 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.8 GDI] 2 bieg ciezko wchodzi |
Autor |
Wiadomość |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 26-04-2016, 20:45
|
|
|
woxy napisał/a: | Przebieg 423tyś, sprzęgło było nabijane nową okładziną w 2007roku, w tym czasie przejechałem 130tyś. Mechanik twierdzi że tarcza nie mogła mi się zużyć w tym czasie. |
To jakaś nowa technika, nie prościej było całe sprzęgło wymienić ? No ale to w końcu Twoje auto
W każdym razie gdybyś zadał sobie choć trochę trudu, i poszperał na necie, to byś się dowiedział że sprzęgło powinno wytrzymać 100-200 kkm. Oczywiście wiele zależy tutaj od stylu jazdy. Ale po 130 tysiącach km może być jak najbardziej zużyte i do wymiany.
Najprościej na oko sprawdzić stan sprzęgła - jadąc pod górkę na 5 biegu przyśpieszać. Jeśli auto przyśpiesza, to sprzęgło jest ok. Jeśli nie przyśpiesza, lub zwalnia...wiadomo.
woxy napisał/a: | Olej w skrzyni tak samo wymieniany w 2007 roku, w 2010 sprawdzałem poziom przez śrubkę przelewu i olej delikatnie wypływał. |
Nawet nie chce mi się pisać. Sam poczytaj :
http://blog.skrzynie.com....-czy-nie-vol-1/
http://mojafirma.infor.pl...yni-biegow.html
http://www.auto-swiat.pl/...i-biegow/tp3l6w |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
woxy
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: okolice Chełma
|
Wysłany: 26-04-2016, 20:55
|
|
|
Tak wiec jutro sprawdzę pod górkę i kupię olej (tylko jaki sensowy na taki przebieg?).
Szczerze mówiąc to bezawaryjnie się jeździło, że nawet jakoś nie spostrzegłem, że to już 9 lat minęło. |
_________________ <?php
psql_connect('database', 'user', 'topsecret');
SELECT * FROM carisma WHERE date >= (data - 1);
?>
Jeśli moja wypowiedź znaleziona na forum pomogła w rozwiązaniu jakiegoś tematu to kliknij POMÓGŁ. |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
|
|
|
 |
woxy
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: okolice Chełma
|
Wysłany: 26-04-2016, 21:12
|
|
|
Dzięki za podpowiedzi
Malutkie pytanko ostatnie tylko, czy jest jakiś sposób na naoczne zobaczenie tarczy i oceny jej bez rozbierania skrzyni? |
_________________ <?php
psql_connect('database', 'user', 'topsecret');
SELECT * FROM carisma WHERE date >= (data - 1);
?>
Jeśli moja wypowiedź znaleziona na forum pomogła w rozwiązaniu jakiegoś tematu to kliknij POMÓGŁ. |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 26-04-2016, 21:19
|
|
|
Naocznie...hmmm...z tego co wiem, to trzeba zrzucić skrzynię, inaczej się nie da zobaczyć tarczy sprzęgła.
Ale może któryś inny forumowicz zna jakiś inny sposób oceny sprzęgła, niż "przyśpieszanie pod górkę". |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
woxy
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: okolice Chełma
|
Wysłany: 26-04-2016, 21:22
|
|
|
Eh, miało być ostatnie , ale tak przeglądam tarcze sprzęgłowe i naszło kolejne pytanie.
