[EAxx] Mrugająca kontrolka TCL |
Autor |
Wiadomość |
bialyjayz
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Lip 2013 Posty: 1376 Skąd: Ścinawa
|
Wysłany: 29-07-2014, 22:03
|
|
|
dawinet napisał/a: | jak wyłączyć system kontroli trakcji nie posiadam przycisku przy kierownicy, jakiś bezpiecznik >? |
przycisk jest nie przy kierowcnicy,a pod światłami przeciwmgielnymi/ przeciwmgłowymi, pod sterowaniem lusterek itp. po lewej stronie kierowcy |
_________________ http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=84457
 |
|
|
|
 |
dawinet
Forumowicz

Auto: GALANT AVANCE 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2014 Posty: 49 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 30-07-2014, 11:33
|
|
|
bialyjayz napisał/a: | dawinet napisał/a: | jak wyłączyć system kontroli trakcji nie posiadam przycisku przy kierownicy, jakiś bezpiecznik >? |
przycisk jest nie przy kierowcnicy,a pod światłami przeciwmgielnymi/ przeciwmgłowymi, pod sterowaniem lusterek itp. po lewej stronie kierowcy |
masz mnie za takiego głąba ? przecież wiem gdzie jest podałem miejsce w zaokrągleniu nie mam wogóle tego przycisku w samochodzie to jest pewnie, więc co dalej ? |
|
|
|
 |
bialyjayz
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Lip 2013 Posty: 1376 Skąd: Ścinawa
|
Wysłany: 30-07-2014, 15:25
|
|
|
dawinet napisał/a: | masz mnie za takiego głąba ? przecież wiem gdzie jest podałem miejsce w zaokrągleniu nie mam wogóle tego przycisku w samochodzie to jest pewnie, więc co dalej ? |
to skąd wiesz, że masz TLC ? |
_________________ http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=84457
 |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
dawinet
Forumowicz

Auto: GALANT AVANCE 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2014 Posty: 49 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 30-07-2014, 16:46
|
|
|
to może inaczej, ja nie mam tlc ale nie moge ''zapiszczeć'' oponami przy ruszaniu więc jest to jakaś kontrola trakcji jeśli się nie mylę i chciałbym to wyłączyć chwilowo |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 30-07-2014, 17:31
|
|
|
Zapomniałes chyba wspomnieć że masz automat, skoro dobrze wiesz ze nie masz TCL to skad pomysł na to ze ktos coś takiego mogl zamontowac?? |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
dawinet
Forumowicz

Auto: GALANT AVANCE 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2014 Posty: 49 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 30-07-2014, 17:43
|
|
|
tzn słuchaj nie chodzi mi o tlc tylko o to aby wyłączyć system który przyblokowuje koła podczas szybkiego ruszania, chciałbym zapiszczeć kołami ale nie mogę da się to wyłączyć ? tak mam automat. |
|
|
|
 |
malina_drizzt
Forumowicz

Auto: Galant 2.5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Lip 2010 Posty: 453 Skąd: Tam gdzie szczury są większe od kotów
|
Wysłany: 30-07-2014, 18:45
|
|
|
dawinet napisał/a: | tzn słuchaj nie chodzi mi o tlc tylko o to aby wyłączyć system który przyblokowuje koła podczas szybkiego ruszania, chciałbym zapiszczeć kołami ale nie mogę da się to wyłączyć ? tak mam automat. |
Zapiszczeć automatem ciężki temat.
Pomijając fakt, że jest to kompletnie bez sensu i niszczy skrzynię, to normalnie ruszając bez jednoczesnego wciskania hamulca nie za bardzo się da. |
_________________ ...
Każdy się spina jak plandeka na żuku.
...
 |
|
|
|
 |
bialyjayz
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Lip 2013 Posty: 1376 Skąd: Ścinawa
|
Wysłany: 30-07-2014, 19:31
|
|
|
gdybyś miał "TCL" to przy próbie ruszenia z piskiem opon na desce rozdzielczej pokazała by Ci się kontrolka z pomarańczowym "autem w poślizgu" tak by opisał
po chwili by zgasła bo zasada działania podobna do ABS, działa szybko by po chwili się wyłaczyć i pozwolić Tobie na normalną jazdę.
A co do mieszania na a/t.... hmmm jakbyś miał tam opony 175/13 cali to kto Cie tam wie |
_________________ http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=84457
 |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
radek79
Mitsumaniak
Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 7453 Skąd: CHEŁM
|
Wysłany: 31-07-2014, 09:35
|
|
|
Cytat: |
malina_drizzt napisał/a:
Pomijając fakt, że jest to kompletnie bez sensu i niszczy skrzynię, to normalnie ruszając bez jednoczesnego wciskania hamulca nie za bardzo się da.
nie jeździłem Galantem automatem, ale w innych się da, bez problemu i bez wciskania hamulca
kwestia tylko dopasowania opon do asfaltu |
na 15 i chińskich oponach bez problemu zapiszczysz, jak masz 17 felgi i dobre markowe opony nie da rady chyba że złapie troszkę żwirku lub piasku na asfalcie |
_________________ moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294 |
|
|
|
 |
dawinet
Forumowicz

