Przesunięty przez: Hubeeert 20-04-2007, 01:13 |
[ALL] colt cj0 przerywanie na goracym silniku. |
Autor |
Wiadomość |
kumanprx [Usunięty]
|
Wysłany: 14-04-2007, 18:42 [ALL] colt cj0 przerywanie na goracym silniku.
|
|
|
witam, mam pewien problem , otorz moj colt przerywa i dzieje sie tak tylko na rozgrzanym silniku , w momencie gdy jest zimny sunie jak strzala , problem polega na tym ze mialem to auto juz u mechanika poniewaz kiedys mi juz ono przerywalo , i wowczas on wyregulowal mi obroty i zostaly wymienione przewody wysokiego napiecia i pomoglo , tak myslalem ze pomoglo gdy odbieralem auto od mechanika , lecz niestety okazalo sie ze wciaz przerywa ( lecz znacznie mniej niz kiedys - delikatnie ) dzisiaj bylem u tego samego mechanika ,wlasciwie elektryka samochodowego , zajzal on pod maske i powiedzial ze juz mocniej nie da sie wyregulowac bo srobka maxymalnie jest dokrecona ( czy cos takiego - nie znam sie ) natomiast ja sam zostalem z tym problemem i nie mam zielonego pojecia co to moze byc prosze o pomoc |
Ostatnio zmieniony przez Marcin-Krak 28-10-2007, 12:55, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21937 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 14-04-2007, 19:44
|
|
|
Wymień świece. |
|
|
|
 |
swistak81 [Usunięty]
|
Wysłany: 14-04-2007, 22:30
|
|
|
Hugo napisał/a: | Wymień świece |
Oj Hugo to niestety nie jest takie proste - gdyby o to chodziło to myślę że co jak co, ale to mechanik by zaraz zmienił.
Ja sam borykam się z szarpaniem i mniejszą mocą od kilku miesięcy. Wymieniłem już praktycznie całą drogę zapłonu i na nic to się nie zdało (świece, kable, kopółka, palec, moduł, cewka) oraz łącznik (podejrzany o przedmuchy) i sprawdziłem kata czy nie zatkany i sondę. Sprawdzone miałem też ciśnienia i pompę paliwa. Wszystko niby ok a problem nadal pozostaje.
Spalanie miesiąc w miesiąc mam identyczne - 8.5l/100km. Moje podejrzenia spadły jedynie na lejące wtryski... |
|
|
|
 |
kumanprx [Usunięty]
|
Wysłany: 14-04-2007, 22:34
|
|
|
swiece wymienilem miesiac temu przy okazji wymiany przewodow wysokiego napiecia , ktos ma jakies pomysly ? filtr paliwa rowniez zmienilem. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21937 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 14-04-2007, 23:05
|
|
|
swistak81 napisał/a: | Oj Hugo to niestety nie jest takie proste - gdyby o to chodziło to myślę że co jak co, ale to mechanik by zaraz zmienił | Powód błahy, ale autor tematu nie napisał że wymienione Teraz już wiemy. |
|
|
|
 |
bear007 [Usunięty]
|
Wysłany: 15-04-2007, 10:41
|
|
|
siemka..u mnie tez szarpało ale jak delikatnie przyspieszyłem zapłon (kąt na górną granice) i porządnie wyregulowałem zawory przestało szarpać... |
|
|
|
 |
swistak81 [Usunięty]
|
Wysłany: 15-04-2007, 12:24
|
|
|
bear007 napisał/a: | przyspieszyłem zapłon (kąt na górną granice) |
Mozesz to sprecyzować? Tzn że ustawiłeś wyprzedzenie na około 3st zamiast 5? |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 15-04-2007, 12:46
|
|
|
wg mnie 3' przed GZP to późniejszy zapłon niż 5' przed GZP |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Paker [Usunięty]
|
Wysłany: 15-04-2007, 12:48
|
|
|
swistak81 napisał/a: | bear007 napisał/a:
przyspieszyłem zapłon (kąt na górną granice)
Mozesz to sprecyzować? Tzn że ustawiłeś wyprzedzenie na około 3st zamiast 5? |
Przyspieszyć tj. z 5st na 7np.
Swistak, zastanawiam się czy regulowałeś zawory. ja jestem u siebie po takim zabiegu. silnik chodzi ciszej, już tak nie klekocze. Z tego co pamiętam to twój chodzi jeszcze ciszej, więć może jednak nalezy mu sie regulacja? Zagladałeś tam? Może masz za małe luzy zaworów? |
|
|
|
 |
swistak81 [Usunięty]
|
Wysłany: 15-04-2007, 20:19
|
|
|
Paker napisał/a: | Zagladałeś tam? Może masz za małe luzy zaworów? |
Jeszcze tam nie zaglądałem. Na jutro już jestem umówiony z mechanikiem i już właśnie od tygodnia planuje sprawdzić zawory i ciśnienia ponownie...
Dam znać co wyjdzie...
EUREKA !!!
I po problemie. W końcu zostało poprawnie ustawione wyprzedzenie zapłonu. Kąt był ustawiony na około 1st. Ustawiliśmy dokładnie na 5st i gitara! To jest moc!
A przy okazji sprawdziliśmy ciśnienie -
I. 11.2
II. 11.5
III. 11.5
IV. 11.2
Czy nie jest ciut za niskie? |
|
|
|
 |
kumanprx [Usunięty]
|
Wysłany: 19-04-2007, 19:10
|
|
|
wiec co mam zrobic bo juz nic nie wiem ? dodam ze zaplon mam juz wyregulowany na tyle na ile idzie , tzn ze mam na najwyzszym poziomie zaplon i mechanik powiedzial ze wiecej dokrecic sie tej sroby nie da , |
|
|
|
 |
swistak81 [Usunięty]
|
Wysłany: 19-04-2007, 20:21
|
|
|
kumanprx
Widze że robisz podobnie jak ja. Po pierwsze - jaka śrubka jest dokręcona na maxa??
Jedynie przychodzi mi do głowy ta pod zaślepką na przepustnicy- ale ona jest do regulacji obrotów (nie bardzo ma wpływ na szarpanie).
Widzę że wymieniłeś już podobne rzeczy co i ja wymieniałem.
Zacznij od ustawienia kąta wyprzedzenia zapłonu (KONIECZNIE ze zmasowanym złączem)
Jest to brązowe złącze na trzecim zdjęciu tutaj
(kliknij "17.01.2007 - w dziale technicznym przybył opis regulacji wolnych obrotów silników 4G13, 4G92/93")
To ustawienie u mnie naprawdę uczyniło cuda. A kąt reguluje się poprzez obrót aparatu zapłonowego. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24281 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 19-04-2007, 22:15
|
|
|
moze masz przestawiony rozrzad i dlatego lepiej zaplonu sie nie wyreguluje - trzeba by to najpierw sprawdzic |
|
|
|
 |
mag79 [Usunięty]
|
Wysłany: 20-04-2007, 15:29
|
|
|
mój colt przerywa już ze trzy miesiące z czego połowe stoi u mechanika, który wymieniał dokładnie wszystko to co w twoimi nic, więc ja ci nie pomogę ale jeśli znajdziesz usterkę to daj znać. |
|
|
|
 |
mirc23
Mitsumaniak

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 10 Gru 2006 Posty: 392 Skąd: Żory
|
Wysłany: 20-04-2007, 18:11
|
|
|
Mam w tej chwili to samo ale w fiescie mamy, jakieś 2 lata temu było to samo ale wymieniłem cewkę zapłonową i przestało wiec może to i u was jest. |
|
|
|
 |
|