Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
29-05-2007, 23:29
[EA3 2.4]przepustnica w GDI
Autor Wiadomość
przemo_Jg
[Usunięty]

Wysłany: 07-01-2007, 23:12   [EA3 2.4]przepustnica w GDI

Witam,w najbliższych dniach będę wymieniał samoregulatory w silniku (2,4GDI)i przy tej okazji zastanawiam się nad profilaktycznym wyczyszczeniem przepustnicy,dlatego mam pytanie czy po owym czyszczeniu konieczna bedzie jej regulacja i ewentualnie jak się to robi. Znalazłem na forum opis czyszczenia i regulacji zamieszczony w przez kolegę Krzyżaka, ale dotyczy on silnika 2.0
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 29-05-2007, 22:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 08-01-2007, 07:31   

Nie tylko przepustnicy, a też wymyj cały kolektor dolotowy - inne auto ;)

Regulować nic nie trzeba, pod warunkiem, że nie pokręcisz czujnikiem położenia przepustnicy i śrubki SAS - generalnie nie kręć niczym, co nie jest śrubą mocującą ;)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
przemo_Jg
[Usunięty]

Wysłany: 08-01-2007, 09:11   

Bartek napisał/a:
Nie tylko przepustnicy, a też wymyj cały kolektor dolotowy - inne auto ;)

Regulować nic nie trzeba, pod warunkiem, że nie pokręcisz czujnikiem położenia przepustnicy i śrubki SAS - generalnie nie kręć niczym, co nie jest śrubą mocującą ;)
Dziekuję za odp. ps.kolektor i tak muszę zdjąć ponieważ zakrywa pokrywą zaworów.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 08-01-2007, 09:35   

Dokładnie.
Po 2 jak zdejmiesz kolektor, to sprawdź kanału dolotowe w głowicy - też mogą być zawalone syfem - ja czyściłem Carlybe Petrol Treatment'em i wyciorem do dziecięcych butelek
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
marre38
[Usunięty]

Wysłany: 09-01-2007, 11:56   

Witam,
Bartku, jak czasowo wygląda zdjęcie kolektora w 2.4 GDI (30 min., 1godzinka ?? czy więcej ??? ) i czy po drodze nie napotkam na niespodzianki typu ( sprzętu, czy może czegoś specjalistycznego czego mogę nie mieć w garażu :D ??) Pytam gdyż ostatnio czyściłem przepustnicę i była dość mocno „zasyfiona”, domyślam się że stan kolektora nie różni od przepustnicy przed czyszczeniem, a nawet jest bardziej zanieczyszczony!!!

P.S. Wiem że było pisane o tym już na forum , lecz trafiam na jakieś szczątkowe informacje odnośnie klucza do świec 2.4 GDI , w związku z tym kieruję do ciebie prośbę o podanie dokładnych wymiarów klucza.

Z góry bardzo serdecznie dziękuję.
Pozdrawiam
M=a=r=c=i=n R
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 09-01-2007, 22:18   

Do zdjęcia kolektora potrzebujesz kluczy: nasadowych (12 długa lub na zabieraku 1/4 cala)i płaskooczkowych: 10, 12 i 14 + szczypce do opasek.
Po kolei czynności:
1. osłona 6x śruba M6 (10 nasadowa)
2. fajkocewki 8x śruba M6 (10 nasadowa)
3. wyjmujesz fajkocewki
4. odkręcasz przewód idący po kolektorze 2x śruba M6 (10 nasadowa)
5. odkręcasz przewód powietrza od przepustnicy - opaska 10 nasadowa
6. spuszczasz ok. 3 l płynu chłodzącego (kranik w chłodnicy
7. odłączasz wszystkie kostki elektryczne (tps, siłownik przepustnicy, egr, purge control valve)
8. odkręcasz przepustnicę 4x śruba M8 (12 nasadowa długa lub na zabieraki 1/4 cala)
9. odkręcasz zawór egr 2x śruba M8 (12 nasadowa)
10. odłączasz rurki wodne i wyjmujesz egr i przepustnicę
11. odłączasz rurkę egr od kolektora - tu jest ekwilibrystyka - 12 oczkowa kątowa niezbyt długa - podejścia 0, śruby wkręcone pod poj^%&^% kątem - za pierwszym razem dobe 2 godziny walczyłem z nimi 2x śruba M8, ale ostatnio (za 3 razem ;) ) zajęły mi 10 min odkręcenie i przykręcenie ;)
12. odkręcasz podporę kolektora od bloku 2x śruba M10 (14 nasadowa)
13. odkręcasz przewód masowy śruba M6 (10 nasadowa)
14. zdejmujesz rurkę od serwa hamulców
15. odkręcasz kolektor od głowicy 6x śruba + 2x nakrętka M8 (12 nasadowa)
16. wyjmujesz kolektor, wyplątując go z kabelka idącego do knock-sensora
17. odkręcasz puszkę rezonansową od łapy i od kolektora i ją wysuwasz
18. masz dojście do całego syfu w środku

montaż odwrotnie ;)

