Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Drgania na jedynce i dwójce
Autor Wiadomość
Radek J 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 2 classic 3.5v6 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Wrz 2015
Posty: 9
Skąd: Kleszczów
Wysłany: 29-09-2015, 14:28   Drgania na jedynce i dwójce

Od 2 tyg mam Pajero i powoli go ogarniam.Proszę o pomoc jak w temacie. Drgania ,hurgot pojawiają sie na krótko po wbiciu jedynki i dwójki na niskich obrotach. Słychac je jakby ze skrzyni,lewarków?.Przy wyższych prędkościach jest ok.Wyczuwalne jest też, przy szybkiej jeżdzie, stuknięcie przy zmianie biegów,ale raczej to nie krzyżaki,bo luz niewyczuwalny. Auto podniesione na zestawie ironman.Wyczuwalny luz w pionie na wyjściu tylnego wału z reduktora.Mam pytanie czy wyrobiona tuleja reduktora jest za to odpowiedzialna,czy za bardzo wysunięty wał przez podniesienie? Co z tym zrobic?Pozdrawiam Wszyskich
 
 
pablo1999 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2.8 TDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Paź 2015
Posty: 17
Skąd: WAWA
Wysłany: 19-01-2016, 19:07   

Cześć
Czy u Ciebie drgania powodują wpadanie w rezonas całej budy ? Mam to samo , początkowo myślałem że winna jest poduszka pod skrzynią biegów ,lecz po wymianie 2 szt jest tak samo.Czy znalazłeś może co jest przyczyną ?
Pozdrawiam
_________________
Pablo
 
 
U-96 
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 260
Skąd: Świdnik
Wysłany: 20-01-2016, 06:03   

Witam
Nie wiem jak jest w 3,5 B (jeśli manual to może być podobnie)
Ale u Ciebie Pablo1999 radzę jeszcze sprawdzić poduszki silnika
Jednak moim zdaniem na 90% to koniec sprzęgła
Sprawdź czy drgania są silniejsze przy ruszaniu z zapiętym przodem (wzrasta znacznie opór ) i porównaj do ruszana na samym tyle.
Zrób jeszcze test ruszania z wysokich obrotów i strzał ze sprzęgła, oczywiście but potem na maksa , drgania będą słabsze albo wcale ich nie będzie (zależne od stopnia zużycia sprzęgła)

Pozdr.
_________________
Artur
 
 
pablo1999 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2.8 TDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Paź 2015
Posty: 17
Skąd: WAWA
Wysłany: 20-01-2016, 16:27   

Witam
Właśnie poduszki silnika wydają się OK ,( są w całości , sztywne ) natomiast sprzęgło wymieniał poprzedni właściciel w tym roku ( niestety już nie wiem czy tak było przed wymianą ). Przy zapiętym przodzie jest tak samo od ok 1500-1800 obr buda wchodzi w rezonans. Przy b szybkim ruszaniu gaz na maxa tego efektu nie ma , po zmianie na 2 bieg gdy obroty są powyżej 2 tyś jest ok .Przymierzę się do wymiany poduszek pod silnikiem. Jednak znalazłem na forum kilka pomysłów że może to krzyżaki na tylnym wale lub nie wyważony wał . A może celem testu odłączyć tylny wał ( wyjąć go ) zapiąć przód i zobaczyć co będzie . Co o tym myślicie ?
Pozdrawiam
_________________
Pablo
 
 
U-96 
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 260
Skąd: Świdnik
Wysłany: 21-01-2016, 12:46   

Nie sadzę żeby to był wał i krzyżaki
nie są w stanie całej budy wrzucić w rezonans , odczuwalne wibracje tak ale nie rezonans

Poduszki sprawdź dokładnie, podeprzyj do góry silnik i sprawdź, najczęściej odkleja się blacha od gumy, i nie widać tego jak silnik lezy na poduszce

Sprzęgło (dalej obstawiam) masz kontakt z poprzednim właścicielem , skąd wiesz czy mówił prawdę ? A może wymienił samą tarczę ? Może ma dowód zakupu, i kto mu to robił ?
Sprawdź jak możesz
Sory że tak piszę ale tyle razy już widziałem jaką maniane potrafią odwalić mechanicy że długo by opowiadać

ps. u mnie też to się zaczyna, ale będę to robił za jakieś 2 tygodnie,
jak masz możliwość zaczekać to możemy pogadać po

Pozdr.
_________________
Artur
 
 
pablo1999 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2.8 TDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Paź 2015
Posty: 17
Skąd: WAWA
Wysłany: 24-01-2016, 17:28   

Według informacji od poprzedniego właściciela wymieniał kompletne sprzęgło na Exedy na początku zeszłego roku . ( 950PLN) Będę próbował podnieść silnik na podnośniku , ale jak znajdziesz coś wcześniej proszę daj znać
Pozdrawiam

[ Dodano: 27-01-2016, 22:45 ]
Podniosłem dziś silnik ( podstawiając podnośnik pod miskę olejową ) i poduszki są OK , nic się nie rozłączyło guma z blachami trzyma się dobrze
_________________
Pablo
 
 
Radek J 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 2 classic 3.5v6 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Wrz 2015
Posty: 9
Skąd: Kleszczów
Wysłany: 10-02-2016, 10:05   

