Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] 2 bieg ciezko wchodzi
Autor Wiadomość
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 26-04-2016, 20:45   

woxy napisał/a:
Przebieg 423tyś, sprzęgło było nabijane nową okładziną w 2007roku, w tym czasie przejechałem 130tyś. Mechanik twierdzi że tarcza nie mogła mi się zużyć w tym czasie.

To jakaś nowa technika, nie prościej było całe sprzęgło wymienić ? No ale to w końcu Twoje auto :)
W każdym razie gdybyś zadał sobie choć trochę trudu, i poszperał na necie, to byś się dowiedział że sprzęgło powinno wytrzymać 100-200 kkm. Oczywiście wiele zależy tutaj od stylu jazdy. Ale po 130 tysiącach km może być jak najbardziej zużyte i do wymiany.
Najprościej na oko sprawdzić stan sprzęgła - jadąc pod górkę na 5 biegu przyśpieszać. Jeśli auto przyśpiesza, to sprzęgło jest ok. Jeśli nie przyśpiesza, lub zwalnia...wiadomo.
woxy napisał/a:
Olej w skrzyni tak samo wymieniany w 2007 roku, w 2010 sprawdzałem poziom przez śrubkę przelewu i olej delikatnie wypływał.


Nawet nie chce mi się pisać. Sam poczytaj :
http://blog.skrzynie.com....-czy-nie-vol-1/
http://mojafirma.infor.pl...yni-biegow.html
http://www.auto-swiat.pl/...i-biegow/tp3l6w
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
woxy 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Kwi 2006
Posty: 204
Skąd: okolice Chełma
Wysłany: 26-04-2016, 20:55   

Tak wiec jutro sprawdzę pod górkę i kupię olej (tylko jaki sensowy na taki przebieg?).
Szczerze mówiąc to bezawaryjnie się jeździło, że nawet jakoś nie spostrzegłem, że to już 9 lat minęło.
_________________
<?php
psql_connect('database', 'user', 'topsecret');
SELECT * FROM carisma WHERE date >= (data - 1);
?>

Jeśli moja wypowiedź znaleziona na forum pomogła w rozwiązaniu jakiegoś tematu to kliknij POMÓGŁ.
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 26-04-2016, 21:07   

Ty masz przy GDI japońską skrzynię. Musisz poszukać w instrukcji, jaki tam ma być zalany olej.
Zawsze masz też wyszukiwarki olejów, np :
Motul
https://www.motul.com/pl/.../recommendation
Liqui moly
http://liquimoly.pl/produkty/katalog-wymiany-oleju
czy inne.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
woxy 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Kwi 2006
Posty: 204
Skąd: okolice Chełma
Wysłany: 26-04-2016, 21:12   

Dzięki za podpowiedzi :)
Malutkie pytanko ostatnie tylko, czy jest jakiś sposób na naoczne zobaczenie tarczy i oceny jej bez rozbierania skrzyni?
_________________
<?php
psql_connect('database', 'user', 'topsecret');
SELECT * FROM carisma WHERE date >= (data - 1);
?>

Jeśli moja wypowiedź znaleziona na forum pomogła w rozwiązaniu jakiegoś tematu to kliknij POMÓGŁ.
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 26-04-2016, 21:19   

Naocznie...hmmm...z tego co wiem, to trzeba zrzucić skrzynię, inaczej się nie da zobaczyć tarczy sprzęgła.
Ale może któryś inny forumowicz zna jakiś inny sposób oceny sprzęgła, niż "przyśpieszanie pod górkę".
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
woxy 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Kwi 2006
Posty: 204
Skąd: okolice Chełma
Wysłany: 26-04-2016, 21:22   

Eh, miało być ostatnie , ale tak przeglądam tarcze sprzęgłowe i naszło kolejne pytanie.
Czy zakładając przebieg ponad 444tyś (źle przed chwilą obliczyłem), to stawiamy na samą tarczę bo się okładzina zużyła, czy raczej komplet z dociskiem itd. Bo Tarcza to tanio, ale komplet już nie koniecznie :(
_________________
<?php
psql_connect('database', 'user', 'topsecret');
SELECT * FROM carisma WHERE date >= (data - 1);
?>

