Błękitna strzała OPC - "Garnek" |
Autor |
Wiadomość |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 03-04-2016, 21:17 Błękitna strzała OPC - "Garnek"
|
|
|
No i Ja się pochwalę.
Opel Meriva OPC - minivanik. 1.6 turbo (tak małolitrażowe z Turbo, mało pali bo 11-12 wykorzystując potencjał silnika)
Szukałem, czegoś tatusiowego z mocniejszym silnikiem
Troszkę danych:
Moc: 180KM
Moment 260NM
Przebieg 144 tyskm
Rocznik 2006
Na wykresie widać dwa pomiary, po kupnie okazało się, że sonda lambda wariuje pod obciążeniem, przy okazji wymieniono świece i filtr powietrza (włożona wkładka sportowa firmy Pipercross.
Napewno w przyszłosci będę testował filtr stożkowy, miejsce jest
Wpadły dwie nowe oponki na przód 215/45/17 Nexen N'Fera SU1 z tyłu narazie 205/45/17, ale też będzie 215/45/17.
Jutro jedziemy zakładać podtlenek LPG z ustawionym dotryskiem benzyny (15%) od 4500 obr/min.
W tym roku chcę jeszcze go zchipować, może da się uzyskać 200KM
Zalany w przyszłym tygodniu będzie MOTUL 8100 X-CESS 5W40.
Plusy tak po 3 tyg i zrobieniu dopiero 1000km.
- siedzenia Recaro
- doświetlanie zakrętów
- przesuwna i regulowana tylna kanapa o 14cm.
- składane lusterka
- 8 poduszek
- 8 głośników
- cena sondy lambda niższa niż do mitsu
Minusy
- położenie drążka zmiany biegów
- brak podłokietnika |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
Ostatnio zmieniony przez Morfi 03-04-2016, 22:16, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Cezar
Mitsumaniak Veni, Vidi, Vici

Auto: Mondeo x2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 13 Lip 2005 Posty: 7812 Skąd: Olsztyn
|
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 04-04-2016, 09:21
|
|
|
Gratulacje Arek. Niech się sprawuje i daje radość z jazdy |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 04-04-2016, 11:02
|
|
|
Auto ciekawe
Ale:
Morfi napisał/a: | mało pali bo 11-12 wykorzystując potencjał silnika) |
To mało? Moje 2 tonowe V8 tyle spala PB przy częstym korzystaniu z kickdownu.
Ze stożkiem bym nie eksperymentował. Jak już to co najwyżej wkładkę KN w miejsce filtra. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 819 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20953 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 04-04-2016, 11:45
|
|
|
Arek, teraz się szykuj, że na Zaborzu będziesz parkował przed bramą .
Bezawaryjności oczywiście życzę . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
gzesiolek
Forumowicz

Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2698 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 04-04-2016, 11:54
|
|
|
Owczar napisał/a: | Moje 2 tonowe V8 tyle spala PB przy częstym korzystaniu z kickdownu |
Masz wyjątkowy silnik... albo "częste korzystanie" nie znaczy u każdego to samo...
A wracając do tematu... błękitne magiczne pudełko OPC ładny ma wykresik...
Równo ciągnie...
Po zchipowaniu zostawi moją Mazdę daaaleko w tyle... |
_________________ Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015

 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 04-04-2016, 12:15
|
|
|
gzesiolek napisał/a: | Masz wyjątkowy silnik... albo "częste korzystanie" nie znaczy u każdego to samo... |
To na pewno, ale jak z trasy 800km średnia prędkośc wychodzi 108km/h, a spalanie niecałe 12l to częste oznacza częste W dodatku była to pierwsza trasa tym autem z Niemiec i sporo było zabawy.
Dlatego spalanie doładowanego silnika 1.6 OPC nie robi wrażenia. Galant przy dość częstych sprintach spod świateł spala mojej żonie 12-13l LPG. W dodatku ze skrzynią automatyczną. |
|
|
|
 |
gzesiolek
Forumowicz

Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2698 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 04-04-2016, 13:09
|
|
|
Owczar, tzn. tylko tyle, że w trasie bez przestojów, przy dynamicznej chwilami jeździe spalił Ci 12l/100km... Nijak się to nie ma do mocnego ciśnięcia w sprintach na krótszych trasach...
Zgadzam się, że spalanie w tym OPC nie robi wrażenia, nikt nie przeczy...
Ale już nie mów, że V8 przy mocno dynamicznej jeździe spali Ci tak samo czy mniej... |
_________________ Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015

