Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wysokie obroty na jałowym
Autor Wiadomość
bubek
[Usunięty]

Wysłany: 05-03-2012, 20:58   Wysokie obroty na jałowym

Witam wszystkich ponownie, a to przez kolejny kaprys miśki. Problem tkwi w wysokich obrotach na biegu jałowym, a wygląda to tak:
Zaczynając od silniczka krokowego, który na pierwszy ogień idzie to informuję, ze wszystkie w nim cewki sa sprawne i zachowują parametry rezystancji pomiedzy 28 a 33 Ohm w temp. 20 st C.
Przy odpaleniu silnika obroty oscyluja w granicach 800-900 ale po kilku minutach pracy lub tez jazdy zaczynają się wachlowania od 1500 do 2000 (takich skoków jest 6 czy 7) aż w końcu obroty zatrzymują się na wartości 2000-2200. I tak sobie wyje stojąc np. na światłach - a mnie krew zalewa i z baku ubywa w tempie przyspieszonym.
Co jeszcze zauważyłem to to, że po odłączeniu akumulatora na kilka minut i ponownym podłączeniu słychać charakterystyczne "terkotanie" silniczka krokowego, czyli się ustawia. Jeśli natomiest wyłączę kluczykiem w stacyjce na OFF a potem ponownie na ON ( bez uruchamiania silnika) tegoż charakterystycznego "terkotania" nie słychac. I przy kolejnych próbach również, a powinno być za każdym razem przed uruchomieniem silnika. Jeśli natomiast znów odłączę klemę na kilka minut i podłączę to silniczek "terkocze" ale znów tylko raz, przy kolejnych próbach już nie.
Czyżby gdzies nie było kontaktu w instalacji?
Sprawdziłem również ewentualne błędy ECU - dioda miga pulsacyjnie w nieskończoność więc jest w porządku. Manual zaś "mówi", że jesli parametry opornosciowe cewek silniczka sa ok to prawdopodobnie uszkodzony jest ECU ... hmmm ...
I w tym momencie ręce mi opadły z braku pomysłów co dalej robić. Chyba czeka mnie przejrzenie wszystkich styków i ewentualnie ...no właśnie, co jeszcze? Może ktoś z Was miał takie historie ze swoim autem?

[ Dodano: 05-03-2012, 21:07 ]
.... jesli chodzi o zasysanie lewego powietrza to raczej nie zasysa, sprawdziłem to dzisiaj, sonda labda tez zmieniona z miesiąc temu ... raczej elektryka szwankuje gdzieś po drodze ale posłucham co macie do powiedzenia w tym ciekawym przypadku
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3556
Skąd: Gniezno
Wysłany: 05-03-2012, 22:20   

Jedno pytanie Robercie. Miałeś możliwość podmianki krokowca? Miałem identyczne objawy, królewiec sprawdzany kilkukrotnie, trzymał wszystkie parametry. Sprawdziłem również połącznią między nim a ECU. Zaglądałem nawet do samego ECU by wykluczyć kondensatory. Warto podmienić krokowca by wyeliminować go w 100%. Dopiero potem szukać dalej. Co ciekawe gdy uszkodzony leżał przez dłuższy czas na półce i postanowiłem sprawdzić go ponownie, jedna z cewek okazała się uszkodzona.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
bubek
[Usunięty]

Wysłany: 05-03-2012, 22:27   

mam dwa krokowce, jeden (ten, który nie do końca trzymał parametry) siedział w aucie i potrafił silnik gasnąć, a drugi mam zrobiony i parametry ma książkowe więc nie wiem o co kaman.... może trzeci sprawny na próbę musze załatwić?
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3556
Skąd: Gniezno
Wysłany: 05-03-2012, 23:41   

Myślę, że warto najlepiej od kogoś z okolicy (podmienić na chwilkę) i wszystko będzie jasne. Ja z dwóch złożyłem jednego dobrego który chodzi dobrze, aczkolwiek Maciej gdy go testował stwierdził, że też potrafił się zawiesić. A parametry trzyma, więc sam widzisz. Trudno wytłumaczyć takie zachowanie krokowca, jedyne co przychodzi mi do głowy to fakt, że podczas pracy silnika występują drgania które mogą powodować chwilowe przerwania obwodu cewki w krokowcu. Moją sugestie już znasz, a zrobisz jak będziesz uważał za słuszne. :wink:
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Slaw 
Forumowicz
Śmigma


Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 343
Skąd: Suwałki
Wysłany: 06-03-2012, 12:20   

Krokowiec jest niedobry ponieważ ma różne wartości.Musi mieć 0.28,nie może mieć na drugim obwodzie 0.3.Stąd takie zachowanie.Reasumując zmienisz krokowca na dobry i problem zniknie.Jak sam wiesz mam sprawny więc polecam się na podmiankę.
 
