Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Mrugająca kontrolka TCL
Autor Wiadomość
bialyjayz 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Lip 2013
Posty: 1376
Skąd: Ścinawa
Wysłany: 29-07-2014, 22:03   

dawinet napisał/a:
jak wyłączyć system kontroli trakcji nie posiadam przycisku przy kierownicy, jakiś bezpiecznik >?

przycisk jest nie przy kierowcnicy,a pod światłami przeciwmgielnymi/ przeciwmgłowymi, pod sterowaniem lusterek itp. po lewej stronie kierowcy :)
_________________
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=84457
 
 
dawinet 
Forumowicz


Auto: GALANT AVANCE 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2014
Posty: 49
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 30-07-2014, 11:33   

bialyjayz napisał/a:
dawinet napisał/a:
jak wyłączyć system kontroli trakcji nie posiadam przycisku przy kierownicy, jakiś bezpiecznik >?

przycisk jest nie przy kierowcnicy,a pod światłami przeciwmgielnymi/ przeciwmgłowymi, pod sterowaniem lusterek itp. po lewej stronie kierowcy :)


masz mnie za takiego głąba ? :) przecież wiem gdzie jest podałem miejsce w zaokrągleniu :P nie mam wogóle tego przycisku w samochodzie to jest pewnie, więc co dalej ?
 
 
bialyjayz 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Lip 2013
Posty: 1376
Skąd: Ścinawa
Wysłany: 30-07-2014, 15:25   

dawinet napisał/a:
masz mnie za takiego głąba ? przecież wiem gdzie jest podałem miejsce w zaokrągleniu nie mam wogóle tego przycisku w samochodzie to jest pewnie, więc co dalej ?

to skąd wiesz, że masz TLC ?
_________________
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=84457
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 30-07-2014, 15:27   

bialyjayz napisał/a:
dawinet napisał/a:
masz mnie za takiego głąba ? przecież wiem gdzie jest podałem miejsce w zaokrągleniu nie mam wogóle tego przycisku w samochodzie to jest pewnie, więc co dalej ?

to skąd wiesz, że masz TLC ?


dokładnie


pokaż zdjęcia spod maski (okolica przepustnicy, to powiem, czy masz TCL)
albo rzuć VIN
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
dawinet 
Forumowicz


Auto: GALANT AVANCE 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2014
Posty: 49
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 30-07-2014, 16:46   

to może inaczej, ja nie mam tlc ale nie moge ''zapiszczeć'' oponami przy ruszaniu więc jest to jakaś kontrola trakcji jeśli się nie mylę i chciałbym to wyłączyć chwilowo
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 30-07-2014, 17:31   

Zapomniałes chyba wspomnieć że masz automat, skoro dobrze wiesz ze nie masz TCL to skad pomysł na to ze ktos coś takiego mogl zamontowac??
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
dawinet 
Forumowicz


Auto: GALANT AVANCE 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2014
Posty: 49
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 30-07-2014, 17:43   

tzn słuchaj nie chodzi mi o tlc tylko o to aby wyłączyć system który przyblokowuje koła podczas szybkiego ruszania, chciałbym zapiszczeć kołami ale nie mogę da się to wyłączyć ? tak mam automat.
 
 
malina_drizzt 
Forumowicz


Auto: Galant 2.5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 453
Skąd: Tam gdzie szczury są większe od kotów
Wysłany: 30-07-2014, 18:45   

dawinet napisał/a:
tzn słuchaj nie chodzi mi o tlc tylko o to aby wyłączyć system który przyblokowuje koła podczas szybkiego ruszania, chciałbym zapiszczeć kołami ale nie mogę da się to wyłączyć ? tak mam automat.

Zapiszczeć automatem :shock: ciężki temat.
Pomijając fakt, że jest to kompletnie bez sensu i niszczy skrzynię, to normalnie ruszając bez jednoczesnego wciskania hamulca nie za bardzo się da.
_________________
...
Każdy się spina jak plandeka na żuku.
...
 
 
bialyjayz 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Lip 2013
Posty: 1376
Skąd: Ścinawa
Wysłany: 30-07-2014, 19:31   

gdybyś miał "TCL" to przy próbie ruszenia z piskiem opon na desce rozdzielczej pokazała by Ci się kontrolka z pomarańczowym "autem w poślizgu" tak by opisał :P
po chwili by zgasła bo zasada działania podobna do ABS, działa szybko by po chwili się wyłaczyć i pozwolić Tobie na normalną jazdę.
A co do mieszania na a/t.... hmmm jakbyś miał tam opony 175/13 cali to kto Cie tam wie :P
_________________
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=84457
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 31-07-2014, 07:55   

malina_drizzt napisał/a:

