[II 2.4 MIVEC] Skrzynia cvt |
Autor |
Wiadomość |
Andrzej Cz
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2.4 II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Cze 2016 Posty: 5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 16-06-2016, 21:19 [II 2.4 MIVEC] Skrzynia cvt
|
|
|
Witam
Mitsubishi Outlander 2009, 2.4, 220000 km
Auto zaczęło się ślizgać, przy naciśnięciu na pedał gazu, auto wchodzi na obroty i nie przyspiesza.
Wymieniłem olej, nie było żadnych opiłków.
Niestety, po wymianie oleju nic się nie zmieniło.
Czy to na pewno skrzynia ?
Może jakiś sterownik ?
Pomocy !!!
Pozdrawiam
Andrzej |
|
|
|
 |
qbota
Forumowicz

Auto: OII 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 29 Sty 2012 Posty: 140 Skąd: Czerniejewo
|
Wysłany: 17-06-2016, 11:30
|
|
|
To pierwsza wymiana oleju w tej skrzyni?
Tam jest jeszcze przemiennik momentu i lock-up więc niekoniecznie poszedł łańcuch.
To się stało tak z dnia na dzień? |
|
|
|
 |
Andrzej Cz
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2.4 II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Cze 2016 Posty: 5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 17-06-2016, 12:08
|
|
|
Można powiedzieć że z dnia na dzień.
Jednego dnia sytuacja miała miejsce raz a tydzień pózniej było już normą.
Auto kupiłem w grudniu 2014, to moja pierwsza wymiana oleju. Autko było o d nowości u jednej osoby, mam książkę serwisową, serwisowane w Mitsubishi w Warszawie, olej w skrzyni według dokumentów był wymieniany raz w 2012r. Po zakupie sprawdziłem poziom oleju i było na wysokości minimum, podjechałem na serwis i dolali 0.3 litra. Wtedy olej na bagnecie był czyściutki.
W tej chwili gdy po zatrzymaniu auta, muszę je zgasić i odpalić na nowo, bo nie reaguje wcale na pedał gazu.
Jakieś sugestie ?
Dziękuje za zainteresowanie |
|
|
|
 |
qbota
Forumowicz

Auto: OII 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 29 Sty 2012 Posty: 140 Skąd: Czerniejewo
|
Wysłany: 18-06-2016, 09:46
|
|
|
Na bagnecie od CVT jest wskazanie C i H. Czyli stan płynu na zimno i gorąco. Instrukcja wielkimi wołami przestrzega przed przelaniem oleju, bo prowadzi to do "gazowania" i przyspieszonej degradacji.
Czy ja dobrze rozumiem, że auto generalnie jeździ a tylko bywa, że się "zawiesi" i ponowne uruchomienie powoduje, że znów jedzie? |
|
|
|
 |
Andrzej Cz
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2.4 II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Cze 2016 Posty: 5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 18-06-2016, 10:08
|
|
|
Po odpaleniu auto rusza, dopiero po chwili zaczyna się ślizgać. Jak w tym momencie akurat muszę się zatrzymać, np. na skrzyżowaniu, to przy próbie ruszenia w ogóle nie reaguje na gaz, obroty nie podnoszą się, auto nie rusza. Dopiero po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu auto rusza.
Żadne kontrolki się nie włączają.
Olej był dolewany na rozgrzanym silniku na minimum u Kisielnickiego w Szczecinie.
Czy ma ktoś jakiś pomysł?
[ Dodano: 18-06-2016, 20:43 ]
Czy ktoś naprawiał już taką skrzynie ?
Z jakimi kosztami muszę się liczyć ?
[ Dodano: 20-06-2016, 21:16 ]
Po podłączeniu komputera wyszły trzy błędy :
P1778 - błąd w układzie silniczka krokowego
P0868 - za niskie ciśnienie w układzie stożka wyjściowego
P0776 - sterowanie ciśnienia stożka wyjściowego
Co to znaczy ?
