Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Napinacz paska alternatora
Autor Wiadomość
jan-stan 
Forumowicz

Auto: Mistubishi Grandis 2.0 D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Cze 2010
Posty: 32
Skąd: Żagań
Wysłany: 28-02-2015, 17:35   Napinacz paska alternatora

Witam.
Zaczął grechotać napinacz paska alternatora , chciałbym go wymienić ale potrzebuje Waszej pomocy.
1. Gdzie najkorzystniej kupić ? Jeśli z Audi, to w jakich rocznikach Audi był ten silnik stosowany ? Czy można kupić tylko samą rolkę, czy też trzeba cały napinacz ?
2. Jakie są praktyczne problemy, w czasie wymiany tego napinacza ?
Z góry dziękuję i pozdrawiam.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 28-02-2015, 18:53   

Rolka jest wymienialna, jednak cały nowy napinacz markowego producenta w detalu kosztuje koło 200zł, przyczyny grzechotania mogą być rózne, albo rozciagniety pasek albo uszkodzony element naciągu sprezynowego, ewentualnie grzechotanie dochodzić może jeszcze ze sprzegiełka alternatora - będzie zanikało po lekkim podniesieniu obrotów.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
jan-stan 
Forumowicz

Auto: Mistubishi Grandis 2.0 D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Cze 2010
Posty: 32
Skąd: Żagań
Wysłany: 01-03-2015, 14:01   

Robertdg - dziękuję za podpowiedź.
W każdym sklepie przy próbie zamówienia rozmowa zaczyna się od pytania jaki model Audi i który rocznik. Ja wiem tylko, że to silnik 2.0 DiD, typ BSY. Wiem, że odpowiedniki BSY to BWC, AZV, BKD ale to w sklepie wiele im nie mówi.
Proszę o dalsze podpowiedzi.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 01-03-2015, 14:55   

Tutaj masz np oryginał za 300zł dla numeru
OEM 1345A013 http://sklep.mitsustyle.p...122,561%29.aspx
albo zamiennik SKF http://www.eautosklep.com...M~165060,a.aspx
EVR http://e-katalog.intercar...-EVR57347-.html
nalezałoby to jednak zweryfikować według numeru nadwozia, bo nie gwarantuje że OEM który podałem będzie odpowiedni
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
jan-stan 
Forumowicz

Auto: Mistubishi Grandis 2.0 D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Cze 2010
Posty: 32
Skąd: Żagań
Wysłany: 09-03-2015, 18:32   

Jak to się mówi ( pisze ) dla potomnych, faktycznie można wymienić samą rolkę. Rolka pasuje od wielu samochodów - Volkswagen, Audi, Volvo, niektóre amerykańskie. W zasadzie ważne są wymiary : śred zew 70 mm, śred otworu 17 mm, szerokość 24 mm. Ceny samej rolki od 30 zł do 80 zł, w zależności od producenta. Przy demontażu trzeba wymontować poduszkę olejową silnika. Później większych problemów już nie ma.
 
 
Grzegorz J 
Mitsumaniak


Auto: Grandis 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2015
Posty: 104
Skąd: Starachowice
Wysłany: 28-05-2015, 13:14   

Hejka,
czy ktoś bawił się w wymianę samej rolki w napinaczu 2.4 MIVEC?

Zastanawiam się czy można dokupić samą rolkę. Napinacz kosztuje 300pln do tego jeszcze jest rolka MD374877 która wyceniona została na 160pln. Mam wydać prawie 500pln żeby ćwierkanie ustało? :evil:

Zastanawiam się jeszcze czy nie wymienić samych łożysk w obu rolkach. Biorąc pod uwagę koszta podejrzewam, że nie jestem pierwszym Mitsumaniakiem który tak kombinuje :mrgreen:
Może macie jakieś linki z podobnym tematem (może być inny model Miśka)
 
 
maniek68 
Forumowicz

Auto: Grandis 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2013
Posty: 96
Skąd: snopki
Wysłany: 21-06-2015, 22:13   koło pasowe alternatora{sprzęgiełko}

Witam dopadła mnie pierwsza awaria grandisa.Przed wyjazdem miałem lekkie piszczenie dochodzące z okolic paska klinowego.Gdy wracałem piszczenie nasiliło się i w pewnym momencie doszlo do zgrzytu ,uderzenia [czuć byŁo spalenizną w aucie]nie wiem co śię mogło stać.Po zatrzymaniu auta i oględzinach stwierdziłem że rozleciało się kolo pasowe alternatora.Teraz mam pytanie do kogoś co ten problem przerabiał jak wyjąć alternator co trzeba rozkręcić,jak zdemontować rolkę z napinaczem do sprawdzenia ewentualnie wymienić ,jakiej firmy wybrać pasek.
 
