Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jarzmo
Autor Wiadomość
zbychu74 
Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 603
Skąd: tuchola
Wysłany: 30-03-2016, 13:19   Jarzmo

Witam
Dzisiaj byłem na szarpakach no i nic nie wyszło,ale diagnosta nie dał za wygraną i szukał dalej aż znalazł :luźne jarzmo.Mówił,że wymienić jarzmo i prowadnice.
Co radzicie? może wystarczy wymienić prowadnice?
Jakie macie doświadczenie w tym temacie?
_________________
zbychu74
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 30-03-2016, 18:34   

Luźne jarzmo? Podejrzewam, że latają prowadnice w jarzmie.
Co do napraw: Pytanie jak długo z tym jeździsz.
Ja jeździłem jaki czas ze stukami zanim odkryłem co to (prawy tył). Wymiana samych prowadnic pomogła na 3 miesiące. Z nowym jarzmem i nowymi prowadnicami latam już 9 miesiąc i jak na razie cisza.
 
 
zbychu74 
Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 603
Skąd: tuchola
Wysłany: 30-03-2016, 20:51   

To co ? radzisz wymienić jarzmo i prowadnice?
Ja się też ku temu skłaniam.
_________________
zbychu74
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 31-03-2016, 17:30   

Powiem tak: jak u mnie zacznie pukać to wymienię i jarzmo i prowadnice. Jedna robota i z głowy.
 
 
zbychu74 
Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 603
Skąd: tuchola
Wysłany: 31-03-2016, 17:40   

Nowe jarzmo ciężko kupić. Może masz namiar na jakiś sklep do japońców?
_________________
zbychu74
 
 
remi 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 810
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 31-03-2016, 19:02   

Dla mnie coś dziwnego. Jarzmo ma być przykręcone na stałe, więc nie ma prawa mieć luzu, prowadnice, to też nie wiem co może być tam luźne. Lekki luz musi być, no w końcu na tych prowadnicach "pływa" zacisk. Jak tam nie będzie luzu, to zacisk nie będzie działał. No ale tylko zgaduję, nie widzę tego.
 
 
zbychu74 
Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 603
Skąd: tuchola
Wysłany: 31-03-2016, 20:23   

Może samo jarzmo się odkręciło?
Muszę to jutro sprawdzić.
_________________
zbychu74
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 31-03-2016, 21:00   

remi napisał/a:
Dla mnie coś dziwnego. Jarzmo ma być przykręcone na stałe, więc nie ma prawa mieć luzu, prowadnice, to też nie wiem co może być tam luźne. Lekki luz musi być, no w końcu na tych prowadnicach "pływa" zacisk. Jak tam nie będzie luzu, to zacisk nie będzie działał. No ale tylko zgaduję, nie widzę tego.

Z czasem prowadnice rdzewieją/wycierają się (jarzmo pewnie też), przez co luz robi się za duży i zacisk (a raczej jego prowadnice) zaczynać za bardzo latać. To powoduje dalsze zwiększanie się owego luzu i rozklepywanie jarzma. Jak już słychać pukanie to już po jarzmie w sumie.
zbychu74 napisał/a:
Nowe jarzmo ciężko kupić. Może masz namiar na jakiś sklep do japońców?

Poszukaj sklepu mającego części Febest. Ja swoje dostałem w japparts, ale musieli ściągać i ze 2 dni musiałem poczekać. Cały czas mowa o tylnym jarzmie.
Ostatnio zmieniony przez Hornet 31-03-2016, 21:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zbychu74 
Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 603
Skąd: tuchola
Wysłany: 31-03-2016, 21:26   

U mnie akurat prawy przód.
_________________
zbychu74
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 31-03-2016, 21:39   

Febest też ma
http://febest.de/index.ph...16348&details=1
 
 
zbychu74 
Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 603
Skąd: tuchola
Wysłany: 02-04-2016, 16:15   

Sprawdziłem ,jakieś luzy są ale nie duże .Na razie zostawiam tak jak jest.

Witam ponownie.Problem swojego zacisku rozwiązałem.

Odkręciłem jarzmo i faktycznie luzy 0,5mm czyli gigantyczne.
Otwór w jarzmie został przeszlifowany i dorobione nowe prowadnice z luzem 0,05mm.
Teraz pracuje to bardzo ładnie zero stuków.
Koszt:
robocizna 60zł
smar do zacisku i klej do gwintu 16zł
flaszka za załatwienie 20zł
Wymontowanie i zamontowanie gratis moja robota.
razem 96zł
_________________
zbychu74
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.