29-03-2016, 19:07   

odebrałem dzisiaj auto błędy jednak były
14 czujnik pozycji przpustnicy 2 przerwa/zwarcie
23 czujnik położenia wałka roz przerwa/zwarcie
56 czujnik ciśnienia paliwa błąd
79 czujnik pozycji przepustnicy 1 błąd
92 siłownik przepustnicy błąd

tylko teraz które błędy ja narobiłem odpinając wtyczki?
stary czujnik rozebrałem ale ktoś chyba w nim grzebał bo w środku był zapaćkany czerwonym klejem jak na razie chodzi jutro po pracy sprawdzę rozrząd
_________________
gdi
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 29-03-2016, 21:03   

Jak chodzi to odepnij akumulator co skasuje błędy a następnie jak wystąpi problem to wymrugaj ponownie to będzie widać co powróciło i co wywołuje problem.
 
 
wirusmdkk 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.8 gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2016
Posty: 12
Skąd: z internetu
Wysłany: 29-03-2016, 21:13   

już są skasowane zobaczymy co wywali jak nie będzie chciało zapalić
_________________
gdi
 
 
romek atomek 
Forumowicz

Auto: pajero pinin 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 333
Skąd: wola justowska / kraków
Wysłany: 30-03-2016, 12:26   

bład 56 to błąd Ciśnienia w układzie paliwowym - jeżeli ciśenienie jest większe lub mniejsze niż określone w serwisówce dłuzej niż 4 sekundy - pojawia się błąd.. .. każdy podpina pod komputer i mówi POMPA. a co jeżeli regulator sie przywiesił ? rzecz czysto mechaniczna - ilglica może popuszczać od syfu z paliwa .. zmieniłeś filterki w pompie - OK - sprawdź je jeszcze raz jak wygladają.. ja miałem to co Ty - nowe filterki wsadziłem .. i miesiąc nie mogłem dojść OCB - a tu się okazało że paproch włukniny pewnie z filtra w baku ( bo wymieniałem ) poszedł w obieg i zatkał świerzo wymieniony filterek... MIESIĄC dochodziłem
co się działo ? na zimnym palił na ciepłym gasł - tak po 10 minutach .. pracy .. rwało obrotami - nie dało się go przegazować .. spadał do zera i AMEN.



układu paliwowego w tym silniku nie można robić na raty - to się mija z celem .. tak jak BARTEK pisał i za nim powtarzam .. całość robić - a tu nie jest wiele do sprawdzenia...

BAK : jeżeli tam jest rdzawy osad - to wymiana baku
BAK : duży filtr - wymiana co 150 tys km
BAK : sitko na pompie WC - od razu sprawdzić jaka przepływność / czy chodzi cicho czy głośno - uwaga na zamienniki bo dają to samo ciśnienie - ale mniejszą przepływność !!! ..

przewody paliwowe - robią to maszyną - można całość przeczyścić za 100 pln

pompa WC : czysto mechaniczna .. awarie zdarzają się rzadko same, jeżeli filtr w baku jest OK i żaden syf nie poszedł na pompę.. w środku pracują płytki pokryte cienką warstwą wolframu - zasilana jest z wałka .. uszkodzenia : pęknięte sprężynki w środku spotkałem .. no i zryta wybita warstwa wolframu - ale to już przez drobiny piasku itp. samoczynnie - trudno to "wypracować przez normalną exploatację" .. te silniki dobrze prowadzone robią po 350 tys trzymając parametry - na dobrym paliwie.

dalej masz już regulator - tam jest zaworek znów mechaniczny upustowy jak w szybkowarze zawór bezpieczeństwa - ma się otwierać przy przekroczeniu zadanego wkręconą śrubą trzpienia ciśnienia .. i nadmiar paliwa ma trafiać do mpompy na zwrot ...