Będzie żyła za rozsądne pieniądze ? |
|
|
|
 |
qbota
Forumowicz

Auto: OII 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 29 Sty 2012 Posty: 140 Skąd: Czerniejewo
|
Wysłany: 21-06-2016, 09:35
|
|
|
Biorąc pod uwagę ile na forum jest diesli a ile benzyn i ile spośród tych benzyn ma CVT, ja zdecydowanie zamiast pytać tutaj, jechałbym do serwisu zanim popsuje się coś więcej. Niekoniecznie serwisu M rzecz jasna. Pan Walkowiak z Poznania swego czasu (długo przed OII) odgrażał mi się, że żadnej skrzyni się nie boi, a firma działa od 20 lat i słyszałem raczej same dobre opinie.
Nie zapomniałbym też, po wszystkim, podzielić się swoimi doświadczeniami na forum. |
|
|
|
 |
Andrzej Cz
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2.4 II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Cze 2016 Posty: 5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 21-06-2016, 10:34
|
|
|
Auto jest już w serwisie u pana Kisielnickiego, to oni zdiagnozowali tak tą skrzynie, teraz czekam na demontaż, oględziny wnętrza i oczywiście wycenę. Z tego co mi wiadomo, to są najlepszymi fachowcami w okolicy Szczecina. Oczywiście cenę też mają "najlepszą" .
Zastanawiałem się po prostu, czy ktoś się orientuje jakie migą być koszty naprawy tych usterek.
Wiem już że nowa skrzynia w serwisie kosztuje 52 000 pln )) |
|
|
|
 |
elmundialo
Forumowicz elmundialo
Auto: outlander 2.4 MIVEC CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Lis 2014 Posty: 136 Skąd: lesna
|
Wysłany: 23-06-2016, 12:09
|
|
|
Witam. Kolega miał rację i jest nas mało z Cvt ,wiec po otrzymaniu diagnozy i wyceny prosimy o informacje dla potomnych. Pozdrawiam[/i] |
|
|
|
 |
Komandor
Mitsumaniak
Auto: OII 2.4 cvt, Romet Ogar 125 ;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Cze 2009 Posty: 493 Skąd: Z morza
|
Wysłany: 23-06-2016, 18:51
|
|
|
Dołączam się do prośby o wnioski po naprawie... Było parę podobnych wątków ale po wołaniu o pomoc nastała ciiiisza w temacie... A swoją drogą ciekawe ile kosztowałby O2 złożony od podstaw w serwisie z ori części? 1milion ? |
_________________ Wolność ma zapach benzyny... |
|
|
|
 |
qbota
Forumowicz

Auto: OII 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 29 Sty 2012 Posty: 140 Skąd: Czerniejewo
|
Wysłany: 23-06-2016, 22:09
|
|
|
Parę lat temu było takie zestawienie marek i Mitsu był liderem. Nie pamiętam, ale spokojnie ze 4 Outki można było złożyć. Skrzynia 50k to silnik pewnie ze 100k... Ciekawe czy to polityka MMC czy producenta. Może popytajmy znajomych w Europie jak to u nich wygląda i porównajmy ceny kilku komponentów. |
|
|
|
 |
elmundialo
Forumowicz elmundialo
Auto: outlander 2.4 MIVEC CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Lis 2014 Posty: 136 Skąd: lesna
|
Wysłany: 29-08-2016, 14:29
|
|
|
Witam. Widzę że mimo upływu czasu nie dowiemy się o koszty tej naprawy,szkoda |
|
|
|
 |
Andrzej Cz
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2.4 II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Cze 2016 Posty: 5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 20-09-2016, 01:50
|
|
|
Jeszcze nie skończyli ))
Jak będzie po wszystkim to dam pełen opis . |
|
|
|
 |
elmundialo
Forumowicz elmundialo
Auto: outlander 2.4 MIVEC CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Lis 2014 Posty: 136 Skąd: lesna
|
Wysłany: 20-09-2016, 03:24
|
|
|
Będziemy czekać |
|
|
|
 |
michal_l
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III 2014/2.4/4x4/CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2017 Posty: 17 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 12-12-2017, 16:59 Czy coś wiadomo?
|
|
|
Czy coś wiadomo w tym wątku? Miałem podobne objawy wczoraj przy Outlanderze III 2.4 CVT. Po odpaleniu na wstecznym normalnie jechał, a do przodu tylko zwiększał obroty.
