 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Pinin] - Chce kupić samochód dla rodziców - kilka pytań. |
Autor |
Wiadomość |
miksell
Forumowicz
Auto: Audi A4 / Lancer X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2014 Posty: 85 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 31-03-2016, 13:40 [Pinin] - Chce kupić samochód dla rodziców - kilka pytań.
|
|
|
Chcę kupić samochód dla rodziców. Moi rodzice (ok 60l) Mają obecnie dwa auta - Smarta i Audi B5. Generalnie bardzo mało jeżdżą - do 10 000 rocznie na 2 auta, jazdy głównie po mieście do sklepu i przysłowiowego kościoła, czasem do Zakopanego.
Generalnie 2 samochody stoją pod domem i się kurzą i chciałem zamienić dwa auta na jedno. Od zawsze rodzice chcieli mieć jakieś auto 4x4, lub SUV. Po głowie chodzi im Dacia Duster. Mnie osobiście Duster się nie podoba, dodatkowo za sensowną wersję trzeba zapłacić ok 30 000zł.
Wpadłem na pomysł aby kupić im Pinina. Auto miałoby pełnić rolę samochodu dla rodziców, do jazdy do 10 000km rocznie. (ja mam jeepa i vana). Mam więc kilka pytań odnośnie pinina:
1. Chciałem wersje z automatem, czy automat w tym aucie jest wart zachodu?
2. Przedział cenowy to ok 12 tyz zł, czy znajdzie się coś ciekawego za tą cenę
3. Jak się tym jeździ po mieście i po trasie
4. Czy jest to samochód problematyczny w serwisowaniu
5. Jakie są koszty serwisowania tego samochodu, na co trzeba uważać i zwracać szczególną uwagę
6. Z których lat najlepiej szukać Pinina?
7. Czy jest to auto duże w środku
8. Czy jest to samochód bezpieczny |
|
|
|
 |
Zuzia
Forumowicz
Auto: L200 2008 Pajero Sport 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 28 Gru 2009 Posty: 279 Skąd: Piła
|
Wysłany: 31-03-2016, 21:18
|
|
|
Witaj ,mam dustera od czerwca ubiegłego roku ,nowe z salonu. Za 30 tyś kupisz przednionapędówkę w niezłym stanie, za 40 tyś 4x4. Polecam jak na razie tylko przeglądy, jeżdżę na podtlenku elpidżi ze względu na przebiegi,40 tyś km rocznie. Przednionapędówka jest gorsza w prowadzeniu ze względu na tylne zawieszenie, 4x4 można sobie więcej pozwolić. W lekkim terenie daje radę ale bez extremów. Jak jest mocno obciążona to robi się bardzo geriatryczna . Koszty przeglądów w serwisie niskie i akceptowalne. Sam szukałem małego suva nowego lub znośnej używki i mimo miłości do mitsubishi padło na rumunkę. Z miśków poszukaj ASX to był mój drugi faworyt ,dieselek i 4x4 można trafić ładne auto. Pininy mimo wszystko wymagają już z racji wieku dużej troski, a chyba o nie takie auto tobie chodzi. ASX w porównaniu do pianinka to auto bardziej cywilizowane i spełniające twoje warunki.
P.S. W benzynie jeszcze outlander z 4x4 ale nie spodziewaj się cudów z twoim budżetem. Ogólnie patrz na jak najbardziej przytomny egzemplarz. |
_________________ pozdrawiam Paweł |
|
|
|
 |
romek atomek
Forumowicz
Auto: pajero pinin 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Lis 2014 Posty: 333 Skąd: wola justowska / kraków
|
Wysłany: 19-04-2016, 19:34
|
|
|
1. Chciałem wersje z automatem, czy automat w tym aucie jest wart zachodu?
tak - w jednostce 2.0 sprawuje się bardzo dobrze .. mam kontakt ze starszym Panem, mechanikiem z wyszktałcenia - bardzo sobie to chwali .. ja nie lubię automatów .. nie mogę jeździć czymś co zmienia mi bieg na wyższy w połowie zakrętu na granicy przyczepnosci etc.. nie nie ineneie... za dużo latałem na 150KM motocyklu żeby nie wiedzieć jak i kiedy się operuje gazem a gdzie i kiedy się biegu nie zmienia .. ale rozumem że dla rodziców to nei problem i liczy sie wygoda / łatwośc użytkowania . = to OK.
2. Przedział cenowy to ok 12 tyz zł, czy znajdzie się coś ciekawego za tą cenę
nie - byłby cód - 10 zakup + 10 na remonty to może się zmieścisz :
ja to widzę i napiszę tylko to co sam wymieniłem - ceny z robocizną na OKO - bo robiłem partiami ..