w moim przypadku trafiał na zapchany filtr na powrocie - i ciśnienie rosło grubo ponad normę - paliwo pompa pompowała, zwrot był zatkany ... czujnik ciśnienia paliwa tego nie wykrył !!!!.. działo się to na trasie - regulator - pompa ..

w regulatorze też masz taki sam filterek .. - po wykręceniu go - można zaznaczyć pozycję na śrubie regulacyjnej i następnie dorobionym / przerobionym kluczem postarać się kręcić śrubą na max i min kilka razy - by ew osady się odkleiły i odblokowały pracę regulatora - no lepiej jest toto wykręcić ( ale bardzo ciężko wychodzi - można próbowac kompresorem i to pod szmatą - by nie wystrzeliła iglica w kosmos ... ) .. i przeszlifować / przepolerować sam trzpień - liżą to papierem 2500 ale ... tu WARNING - nie wiem ... łatwiej coś pocienkowac niż później pogrubasić .. użyłbym sam pasty diamentowej .. i na tym bym to rozruszał.

dalej przyjacielu masz już tylko listwę wtryskową i na każdym wtryskiwaczu masz znów siteczko/ filterek .. i znów - zawieszony zapieczony otwarty lejący wtryskiwacz spowoduje błąd 56 - nie możność zachowania prawidłowego ciśnienia ..

myślę że sam w 2 dni być wszystko ogarnął.. mając narzędzia.. bo to podstawa - ja już parę śrub w bloku ukręciłem ;) klucz dynamometryczny by się przydał - zawsze zwlekam z jego kupnem ;) ..

powodzenia..

u mnie :
bak zardzewiał dostał się piasek i woda - wymiana baku
rura wlewu paliwa przegniła - wymiana
filtr w baku duży : wymiana
pompa w baku paliwowa : wymiana bo już ledwo żyła - za dużo syfu przerzuciła w życiu
pompa WC płytki wybite / zdarty wolfram w miejscach gdzie powinno stykać jak na szkło. wymiana .
regulator : wymiana
listwa wtryskowa i wtryski : wymiana

no - i teraz działa ;)

nie wiem co jeszcze odpinałeś ale
79 czujnik pozycji przepustnicy 1 błąd
92 siłownik przepustnicy błąd

to się pojawia przy padającym TPS'ie - ale znów wtedy wszedłby w tryb awaryjny .. mialem to z tymi samymi błędami .. te 2 błędy występujace razem świadczą o niezgodności sygnałów z obu czujników - czyli pedal gazu sobie / poziom otwarcia przepustnicy sobie ..
 
 
wirusmdkk 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.8 gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2016
Posty: 12
Skąd: z internetu
Wysłany: 30-03-2016, 18:17   

dzięki dzisiaj pojechałem do pracy i z powrotem jakieś 30km i wszystko gra przyspiesza odpala morze nie na dotyk bo parere razy musi obrucić ale juz tak miała sprawdziłem rozrząd nie przestawiony ale rolki troszkę słychać i pasek nie wiem czy nie jest za luźny ale będzie trzeba w najbliższym czasie zrobić
_________________
gdi
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 30-03-2016, 23:16   

W GDI jest napinacz hydrauliczny i jeśli rozrząd był właściwie napięty przy montażu to praktycznie nie ma możliwości aby pasek się poluźnił bo napinacz stale utrzymuje właściwe napięcie.
 
 
romek atomek 
Forumowicz

Auto: pajero pinin 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 333
Skąd: wola justowska / kraków
Wysłany: 31-03-2016, 11:09   

wirusmdkk napisał/a:
dzięki dzisiaj pojechałem do pracy i z powrotem jakieś 30km i wszystko gra przyspiesza odpala morze nie na dotyk bo parere razy musi obrucić ale juz tak miała sprawdziłem rozrząd nie przestawiony ale rolki troszkę słychać i pasek nie wiem czy nie jest za luźny ale będzie trzeba w najbliższym czasie zrobić


no to masz auto z duszą ;) jak to mawiam ... dodając "na ramieniu"
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.