Wcześniej stał jakieś 8h w temperaturze ok -8 stopni
Po zgaszeniu silnika i odpaleniu ponownie ruszył bez problemu.
Jest załozona instalacja LPG, ale rusza na benzynie rzecz jasna |
|
|
|
 |
alegator
Forumowicz
Auto: Mitsubishi outlander 2,4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Maj 2017 Posty: 103 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 14-12-2017, 20:09
|
|
|
witam
mam dokładnie ten sam rocznik samochodu, tez 2,4 benzyna i CVT. Musze powiedzieć, ze dobrze wybrałeś zakład Kisielnickiego. Ja tez tam serwisowałem skrzynie, wymieniałem w niej olej i z samej obsługi jestem zadowolony. Tez czekam na wynik ogledzin i kosztorys. Chciałem tylko wszystkim powiedziec, ze jest na swiecie firma w Nowej Zelandii, która specjalizuje sie w remoncie tych skrzyń a także specjalizuje sie w sprzedaży części zamiennych do tej skrzyni.
Taka moja rada. Otóż ja pisałem do tej firmy z Nowej Zelandii czy byli by skłonni wysłac skrzynie do Europy i ile to bedzie kosztowało i okazało sie, ze z wysyłają w zasadzie do wszystkich krajów a do Europy w szczególności nie ma żadnych problemów, czas przesyłki to ok 7 dni (plus czas w urzedzie celnym w Polsce) koszt skrzyni po regenaracji to łacznie z kosztami przesyłki ok 10000 zł. w tej cenie jest 10 litrów oleju Mitsubishi. Zdaje sobie sprawę,l że drogo ale jak miałbyś zapłacić duże pieniadze za wyniane kilku częsci to taki wariant z wymiana skrzyni jest atrakcyjny. Kisielnickie bierze ok 2000 zł za montaz skrzyni w aucie i zalanie olejem. Rozwaz też kupno częsci zamiennych własnie w tej firmie. Koszt części w stosunku do dystrybucji w serwisach autoryzowanych moze być nawet kilka razy mniejszy.Przykład ja wymieniałem chłodnice do oleju tej skrzyni i oryginalna kosztuje 3000 zł a kupiona w Chinach kosztuje 500 zł z kosztami wysyłki. To jest ta sama chłodnica , tego samego producenta.
[ Dodano: 14-12-2017, 20:59 ]
dodam do poprzedniej wypowiedzi odnosnie skrzyni po regeneracji z Nowej zelandii, ze ten zakła d daje gwarancje na wyremontowaną skrzynie 6 miesięcy lub 20000 km przebiegu. Gwarancja obejmuje bezpłatna wymiane wadliwej skrzyni na nowa i zwrot kosztów przesyłki. Skrzynia CVT do Mistsubishi Otlander II jest dość cięzka , waży ok 80 kg stąd dość wysokie koszty przesyłki.
[ Dodano: 14-12-2017, 21:23 ]
MITSUBISHI OUTLANDER JF011 CVT TRANSMISSION
NZ$2,501.25 zakup regenerowanej skrzyni z nowymi kołami pasowymi i pasem
koszt wysyłki 200 NZ$ Razem ok 2800 NZ$ co daje po przeliczeniu według kursu NBP = 2,5 x 2800 = 7000 zł plus 2000 koszt montażu w samochodzie i zalanie płynem (płyn w komplecie) daje to ok 9000 zł. Nie wiem jak z cłem ale nie jest to nowa skrzynia a po regeneracji czyli to by była usługa , no nie wiem . W tej samej firmir można kupić częsci do tej skrzynik np. pas kosztuje
742NZ$ x 2,5 = 1855 zł - nowy
Używany na innych stronach polskich ok 1500 zł |
_________________ Jak się nie ma co sie lubi, to się kocha własną żonę |
|
|
|
 |
|