Pomijając fakt, że jest to kompletnie bez sensu i niszczy skrzynię, to normalnie ruszając bez jednoczesnego wciskania hamulca nie za bardzo się da.


nie jeździłem Galantem automatem, ale w innych się da, bez problemu i bez wciskania hamulca
kwestia tylko dopasowania opon do asfaltu
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
radek79 
Mitsumaniak

Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 7453
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 31-07-2014, 09:35   

Cytat:

malina_drizzt napisał/a:

Pomijając fakt, że jest to kompletnie bez sensu i niszczy skrzynię, to normalnie ruszając bez jednoczesnego wciskania hamulca nie za bardzo się da.


nie jeździłem Galantem automatem, ale w innych się da, bez problemu i bez wciskania hamulca
kwestia tylko dopasowania opon do asfaltu

na 15 i chińskich oponach bez problemu zapiszczysz, jak masz 17 felgi i dobre markowe opony nie da rady chyba że złapie troszkę żwirku lub piasku na asfalcie
_________________
moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294
 
 
 
dawinet 
Forumowicz


Auto: GALANT AVANCE 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2014
Posty: 49
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 31-07-2014, 18:33   

ahhha czyli wszystko jasne dzięki za odpowiedz :D
 
 
Zhan 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 695
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 30-04-2016, 23:47   [EA5A/W 2.5] Problem z mrugająca kontrolką TCL

Witam,

Od kilku dni próbuję ustalić o co chodzi z moim galem i niestety muszę zwrócić się o pomoc, może komuś coś się skojarzy żeby nie naprawiać kolejnych elementów po omacku. Tak więc od początku. Jako, że nazbierało się kilka rzeczy do wymiany (głównie zawieszenie) postanowiłem załatwić wszystko za jedną wizytą w warsztacie. Dodam tylko, że przed serwisem nie było żadnych problemów, silnik pracował jak trzeba, CE ani inne kontrolki nie sygnalizowały żadnych błędów. Wspomniane naprawy jakie były wykonane to tylne amortyzatory, kilka wahaczy, sworzeń, łącznik stabilizatora, piasta z tyłu i uszczelka pod pokrywą zaworów. Po wyjechaniu z warsztatu pojechałem jeszcze do elektromechanika bo miałem podejrzenie złego wskazywania czujnika temperatury silnika. Okazało się, że czujnik faktycznie przekłamuje a przy okazji z odczytanych błędów skrzyni biegów okazało się, że jest jakiś problem z czujnikiem przepustnicy. Wracając od elektryka zauważyłem, że w momencie gwałtownego przyspieszenia zaczyna migać kontrolka "TCL OFF". Początkowo podejrzewałem nową piastę tylną firmy Tora, o której czytałem trochę złych opinii. niestety jako, że błąd pojawił się po wyjściu od elektryka nie miałem możliwości odczytania błędu przy pomocy komputera diagnostycznego. Od tamtej pory problem występuje cały czas, mogę jeździć spokojnie cały dzień i nic się nie dzieje, wystarczy tylko dynamicznie przyspieszyć i zaczyna migać TCL OFF. Oczywiście wyłączenie silnika na kilka sekund wyłącza sygnalizacje błędu. Postanowiłem zatem wymrugać błędy. Kontrolka ABS wymrugała błędy 22, 23 i 24 a skrzynia kod 14. I tu pojawiają się pytania. Czy te błędy mogą mieć związek z kontrolką TCL? Jeśli tak to czemu do tej pory wszystko było ok? Ruszana była tylko jedna piasta więc kody z pozostałych kół (być może wszystkie błędy) są archiwalne. Czy podłączenie komputera diagnostycznego mogło "aktywować" błąd objawiający się mruganiem TCL? Niestety nie mogę wykasować błędów ABS metodą nożną, kontrolka cały czas wymruguje kody nie zważając na wciskanie pedału. Zauważyłem jeszcze jedną rzecz, jeśli uruchomię silnik w trybie diagnostycznym, kontrolka TCL OFF też zaczyna mrugać jakieś sekwencje, jakby kod 12 i 36 niestety nie potrafię ich zinterpretować. Nagrałem to i wrzuciłem na YT:

https://www.youtube.com/watch?v=5saOEXZB6M0


Z góry dziękuję za pomoc w rozwiązaniu problemów.

P.S. Może ktoś mi podać namiar na sprawdzonego producenta i model czujnika temperatury silnika? Niestety czujnik, który zamontowałem (nie pamiętam symbolu) po awarii oryginalnego zaniża wynik pomiaru w efekcie czego silnik się przegrzewa .
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.