Czy zakładając przebieg ponad 444tyś (źle przed chwilą obliczyłem), to stawiamy na samą tarczę bo się okładzina zużyła, czy raczej komplet z dociskiem itd. Bo Tarcza to tanio, ale komplet już nie koniecznie |
_________________ <?php
psql_connect('database', 'user', 'topsecret');
SELECT * FROM carisma WHERE date >= (data - 1);
?>
Jeśli moja wypowiedź znaleziona na forum pomogła w rozwiązaniu jakiegoś tematu to kliknij POMÓGŁ. |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 26-04-2016, 21:28
|
|
|
No cóż, mamy stare auta, ale sklepy nie wiem czemu nie sprzedają starych części
Jeśli faktycznie miałbyś sprzęgło do wymiany, to ja osobiście wymieniłbym cały komplet. Drożej, ale pewniej. W końcu docisk u Ciebie ma przejechane co najmniej tyle samo km, co sprzęgło - o ile przy "nabijaniu nowej okładziny w 2007 roku" docisk był wymieniany ? |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
woxy
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: okolice Chełma
|
Wysłany: 26-04-2016, 21:34
|
|
|
Mechanicy co mi robili w 2007 Cari, stwierdzili że sprzęgło zużyte i by się przydało przy okazji wymienić, na to mój teściu powiedział, że ma znajomego co samą okładzinę nabija.
Ja w tym temacie byłem wtedy zielony, więc posłuchałem, poszła nabita tarcza i wszystko było cacy ze sprzęgłem. Docisk nie był wtedy wymieniany, przynajmniej nic mechanicy nie wspominali o innych sprawach.
Cari nabyłem w 2006 roku z niby przebiegiem 125tyś (a faktycznym 292tyś).
Wtedy też niedługo po wymieniałem rozrząd, olej w skrzyni i olej zwykły a także tą tarczę. |
_________________ <?php
psql_connect('database', 'user', 'topsecret');
SELECT * FROM carisma WHERE date >= (data - 1);
?>
Jeśli moja wypowiedź znaleziona na forum pomogła w rozwiązaniu jakiegoś tematu to kliknij POMÓGŁ. |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 26-04-2016, 22:00
|
|
|
No to obawiam się, że będziesz miał do wymiany kompletne sprzęgło. Zresztą zużyty docisk może być całym winowajcą :
Kod: | Zbyt słaby docisk może powodować względny poślizg i - co za tym idzie - szybsze zużycie elementów pary ciernej (tarczy docisku i głównie tarczy sprzęgła). |
http://autokult.pl/14191,...rzegla-sprzeglo
woxy napisał/a: | Wtedy też niedługo po wymieniałem rozrząd, olej w skrzyni i olej zwykły |
Ale rozrząd i olej w silniku od tego czasu już zmieniłeś ? |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
woxy
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: okolice Chełma
|
Wysłany: 26-04-2016, 23:03
|
|
|
Tak, olej co 15tyś a rozrząd po 132tyś. 12tyś za późno ale pasek był w idealnym stanie. |
_________________ <?php
psql_connect('database', 'user', 'topsecret');
SELECT * FROM carisma WHERE date >= (data - 1);
?>
Jeśli moja wypowiedź znaleziona na forum pomogła w rozwiązaniu jakiegoś tematu to kliknij POMÓGŁ. |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 26-04-2016, 23:33
|
|
|
woxy napisał/a: | rozrząd po 132tyś. 12tyś za późno ale pasek był w idealnym stanie |
Taaaaa....chciałeś chyba napisać o 42 tyś za późno ? Gratuluję odwagi...ja bym się bał na jednym pasku zrobić więcej niż 60 kkm, nawet mimo tego, że wymiana może być możliwa po 90 kkm (zależy od producenta paska) lub co 5 lat.
W Totka to możesz nie grać, przydziałowy limit szczęścia już wykorzystałeś
Kod: | Producenci w różny sposób podchodzą do wymiany pasków rozrządu. Nie ma standardowych interwałów, ale każdy określa je indywidualnie w instrukcji obsługi auta. W przypadku starszych aut warto te informacje zweryfikować w ASO, bowiem zdarzało się, że producenci korygowali zalecany przebieg paska. W przypadku starszych aut wynosi on zwykle 60-90 tys. km, a nowszych - 120 do 150 tys. km.