 
 
bubek
[Usunięty]

Wysłany: 06-03-2012, 12:24   

Slaw, dzisiaj się z Tomkiem umówiłem na sprawdzenie, wieczorem napiszę jak się skończy testowanie :)

[ Dodano: 06-03-2012, 19:05 ]
Już po testach ... własnie jeżdżę na krokowcu Tomka, który mi go użyczył, fakt, że krokowiec jest od 12-tki ale działa także Slaw, miałeś rację, do bani sa moje krokowce:) także jak się Tomek u Ciebie pojawi to pewnie odkupię od Ciebie działający ... wolałbym oczywiście od 24-rki ale jeśli nie ma różnicy to niech będzie, byle sprawny.
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 06-03-2012, 23:15   

Wszystkie krokowce są identyczne, takie same jak w Eclipse 1G. Ten sam numer cześci. Później występuje nieco zmieniona wersja z plastikową tylną częścią obudowy. Od Sonaty 3.0 V6 (90-98) też pasują.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3556
Skąd: Gniezno
Wysłany: 07-03-2012, 00:24   

Slaw napisał/a:
Musi mieć 0.28,nie może mieć na drugim obwodzie 0.3.Stąd takie zachowanie.


Nie do końca się z tym zgodzę w serwisówce opisany jest zakres od 28Ω do 33Ω:



bubek napisał/a:
do bani sa moje krokowce:)

Więc warto było podmienić. :roll:

A tak w rzeczywistości wygląda różnica pomiędzy nowszą a starszą wersją, o której pisał Łukasz:

_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
bubek
[Usunięty]

Wysłany: 13-03-2012, 00:29   

Silniczek nabyłem używany po Eclipsie 1G, sfatygowany strasznie, chyba po pożarze silnika :) ale ceweczki miał dobre więc przełożyłem i problem mam juz z głowy ... dzięki za sugestie :)
 
 
liczner18 
Forumowicz

Auto: Sigma/Diamante 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 135
Skąd: Zakroczym
Wysłany: 10-04-2016, 12:59   Silniczek krokowy

Panowie
Mam ogromny problem ze znalezieniem silniczka do mojej Sigmy, dlatego mam pytanie.
Czy silniczek który siedzi w mojej przepustnicy o nr:
-3525 C
-E9T15271A
mogę zamienić na silniczek pasujący do 3000GT/ Eclipse 1G o nr:
-5890 D
-E9T15292

Takiego jak mój nigdzie nie znalazłem w necie, a jeśli chodzi o ten drugi to nawet na chwilę obecną jest jakieś 5 aukcji aktywnych.

Z góry dziękuję za podpowiedź :-)
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 10-04-2016, 13:05   Re: Silniczek krokowy

liczner18 napisał/a:
Panowie
Mam ogromny problem ze znalezieniem silniczka do mojej Sigmy, dlatego mam pytanie.
Czy silniczek który siedzi w mojej przepustnicy o nr:
-3525 C
-E9T15271A
mogę zamienić na silniczek pasujący do 3000GT/ Eclipse 1G o nr:
-5890 D
-E9T15292

Takiego jak mój nigdzie nie znalazłem w necie, a jeśli chodzi o ten drugi to nawet na chwilę obecną jest jakieś 5 aukcji aktywnych.

Z góry dziękuję za podpowiedź :-)


Tak, silniczki z 4G63 i 6G72 są kompatybilne.


Ważne żeby do przepustnicy pasowały otwory mocujące i kształt obudowy.

Obecnie występuje też nowszy model z plastikową obudową:


Stary:

_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
Ostatnio zmieniony przez lukasz12 10-04-2016, 13:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
liczner18 
Forumowicz

Auto: Sigma/Diamante 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 135
Skąd: Zakroczym
Wysłany: 10-04-2016, 13:08   

Express :-)


Dzięki Łukasz :-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.