 
Grzegorz J 
Mitsumaniak


Auto: Grandis 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2015
Posty: 104
Skąd: Starachowice
Wysłany: 22-06-2015, 19:34   

Na forum są schematy Grandisa i tam masz wszystko elegancko rozrysowane. Jeżeli nie znajdziesz (w co wątpię) to daj mail.

Powodzenia

[ Dodano: 09-08-2015, 22:52 ]
Witajcie,
Z serii Polak potrafi przedstawiam wam mój sposób na pozbycie się problemu z hałasującym układem paska wieloklinowego. U mnie był to objaw szumiących rolek, tj. rolki na napinaczu MN149179 oraz rolki prowadzącej MD374877
Koszt napinacza to ok. 300 zł, rolka prowadząca paska kosztuje ok. 150 zł.
Oto mój manual jak pozbyć się problemu nie zostawiając prawie 500zł w sklepie:
1. Kupujemy dwa łożyska:
- dla rolki napinacza: 6203-2RS
- dla rolki kierunkowej: 6006-2RS1
Ja zakupiłem łożyska firmy FAG za łączną cenę ok. 62 zł

2. Szukamy namiaru na dobrego tokarza, o tym dalej…
3. Luzujemy pasek wieloklinowy i demontujemy napinacz.

Otwór zaznaczony na czarno służy do poluzowania napinacza, na czerwono – śruby mocujące
4. Rolka przymocowana jest do napinacza jedną śrubą. Do wyciągnięcia zużytego łożyska wystarczy użyć nasadki bodajże 24 i zwykłego imadła.

Z wyjęciem łożyska nie miałem najmniejszego problemu. Składanie wszystkiego dokonujemy oczywiście w odwrotnej kolejności 

5. Odkręcamy rolkę kierunkową. Jest to jedna śruba, po odkręceniu której rolkę mamy w łapkach.
Rozbierając tą rolkę musiałem się nieźle nagimnastykować ponieważ w mojej skromnej głowie nie mieści się takie rozwiązanie, które zostało tu zastosowane przez inżynierów w Japonii. Wypiłem melisę i wyssałem dwie pastylki melisski do tego :P
Wyciągnięcie łożyska to 5 min. roboty. Natomiast kolejne 3 h to czas na moją walkę z japońcami.


Otóż okazało się (po użyciu kątówki) że ta część powyżej tj. łożysko i trzpień są NIEROZBIERALNE!!!! Do chwili użycia narzędzia byłem przekonany że łożysko jest nabite na ten trzpień (za czym przemawia moje doświadczenie i logika ). Ale nie! To koło kosztuje 160zł tylko dlatego że ta część została wykonana z jednego elementu!
Tak więc aby przechytrzyć system, udałem się do zaprzyjaźnionego tokarza, który wykonał dla mnie takie cudeńko:


Łożysko wprasowuję w imadle do koła, w środek wciskam wykonany trzpień, a całość dociskam podkładką przykręcając koło do silnika. GOTOWE.



Koszt tokarza – 50 zł.
Razem koszty – 115 zł, gdzie przy następnej wymianie pomijam już tokarza 

No i najważniejsze! Oto wymiary potrzebnej części:


Zapraszam do dyskusji.
 
 
Koszałek 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Grandis
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2013
Posty: 8
Skąd: Koszalin
Wysłany: 03-04-2016, 21:38   

Mam pytanko z jakim przebiegiem występowała u was ta awaria?
Bo u mnie dochodził pisk z tych okolic jak go odpalałem przez 1 może 2 minuty i ustawał ale to tylko 3 razy mi się tak rano stało, później jak odpalałem już nie było tego słychać i jak jeździłem była już cisza.
 
 
mis_smis 
Mitsumaniak


Auto: BRAVO 1,9, grandis 2.0 DID 05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 178
Skąd: Brzesko
Wysłany: 04-04-2016, 18:52   

Ja u siebie wymieniałem w zimie przy przebiegu ok 118 tyś
_________________

 
 
 
andrzejk1987 
Forumowicz

Auto: Grandis 2,4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Maj 2015
Posty: 130
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 05-04-2016, 20:09   

ja również zimą przy przebiegu 208 tyś samo łożysko tak jak kolega Grzegorz J ale jestem drugim właścicielem :mrgreen:
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.