kilka pytań odnośnie autka |
Autor |
Wiadomość |
s_misiek
Nowy Forumowicz
Auto: outlander II 2.4 2012r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2016 Posty: 10 Skąd: Tbg
|
Wysłany: 12-05-2016, 17:56 kilka pytań odnośnie autka
|
|
|
witam wszystkich, jestem nowy od wczoraj posiadacz outlanderka 2.4 mivec 2012r. jako ze autko plynie do mnie z USA i bylo lekko stuknięte bedę musiał wymienić maskę, zderzak przedni, prawy błotnik, może pas górny i chyba chłodnicę ale to jeszcze nic pewnego. pytanie moje brzmi bo to jest silnik 4B12 po rozkodowaniu VIN wychodzi m.in. coś takiego: 2.4L DOHC MIVEC (4B12), Mitsubishi Outlander SE (AWC) (LS 4WD in Canada, Puerto Rico), autko montowane i składane w japonii, pytanie co do tego czy są jakieś różnice pomiędzy autami wysyłanymi do USA z Jap, oraz do EU? chodzi o częsci zamienne... |
|
|
|
 |
kubabrzesko
Forumowicz
Auto: outlander III 3.0 GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 161 Skąd: Brzesko
|
Wysłany: 13-05-2016, 18:15
|
|
|
Nie wiem jak w przypadku 2,4 ale podejrzewam ze będzie to samo ,a mianowicie u mnie w 3,0 z USA np. klocki pasują od lancera ( troszke się roznią od europejskich) Pozatym naped w USA to S-AWC wiec inna bajka niż w europejskich outkach , wiec skrzynia jest inna.Tylko nie wiem jak to jest w 2,4 bo Wy tam macie chyba skrzynie CVT .Wiecej roznic raczej nie zauwazylem , no może to ze w amerykancu nie domkniesz ,ani nie otworzysz szyb z pilota , tak jak w Europejczyku trzymając dluzej przycis zamykania /otwierania . |
|
|
|
 |
Komandor
Mitsumaniak
Auto: OII 2.4 cvt, Romet Ogar 125 ;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Cze 2009 Posty: 493 Skąd: Z morza
|
Wysłany: 13-05-2016, 21:14
|
|
|
W amerykańcach jest nieco inna atrapa chłodnicy, inaczej tez pracuje radio (nie wybiera wszystkich częstotliwości - opis znajdziesz na forum). Moze niepotrzebnie straszę ale radio lubi zmienić własciciela podczas podrózy do Europy, tak jak koło zapasowe i pare innych drobiazgów... |
_________________ Wolność ma zapach benzyny... |
|
|
|
 |
kubabrzesko
Forumowicz
Auto: outlander III 3.0 GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 161 Skąd: Brzesko
|
Wysłany: 16-05-2016, 06:44
|
|
|
Radio rzeczywiście nie odbiera czestotliwosci parzystych . |
|
|
|
 |
s_misiek
Nowy Forumowicz
Auto: outlander II 2.4 2012r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2016 Posty: 10 Skąd: Tbg
|
Wysłany: 16-05-2016, 13:40
|
|
|
dzieki za odpowiedzi. dopytam jeszcze jak bede kupowal czesci to najlepiej podawac nr vin czy mozna np. po oznaczeniu silnika? no i czy sa jakies stronki z katalogami czesci do outlanderow? gdzie np. po nr vin sam moge namierzyc dana czesc oraz jej numer katalogowy? ja mam pojazd z 2012 po faceliftingu i sie zastanawiam jak bezproblemowo bedzie szukac czesci do niego.... |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21022 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
s_misiek
Nowy Forumowicz
Auto: outlander II 2.4 2012r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2016 Posty: 10 Skąd: Tbg
|
Wysłany: 26-06-2016, 08:26
|
|
|
witam ponownie. outek juz prawie w domu. jedzie z Niemiec na lawecie, bedzie jakos kolo wtorku:) oprocz napraw blacharskich, co wymienic w pierwszej kolejnosci,przebieg 106 tyś. km. napewno olej, jaki polecacie (silnik 2.4 mivec 170 km), zrobie tez wymianę w skrzyni CVT, doczytałem ze olejem Ravenol, i co jeszcze proponujecie? |
|
|
|
 |
apollo99
Forumowicz
Auto: outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2015 Posty: 84 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26-06-2016, 09:21
