 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CY3A 1.8] Przyciemnianie lamp |
Autor |
Wiadomość |
BRHplus
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2014 Posty: 9 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 23-06-2016, 21:45 [CY3A 1.8] Przyciemnianie lamp
|
|
|
Witam wszystkich!
Panowie i drogie Panie, czy ktoś z was orientuje się w sprawie legalności przyciemniania lamp tylnych?
W moim lancerku oryginalne lampy (czerwone) lekko przyblakły i chciałbym je okleić folią w kolorze czarnym.
Odblaski są montowane w zderzaku więc może w naszych autkach jest to dopuszczalne?
Ktoś z was może ma doświadczenie w tym temacie?
Z góry dzięki za odpowiedź. |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 23-06-2016, 22:31
|
|
|
Teoretycznie przyciemnienie lamp jest dopuszczalne - aż do momentu, kiedy przyczepi się do Ciebie jakiś policjant i zabierze dowód rejestracyjny. Szczególnie, jeśli będzie szukał jakiegoś pretekstu.
http://mojafirma.infor.pl...losze-lamp.html
Cóż, ja wyznaję po prostu zasadę, żeby (w miarę możliwości) nie komplikować sobie zbytnio życia
Dlatego będąc na Twoim miejscu albo kupiłbym ori klosze, albo (chcąc skomplikować sobie życie) poszukał jakiejś porządnej firmy do tuningu. Własnoręczne robótki raczej odradzam.
Swoją drogą, pierwszy raz słyszę, że klosze lamp blakną |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
piomic
Forumowicz

Auto: Lancer 1,8 Intense 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Sie 2008 Posty: 737 Skąd: wiesz, że ja to ja?
|
Wysłany: 23-06-2016, 22:50
|
|
|
apg2312 napisał/a: | pierwszy raz słyszę, że klosze lamp blakną | Może nigdy nie używałeś podróbek z allegro po dzwonie w tył?
Mój Lancer jest z 2008, ma na koncie 180 000 km i nic mu nie blaknie. |
_________________ Pamiętasz co obiecywała? |
|
|
|
 |
BRHplus
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2014 Posty: 9 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 23-06-2016, 23:22
|
|
|
Klosz w sam w sobie nie wyblakł, tylko kolor tego czerwonego plastiku wewnątrz zrobił się mniej żywy.
Inna sprawa, że czarny klosz by mi bardziej pasował.
Pytałem w serwisie o oryginalne czarne klosze, takie jak w wersji po lifcie, jednak miła pani z działu części powiedziała, że mogą nie pasować gdyż coś tam było zmieniane. |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 24-06-2016, 00:39
|
|
|
piomic napisał/a: | Może nigdy nie używałeś podróbek z allegro po dzwonie w tył? |
Taniej na szrocie kupić całą lampę, albo i obie. Zresztą ja mam Carismę, a w Cari klosze nie blakną ani nie robią się mniej żywe. A nawet jeśli się robią, to mam to w głębokim poważaniu
BRHplus - ech, żeby wszyscy mieli tylko takie problemy, jak Ty
BRHplus napisał/a: | miła pani z działu części powiedziała, że mogą nie pasować |
Ale mogą też pasować. Tak trudno sprawdzić w katalogu ?
Trzeba było poprosić tą panią, żeby zawołała kogoś, kto się na tym zna, a sama poszła zrobić kawę albo zajęła się czymś pożytecznym
Jak znajdziesz chwilkę czasu, to podjedź dom którejś z tych firm :
https://www.google.pl/?gw...+bia%C5%82ystok
i dopytaj się co, jak i za ile. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
BRHplus
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2014 Posty: 9 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 27-06-2016, 22:39
|
|
|
Witam ponownie.
Dopytałem "u źródła" i dowiedziałem się że przyciemnianie lamp nie jest dozwolone.
Także gdyby ktoś chciał to robić to musi liczyć na łaskawość osób kontrolujących....
