Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] 2 bieg ciezko wchodzi
Autor Wiadomość
XL 
Mitsumaniak
Rycerz Dżidiaj

Auto: Carisma 1,8 GDI EXE /98'/
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 142
Skąd: Bytom-Rozbark
Wysłany: 16-01-2008, 21:25   

Uprzejmie donoszę, że niejaki XL przy wymianie oleju w skrzyni biegów zaaplikował dziś swojej Cari 1,5 dawki ceramizera. Olej to Mobilube 1 SHC 75W90.
Zobowiązał się, że jeśli zgrzyty przy wrzucaniu dwójki na zimno ustąpią, natychmiast da znać.

Pozdrawiam, Życzliwy
 
 
coocco
[Usunięty]

Wysłany: 18-01-2008, 11:25   

Mialem problem z jedynka, wymiana tulejek zalatwila sprawe
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 18-01-2008, 15:52   

coocco napisał/a:
Mialem problem z jedynka, wymiana tulejek zalatwila sprawe

owszem ale nie w GDI :!: nie ma tam tulejek, tylko linki :wink:
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
XL 
Mitsumaniak
Rycerz Dżidiaj

Auto: Carisma 1,8 GDI EXE /98'/
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 142
Skąd: Bytom-Rozbark
Wysłany: 18-01-2008, 19:00   

Gdyby to tylko ciężko wchodził drugi bieg, mogłaby wystarczyć regulacja na linkach.
Niestety on zgrzyta przy wrzucaniu, a to świadczy albo o zbyt płytkim wysprzęgleniu (sprawdzone, wykluczone), albo o zużyciu synchronizatora. Wiem, że wymiana synchronizatora byłaby najlepszym rozwiązaniem, ale to kupa paskudnej roboty.
Mam ciągle nadzieję, że ceramizer załatwi sprawę. Od wymiany oleju i wlania ceramizera przejeżdziłem dopiero kilkadziesiąt kilometrów i jak zgrzytało tak zgrzyta nadal.
Jeżeli coś się zmieni, dam znać.

Pozdrawiam, XL
 
 
arturp 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 18
Skąd: Chełm
Wysłany: 01-03-2010, 17:32   

XL napisał/a:
Gdyby to tylko ciężko wchodził drugi bieg, mogłaby wystarczyć regulacja na linkach.
Niestety on zgrzyta przy wrzucaniu, a to świadczy albo o zbyt płytkim wysprzęgleniu (sprawdzone, wykluczone), albo o zużyciu synchronizatora. Wiem, że wymiana synchronizatora byłaby najlepszym rozwiązaniem, ale to kupa paskudnej roboty.
Mam ciągle nadzieję, że ceramizer załatwi sprawę. Od wymiany oleju i wlania ceramizera przejeżdziłem dopiero kilkadziesiąt kilometrów i jak zgrzytało tak zgrzyta nadal.
Jeżeli coś się zmieni, dam znać.

Pozdrawiam, XL



Czy rozwiązałeś problem zgrzytania 2 biegu?
Czy w ogóle ktoś go rozwiązał?
 
 
cougar 
Nowy Forumowicz


Auto: Colt CJ0 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Kwi 2009
Posty: 2
Skąd: Bartoszyce / Bezledy
Wysłany: 05-03-2010, 01:29   

Ja w colcie CJ0 mam to samo, wymiana oleju pół roku temu nie pomogła. Przy niskich temperaturch efekt sie mocno nasila i ustaje po kilku zmianach biegów.

Linki mam wymienione na używki bo w ASO zaśpiewali 1000zł, ale przed zerwaniem było to samo.
_________________

Ostatnio zmieniony przez cougar 06-07-2010, 22:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
XL 
Mitsumaniak
Rycerz Dżidiaj

Auto: Carisma 1,8 GDI EXE /98'/
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 142
Skąd: Bytom-Rozbark
Wysłany: 05-03-2010, 23:14   

Cytat:
Czy rozwiązałeś problem zgrzytania 2 biegu?


Nie do końca. Na zużyty synchronizator ceramizer nie pomógł. Wymieniłem olej na Shell SF 5288 75W80, co złagodziło objawy. Teraz na ciepłym silniku jest OK, jedynie kilka pierwszych zmian biegu po nocnym postoju muszę zrobić delikatnie. Jeśli dobrze pamiętam, ktoś z forumowiczów wymienił synchronizator drugiego biegu ( koszt chyba 600zł) i poprawa była radykalna.

Pozdrawiam, XL
 
 
arturp 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 18
Skąd: Chełm
Wysłany: 06-03-2010, 13:36   

Jeżeli koszt wymiany synchronizatora to 600 zł to da się przeżyć , ale pchać w skrzynie 1000 zł to mi się nie uśmiecha. Ja ostatnio wymieniłem olej na Tranself 75W80 i nie zauważyłem kompletnie żadnej poprawy. Fajnie jakby się wypowiedział ktoś kto rzeczywiście wymienił synchronizator i jakie poniósł koszty....
 
 
abcabc5 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1,8GDI 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 31
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 05-11-2015, 20:15   zgrzyty przy zmianie biegów

Witam

Chciałbym odświeżyć temat. Czy może odezwać się ktoś, kto definitywnie uporał się z problemem ciężko wchodzących biegów, zwłaszcza 2, w Carismie 1.8 GDI? Jesienny spadek temperatur spowodował nasilenie objawów.
_________________
Jarek
Carisma 1,8 GDI
 
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 05-11-2015, 22:44   Re: zgrzyty przy zmianie biegów

abcabc5 napisał/a:
Witam

Chciałbym odświeżyć temat. Czy może odezwać się ktoś, kto definitywnie uporał się z problemem ciężko wchodzących biegów, zwłaszcza 2, w Carismie 1.8 GDI? Jesienny spadek temperatur spowodował nasilenie objawów.


