[II 2.0 DID] Klocki / tarcze hamulcowe |
Autor |
Wiadomość |
emil_d
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.0DID Intense+ 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Wrz 2011 Posty: 248 Skąd: Stare Babice
|
Wysłany: 06-04-2016, 10:19
|
|
|
alojso napisał/a: | No ale ja osobiście brałbym jednak TRW, które są na allegro 70 zł tańsze |
Ja teraz na przodzie mam TRW - strasznie piszczą przy hamowaniu (przez pół roku było OK. - po zimie coś im się stało). |
_________________
 |
|
|
|
 |
alojso
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2016 Posty: 194 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 06-04-2016, 11:25
|
|
|
To koniecznie sprawdź czy coś się do hamulców nie dostało, miałem kiedyś taki przypadek że też piszczało, długo to ignorowałem, a potem się okazało że pomiędzy klocek a tarczę wpadł kamyczek, który ostro porył tarczę :/ |
|
|
|
 |
emil_d
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.0DID Intense+ 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Wrz 2011 Posty: 248 Skąd: Stare Babice
|
Wysłany: 06-04-2016, 12:44
|
|
|
alojso napisał/a: | To koniecznie sprawdź czy coś się do hamulców nie dostało, miałem kiedyś taki przypadek że też piszczało, długo to ignorowałem, a potem się okazało że pomiędzy klocek a tarczę wpadł kamyczek, który ostro porył tarczę :/ |
OK. Będę zmieniał gumy to i tak przesmarujemy i przeczyścimy prowadnice. |
_________________
 |
|
|
|
 |
michalch
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2.0DI-D, Passat 1.8T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2015 Posty: 27 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 08-05-2016, 22:09
|
|
|
rezon napisał/a: | Mnie blaszka (sygnalizator akustyczny - - nawet w Octavii za pół ceny Outka mam czujnik elektryczny) ocierała o tarcze już od ok. 36kkm. Ale jak popatrzyłem to jeszcze coś tam klocka było, więc jeździłem w trasy bez wymiany i dociągnęło do mojego felernego przeglądu 40kkm. Tylko dźwięk ocierającego o tarczę metalu był denerwujący. |
Kolego chciałem dopytać o ten tzw. "czujnik" - czy ta blaszka obciera obciera podczas jazdy? bo u mnie pojawił się ten delikatny pisk podczas jazdy (słychać go tylko w hali garażowej) i znika podczas hamowania. Zakładam, że to ta blaszka i jutro mam zamiar sprawdzić hamulce, ale chciałbym już dzisiaj wiedzieć z czym mam do czynienia:) |
_________________ Pozdrawiam
 |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 09-05-2016, 11:57
|
|
|
michalch napisał/a: | bo u mnie pojawił się ten delikatny pisk podczas jazdy (słychać go tylko w hali garażowej) i znika podczas hamowania. | to raczej nie to. Blaszkę słychać podczas hamowania. Pewnie coś Ci wleciało między klocek a tarczę albo klocek nie odbija dobrze. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
andrzejGb
Forumowicz
Auto: www
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 207 Skąd: aaaaaa
|
Wysłany: 09-05-2016, 12:17
|
|
|
wymieniłem tarcze i klocki przód/ferodo/ niestety piszczą jak cholera podczas hamowania w środkowej fazie. wszystko wyczyszczone , nowe blaszki montażowe,smar do hamulców nałożony . Do tej pory stosowałem klocki TRW i pastę miedziana , chyba wrócę do miedzi i zobaczę czy coś się zmieni/ wiem ze smar miedziany nie odpowiedni ale u mnie był stosowany i było ok/ jak nie pomoże nowe klocki:(:( |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 09-05-2016, 17:13
|
|
|
smar nie ma nic do rzeczy - piszczą Ci przecież klocki |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
alojso
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2016 Posty: 194 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 09-05-2016, 17:56
|
|
|
Procedurę dotarcia klocków wykonałeś? |
|
|
|
 |
michalch
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2.0DI-D, Passat 1.8T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2015 Posty: 27 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 09-05-2016, 18:41
|
|
|
rezon napisał/a: | michalch napisał/a: | bo u mnie pojawił się ten delikatny pisk podczas jazdy (słychać go tylko w hali garażowej) i znika podczas hamowania. | to raczej nie to. Blaszkę słychać podczas hamowania. Pewnie coś Ci wleciało między klocek a tarczę albo klocek nie odbija dobrze. |
No właśnie dziwne to, wzmaga się kiedy hamulce są ciepłe i do tego słychać to tylko w przednim kole od strony kierowcy. Z kolei gdyby klocek nie odbijał jak trzeba to auto by hamowało podczas toczenia, a tego też nie czuć. No nic w czwartek umówiłem się na sprawdzenie. |
_________________ Pozdrawiam
 |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 09-05-2016, 22:15
|
|
|
michalch napisał/a: | Z kolei gdyby klocek nie odbijał jak trzeba to auto by hamowało podczas toczenia, a tego też nie czuć. | nie ma bata abyś poczuł słabo odbijający klocek. Możesz co najwyżej sprawdzić temperaturę felg prawa/lewa czy się znacząco nie różni, ale to "średni" test |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
andrzejGb
Forumowicz
Auto: www
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 207 Skąd: aaaaaa
|
Wysłany: 09-05-2016, 23:26
|
|
|
rezon napisał/a: | smar nie ma nic do rzeczy - piszczą Ci przecież klocki |
pasta zmniejsza podobno piski- drgania jakie powstają miedzy klockiem a cylinderkiem
procedura "docierania " wykonana, oszczędzanie i delikatne hamowanie przez 100km
klocki do O2 USA są innego typu /kształtu też/ mają blaszki nakładane na klocek od strony cylinderka, ferodo nie maja warstwy antypiskowej , do tej pory stosowałem klocki TRW te miały warstwę antypiskowa ale był problem z nałożeniem owych blaszek .przesmaruję miedziowym i zobaczę czy pomoże.