Adam, ta pani była tak sympatyczna, że nie miałem serca jej męczyć. |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 28-06-2016, 00:08
|
|
|
BRHplus napisał/a: | Dopytałem "u źródła" i dowiedziałem się że przyciemnianie lamp nie jest dozwolone |
To nie jest prawda, cała prawda i tylko prawda
Już kiedyś tutaj (chyba tutaj ?) była dyskusja na ten temat, i ktoś załączył ten dokument :
http://www.stacja.com.pl/...0262/0262_6.htm
tyle, że w tym załączniku jest tylko określone rozmieszczenie świateł w pojazdach, łącznie z obowiązującymi kolorami świateł. Taka lektura do poduszki
Ale w tym rozporządzeniu nie pisze nic na temat mocy (jaskrawości, czy jak to tam się nazywa) świateł. Prawdopodobnie trzeba by głębiej poszukać. Bo wiadomo, że światła (piszę o tylnych) zarówno muszą być dobrze widoczne, jak i nie mogą oślepiać kogoś jadącego za nami - czyli muszą dawać ileś tam lumenów, luksów czy kandeli W jakimś przedziale od-do, bo za słabe będą niewidoczne, a za mocne będą oślepiać. I albo jest jakieś szczegółowe rozporządzenie na ten temat, albo nie ma. Jak jest, to jeśli oklejone lampy mieszczą się w określonym przedziale jaskrawości a folia nie zmienia koloru świateł (i tu ważne - świecących świateł, a nie samych kloszy), to wszystko jest OK. Jeśli zaś takowego rozporządzenia nie ma, to chyba wystarczy, że światła są dobrze widoczne i we właściwym kolorze, i nikt nie ma prawa się przyczepić.
Ale przyznaję, że nie chce mi się szukać po necie |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3273 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 28-06-2016, 08:35
|
|
|
Ja się tam nie znam, ale lampy montowane do konkretnego modelu muszą mieć z pewnością homologację- nakleisz folię - to już jest inna lampa = brak homologacji.
Może się mylę ... |
_________________
 |
|
|
|
 |
lobuzek
Forumowicz lobuzek

Auto: Honda Accord Tourer 2,0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 576 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 28-06-2016, 09:41
|
|
|
Pamiętaj że takie modyfikacje nie do końca są dozwolone. Pastowanie lamp czy naklejanie worków na śmieci, czy też np. montaż chińskich ksenonów powoduje, iż samochód nie spełnia wymagań technicznych i nie powinien być dopuszczony do ruchu, a co za tym idzie - w razie jakiejkolwiek stłuczki ubezpieczyciel ma do ciebie regres w zakresie wypłaconej kwoty. Tak więc nie bardzo opłaca się skórka za wyprawkę.
Wykręć lampę, zobacz jak jest podłączona i szukaj oryginalnych poliftowych lamp które wyglądają znacznie lepiej niż czerwone i tym samym unikniesz kłopotów. |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 28-06-2016, 12:52
|
|
|
Uwex napisał/a: | nakleisz folię - to już jest inna lampa = brak homologacji. |
Myśląc w ten sposób, dotyczy to także przyciemniania szyb. Nakleisz folię - to już jest inna szyba = brak homologacji. A jednak wolno szyby przyciemniać...nieprawdaż ? Oczywiście, w jakimś tam określonym przepisami zakresie, ale wolno.
lobuzek napisał/a: | Pamiętaj że takie modyfikacje nie do końca są dozwolone |
Bez urazy, ale zdanie brzmi dziwnie. Albo coś jest zabronione, albo nie. Znasz jakieś konkretne przepisy ? Poprosiłbym o linka czy zdjęcie/skan.
Bo to, że jakiś policjant czy diagnosta tak powiedział, to niestety jest jeszcze za mało.
lobuzek napisał/a: | samochód nie spełnia wymagań technicznych i nie powinien być dopuszczony do ruchu, a co za tym idzie - w razie jakiejkolwiek stłuczki ubezpieczyciel ma do ciebie regres w zakresie wypłaconej kwoty |
Sorry, ale siejesz wrogą propagandę. Pomyliłeś się z :
- jazdą pod wpływem alkoholu/środków odurzających
- brakiem ważnego przeglądy technicznego
Jeśli masz przyciemnione lampy/szyby, to ubezpieczyciel może dochodzić, czy miało to wpływ na zaistniałe zdarzenie. Popatrz sobie na nakręcony przeze mnie 8 czerwca film (wystarczy od 4 minuty) :
https://youtu.be/hndm5MdDD_A
Uważasz, że w tej kolizji ewentualne przyciemnienie lamp (cały czas piszemy o tylnych) przeze mnie lub kierowcę Daewoo będzie miało jakikolwiek wpływ na wypłatę odszkodowania ???
Teoretycznie taką możliwością byłaby sytuacja, że masz przyciemnione lampy, a ktoś na Ciebie najechał z tyłu, i będzie się tłumaczył, że nie widział świateł. Ale...jeżdżąc na DRL (światłach dziennych) i tak z tyłu pozycyjne się nie świecą, a żarówki stopu mogły się obie naraz przepalić - mało prawdopodobne, ale możliwe. Więc i tak, czy masz światła przyciemnione, czy nawet nawaliły wszystkie naraz - sprawca najechania nie zachował bezpiecznej odległości, skoro nie zdążył wyhamować i wjechał Ci w kuper
Może jeszcze w nocy czy we mgle, ale też w to wątpię. Tutaj każde zdarzenie będzie rozpatrywane indywidualnie - przez ubezpieczyciela, lub przez sąd. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
lobuzek
Forumowicz lobuzek

Auto: Honda Accord Tourer 2,0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 576 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 28-06-2016, 13:30
|
|
|
Proszę bardzo.