Jeśli moja wypowiedź znaleziona na forum pomogła w rozwiązaniu jakiegoś tematu to kliknij POMÓGŁ.
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 26-04-2016, 21:28   

No cóż, mamy stare auta, ale sklepy nie wiem czemu nie sprzedają starych części ;)
Jeśli faktycznie miałbyś sprzęgło do wymiany, to ja osobiście wymieniłbym cały komplet. Drożej, ale pewniej. W końcu docisk u Ciebie ma przejechane co najmniej tyle samo km, co sprzęgło - o ile przy "nabijaniu nowej okładziny w 2007 roku" docisk był wymieniany ?
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
woxy 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Kwi 2006
Posty: 204
Skąd: okolice Chełma
Wysłany: 26-04-2016, 21:34   

Mechanicy co mi robili w 2007 Cari, stwierdzili że sprzęgło zużyte i by się przydało przy okazji wymienić, na to mój teściu powiedział, że ma znajomego co samą okładzinę nabija.
Ja w tym temacie byłem wtedy zielony, więc posłuchałem, poszła nabita tarcza i wszystko było cacy ze sprzęgłem. Docisk nie był wtedy wymieniany, przynajmniej nic mechanicy nie wspominali o innych sprawach.
Cari nabyłem w 2006 roku z niby przebiegiem 125tyś (a faktycznym 292tyś).
Wtedy też niedługo po wymieniałem rozrząd, olej w skrzyni i olej zwykły a także tą tarczę.
_________________
<?php
psql_connect('database', 'user', 'topsecret');
SELECT * FROM carisma WHERE date >= (data - 1);
?>

Jeśli moja wypowiedź znaleziona na forum pomogła w rozwiązaniu jakiegoś tematu to kliknij POMÓGŁ.
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 26-04-2016, 22:00   

No to obawiam się, że będziesz miał do wymiany kompletne sprzęgło. Zresztą zużyty docisk może być całym winowajcą :
Kod:
Zbyt słaby docisk może powodować względny poślizg i - co za tym idzie - szybsze zużycie elementów pary ciernej (tarczy docisku i głównie tarczy sprzęgła).

http://autokult.pl/14191,...rzegla-sprzeglo
woxy napisał/a:
Wtedy też niedługo po wymieniałem rozrząd, olej w skrzyni i olej zwykły

Ale rozrząd i olej w silniku od tego czasu już zmieniłeś ? ;)
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
woxy 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Kwi 2006
Posty: 204
Skąd: okolice Chełma
Wysłany: 26-04-2016, 23:03   

Tak, olej co 15tyś a rozrząd po 132tyś. 12tyś za późno ale pasek był w idealnym stanie.
_________________
<?php
psql_connect('database', 'user', 'topsecret');
SELECT * FROM carisma WHERE date >= (data - 1);
?>

Jeśli moja wypowiedź znaleziona na forum pomogła w rozwiązaniu jakiegoś tematu to kliknij POMÓGŁ.
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 26-04-2016, 23:33   

woxy napisał/a:
rozrząd po 132tyś. 12tyś za późno ale pasek był w idealnym stanie

Taaaaa....chciałeś chyba napisać o 42 tyś za późno ? Gratuluję odwagi...ja bym się bał na jednym pasku zrobić więcej niż 60 kkm, nawet mimo tego, że wymiana może być możliwa po 90 kkm (zależy od producenta paska) lub co 5 lat.
W Totka to możesz nie grać, przydziałowy limit szczęścia już wykorzystałeś ;)

Kod:
Producenci w różny sposób podchodzą do wymiany pasków rozrządu. Nie ma standardowych interwałów, ale każdy określa je indywidualnie w instrukcji obsługi auta. W przypadku starszych aut warto te informacje zweryfikować w ASO, bowiem zdarzało się, że producenci korygowali zalecany przebieg paska. W przypadku starszych aut wynosi on zwykle 60-90 tys. km, a nowszych - 120 do 150 tys. km.