Chyba większość problemów już została opisana.
1. Sprawdzić czy dobrze działa wysprzęglenie - (zwrócić uwagę też na kolor płynu w układzie)
2. Sprawdzić poziom oleju w skrzyni biegów
3. Sprawdzić czy są luzy pomiędzy lewarkiem skrzyni biegów, a tymi wybierakami na skrzyni biegów (u mnie są, pomimo że gdi i że sterowanie na linkach)
4. Czy był olej wymieniany terminowo i po danym przebiegu
5. Synchronizator mógł się po prostu zużyć...

a to że wraz z mniejszą temp. otoczenia nasiliły się problemy świadczy jedynie że olej zmienił swoją lepkość i stawia większy opór.
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
woxy 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Kwi 2006
Posty: 204
Skąd: okolice Chełma
Wysłany: 26-04-2016, 08:20   

Witajcie,
w tym roku i mnie dopadł problem skrzyni biegów.
Najpierw z 3 na 2 ciężko było zredukować (np. dojeżdżając do skrzyżowania),
potem to się zaczęło trochę nasilać (w przeciągu ja wiem, miesiąca może).
Przy zwiększaniu biegów nie ma problemu, natomiast zauważam jakby szarpnięcie
przy puszczaniu sprzęgła, jakby coś z wysprzęglaniem się działo.
Na zgaszonym silniku wszystkie biegi wchodzą bez sprzęgła prawidłowo.
Mechanik twierdzi, że to synchronizator biegów 2 - 3, i pewnie bym był ku temu,
tylko to szarpanie po puszczeniu sprzęgła mnie zastanawia.
Kilka lat temu robiłem wysprzęglik (reperaturka, bo tłoczek pękł), może znowu się psuje?
Jak definitywnie, bez rozbierania, sprawdzić wykluczyć problem wysprzęglania?
A jeśli to jednak synchronizator, to jak szukać używanej skrzyni, wg VIN czy innych numerów ?

EDIT: Poczytałem i zobaczę czy wysprzęglik pod gumą suchy.
A kurcze, niestety mokry, wylało się sporo (10cm kałużka), tylko teraz kupować znowu reperaturkę czy cały wyprzęglik (jeśli nowy to jakiej firmy)?

EDIT 2: Zamówiłem w IC, TRW za 55.07zł. Takie same na all... mają po 124zł, niezła przebitka.
_________________
<?php
psql_connect('database', 'user', 'topsecret');
SELECT * FROM carisma WHERE date >= (data - 1);
?>

Jeśli moja wypowiedź znaleziona na forum pomogła w rozwiązaniu jakiegoś tematu to kliknij POMÓGŁ.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 26-04-2016, 11:56   

woxy napisał/a:
Zamówiłem w IC, TRW
I bardzo dobrze zrobiłeś.
 
 
woxy 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Kwi 2006
Posty: 204
Skąd: okolice Chełma
Wysłany: 26-04-2016, 17:25   

Wysprzęglik wymieniony, jest lepiej, biegi już nie haczą, ale nadal jak szybko chcę wbić bieg to lekki minimalny zgrzyt jest. Stary płyn był ciemno szary. Dodatkowo pedał na samej górze ma jakby minimalny luz kilka mm. Czyli jak zaczynam wciskać to te kilka mm idzie luźno i dopiero czuć opór. Można podciągnąć ale zastanawiam się czy to może pompy sprawka?
_________________
<?php
psql_connect('database', 'user', 'topsecret');
SELECT * FROM carisma WHERE date >= (data - 1);
?>

Jeśli moja wypowiedź znaleziona na forum pomogła w rozwiązaniu jakiegoś tematu to kliknij POMÓGŁ.
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 26-04-2016, 18:14   

woxy napisał/a:
Można podciągnąć ale zastanawiam się czy to może pompy sprawka?

Raczej sprzęgła. Jaki masz przebieg ? Sprzęgło było już wymieniane ?
woxy napisał/a:
jak szybko chcę wbić bieg to lekki minimalny zgrzyt jest

Kiedy i czy w ogóle sprawdzałeś stan oleju w skrzyni ? Lub kiedy wymieniałeś ?
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
woxy 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Kwi 2006
Posty: 204
Skąd: okolice Chełma
Wysłany: 26-04-2016, 20:33   

apg2312 napisał/a:
woxy napisał/a:
Można podciągnąć ale zastanawiam się czy to może pompy sprawka?

Raczej sprzęgła. Jaki masz przebieg ? Sprzęgło było już wymieniane ?

Przebieg 423tyś, sprzęgło było nabijane nową okładziną w 2007roku, w tym czasie przejechałem 130tyś. Mechanik twierdzi że tarcza nie mogła mi się zużyć w tym czasie.
Myśl o pompie powstała z tego luzu a przede wszystkim z koloru starego płynu, jakby aluminium się ścierało i mieszało z płynem.

apg2312 napisał/a:
woxy napisał/a:
jak szybko chcę wbić bieg to lekki minimalny zgrzyt jest

Kiedy i czy w ogóle sprawdzałeś stan oleju w skrzyni ? Lub kiedy wymieniałeś ?

Olej w skrzyni tak samo wymieniany w 2007 roku, w 2010 sprawdzałem poziom przez śrubkę przelewu i olej delikatnie wypływał.
_________________
<?php
psql_connect('database', 'user', 'topsecret');
SELECT * FROM carisma WHERE date >= (data - 1);
?>

Jeśli moja wypowiedź znaleziona na forum pomogła w rozwiązaniu jakiegoś tematu to kliknij POMÓGŁ.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.