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów i zakresu ich niezbędnego wyposażenia z dnia 31 grudnia 2002 r. (dziennik Ustaw 2003 nr 32, poz. 262 z późniejszymi zmianami). Odsyłam do rozdziału 3 rozporządzenia. Zdążyło mi się w praktyce zawodowej spotkać z tego rodzaju sytuacjami, gdzie właśnie tylne lampy były przyciemnione i przez to zupełnie niewidoczne. Ale droga wolna. Podkreślam, że lampa modyfikowana nie jest lampą homologowaną, a to powoduje, iż nie spełnia określonych prawem wymagań technicznych.
A co do odmowy wypłaty bądź regresu, to zgadzam się, mój błąd. Art.43 ustawy ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych z dnia 22 maja 2003 r. (Dz.U. Nr 124, poz. 1152). Modyfikacje pojazdu mają wpływ na odmowę wypłaty z AC, ale to jest regulowane w ogólnych warunkach umowy. I zapewniam, że ubezpieczyciele nader skrupulatnie to sprawdzają. |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 28-06-2016, 15:34
|
|
|
lobuzek napisał/a: | Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów i zakresu ich niezbędnego wyposażenia z dnia 31 grudnia 2002 r. (dziennik Ustaw 2003 nr 32, poz. 262 z późniejszymi zmianami). Odsyłam do rozdziału 3 rozporządzenia |
Zassałem (plik pdf)
Rozporządzenie
przeczytałem...
i nic na temat jasności/światłości czy tym podobnych nie ma
Co najwyżej punkt
Cytat: | 7.57) W przypadku braku szczegółowych wymagań, charakterystyki świateł wymienionych w § 2 załącznika nr 6 do
rozporządzenia, takie jak: światłość, barwa, powierzchnia widoczna, nie powinny się zmieniać podczas świecenia się lampy. |
odsyła do podanego już raz przeze mnie załącznika :
http://www.stacja.com.pl/...0262/0262_6.htm
gdzie też nic na ten temat nie pisze.
PS - jednak coś pisze. O światłach z tyłu (podałem tylko "barwę" i "własności świetlne"):
Kod: | Kierunkowskazy - barwa żółta samochodowa
Hamowania "stop" - barwa czerwona - światłość powinna być wyraźnie większa niż światłość świateł pozycyjnych tylnych
Oświetlające tylną tablicę rejestracyjną - barwa biała - powinno zapewniać możliwość odczytania znaków na tablicy rejestracyjnej w nocy przy dobrej przejrzystości powietrza z odległości co najmniej 20 m
[i]oraz dodatkowo[/i] nie może być bezpośrednio widoczne z tyłu pojazdu z odległości większej od 25 m
Pozycyjne tylne - barwa czerwona - powinny być widoczne w nocy przy dobrej przejrzystości powietrza z odległości co najmniej 300 m
Przeciwmgłowe tylne - barwa czerwona - światłość powinna być wyraźnie większa niż światłość świateł pozycyjnych tylnych
Cofania - barwa biała |
I to jest wszystko, co na ten temat pisze w rozporządzeniu. Dowcip polega na tym, że tu jest cały czas mowa o światłach, nie o lampach/kloszach. Samą lampę możesz mieć niebieską, różową czy sraczkowatą, ale jeśli konkretne światła świecą na wymagane w rozporządzeniu kolory i z wymaganą światłością, to i Policja, i diagnosta na SKP może Cię cmoknąć w
Swoją drogą, jakie to szczegółowo sformułowane wymaganie :
"Pozycyjne tylne - barwa czerwona - powinny być widoczne w nocy przy dobrej przejrzystości powietrza z odległości co najmniej 300 m"
Czekamy do nocy, odmierzamy 300 m, zapalamy światła i sprawdzamy, czy je widać
Ale pisze w wymaganiach "co najmniej", więc może być i 500, i 1000 m |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
aqualopetak
Forumowicz
Auto: lancer x sedan z usa 2.0b
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2016 Posty: 40 Skąd: krotoszyn
|
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 20-07-2016, 12:39
|
|
|
aqualopetak, efektu nie widać |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
|
|