Przepraszam, założyłem temat ,a się nie odzywałem,problemy z logowaniem :(
Powoli przymierzam się do wymiany sprzęgła,bo też mi się wydaje,że to jest przyczyną drgań.U-96 czy już wymieniałeś sprzęgło? Podpowiedzcie proszę jakie sprzęgło najlepiej kupić do silnika 3,5 koła coopery 33cale,jazda terenowa,ale raczej lajcik :) Tak do 1500pln.Pozdrawiam
 
 
U-96 
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 260
Skąd: Świdnik
Wysłany: 20-02-2016, 10:06   

Radek
ja jeszcze nie dobrałem się do sprzęgła z braku czasu, ale ruszam z tym na początku marca
czyli w 9 tygodniu, ponieważ muszę przy okazji zrobić jeszcze klika przeróbek które odkładałem
Jak zaatakuje to napiszę co i jak i wrzucę fotki
A jak u Ciebie ?

Pozdr.
_________________
Artur
 
 
pablo1999 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2.8 TDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Paź 2015
Posty: 17
Skąd: WAWA
Wysłany: 21-02-2016, 12:58   

Radek
W pierwszym poście napisałeś "Wyczuwalny luz w pionie na wyjściu tylnego wału z reduktora"
Właśnie szukając przyczyny zauważyłem u mnie też luz wału na wyjściu z reduktora w obu płaszczyznach ( jest nawet minimalny wyciek oleju) Czy robiłeś coś z tym ? Może to jest przyczyna . Mój też jest podniesiony ale rezonuje od początku jak go kupiłem .
_________________
Pablo
 
 
Radek J 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 2 classic 3.5v6 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Wrz 2015
Posty: 9
Skąd: Kleszczów
Wysłany: 02-03-2016, 14:45   

U-96 napisał/a:
Radek
ja jeszcze nie dobrałem się do sprzęgła z braku czasu, ale ruszam z tym na początku marca
czyli w 9 tygodniu, ponieważ muszę przy okazji zrobić jeszcze klika przeróbek które odkładałem
Jak zaatakuje to napiszę co i jak i wrzucę fotki
A jak u Ciebie ?

Pozdr.

Obecnie dałem sobe spokój ze sprzęgłem,ale z tego co się dowiedziałem najlepsze są Exedy i cenowo ok(1500pln).Skłaniam się teraz do wymiany poduszek pod skrzynią.Jak ruszam wolno to drży,jak z kopyta-obiawu brak. Założyłem poszerzenia gumowe nadkoli i reling na dach ,a do niego panel led. Wygląda super. Informuj jak tam postępuje wymiana sprzęgła.
Podrawiam
 
 
brzyydal 
Forumowicz

Auto: pajero v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Lis 2015
Posty: 66
Skąd: krk
Wysłany: 02-03-2016, 20:27   

Hej. W plaskaczach za takie objawy czesto odpowiadaja zuzyty docisk sprzegla ewentualnie rozwalone przeguby. Tutaj jednak podejrzanym wydaje mi sie ten luz na reduktorze. Mozna podniesc auto i sprawdzic czy bez obciazenia bedzie to samo. Sprawdzilbym takze ruszanie na wstecznym i reszcie biegow a takze jazde na reduktorze. Ile podniesiony?
 
 
pablo1999 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2.8 TDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Paź 2015
Posty: 17
Skąd: WAWA
Wysłany: 16-03-2016, 01:31   

Luz na wyjściu wału z reduktora skasowany przez wymianę tulei i ..... niestety drgania pozostały , praktycznie 0 postępu . Jak znalazłem ten luz ( który był znaczny) to już myślałem że to jest to ale niestety nie .Czy Macie może jakiś pomysł na ten rezonas budy ?
_________________
Pablo
 
 
Radek J 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 2 classic 3.5v6 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Wrz 2015
Posty: 9
Skąd: Kleszczów
Wysłany: 18-05-2016, 14:58   

Ja wymieniłem poduszki skrzyni,wydaje się że jest nieco lepiej :( Ktoś pisał o dystansie na wał przy lifcie.W Vitarze dystans na wał jest konieczny przy zmianie zawieszenia na wyższe,ale na forum pajero nigdzie tego nie znalazłem
 
 
pablo1999 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2.8 TDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Paź 2015
Posty: 17
Skąd: WAWA
Wysłany: 18-05-2016, 21:07   

Pojechałem do speca od wałów napędowych i stwierdził że jeżeli drgania są przy wyższych prędkościach samochodu przy stałej prędkości >70km/h to jest wał a w tym przypadku przy przyśpieszaniu na II i III to jest sprzęgło. Podobno poprzedni właściciel zmieniał na Exedy rok temu tak że nie wiem co o tym myśleć .
_________________
Pablo
 
 
dyzioo 
Forumowicz
Pozdro600

Auto: Pajero II 2.5TD SuperS 1996 3d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sty 2015
Posty: 132
Skąd: Szczecin
Wysłany: 19-05-2016, 22:00   

Mój Tato całe życie powtarza...
"Synuś..... myślenie ma przyszłość...."
Więc myśl ... a cos wykombinujesz...

Pozdro600
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.