[1.8 GDI] Dlaczego nasze pinio jest jakie jest. |
Autor |
Wiadomość |
Kordesky
Forumowicz
Auto: Pajero Pinin 1.8 GDi SS4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Mar 2016 Posty: 47 Skąd: Radom
|
Wysłany: 11-05-2016, 12:19
|
|
|
Wiec u mnie sie nie swieci wgle. Czyli czeka mnie czyszczenie egr i przepustnicy:)
Pominalem cos co ma wplyw na eco? |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 11-05-2016, 13:19
|
|
|
Może zacznij od sprawdzenia kontrolki, czy przypadkiem żaróweczka się nie przepaliła. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
romek atomek
Forumowicz
Auto: pajero pinin 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Lis 2014 Posty: 333 Skąd: wola justowska / kraków
|
Wysłany: 12-05-2016, 16:21
|
|
|
1) koniecznie żaróweczka - i to koniecznie sprawdź latarką / komórką która to dziura w tablicy rozdzielczej czy jak to zwał.. ja testowałem jedną a była dobra a to okazała się ta obok.
2) EcoGDI zapali się wtedy kiedy EGR jest wpełni otwarty - i tyle.
3) EGR żeby wyrwać rurę z całym serwem - to jest dużo dłubania - ja musiałem wybebeszyć pompę WC - koszmarne dojscie ..
4) przyczyna nie zapalania się to np nagar - u mnie zabite nawet kanały dolotu te, na których siedzi przepustnica
5) miałem również pęknięty magness EGR'a jego silniczka krokowego ..
zalecam :
kupić na allegro rurkę egr + cały silniczek - koszt nie powinien przekroczyć 30 pln
wyczyścić wszystko
sprawdzić działanie EGR'a czy otwiera i zamyka - zwykłym zasilaczem 12V
i dopiero na końcu brać się za robotę.
ja miałem pęknięty ten magnez + zawalone "kałem" kanały - bez tej sztuki na podmianę chyba kilka dni bym robił - a tak ? 30 pln nie majątek i uratowałem sprawę..
ps. EGR'a w GDI nie zaślepiamy !!!
voila. |
|
|
|
 |
Kordesky
Forumowicz
Auto: Pajero Pinin 1.8 GDi SS4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Mar 2016 Posty: 47 Skąd: Radom
|
Wysłany: 13-05-2016, 08:30
|
|
|
Dzieki kolego. Oczywiscie czytalem twoja historie z pinim;). Narazie smiga dobrze silniczek to nie bede grzebal ale zabrac sie za to musze kiedys. |
|
|
|
 |
romek atomek
Forumowicz
Auto: pajero pinin 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Lis 2014 Posty: 333 Skąd: wola justowska / kraków
|
Wysłany: 13-05-2016, 14:04
|
|
|
Kordesky napisał/a: | Dzieki kolego. Oczywiscie czytalem twoja historie z pinim;). Narazie smiga dobrze silniczek to nie bede grzebal ale zabrac sie za to musze kiedys. |
ważne to przyjacielu, inaczej będzie Ci źle chodził ... musi dostać do "skonstruowania" prawidłowej mieszanki odpowiednia ilość i płynu i "powietrza" .. jak EGR zatkany czy nie pracuje - nie dostanie.. poczytaj sobie o skutkach złego składu mieszanki na żywotność silnika / zmieniają się temperatury gazów etc.. silnik GuPiEjE. no bo się przydusza sam. Ja po operacji zaślepiłem EGR - pojeździłem parę dni - odślepiłem z powrotem i już tak zostało . Różnica jest na tyle duża że łatwiej przeczyścić raz na pól roku przepustnicę. |
|
|
|
 |
|