Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
kod błedu P252f
Autor Wiadomość
fidus 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1.8 4wd 150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2015
Posty: 12
Skąd: Poznań
Wysłany: 26-03-2016, 16:11   kod błedu P252f

Dzisiaj podczas wypalania dpf /1.8 did 150 KM / zaplił się komunikat "check oil level" wg programu torque pro występuje kod błędu P252f a poziom oleju jest nieznacznie powyże górnej kropki i do znaku X sporo brakuje. Czy ktoś może spotkał się z taką usterką?
 
 
Mark442 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Paź 2014
Posty: 102
Skąd: Łask/Warszawa
Wysłany: 29-03-2016, 10:21   

Kod błędu wskazuje wyraźnie - "P252F – zbyt wysoki poziom oleju". Samo wykasowanie błędu nic nie da. Zalecana wizyta w serwisie, wymiana oleju, przepalenie filtra i skasowanie błędu. Powodem takiej sytuacji jest częsta jazda na krótkim odcinkach z niewielką prędkością. Taki urok tego "wynalazku" i silnika diesla...
_________________
Mark
Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Edition
_____________________________
"Miś" kultowy jest i basta !!"
"- Powiedz mi: po co jest ten miś?"
 
 
 
fidus 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1.8 4wd 150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2015
Posty: 12
Skąd: Poznań
Wysłany: 29-03-2016, 19:48   

Mark442 napisał/a:
Kod błędu wskazuje wyraźnie - "P252F – zbyt wysoki poziom oleju". Samo wykasowanie błędu nic nie da. Zalecana wizyta w serwisie, wymiana oleju, przepalenie filtra i skasowanie błędu. Powodem takiej sytuacji jest częsta jazda na krótkim odcinkach z niewielką prędkością. Taki urok tego "wynalazku" i silnika diesla...

Ale jak wykasować ten błąd? poziom oleju przywrócony do prawidłowego poziomu i nadal pokazuje się komunikat.
 
 
Mark442 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Paź 2014
Posty: 102
Skąd: Łask/Warszawa
Wysłany: 29-03-2016, 20:12   

Wykasowanie błędu nic nie daje (pisałem wyżej). Błędy pojawią się ponownie po odpaleniu silnika. Masz zanieczyszczony (zapchany) filtr DPF, spaliny nie docierają do wydechu (pomyśl gdzie się mogą zbierać i co w skrajnym przypadku mogą spowodować?), olej się rozcieńcza (wysoki poziom). Komunikat jest poprawny.

Silnik Diesla filtrem DPF nie jest przeznaczony na wyjazdy na zakupy do hiper i super marketów, odwożenia dzieci do szkół i przedszkoli, do pracy, itp. na odcinkach 5-6 km...

Już miałeś kłopoty z wózkiem (wątek o "niebieskim dymem na skrzyżowaniu"). Źle kombinujesz, myśląc jedynie o kasowaniu błędu, bez usunięcia przyczyn !!
_________________
Mark
Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Edition
_____________________________
"Miś" kultowy jest i basta !!"
"- Powiedz mi: po co jest ten miś?"
 
 
 
fidus 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1.8 4wd 150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2015
Posty: 12
Skąd: Poznań
Wysłany: 29-03-2016, 20:26   

Silnik Diesla filtrem DPF nie jest przeznaczony na wyjazdy na zakupy do hiper i super marketów, odwożenia dzieci do szkół i przedszkoli, do pracy, itp. na odcinkach 5-6 km...

Szkoda, że nie wyczytałem tego w folderach reklamowych lub instrukcji obsługi.
Nic innego nie pozostaje jak sprzedać komuś kto nie jeździ do sklepu i nie wozi dzieci do szkoły, a pracuje daleko do miasta.
 
 
Wedrowiec 
Forumowicz

Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 310
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-03-2016, 20:59   

Głupie pytanie: z kiedy auto i jeżeli "stare" (2010-2012) to czy wgrane wszystkie aktualizacje softu?
 
 
fidus 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1.8 4wd 150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2015
Posty: 12
Skąd: Poznań
Wysłany: 29-03-2016, 21:12   

Wedrowiec napisał/a:
Głupie pytanie: z kiedy auto i jeżeli "stare" (2010-2012) to czy wgrane wszystkie aktualizacje softu?


Tak, oprogramowanie ma aktualne, przeglądy w serwisie przy przebiegach wskazanych przez producenta; wypalanie filtra regularne co 200 km a procedura natychmiastowa zgodna z zaleceniami instrukcji.
 
