 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CJ4A] Jaki olej do silnika |
Autor |
Wiadomość |
coltjaro
Mitsumaniak
Auto: colt CJO 1,6 2000r. 90KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lip 2008 Posty: 70 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 19-05-2016, 18:32 [CJ4A] Jaki olej do silnika
|
|
|
Witam
Jakoby mój 1,3 wędruje do siostry , tak niedawno przywitałem się z 1,6 z 2002 roku i otoczyłem go dozgonną miłością już od początku spotkania
Problem w tym że absolutnie nie wiem jakim olejem go zalać - brak danych na ten temat,
jedyna naklejka to że w 2011 miał 165 tys. przebiegu. , ile może mieć teraz ? Silnik pracuje płynnie, czuć że ma "chęci" do jazdy , wycieków nie widzę, delikatnie poci się na górze,
Czym polać ? I jaki filtr oleju zastosować (firma) - polecono mi jakiś japoński "vic", EIKEN industries japan. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 19-05-2016, 19:16
|
|
|
5W40
Filtr Mann/Knecht/Purflux |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
coltjaro
Mitsumaniak
Auto: colt CJO 1,6 2000r. 90KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lip 2008 Posty: 70 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 19-05-2016, 21:51
|
|
|
Ok zakupie manna lub knechta , dziękuję ,
co do oleju - nie będzie to za duże ryzyko z tym 5w40 ? Podejrzewam, że silnik może mieć teraz ok 200 tyś skoro miał w 2011 165tyś...?
I jakiej marki - chodzi o specyfikacje lepkości przy 100 st.C, popiołach itp. - jaki do japońskich silników z "dobrej stali" najodpowiedniejszy ? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 19-05-2016, 22:00
|
|
|
Ale jakie ryzyko może być jak silnik zalejesz lepszym a nie gorszym olejem? Co do marki to jest kilka polecanych ale po raz któryś tam nie chce mi się pisać bo temat wałkowany wielokrotnie |
|
|
|
 |
coltjaro
Mitsumaniak
Auto: colt CJO 1,6 2000r. 90KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lip 2008 Posty: 70 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 19-05-2016, 22:11
|
|
|
No gdyby silnik byłby już nieco zużyty i wcześniej zalany 10w40 lub 15w40, to zamiana na bardziej syntetyczny mogłaby spowodować wizytę u mechanika w niedługim czasie i kosztowny remoncik , a tego chciałbym uniknąć. Co do marki proszę podpowiedzcie ostatni raz te wyższej klasy |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2309 Skąd: Chorzów

|
Wysłany: 19-05-2016, 22:13
|
|
|
Wlej ten syntetyk Liqui Moly, i będzie OK.
http://liquimoly.pl/produ...-40-1856-detail
Przed wymianą możesz (ale nie musisz) zastosować płukankę :
http://liquimoly.pl/produ...ush-2640-detail
A po wymianie możesz (ale nie musisz) dolać :
http://liquimoly.pl/produ...tec-3721-detail
[ Dodano: 19-05-2016, 22:17 ]
coltjaro napisał/a: | No gdyby silnik byłby już nieco zużyty i wcześniej zalany 10w40 lub 15w40, to zamiana na bardziej syntetyczny mogłaby spowodować wizytę u mechanika w niedługim czasie i kosztowny remoncik |
Zauważ proszę, że nie jesteś na Forum kulinarnym, ani powiedzmy ogrodniczym. Jest to jakby nie patrzeć forum motoryzacyjne specjalizujące się w autach Mitsubishi, chociaż inne marki też się tutaj przewijają Heh, różne inne tematy także, w końcu nie samymi autami człowiek żyje
Nie, żebyśmy byli tutaj jakimiś nieomylnymi wyroczniami głoszącymi z góry Synaj prawdy objawione, ba, wręcz przeciwnie, każdy z nas z chęcią się czegoś nowego dowie.
Więc grzecznie i uprzejmie proszę, żebyś uzasadnił swoje twierdzenie
Oczywiście zdajesz sobie pewnie sprawę, że jeśli napiszesz coś w stylu "mechanik mi tak powiedział" , to raz, że to nie jest żaden argument, a dwa, z miejsca dostaniesz poradę "jak najszybciej zmień mechanika" ? |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 19-05-2016, 22:24
|
|
|
Widać, że stereotypy z czasów Fiatów 125P dalej rządzą. |
|
|
|
 |
Janq
Forumowicz

Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Lis 2015 Posty: 384 Skąd: LU/DW
|
Wysłany: 19-05-2016, 22:25
|
|
|
Coltjaro, ja przy 250kkm zmieniłem z 10W40 na 5W50 i nic się nie stało - ba silnik odżył i zredukowała się konsumpcja oleju :d Jeśli chcesz więcej poczytać i się dowiedzieć to polecam moje (i nie tylko moje) wypociny http://nissanzone.pl/view...t=13837&start=0 |
_________________ プリメーラ P11GT
_ |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2309 Skąd: Chorzów

|
Wysłany: 19-05-2016, 22:29
|
|
|
plecho1, Janq - no i przestraszyliście kolegę coltjaro
A już myślałem, że się czegoś nowego i na pewno ciekawego dowiemy |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
coltjaro
Mitsumaniak
Auto: colt CJO 1,6 2000r. 90KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lip 2008 Posty: 70 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 19-05-2016, 22:51
|
|
|
Zapytuję, nie twierdzę ,i nie przestraszyłem się - w końcu jestem wśród swoich słyszałem, że syntetyk może bardziej wypłukać silnik z różnych pozostałości w przypadku bardziej wyeksploatowanego silnika i spowodować nieszczelności, a co za tym idzie - remoncik |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2309 Skąd: Chorzów

|
Wysłany: 19-05-2016, 23:07
|
|
|
W każdym oleju - mineralnym, syntetycznym (pełnym i hydrokraku) czy semisyntetycznym samego oleju jest o ile pamiętam mniej więcej 70-80 %. Reszta to dodatki, między innymi czyszczące. Olej mineralny także je posiada, a jakoś nie wypłukuje niczego
Poza tym, po to stosuje się właśnie płukanki do silnika, żeby cały syf, nagary itp., itd. skutecznie usunąć z silnika. Tego typu pozostałości niczego nie uszczelniają, a wręcz przeciwnie - sklejają i zatykają. Sklejają np. pierścienie, a zatykają kanały olejowe.
Im czystszy silnik, tym zdrowszy silnik
A wszelkie nieszczelności, ubytki oleju to się naprawia, a nie stosuje gorszy jakościowo olej. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
coltjaro
Mitsumaniak
Auto: colt CJO 1,6 2000r. 90KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lip 2008 Posty: 70 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 19-05-2016, 23:07
|
|
|
Janq napisał/a: | Coltjaro, ja przy 250kkm zmieniłem z 10W40 na 5W50 i nic się nie stało - ba silnik odżył i zredukowała się konsumpcja oleju :d Jeśli chcesz więcej poczytać i się dowiedzieć to polecam moje (i nie tylko moje) wypociny http://nissanzone.pl/view...t=13837&start=0 |
Przeglądam tą kopalnię i nabywam wiedzę
Dziękuję za informacje
[ Dodano: 19-05-2016, 23:10 ]
apg2312 napisał/a: | W każdym oleju - mineralnym, syntetycznym (pełnym i hydrokraku) czy semisyntetycznym samego oleju jest o ile pamiętam mniej więcej 70-80 %. Reszta to dodatki, między innymi czyszczące. Olej mineralny także je posiada, a jakoś nie wypłukuje niczego
Poza tym, po to stosuje się właśnie płukanki do silnika, żeby cały syf, nagary itp., itd. skutecznie usunąć z silnika. Tego typu pozostałości niczego nie uszczelniają, a wręcz przeciwnie - sklejają i zatykają. Sklejają np. pierścienie, a zatykają kanały olejowe.
Im czystszy silnik, tym zdrowszy silnik
A wszelkie nieszczelności, ubytki oleju to się naprawia, a nie stosuje gorszy jakościowo olej. |
No święta racja To ucieczka przed nieuniknionym, a wręcz i wskazanym (im wcześniej naprawa tym lepiej ) |
|
|
|
 |
|
|