kolejna spraw -automat koła sa napędzane w czasie stania/ pozycja D/ a hamulce trzymają tarcze, powolne puszczanie hamulca powoduje tarcie i odgłos chrobotu przez chwilę, podobnie przy hamowaniu - czy wy też tak macie?? |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 10-05-2016, 09:08
|
|
|
rozbierz po prostu i sprawdź. Nie nakładaj pasty miedzianej, bo część hamulców jest z Al i niepotrzebnie będziesz robił ogniwo. Jak nie masz nakładek antywibracyjnych to możesz nałożyć nieco pasty na tył klocków, ale nie miedzianej. Piszczą klocki o tarcze, a nie o tłoczek. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
andrzejGb
Forumowicz
Auto: www
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 207 Skąd: aaaaaa
|
Wysłany: 12-05-2016, 15:51
|
|
|
zastosowałem paste do zacisków K2 na tylną powierzchnie klocka jak widać nie pomaga ale znalazłem cos takiego
2. Liqui Moly Kupferpaste 0,1l pasta miedziana (nr kat. 7150360)
Pasta miedziana. Do zabezpieczenia i smarowania części maszyn pracujących przy wysokich obciążeniach. Do konserwacji części maszyn po demontażu i długotrwałej eksploatacji. Produkt odporny na wysoką temperaturę, na gorącą i słoną wodę.
Tłumi drgania, wytrzymuje duży nacisk stykowy, niweluje ewentualne piski podczas hamowania.
Zastosowanie:
Nanieść dokładnie cienką warstę pasty na tylną ściankę płytki nośnej klocka hamulcowego, w miejscu styku z czołową powierzchnią tłoczka lub z powierzchnią oporową zacisku hamulcowego. Unikać kontaktu warstwy ciernej klocka z pastą! Dotyczy to głównie warstwy czołowej jak i powierzchni bocznych klocka!
Opakowanie: tuba 100 ml.
????? |
|
|
|
 |
michalch
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2.0DI-D, Passat 1.8T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2015 Posty: 27 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 12-05-2016, 16:58
|
|
|
rezon napisał/a: | michalch napisał/a: | Z kolei gdyby klocek nie odbijał jak trzeba to auto by hamowało podczas toczenia, a tego też nie czuć. | nie ma bata abyś poczuł słabo odbijający klocek. Możesz co najwyżej sprawdzić temperaturę felg prawa/lewa czy się znacząco nie różni, ale to "średni" test |
Diagnoza niestety trochę dała po kieszeni:/ konieczna wymiana klocków i tarcz (na tarczach głębokie wrzery, wszystko jeszcze oryginalne). Komplet z przodu wymieniony i piski się skończyły. Dzięki za pomoc, pozdrawiam |
_________________ Pozdrawiam
 |
|
|
|
 |
jurellas
Forumowicz

Auto: outlander 2008 2.0DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2015 Posty: 100 Skąd: SBL
|
Wysłany: 23-05-2016, 13:03
|
|
|
Dzisiaj mój mechanik wymienił komplet tarcz z klockami na przód - textar.
Powiada że klocki są miękkie i brudzą troszkę tarcze, żeby też następnych klocków nie zmieniać na inne bo zrobią ścieżki na tarczach i mogą przy tym popiskiwać.
Nie wiem nie znam się czas pokaże :-/ Przy okazji nasmarował w należyty sposób też tylne zaciski,podciągnął ręczny - całość stówa i w moim przypadku ze cztery lata daj Boże spokoju. |
_________________ 126p,Zastava,126p,Golf,126p,Wartburg,125p,Polonez,Taunus,Punto,Croma,Vectra,Astra,Frontera,Audi,Jimny,Outlander 1986-20015 Zabudowa miśka - http://forum.karawaning.p...-nasza-salonka/ |
|
|
|
 |
|