 
Wedrowiec 
Forumowicz

Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 310
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-03-2016, 21:16   

"procedura natychmiastowa zgodna z zaleceniami instrukcji" eee a co to? :)

Ponowię pytanie o rocznik, do tego to że w ASO mówią że jest aktualne nie znaczy że jest. Opisywałem tutaj swoje boje z ASO gdzie twierdzili że nie ma takiej poprawki do softu, wgrali po 3h jak już auto zjechało z podnośnika po wymianie oleju... i musieli całość robić od nowa.

Więc jeżeli auto "stare" to pytanie czy na 100% miałeś tą akcję serwisową oraz następną (dolewanie specjalnego płynu do paliwa, na wypalenie nagaru czy jakoś tak).
 
 
fidus 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1.8 4wd 150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2015
Posty: 12
Skąd: Poznań
Wysłany: 29-03-2016, 21:25   

Z 2011; przy zakupie , rok temu, w serwisie zapewniali, że soft jest aktualny. Może jest jakiś sposób na sprawdzenie tego bez pomocy serwisu?
 
 
Wedrowiec 
Forumowicz

Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 310
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-03-2016, 21:28   

No to jak najbardziej może to Ciebie dotyczyć. Ja kazałem (albo sami to zrobili, nie pamiętam) i mam wpis w książce serwisowej. 09.08.2011. Jedź do ASO gdzie był kupiony/serwisowany i niech sprawdzą historię, muszą mieć to odnotowane. Jeżeli dalej robisz tam przeglądy i zostawiasz u nich kasę - niech odwróci monitor i pokaże że rzeczywiście ma to wpisane. Sprawdź od razu to z dolewaniem na nagar.

Edit: wiąże się to z regeneracją filtra i na 100% ta regeneracja też powinna być dopisana. U mnie wpis brzmi
wgrano oprogramowanie ECU + regeneracja filtra cząstek stałych + wymiana oleju.
 
 
fidus 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1.8 4wd 150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2015
Posty: 12
Skąd: Poznań
Wysłany: 29-03-2016, 21:40   

Jedź do ASO gdzie był kupiony/serwisowany i niech sprawdzą historię, muszą mieć to odnotowane. Jeżeli dalej robisz tam przeglądy i zostawiasz u nich kasę - niech odwróci monitor i pokaże że rzeczywiście ma to wpisane. Sprawdź od razu to z dolewaniem na nagar.

Edit: wiąże się to z regeneracją filtra i na 100% ta regeneracja też powinna być dopisana. U mnie wpis brzmi
wgrano oprogramowanie ECU + regeneracja filtra cząstek stałych + wymiana oleju.[/quote]

Warto sprawdzić, a może nawet wydrukują? :wink:

[ Dodano: 02-04-2016, 15:51 ]
Otrzymałe informację z Mitsubishi:w naszej ocenie komunikat pojawił się z powodu zbyt rozcieńczonego oleju silnikowego, mimo że jego poziom jest nadal dopuszczalny. Silnik wymagałby diagnostyki, żeby wykluczyć ewentualne jego niesprawności.

W związku z powyższym, zalecamy sprawdzenie silnika w punkcie serwisowym.

Koszt diagnozy w serwisie 160 zł. Przy okazji sprawdziłem, że oprogramowanie jest aktualne.
Nie pozostaje nic innego jak jeszcze trochę pojeździć, monitorować poziom oleju do jego następnej wymiany.
 
 
Foka2011 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1.6 Bluesky
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2014
Posty: 26
Skąd: Poznań
Wysłany: 02-04-2016, 22:15   

Na Twoim miejscu odżałowałbym te 160 zł i sprawdził silnik. Jeżeli faktycznie masz rozrzedzony olej, to ryzykujesz zatarcie silnika. Dawno temu, jeszcze w polonezie, miałem przypadek, gdy poprzez uszkodzoną uszczelkę pod pompą paliwa, benzyna dostawała się do oleju. Na szczęście tam był zegar wskazujący ciśnienie oleju i dało się zauważyć, że coś jest nie tak. IMHO szkoda silnika, koszt stosunkowo niewielki a potencjalne ryzyko duże.
 
 
pablo diablo 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 643
Skąd: Nowy Sacz
Wysłany: 05-04-2016, 14:14   

Specyfika Silnika 1.8 DID i wielu innych jest taka że w normalnym procesie eksploatacji do oleju tak czy siak dociera niewypalone paliwo i olej jest rozcieńczany zalecam wymianę oleju co 10 tysięcy chyba że robiona jest sama wiekszości trasa to co 15 warto zainwestować w dobry olej do DPf - u
_________________
pablo diablo
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.