Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Kopci, brak wolnych obrotów
Autor Wiadomość
Mir0o 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 48
Skąd: Garbów
Wysłany: 18-05-2016, 08:53   Kopci, brak wolnych obrotów

Witam! Dziś jadę sobie do szkoły i w połowie drogi nagle Cari nie ma siły na gazie no to wrzucam na benzynę, też nie ma na pierwszych światłach w lbn zauważyłem że nie ma też niskich obrotów a do tego siwo za mną jak dodałem gazu, ogólnie było czuć benzynę w samochodzie i pytanie co to może być, jeszcze zauważyłem dziwny dźwięk przy dodawaniu gazu takie stukanie i o co jej chodzi?Wczoraj było wszystko okej :cry:


Cari 1.6 16V 98 r + LPG (ciekły wtrysk)
Ostatnio zmieniony przez Mir0o 18-05-2016, 09:16, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 18-05-2016, 09:04   

Który rok produkcji autka? Czy zapaliła się może kontrolka silnika? Możliwe, że stało się coś z LPG przez co było zbyt ubogo więc korekty benzynowe poleciały sporo na plus co po przełączeniu na benzynę zaowocowało mocno zbyt bogatą mieszanką - zalewaniem silnika.
Jeśli autko starsze niż 2001, to odepnij na chwilę akumulator i sprawdź jak będzie się zachowywało autko na benzynie po odpaleniu.
Popraw też tytuł tematu aby łatwiej było zgadnąć o co chodzi.
 
 
Mir0o 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 48
Skąd: Garbów
Wysłany: 18-05-2016, 09:12   

Rok 98 właśnie kontrolka się nie świeci co dziwne nie świeciła się na gazie (a powinna bo odcina wtryski)
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 18-05-2016, 09:19   

Nie powinna też na gazie bo po odcięciu wtrysków do ECU podawany jest sygnał z emulatora oszukujący ECU że wszystko jest OK. Dla pewności sprawdź błędy silnika, to z 5 minut roboty a może sporo wyjaśnić. Aby to zrobić połącz piny 1 z 4 w złączu OBD i przekręć stacyjkę na zapłon, jeśli są błędy, to kontrolka powinna odpowiednio mrugać. Tu masz opisane jak to zrobić http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981

[ Dodano: 18-05-2016, 09:20 ]
Tylko przed sprawdzeniem nie odpinaj aku bo to kasuje błędy.
 
 
Mir0o 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 48
Skąd: Garbów
Wysłany: 18-05-2016, 09:55   

Kontrolka świeciła się tylko na gazie i pokazywała problem z wtryskami na benzynie nic nie było
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 18-05-2016, 12:11   

A teraz po wystąpieniu tego problemu sprawdzałeś błędy?
 
 
Mir0o 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 48
Skąd: Garbów
Wysłany: 18-05-2016, 13:33   

Właśnie się nie świeci teraz wgl, mechanik kazał go prowadzić do gazownika, ktoś ma tak owego w Lublinie który robi dobrze i szybko?

@edit
Podoba coś z wtryskami
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20739
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 18-05-2016, 15:56   

No dobrze ale jeśli na benzynie występuje ten sam problem to może nie będzie wina instalki LPG. Wpierw wymrugaj błędy i wtedy będzie można coś pomyśleć. Ja bym skłonił się ku sprawdzeniu przepływki (brak wolnych obrotów) bądź nieszczelność na dolocie pomiędzy przepływką a kolektorem dolotowym. Ale mogę się mylić :wink:
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
Mir0o 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 48
Skąd: Garbów
Wysłany: 18-05-2016, 16:39   

Ale tak jak napisałem wcześniej check się nie świeci wiec nic nie wymruga
_________________
Cari 1.6 16v 90km październik 2015 --->październik 2016
Volvo S40 1.8 16v 122km sierpień 2016 --->sierpień 2017
Subaru Impreza Blobeye 2.0 125 km sierpień 2017-->czerwiec 2018
Subaru Impreza Bugeye 2.0 225+ km czerwiec 2018 --->
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 18-05-2016, 17:48   

Więc odłącz akumulator jak sugerowałem i naucz silnik wolnych obrotów, jeśli po tej operacji na benzynie będzie ok to będziesz miał pewność że to wina LPG.
Ps. Już nie jeden na tym forum z jakiegoś dziwnego i niezrozumiałego powodu bronił się przed wymruganiem błędów a jak już dał się przekonać to jednak okazywało się, że są jakieś błędy których jakoś nie zauważył. Nie twierdzę, że u Ciebie są na 100% ale sprawdzić by nie zaszkodziło w dodatku sprawdzenie nic nie kosztuje.
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20739
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 18-05-2016, 17:59   

I tu się muszę z Przemkiem zgodzić :wink:
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
Mir0o 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 48
Skąd: Garbów
Wysłany: 18-05-2016, 21:25   

Wymrugiwałem je wcześniej 2 razy więc dla mnie to nie problem samochód stoi w lbn więc na razie nie mam jak jutro tata go ściągnie do domu i zaprowadzi do swojego magika Zostawiłem go u mechanika który ma zakład obok mojej mamy pracy wziął zobaczył nie chodzi na 2 cylindrach i w ogóle teraz chodzi na gazie i benzynie na raz. Zaczynam sie wkurzać bo od 3 miesięcy co miesiąc coś ją boli ;/
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 18-05-2016, 22:38   

Ciekawe na które dwa nie pracuje, może padła jedna cewka zapłonowa?
 
 
Mir0o 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 48
Skąd: Garbów
Wysłany: 19-05-2016, 18:20   

Już problem rozwiązany syf do wtryskiwaczy się dostał i zablokował go, gazownik sprawdził wszystko jest okej 😉 Dziękuję wszystkim za pomoc 😉
_________________
Cari 1.6 16v 90km październik 2015 --->październik 2016
Volvo S40 1.8 16v 122km sierpień 2016 --->sierpień 2017
Subaru Impreza Blobeye 2.0 125 km sierpień 2017-->czerwiec 2018
Subaru Impreza Bugeye 2.0 225+ km czerwiec 2018 --->
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.