zawieszenie - to bezpieczeństwo musi być nowe - nie da sie cerować amor przód jedn 250 pln tył 180 KYB lub Monroe ja wymieniałem to wraz ze sprężynami czyli : 1000 pln
wachacze : 1200
gum stabilizatora i innych pierdółek nie liczę
hamulce - bezpieczeństo nie da się cerować ( 1500 komplet 4 x tarcze + 4 x klocki + robota )
rozrząd z pompą wody - mus - 1000
mi pociekła chłodnica + 500
przegniła rura paliwa + 600
koniec pompy w baku +270
filtry - ten w baku sam jeden 70 pln
filterki pompy WC sztuk w sumie 7 = 70 pln
opony AT : 1900
blaharka podwozia 2200
świece - tylko irydowe : 200
filtr powierza : 50
filtr oleju : 25
olej w mostach
olej skrzyni
swojego robię dla siebie i pod siebie - więc nie ma tu żeźby. są ludzie, uwazający że można wszystko zrobić na zamiennikach - szukają tańszych opcji .. no mi się nie chciało - dość mi "cenzura" silnik GDI wybrał "cenzura" .. i tam, jeszcze weszło parę tysi w tym 2 pompy WC używki / wtrsykiwacze / naprawy u "mechaników" / etc,,, MPI jest tu niebo lepszy - jedynie nie będzie "zabawy" bo on (MPI ) ma stały napęd na 4 koła ..... a to jakby nie "system" na trasę .. choć da się .. ostatnio ciągnik widziałem na a4 - da sie ? da się ..
3. Jak się tym jeździ po mieście i po trasie
miasto OK - trasa OK - ale pali jak terenówka - ile jedziesz tyle spali 80km/h 8l - 90 = 9l 100 = 10l itp. to nie auto na trasę.. bardzo fajny do podróżowania międzymiastowymi .. do 90km/h .. ale już do głupich Katowic - biorę passata .. po co jechać 40 min w jedna stronę jak da się zejść do 20 ))) innym autem. z cech dodatkowych - masz Lancera - to identyczne wspomaganie mi się wydaje .. nie lubię go - nie jest tak czułe jak w Hondach .. ale nie taki beton jak w VW czy Audi prowadzenie jest / czucie auta takie SE. NIby słucha - ale... i znów - rodzice nie poczują.. a dla mnie różnica jest kolosalna. no ale nie do tego on był robiony. robili go pod miasto - japończycy na prawdę chcieli zrobić SUV'a = ale to był 99 rok i im .. nie wyszło - ma lepsze własnosci terenowe niż nie jedno duże pajero - nie jest długi - ma extremalne konty natarcia i zjazdu .. a skrzynia ? blokada różnicowego / reduktor / w GDI napęd na tył lub 4x4 dołączany sprzęgłem wiskotycznym - i to mocne zawieszenie hmmm... to nie jest SUV . tu nawet gazu odejmować nie można za szybko bo silnik chamuje bardzo mocno - bliżej mu do traktora . przesadzam .. ale to mi na początku dawało mocno w kość = myślałem że coś z nim nie tak - a mechanik mówi "paweł.. tak ma być .. to terenówka" ..
4. Czy jest to samochód problematyczny w serwisowaniu
GDI tak MPI nie - pomimo tego że wyczytałem ze MPI to silnik, który generalnie produkuje nie MOC a Ciepło - to po przeglądnięciu harakterystyki / wykresów mocy - wydaje się być całkiem sprawną jednostką.. zdolną sie zagazować Dać. ( fuj nie lubię gazu w czymś co nie pali mniej niż 15l na 100 - dziś kumplwi z pracy gaz wywalił / rowalił kolektor alu w VW) mocne zawieszenie ale twarde - nie polecam osobom starszym, znajomy mający kilka aut i pinina żony nim nie jeździ po "awarii" kręgosłupa.
5. Jakie są koszty serwisowania tego samochodu, na co trzeba uważać i zwracać szczególną uwagę
GDI - wiadomo - każdy korozja - on się je sam. koszty serwisowania nie są duże. trwałe zawieszenie. rozrządy paski oleje etc wszystko w rozsądnych pieniadzach.
6. Z których lat najlepiej szukać Pinina?
1999 to japończyk - w GDI im młodszy tym lepszy - wiele pomp Wysokiego ciśnienia na nich testowali - starse mają właśnei wady konstrukcyjne - pompy nie pasują / że kupię z nowszego i włożę do starszego - ten element NOWY kosztuje 1k usd net = mpi - nie wiem ;( mam GDI
7. Czy jest to auto duże w środku
3D jest 10cm krótszy od opla corsy - 5d jest ok ale dalej nie mówimy tu o dużej ilości miejsca - powiem tak, mam 3d i 2 osoby jadą komfortowo mam 188cm wzrostu - ale zeby zakupy z biedroni na tydzień zrobić to kanapę trzeba złożyć - to nie jest auto do podróżowania, chyba że ktoś potrafi autostrada jechać 120km/h i nei zaśnie .. ja tam wolę 2 z przodu - stąd nie jest to jedyne wozidło w rodzinie. ..
8. Czy jest to samochód bezpieczny
totalnie nie - crashtest mówi sam za siebie - oglądnij go .. jest na Youtube. natomiast jest bardzo stabilny w prowadzeniu - z racji sztywnosci nadwozia klei się niesamowicie do asfaltu - można nim ostro pozamiatać - nie kładzie się na boki w ciasnych zakrętach jak typowy plaszczak. Posiada też z racji wyglądu ( terenówka ) +15 do pierwszeństwa przejazdu i lekko wyżej siedzisz, czyli bezpieczeństwo w tej formie jest większe
fyi : crashtest : https://www.youtube.com/watch?v=r2LmbpZxOEI
to jak wywija : i po obejżeniu tego filmu go kupiłem :
https://www.youtube.com/watch?v=UFVek8RbrfQ |
|
|
|
 |
|
|