Oprócz przebiegu istotny jest też czas użytkowania - najczęściej zaleca się wymianę paska po 5 latach bez względu na pokonany dystans. Powodem tego jest starzenie się gumy, przez co pasek traci swoją wytrzymałość i elastyczność. Kolejnym powodem skrócenia przebiegów, po jakich należy go wymieniać, jest wiek auta. Pamiętajmy, że zalecane interwały między wymianami podaje się dla sprawnych i prawidłowo eksploatowanych aut, w których warunki pracy rozrządu są optymalne.
W starszych samochodach może być z tym nie najlepiej, dlatego okres eksploatacji paska bezpieczniej jest skrócić. Rygorystycznie należy stosować się do zaleceń producenta dotyczących wymiany osprzętu, z którym ma do czynienia pasek, nawet jeśli nie wykazuje on oznak zużycia. Chodzi o rolki prowadzące, rolkę napinacza, tłumik drgań, a często także pompę wody. To ważne, bowiem awarie tych elementów prowadzą zwykle do zerwania paska. |
http://www.fakt.pl/Pasek-...ly,92203,1.html
Ja wiem, że Fakt24.pl to nie jest zbyt wiarygodne źródło, ale czasami piszą z sensem. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
woxy
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: okolice Chełma
|
Wysłany: 27-04-2016, 07:29
|
|
|
Jednak lipa, a tak się cieszyłem. To nie wysprzęglik (mimo że tamten miał wycieki pod osłoną). Znowu nie mogłem z 3 na 2 wbić.
Sprzęgło raczej ok, z 3ki spokojnie ruszam (nie miałem górki po drodze).
Mnie zastanawia fakt, że problem z biegami objawił się nagle. Z dnia na dzień 3ka i 2ka (redukcja), a w ciągu dalszych 2 tyg trochę rozeszło się na inne biegi, z tym że to głównie przy redukcjach ale minimalnie.
Stąd tak sobie myślę:
1. Skrzynia musiałaby mieć dziurę żeby olej zszedł nagle i to bym zauważył, a skoro problem na razie się nie poszerza, to chyba nie to, ale sprawdzę dzisiaj,
2. Tak samo sprzęgło - z dnia na dzień raczej się nie kończy - no chyba że się rozpadnie, a wtedy będzie to słychać,
3. Snynchronizatory raczej też się nie psują nagle tylko problem postępuje - chyba że się rozleciał, to raczej byłoby słychać w skrzyni.
EDIT: Olej w skrzyni był, ale i tak wymieniłem. Niestety to też nic nie dało. Teraz zauważam nawet pogorszenie wysprzęglania, bo mi zgrzytają biegi które wcześniej (przed wymianą wysprzeglika i oleju) nie zgrzytały. Miałem kupić pompę ale jak to nie to to tylko kasa w błoto, spróbuję kupić reperaturkę pompy.
EDIT2: Cari poszła do mechanika, zobaczymy co z tego wyniknie.
EDIT3: Po dłuugim okresie naprawy (mechanik się zbierał jak pies do jeża, szukając przyczyni w linkach, lewarku itp.). Wymienione sprzęgło (komplet) - uszkodzona sprężyna w tarczy sprzęgła (pękła i ocierała o tarczę zamachową + ugnieciony docisk (tego nie wiem bo nie znam się i nie mam do porównania czy tak było rzeczywiście). Po tym mechanik stwierdził, że skrzynia jest OK, więc składa i ma grać. Niestety po pierwszym ucieszeniu, problem 2-ki wrócił, także to jednak skrzyniowy problem (tak też sugerowałem mechanikowi od początku, ale wiedział swoje). Zobaczymy, pewnie na wymianie skrzyni się skończy. |
_________________ <?php
psql_connect('database', 'user', 'topsecret');
SELECT * FROM carisma WHERE date >= (data - 1);
?>
Jeśli moja wypowiedź znaleziona na forum pomogła w rozwiązaniu jakiegoś tematu to kliknij POMÓGŁ. |
|
|
|
 |
|
|