 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 04-04-2016, 13:32
|
|
|
Przy dynamicznej chwilami prędkość średnia nie wyszlaby prawie 110km/h. Trzeba go było cisnac na całej trasie.
Zakładam ze morfi tez nie podał spalania chwilowego tylko średnie.
Dlatego zdziwilo mnie takie spalanie. Koniec OT.
Czemu będzie dotrysk benzyny na LPG? Tu jest bezpośredni wtrysk? |
|
|
|
 |
gzesiolek
Forumowicz

Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2698 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 04-04-2016, 13:56
|
|
|
Owczar napisał/a: |
Przy dynamicznej chwilami prędkość średnia nie wyszlaby prawie 110km/h. |
Tzn. tylko tyle że jechałeś z większą prędkością niż ta średnia przez większość trasy...
Dla mnie dynamiczna jazda to taka gdy dynamicznie zmieniasz prędkość... i masujesz plecy depnięciem...
Jadąc na autostradzie stale 140km/h średnią prędkość będzięsz mógł mieć wysoką, a V8 spali Ci średnio pewnie z 9l/100km, ale ciężko będzie taka jazdę nazywać dynamiczną...
Ok sorki za OT, bo w sumie nie wiem jak i czym jechałeś i jak to porównać z liczbami podanymi przez Morfiego...
Ale jeśli przy dynamicznej jeździe V8 pali Ci niewiele ponad 10l/100km, czyli w spokojnej jeździe w trasie możesz nim spokojnie zejść poniżej 8l/100km, to tylko pozazdrościć...
Też chce takie...
Dotrysk benzyny pewnie dla chłodzenia gniazd przy wysokich obrotach... Bo bezpośredniego wtrysku tam nie ma... |
_________________ Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015

 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 04-04-2016, 14:20
|
|
|
Po stronie niemieckiej owszem można było równo jechać te 130-140 ale wtedy komputer pokazywał niższe spalanie, ale w pl to jazda szarpana i to dość mocno, bo raz, że nie całość po autostradzie, a dwa ze odcinki na autostradzie to non stop blokowany lewy pas i hamowanie. 8-9l PB przy naprawdę spokojnej jeździe w trasie jest jak najbardziej możliwe. Wiele osób z forum to potwierdziło empirycznie, ale nie do spokojnej jazdy kupiłem to auto
Zamiast dotrysku wolałbym porządnie wystroic po afr. Temp nie będzie wiele wyższa niż na Pb. |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 04-04-2016, 14:42
|
|
|
te 11 - 12 to po mieście. Na trasie przy średniej 110km/h poniżej 10l.
Nie po to kupiłem turbo, aby z niego nie korzystać
Jeszcze przyzwyczaić sie do przełożeń:
I bieg v max 50km/h
II bieg ok 88 km/h
III bieg 127 km/h
IV bieg 185 km/h
Będzie strojony po afr a dotrysk benzyny w celu ochrony zaworów (schłodzenie) - żaden bezpośredni wtrysk, dlatego duzo aut odpadło przy wyborze.
Planuje również jakieś zegary sobie kupic ale to w przyszłym roku raczej ( cisnienie oleju, ciśnienie doładowania i temp. oleju). Turbo timer narazie nie bo mała turbinka K03 szybko sie schładza jak padnie to wymienie na k04
Ja carismą 1,6 mam średnie 10l gazu a z 1.0 spalanie 7l pb95. Mam ciężką noge. |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 04-04-2016, 14:52
|
|
|
Ja bym na początek poszedł we wskaźnik EGT. Szczególnie przy LPG.
Dotrysk bym robił w ostateczności, gdyby nie dało się zapanowac nad EGT- a sprawny gazownik powinien sobie poradzić. Wskaźnik pozwoli bardziej optymalnie wystroić instalację LPG i ew dotrysk- bo być może przy WOT też EGT będzie wariowało. |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 04-04-2016, 15:18
|
|
|
Owczar ale ja na torze nie będe jeździć i to będzie prawie seryjne auto, producent je juz odpowiednio przygotował.
Każdy model opc jest testowany na torze nurburgring np. seryjnie mam takie same hamulce jak astra opc 2.0 240KM. Dodatkowo obniżony utwardzony.
A dotrysk jest dla wnętrzności silnika.
Fajny artykuł http://autogaleria.pl/tes...-opc-1-6-turbo/ |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 04-04-2016, 15:44
|
|
|
Domyślam się, ale na tor nie zakłada się LPG.
Wystarczy, że gaziarz da ciała, a przy wyprzedzaniu będziesz piekł gniazda zaworowe mimo dotrysku PB. |
|
|
|
 |
|