Oprócz przebiegu istotny jest też czas użytkowania - najczęściej zaleca się wymianę paska po 5 latach bez względu na pokonany dystans. Powodem tego jest starzenie się gumy, przez co pasek traci swoją wytrzymałość i elastyczność. Kolejnym powodem skrócenia przebiegów, po jakich należy go wymieniać, jest wiek auta. Pamiętajmy, że zalecane interwały między wymianami podaje się dla sprawnych i prawidłowo eksploatowanych aut, w których warunki pracy rozrządu są optymalne.

W starszych samochodach może być z tym nie najlepiej, dlatego okres eksploatacji paska bezpieczniej jest skrócić. Rygorystycznie należy stosować się do zaleceń producenta dotyczących wymiany osprzętu, z którym ma do czynienia pasek, nawet jeśli nie wykazuje on oznak zużycia. Chodzi o rolki prowadzące, rolkę napinacza, tłumik drgań, a często także pompę wody. To ważne, bowiem awarie tych elementów prowadzą zwykle do zerwania paska.

http://www.fakt.pl/Pasek-...ly,92203,1.html
Ja wiem, że Fakt24.pl to nie jest zbyt wiarygodne źródło, ale czasami piszą z sensem.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
woxy 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Kwi 2006
Posty: 204
Skąd: okolice Chełma
Wysłany: 27-04-2016, 07:29   

Jednak lipa, a tak się cieszyłem. To nie wysprzęglik (mimo że tamten miał wycieki pod osłoną). Znowu nie mogłem z 3 na 2 wbić.
Sprzęgło raczej ok, z 3ki spokojnie ruszam (nie miałem górki po drodze).

Mnie zastanawia fakt, że problem z biegami objawił się nagle. Z dnia na dzień 3ka i 2ka (redukcja), a w ciągu dalszych 2 tyg trochę rozeszło się na inne biegi, z tym że to głównie przy redukcjach ale minimalnie.

Stąd tak sobie myślę:
1. Skrzynia musiałaby mieć dziurę żeby olej zszedł nagle i to bym zauważył, a skoro problem na razie się nie poszerza, to chyba nie to, ale sprawdzę dzisiaj,
2. Tak samo sprzęgło - z dnia na dzień raczej się nie kończy - no chyba że się rozpadnie, a wtedy będzie to słychać,
3. Snynchronizatory raczej też się nie psują nagle tylko problem postępuje - chyba że się rozleciał, to raczej byłoby słychać w skrzyni.

EDIT: Olej w skrzyni był, ale i tak wymieniłem. Niestety to też nic nie dało. Teraz zauważam nawet pogorszenie wysprzęglania, bo mi zgrzytają biegi które wcześniej (przed wymianą wysprzeglika i oleju) nie zgrzytały. Miałem kupić pompę ale jak to nie to to tylko kasa w błoto, spróbuję kupić reperaturkę pompy.

EDIT2: Cari poszła do mechanika, zobaczymy co z tego wyniknie.

EDIT3: Po dłuugim okresie naprawy (mechanik się zbierał jak pies do jeża, szukając przyczyni w linkach, lewarku itp.). Wymienione sprzęgło (komplet) - uszkodzona sprężyna w tarczy sprzęgła (pękła i ocierała o tarczę zamachową + ugnieciony docisk (tego nie wiem bo nie znam się i nie mam do porównania czy tak było rzeczywiście). Po tym mechanik stwierdził, że skrzynia jest OK, więc składa i ma grać. Niestety po pierwszym ucieszeniu, problem 2-ki wrócił, także to jednak skrzyniowy problem (tak też sugerowałem mechanikowi od początku, ale wiedział swoje). Zobaczymy, pewnie na wymianie skrzyni się skończy.
_________________
<?php
psql_connect('database', 'user', 'topsecret');
SELECT * FROM carisma WHERE date >= (data - 1);
?>

Jeśli moja wypowiedź znaleziona na forum pomogła w rozwiązaniu jakiegoś tematu to kliknij POMÓGŁ.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.