Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana osłony wewnętrznego przegubu
Autor Wiadomość
grzesix81 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2016
Posty: 52
Skąd: Ząbki-Siedlce
Wysłany: 22-04-2016, 21:28   Wymiana osłony wewnętrznego przegubu

Mam pękniętą osłonę przegubu wewnętrznego i noszę się z zamiarem jej wymiany, i teraz pytanie do Was, może to ktoś już przerabiał i podpowie jak to wymienić po najmniejszej linii oporu? Zastanawiam się czy wystarczy odkręcić całą piastę od wahaczy, zdjąć zacisk i wyjąć razem z półosią czy trzeba jednak rozbierać i wyjmować przegub zewnętrzny, tak zawsze w quadzie robiłem ale nie wiem czy w Miśku to przejdzie?

Dzięki za pomoc,
 
 
RR1111 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero II 3.0 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 22
Skąd: Stara Wieś
Wysłany: 22-04-2016, 23:11   

Ja wymieniałem osłony zewnętrzne ale przegubu zewnętrznego nie ruszałem bo dużo łatwiej jest rozłączyć przegub wewnętrzny (wystarczy wyjąć pierścień zabezpieczający).
 
 
grzesix81 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2016
Posty: 52
Skąd: Ząbki-Siedlce
Wysłany: 23-04-2016, 10:19   

No wiem że tam jest pierścień i nie trzeba go zbijać jak zewnętrznego, ale dalej nie wiem, czy uda mi się całą piastę z tarczą i przednim przegubem wyjąć i tego wszystkiego nie rozbierać, tylko końcówki poodkręcać z wahaczy i z drążka?
 
 
RR1111 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero II 3.0 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 22
Skąd: Stara Wieś
Wysłany: 23-04-2016, 18:15   

Nie jestem pewny, ale do wymiany osłony być może wystarczy odkręcić tylko końcówkę drążka kierowniczego i górny sworzeń żeby trochę odchylić zwrotnicę, jeżeli nie wystarczy to odkręcasz też dolny i zabierasz wszystko na stół.
 
 
grzesix81 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2016
Posty: 52
Skąd: Ząbki-Siedlce
Wysłany: 27-04-2016, 13:36   

Zapytam jeszcze, wewnętrzny przegub wystarczy wyszarpać, czy jest jakoś przykręcony?
 
 
tuptus9997 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Classic 2,5TDI 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 7
Skąd: Chodzież
Wysłany: 15-06-2016, 22:32   

Ja kupiłem na ebayy osłonę przegubu którą jest przecięta. Nazywała się UNIVERSAL SPLIT CV BOOT KIT CVS18 Driveshaft Boot kit. Wymiana to tylko zdjęcie koła, potem zdjęcie uszkodzonej osłony bez wymontowywania półosi. Zakłada się nową osłonę, nakłada klej na wyprofilowane pióro wpust. Klej błyskawicznie wiąże i osłona jest na półosi. Wymieniałem rok temu i na razie bez zarzutu. Połączenie klejowe trzyma mocno.
_________________
jk
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 16-06-2016, 06:44   

Problemem może być tylko twardość/sztywność gumy https://youtu.be/4U2A14JHnKg
Ciekawe czy jest warsztat posiadający takie urządzenie ?? Wymiana osłony minut parę :)
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 16-06-2016, 08:56   

jawaldek napisał/a:
Problemem może być tylko twardość/sztywność gumy https://youtu.be/4U2A14JHnKg
Ciekawe czy jest warsztat posiadający takie urządzenie ?? Wymiana osłony minut parę :)


Do tego urządzenia musisz kupować specjalne osłony. Te w powszechnej sprzedaży nie dają się tak rozciągać.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 16-06-2016, 09:26   

zbyszekm2 napisał/a:

Do tego urządzenia musisz kupować specjalne osłony
A jak z wytrzymałością, szczególnie przy wizytach w terenie ??
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 17-06-2016, 12:40   

jawaldek napisał/a:
zbyszekm2 napisał/a:

Do tego urządzenia musisz kupować specjalne osłony
A jak z wytrzymałością, szczególnie przy wizytach w terenie ??

Własnie , nie mam doświadczenia i nie zainwestowałem w to.
Boję się że będą słabe, a ja dużo robię rajdówek, więc się boje, wole oryginalne zakładać albo sprawdzony zamiennik.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.