do czyszczenia potrzebujesz:
- wycior od butelki dziecięcej - najlepiej na kawale drutu (ok. 0.5 m) wkręconym we wkrętarkę
- myjkę ciśnieniową (zalecana) + piana do mycia silników
- butelkę preparatu czyszczącego - ja użyłem Carlube Petrol Treatment (16 zł Allegro)
- strzykawka lekarska z rurką ok. 30 cm

kolektor:
- Na sucho szczoteczką ile się da "wzruszasz" osady ze wszyskich 8 kanałów do momentu, aż nic więcej już nie da się poruszyć
- wypełniasz kolektor pianą do mycia silników i spłukujesz myjką - do skutku (2-3 razy)
- suszysz kolektor najlepiej sprężonym powietrzem

kanały w głowicy:
- zamykasz zawory ssące czyszczonego cylindra
- wypełniasz kanały czyściwem (3/4 wysokości - ok. 40 ml)
- odczekujesz 10 min. i szczoteczką delikatnie bełtasz po osadach aż do zaworów
- odciągasz strzykawką preparat z syfem

Klucz do świec - 16 o zewnętrznym wymiarze nie większym niż 20,8 mm tu o tym pisałem :)

Procedurka sprawdzona 3 razy, podczas niej warto wymienić:
- uszczelkę pod kolektoerm
- uszczelkę pod zawór EGR
- uszczelkę pod przepustnicą
- uszczelkę pomiędzy kolektoerm a rurką EGR
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
bokciu
[Usunięty]

Wysłany: 10-01-2007, 22:53   

Ale gdzies Ty te uszczelki wszystkie dostał?
Bo w serwisie to pewnie trzeba na nie czekac pół roku i wołaja za nie wszystkie pieniądze a poza serwisem to raczej chyba niedostepne. :D
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 11-01-2007, 08:13   

Dostępne poza serwisem ;) .......... JAPANEZE....... i wszystko jasne ;) a i cena nie powalająca
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
marre38
[Usunięty]

Wysłany: 11-01-2007, 09:28   

Bartku, bardzo serdecznie dziękuje w imieniu swoim jak i wszystkich posiadaczy „Miśków 2.4 GDI” za świetnie zobrazowaną (krok po kroczku :D ) instrukcje i podejście do wykonania czyszczenia kolektora.

P.S. bardzo podoba mi się punkt „11” , znając życie to z pewnością moje pierwsze podejście do tych śrubek .... hi, hi :D ... nie będzie się różniło od twojego kiedy to walczyłeś z nimi „dobre 2 godzinki” no ale obym się mylił :D

Pozdrawiam
MITSUMANIAK
M=a=r=c=i=n
 
 
bokciu
[Usunięty]

Wysłany: 11-01-2007, 21:39   

Bartek napisał/a:
JAPANEZE....... i wszystko jasne

czy tak wszystko jasne to nie wiem... hehe
Zamawialem u nie tylko raz - filtr paliwa i powietrza
paliwa dostalem do 2.0 i 2.5 a powietrza to do teraz nie wiem do czego pasuje bo nawet nie ma zblizonych wymiarow do właściwego.
W rozmowie telefoniczne stwierdzil ,ze mam widocznie zmienioną obudowę (hahahah) filtra powietrza a paliwowy to ten sam co do 2.0
Sam sie tym musialem zajac i okazalo sie ,ze powietrza jest ten sam do wszystkich trzech motorow a paliwowy jest specyficzny i musi byc tylko i wylacznie do GDI (inna srednica gwinta) .notabene tylko Nipparts oferuje.
pozdr.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 11-01-2007, 23:02   

Miałeś pecha - na naprawdę dużo zamówień od Marka RAZ dostałem niepasującą część - winny okazał się katalog Lucasa odnośnie szczęk hamulcowych do E32
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
marre38
[Usunięty]

Wysłany: 16-04-2007, 20:02   

Witam, w ten weekend wykonałem zabieg czyszczenia przepustnicy wraz z kolektorem :biggrin: wg wskazówek "Bartka" :biggrin: samo rozkręcenie to w sumie nic wielkiego :biggrin: zajęło mi ok. 40 minut, natomiast nad czyszczeniem spędziłem dobre 3 godzinki :mrgreen: Po złożeniu i jeździe próbnej mogę stwierdzić z pewnością większą elastyczność na III , IV i V biegu :mrgreen: . Bartku jeszcze raz stokrotne dzięki za tak świetnie przedstawioną instrukcję :biggrin:

Pozdrawiam
MITSUMANIAK
M=a=r=c=i=n
 
 
MROZO 
Nowy Forumowicz

Auto: SPACE WAGON 2.4 GDI 2000 R
Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 8
Skąd: WIELKOPOLSKA
Wysłany: 15-02-2009, 12:19   

Bartek, PROSZE O KONTAKT BO WIDZE IZ KOLEGA OBLATANY W GDI A MÓJ STOI I JESTEM BLISKI ROZPACZY!!
_________________
MROZO
 
 
DMX 
Forumowicz

Auto: Galant 2.4 GDI 150Ps
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 46
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 22-04-2010, 13:10   Bartek ;p

Bartku a jak mam zamknac zawory ssace zeby wypelnic komory w glowicy czysciwem??
_________________
Davido
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 22-04-2010, 13:14   

Obracając wałem.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.