|
|
|
Jak auto ma napęd na 4 koła to jeszcze olej w transferze i tylnym moście, przy 100 tys km przebiegu, można się pokusić o wymianę świec zapłonowych. Nie zapominamy również o filtrze powietrza do silnika i filtrze kabinowym-nagrzewnicy. Olej do silnika to zawsze temat rzeka na forach ,najlepiej wlej co zaleca instrukcja obsługi, a markę swoją ulubioną jak masz. |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 26-06-2016, 10:27
|
|
|
Standardowy zestaw startowy :
- rozrząd
- paski
- filtry
- płyny eksploatacyjne - olej silnikowy, skrzynia, most itp., płyn hamulcowy, wspomaganie, płyn chłodzący
- obsługa klimatyzacji - szczelność, czynnik, filtry
- sprawdzenie instalacji elektrycznej (alternator, rozrusznik, akumulator, układ zapłonowy)
- jako że auto jest z USA, musisz wymienić reflektory na układ europejski (asymetryczne) i kierunkowskazy na pomarańczowe (w Stanach są czerwone). |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
s_misiek
Nowy Forumowicz
Auto: outlander II 2.4 2012r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2016 Posty: 10 Skąd: Tbg
|
Wysłany: 28-06-2016, 06:50
|
|
|
tak sie zastanawiam czy z tym rozrządem to nie za wczesnie... rozumiem gdyby to był pasek, ale tu bedzie chyba łańcuch, przebiegi miedzy wymianami sa wydluzone...
co do wymiany oleju olej w transferze i tylnym moście, jaki olej polecacie i czy wymiana jest skomplikowana? |
|
|
|
 |
alojso
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2016 Posty: 194 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 28-06-2016, 09:44
|
|
|
Jeśli olej był wymieniany regularnie (przy tym przebiegu to min. 3x), a nie ma ze strony łańcucha żadnych niepokojących dźwięków, to nie warto go ruszać. Do tych 180-200k km spokojnie powinien dać radę.
Lej tylko i wyłącznie pełen syntetyk 75w90 (instrukcja zaleca minerał, ale on zamarza już przy -20 stopniach, a tawotem stają się nawet przy -10, nie wspominając już o wytrzymałości na obciążenia), firm jest od groma. Ja od ponad 10 lat leję polskiej firmy K2 - kosztuje ~25 zł za litr (czyt. jest chyba najtańszy na rynku) i jestem bardzo zadowolony (daje radę nawet w samuraju w baaaardzo ciężkim terenie). Wymiana w obu przekładniach kosztowała mnie 40 zł, więc pewnie trwało to chwilę. |
|
|
|
 |
s_misiek
Nowy Forumowicz
Auto: outlander II 2.4 2012r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2016 Posty: 10 Skąd: Tbg
|
Wysłany: 03-07-2016, 11:00
|
|
|
a ile potrzeba tego oleju do transferu i t.mostu? |
|
|
|
 |
alojso
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2016 Posty: 194 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 03-07-2016, 11:20
|
|
|
2 x 0.5l |
|
|
|
 |
s_misiek
Nowy Forumowicz
Auto: outlander II 2.4 2012r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2016 Posty: 10 Skąd: Tbg
|
Wysłany: 07-07-2016, 16:25
|
|
|
witam. autko w garażu, części pozamawiane ale nie moge tak czekac i nic nie robi....pierwsza sprawa i pytanie do posiadaczy samochodów z USA, ja zmienić np. odo z mil na km? czy da się to zmienić? a drugie pytanie, jak poznac czy napinacze pasów wystrzeliły? jak je ogldalem to wygladają normalnie, zwijają się bez problemu, przy szarpnięciu blokują się, nie widze śladów prochu (co czasami zostaje gdzieś obok)....jak to jest w naszych outlanderach? |
|
|
|
 |
kubabrzesko
Forumowicz
Auto: outlander III 3.0 GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 161 Skąd: Brzesko
|
Wysłany: 07-07-2016, 16:48
|
|
|
Nie da się zmienić odo z mil na km. |
|
|
|
 |
|