Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Przekaźnik pompy niskiego cisnienia
Autor Wiadomość
bartek_fc 
Forumowicz

Auto: Galant V6 Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 42
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 20-04-2016, 19:02   [Cari 1.8 GDI] Przekaźnik pompy niskiego cisnienia

Witam,

nie moge go namierzyć, wiem tylko że ma być gdzieś koło konsoli środkowej/nóg pasażera. Ktoś to może potwierdzić, albo podać gdzie tego szukać?

Cari to 98 przedlift.

Pozdro
_________________
-----------------------
Carisma 1.8 GDI '98
Galant 2.0 '97
Galant 2.5 '00
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 20-04-2016, 19:27   

Chyba to będzie przekaźnik B-97

[ Dodano: 20-04-2016, 19:31 ]
Tu powinieneś znaleźć http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3448
 
 
bartek_fc 
Forumowicz

Auto: Galant V6 Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 42
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 20-04-2016, 19:32   

Wielkie dzieki ! W sobote sie mam nadzieje do niego dobiore to wrzuce fotke jak go znajde :)
_________________
-----------------------
Carisma 1.8 GDI '98
Galant 2.0 '97
Galant 2.5 '00
 
 
 
fanatyku 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 109
Skąd: Odchlan
Wysłany: 24-04-2016, 15:56   

A co Ci się dzieje, że chcesz go wymieniać?

Ja mam problemy z ciśnieniem paliwa już chyba pół roku. Zaczyna mi brakować pomysłów.
Wymieniłem pompę paliwa w baku (oryginał) wraz z filtrami siatkowymi.
Potem wymieniłem filtr paliwa przy nadkolu.
Następnie wymieniłem sterownik od wtryskiwaczy oraz wtryskiwacze (czyszczone, sprawdzone, wymienione filterki).
No i przede wszystkim - wymieniałem pompę wysokiego ciśnienia TRZY razy. Za każdym razem pompa była ze sprawnego auta, wymieniałem w niej filterki, auto jeździło super przez 1-2tyg i później zaczynały się problemy z ciśnieniem paliwa.
Z reguły jest tak, że do 2tyś obr jest OK ale jak pojawi się jakieś wzniesienie, silnik jest bardziej obciążony to ciśnienie zaczyna spadać do 2MPa, auto szarpie i gaśnie.

Więc nie wiem co jeszcze mi zostało do wymiany i czemu ten problem ciągle wraca...
 
 
bartek_fc 
Forumowicz

Auto: Galant V6 Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 42
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 02-05-2016, 14:33   

Dobrałem sie do tych prezkaźników, zdjęcia zrobione wrzuce jak ogarnę jakiś hosting żeby było dla potomności.
Okazało się że przekaźnik działa, słychac go w odpowiednim momencie.

U mnie było tak że był zamontowany jakis alarm który go odcinał, no i z czasem się zepsuł,
więc odcinał jak mu pasowało. Wywalenie całej instalacji alarmowej sprzed dziesięciu lat zostawiłem
doświadczonemu elektrykowi , wywalił tego z poł wiaderka.

Po resecie kompa ( odpięcie aku ) okazało się że nie mam problemu już z ciśnieniem paliwa ( 56 ), a poszedł czujnik położenia wału ( 23 ). Zweryfikowane EvoScanem , przy kręceniu rozrusznikiem zerowe wskazania crankshaft sensor.

Więc u mnie temat paliwa zamknięty, teraz wymiana czujnika położenia wału.

Co ja zrobiłem zanim doszedłem co z paliwem:

- wykonałem przyrząd do pomiaru układu niskiego ciśnienia. To spasowany manomentr, intrukcja jest gdzieś na forum, dzięki temu wiemy że pompa niskiego podaje dobre ciśnienie. Z tego co czytałem w instalacji niskiego ciśnienia może byc sporo syfu i mimo sprawnej pompy niskiego ciśnienia do pompy WC może nie dochodzić odpowiednie.

- pomiary EvoScanem ciśnienia na pompie WC

U mnie wszystkie parametry były ok, więc zacząłem kombinować i doszedłem że ten alarm odłącza mi
pompe.

Obowiązkowe tematy:
http://forum.mitsumaniaki...=pompa++carisma
http://forum.mitsumaniaki...light=kabel+usb

Warto zainwestowac w ten kabelek i EvoScana bez tego ani rusz jak tak patrze z perspektywy, niestety trzeba samemu kminic i eliminowac po kolei.

PS.
u mnie tez poszlo troche syfu z instalacji niskiego cisnienia, objawem byly bledy 56 i duszenie,
a zweryfikowalem szybko przez wyciagniecie tego filterka co jest na pompie WC (pierwsza strona pierwszy temat powyzej). Filterek ten byl zapchany papierem z dziadoskiego filtra paliwa ktory sie chyba zaczal rozpuszczac po paru miesiacach i zasyfiac mi doplyw do WC.

[ Dodano: 14-05-2016, 11:07 ]
Jeden jest od kompa drugi od pompy.





_________________
-----------------------
Carisma 1.8 GDI '98
Galant 2.0 '97
Galant 2.5 '00
 
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 14-05-2016, 11:59   

bartek_fc dzięki za opis, może się innym przydać na przyszłość :)
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.