Auto: GALANT AVANCE 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2014 Posty: 49 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 31-07-2014, 18:33
|
|
|
ahhha czyli wszystko jasne dzięki za odpowiedz |
|
|
|
 |
Zhan
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 695 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 30-04-2016, 23:47 [EA5A/W 2.5] Problem z mrugająca kontrolką TCL
|
|
|
Witam,
Od kilku dni próbuję ustalić o co chodzi z moim galem i niestety muszę zwrócić się o pomoc, może komuś coś się skojarzy żeby nie naprawiać kolejnych elementów po omacku. Tak więc od początku. Jako, że nazbierało się kilka rzeczy do wymiany (głównie zawieszenie) postanowiłem załatwić wszystko za jedną wizytą w warsztacie. Dodam tylko, że przed serwisem nie było żadnych problemów, silnik pracował jak trzeba, CE ani inne kontrolki nie sygnalizowały żadnych błędów. Wspomniane naprawy jakie były wykonane to tylne amortyzatory, kilka wahaczy, sworzeń, łącznik stabilizatora, piasta z tyłu i uszczelka pod pokrywą zaworów. Po wyjechaniu z warsztatu pojechałem jeszcze do elektromechanika bo miałem podejrzenie złego wskazywania czujnika temperatury silnika. Okazało się, że czujnik faktycznie przekłamuje a przy okazji z odczytanych błędów skrzyni biegów okazało się, że jest jakiś problem z czujnikiem przepustnicy. Wracając od elektryka zauważyłem, że w momencie gwałtownego przyspieszenia zaczyna migać kontrolka "TCL OFF". Początkowo podejrzewałem nową piastę tylną firmy Tora, o której czytałem trochę złych opinii. niestety jako, że błąd pojawił się po wyjściu od elektryka nie miałem możliwości odczytania błędu przy pomocy komputera diagnostycznego. Od tamtej pory problem występuje cały czas, mogę jeździć spokojnie cały dzień i nic się nie dzieje, wystarczy tylko dynamicznie przyspieszyć i zaczyna migać TCL OFF. Oczywiście wyłączenie silnika na kilka sekund wyłącza sygnalizacje błędu. Postanowiłem zatem wymrugać błędy. Kontrolka ABS wymrugała błędy 22, 23 i 24 a skrzynia kod 14. I tu pojawiają się pytania. Czy te błędy mogą mieć związek z kontrolką TCL? Jeśli tak to czemu do tej pory wszystko było ok? Ruszana była tylko jedna piasta więc kody z pozostałych kół (być może wszystkie błędy) są archiwalne. Czy podłączenie komputera diagnostycznego mogło "aktywować" błąd objawiający się mruganiem TCL? Niestety nie mogę wykasować błędów ABS metodą nożną, kontrolka cały czas wymruguje kody nie zważając na wciskanie pedału. Zauważyłem jeszcze jedną rzecz, jeśli uruchomię silnik w trybie diagnostycznym, kontrolka TCL OFF też zaczyna mrugać jakieś sekwencje, jakby kod 12 i 36 niestety nie potrafię ich zinterpretować. Nagrałem to i wrzuciłem na YT:
https://www.youtube.com/watch?v=5saOEXZB6M0
Z góry dziękuję za pomoc w rozwiązaniu problemów.
P.S. Może ktoś mi podać namiar na sprawdzonego producenta i model czujnika temperatury silnika? Niestety czujnik, który zamontowałem (nie pamiętam symbolu) po awarii oryginalnego zaniża wynik pomiaru w efekcie czego silnik się przegrzewa . |
|
|
|
 |
|