Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jarzma do zacisków hamulcowych 1.8 MPI
Autor Wiadomość
zomik 
Nowy Forumowicz


Auto: Pajero Pinin 1.8 MPI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2016
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-06-2016, 09:59   Jarzma do zacisków hamulcowych 1.8 MPI

Założyłem nowy temat ponieważ nie znalazłem nic w zasobach forum.
Szukam nowych jarzem do zacisków hamulcowych na oś przednia. Niestety nigdzie ale to nigdzie nie ma... e-pajero, intercarsy, ipartsy itp. - pusto. Jedynie gdzieś natknąłem się na komplet zacisków ale umówmy się... nie chcę wymieniać całości bo mam wyrobione gniazda w jarzmach.

Problem polega na tym, że podczas jazdy na (już) lekkich nierównościach zaczynają grać jak zwariowane. Sprawdzałem ręką i całość lata po prostu jakby były wyrobione. Wczesniej grzechotały klocki bo gość, który mi sprzedał auto nie zamontował sprężynek mocujących (! :shock: ) za kilka złotych. Zrobiłem to, włożyłem klocki świeżynki i do momentu jak się nie wyrównały było ok. Do tego nieco przetelepałem Piniaka po nierównościach (delikatnie) + przejazd przez kanałek z wodą i się zaczęło. Gra w zasadzie prawy ale wolałbym zdobyć jarzma na obydwie strony i wymienić dla spokoju.

Dzięki z góry jeśli ktoś, coś.
Ps. Z tego co pamiętam... jarzem nie regenerują w przeciwieństwie do części zacisku z tłoczkiem :doubt:
 
 
mike-s 
Forumowicz

Auto: PININ 2.0 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2014
Posty: 44
Skąd: OLSZTYN
Wysłany: 24-06-2016, 11:07   

Z przodem jest problem bo nawet problem żeby kupić zestawy naprawcze.
Ostatnio niestety zapiekła mi się prowadniczka w zacisku(nie używam samochodu codziennie i trochę stoi) tak jak piszesz nie do kupienia tylko oryginał 800zł (lub więcej nie pamiętam)
pozostaje tylko kupić używany w dobrym stanie i zregenerować(nowy smar do zacisków + gumki)
Ogólnie samochód fajny ale tyle rzeczy może w nieoczekiwanym momencie się popsuć (jak np odklejony magnes w przepustnicy czy pompa) że nie mam zaufania , Samurajem pojechałem na koło podbiegunowe objechałem Bałtyk i nic a tu boję wyjechać się dalej jak 200km poszukuję alternatywy dla piniego może jakieś sugestie kolegów? :)
 
 
Kuba0 
Forumowicz


Auto: Pajero Pinin 1.8 MPI + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 43
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 24-06-2016, 19:57   

Tylko tu znalazłem:
https://partsouq.com/en/catalog/genuine/unit?c=Mitsubishi&ssd=%24HQARW1d0AwsKBUg0JUx2QHJTa3lAR0YOWA%24&vid=6991&cid=2&uid=199674

Za dwie z przesyłką wychodzi ok 800 zł :?
Takie są niestety uroki tego samochodu. Zresztą chyba jak większości terenowych - części bywają kilka razy droższe niż do osobówek.
 
 
zomik 
Nowy Forumowicz


Auto: Pajero Pinin 1.8 MPI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2016
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-06-2016, 13:25   

Dzięki Kuba. To już coś :)
Ale
Kuba0 napisał/a:
Za dwie z przesyłką wychodzi ok 800 zł
to niestety bardzo dużo :/ Aczkolwiek lepiej niż pełne zaciski za 800zł sztuka...

Ogólnie rzecz biorąc z tego co dotychczas włożyłem w mojego Piniaka to w zasadzie jeszcze jest optymalnie pod względem cenowym. Dalej podtrzymuję, że w większości można go łatać za symboliczną 100kę ;)

Na upartego jednak zrobię chyba jak pisał mike-s. Dobiorę coś na alledrogo co nie będzie rozklekotane i dalej jazda. :) Bo 800zł wolę przeznaczyć na pulę do nowych opon, które i tak muszę kupić i to chyba już nawet w tym tygodniu.

Gdyby się jakimś cudownym sposobem okazało, że pasuje coś od innego rumpla to będę krzykać od razu :)
 
 
Kuba0 
Forumowicz


Auto: Pajero Pinin 1.8 MPI + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 43
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 25-06-2016, 15:23   

zomik napisał/a:
Ogólnie rzecz biorąc z tego co dotychczas włożyłem w mojego Piniaka to w zasadzie jeszcze jest optymalnie pod względem cenowym. Dalej podtrzymuję, że w większości można go łatać za symboliczną 100kę


Ja lubię ten samochód bo jest prosty w budowie - stara szkoła terenówek. Taki samochód dla miłośników "zrób sam". Ale technolog który zastosował skład stali do jego budowy pewnie ukrywa się na bezludnej wyspie :twisted:
W ciągu roku zdążyłem już urwać kilka śrub - dotknięciem klucza. No chyba że mam taką siłę w ręku :D
 
 
Piotrek4 
Forumowicz

Auto: Pajero Pinin MPI 5d 2002
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 216
Skąd: Olesno
Wysłany: 25-06-2016, 18:21   

Bo śruby były włoskie nie japońskie, japońska jak puści to można palcami wykręcać.
_________________
2002 Pinin 5d MPI lpg 2012-
2006 Lexus ES 330 lpg 2007-
2001 Rover 45 lpg 2015 -
2004 Rover 75 2.0 D 2010-2014
1988 Mercedes C124 300CE lpg 2005-2007 w dobrych rękach jeździ do dziś
 
 
mstrucz 
Forumowicz


Auto: Pinin 1,8 MPI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 272
Skąd: Gdynia
Wysłany: 30-06-2016, 13:58   

Pinin nie miał jakichś wymyślnych hamulców tylko do siebie. Teraz z głowy nie pamiętam, ale Space Wagon i inne z lat 90 tych maja chyba te same zaciski to i pewnie jarzma - zresztą ten element kupić używany to chyba żaden strach.
Co do włoskości części to fakt. Był składany z elementów we Włoszech, więc pewnie śruby i inne takie były włoskie. Ostatnio nawet przeczytałem na spodniej części lusterka (odwróćcie głowy to zobaczycie) logo Magneti Marelli.
_________________

 
 
Piotrek4 
Forumowicz

Auto: Pajero Pinin MPI 5d 2002
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 216
Skąd: Olesno
Wysłany: 01-07-2016, 14:22   

Porównaj na iparts wymiary tarcz z innymi modelami z tamtych lat, w ten sposób najszybciej dowiesz się co miało te same hamulce
_________________
2002 Pinin 5d MPI lpg 2012-
2006 Lexus ES 330 lpg 2007-
2001 Rover 45 lpg 2015 -
2004 Rover 75 2.0 D 2010-2014
1988 Mercedes C124 300CE lpg 2005-2007 w dobrych rękach jeździ do dziś
 
 
zomik 
Nowy Forumowicz


Auto: Pajero Pinin 1.8 MPI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2016
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-07-2016, 22:17   

Piotrek4 napisał/a:
Porównaj na iparts wymiary tarcz z innymi modelami z tamtych lat, w ten sposób najszybciej dowiesz się co miało te same hamulce

Jak znajdę chwilę to spróbuję. Czemu nie. Aczkolwiek na razie na próbę jakąś używkę kupię. Może będzie w lepszym stanie niż u mnie.

Dzięki! :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.