Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Co z tym ciśnieniem? Pompa WC
Autor Wiadomość
romek atomek 
Forumowicz

Auto: pajero pinin 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 333
Skąd: wola justowska / kraków
Wysłany: 11-01-2016, 13:56   

na świece patrzyłeś czy równo opalone ? jakiś wtrysk Ci nie leje ? .. miałbyś ten sam błąd 56 ... to ciśnienie w układzie z listwą wtryskowa włącznie ( przynajmniej u mnie w 1,8 GDI ale z osobną pompą i osobnym regulatorem ) .. ...co do płytek - jak nie miałeś wżerów / wybitych od pracy tych zaworków na środkowej płytce - to ok .. tam się lubi poosadzać brązowy osad .. jakby rdzawy .. u mnie było ewidentnie powybijane ..
 
 
fanatyku 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 109
Skąd: Odchlan
Wysłany: 13-01-2016, 18:04   

OK. Wczoraj rozebrałem cały regulator, wyczyściłem, wymieniłem filterek jeszcze raz, przełożyłem do pompy i były testy.

Ktoś zerknie na logi? :)

Przed wymiana regulatora
Po wymianie regulatora

Nie klikamy download tylko trochę niżej "Pobierz plik".
Na pierwszy rzut oka widać, że dopiero teraz ciśnienie jest trzymane w miarę sztywno w okolicach 5 MPa. Wcześniej skakało od 4.15 (wolne obroty) do 5.5 (przyśpieszanie) a teraz jest w miarę sztywno od 4.9 do 5.5 przy gazowaniu.
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 14-01-2016, 10:40   

Teraz jest o wiele lepiej, ale widać że ECU jeszcze nie przyuczone i nie przechodzi w stan przy którym ma ok. 650rpm, octan level 60% ale rośnie, daj log po przejechaniu parunastu km, albo dobrze by było odpiąć klemę żeby zresetować ECU i zrobić adaptacje przepustnicy i pojeździć trochę, po paru km sytuacja powinna się wyklarować.
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
fanatyku 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 109
Skąd: Odchlan
Wysłany: 14-01-2016, 11:26   

Celowo nie odpinałem aku i nie robiłem nauki obrotów.
Co do tych obrotów to muszę przełożyć przepustnicę. Mam zapasową w garażu - taką która wygląda na nieruszaną. Moja była kręcona z każdej strony... Śrubka sas ma rozwaloną główkę, śrubka fixed sas była przekręcona o 2 obroty. TPS też był ruszany. Poprzedni właściciel miał problem z dolotem (był zapchany nagarem), myślał że to wina przepustnicy więc kombinował. Ja rok temu wyczyściłem dolot, EGR i wtedy się właśnie zaczęły cyrki z obrotami. Ustawiałem to "na oko", bo po nocy, potem kupiłem drugą przepustnicę ale nigdy nie mam czasu żeby się zmusić do jej wymiany :P
Ogólnie to ta przepustnica jest przykręcona "na przestrzał" do dolotu bo gwinty były pozrywane...
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 14-01-2016, 17:37   

fanatyku napisał/a:
Śrubka sas ma rozwaloną główkę, śrubka fixed sas była przekręcona o 2 obroty. TPS też był ruszany.

fanatyku napisał/a:
jest przykręcona "na przestrzał" do dolotu bo gwinty były pozrywane...

:shock: :roll: :evil:
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
fanatyku 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 109
Skąd: Odchlan
Wysłany: 15-01-2016, 07:45   

Też byłem w szoku jak pierwszy raz ściągałem przepustnice i kolektor do czyszczenia :)
Ale powoli, w wolnym czasie postaram się to doprowadzić do ładu.

Więc chce ktoś "poradnik" jak demontować, czyścić i składać pompę WC oraz regulator?
Bo nie mam mobilizacji do rozbierania drugiej i robienia zdjęć :P
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 15-01-2016, 09:07   

fanatyku napisał/a:
Więc chce ktoś "poradnik" jak demontować, czyścić i składać pompę WC oraz regulator?

Tak!, Tak!, Tak!
na tą chwilę nie mam żadnej pompy, ale jak będę miał to dobrze byłoby wcześniej wiedzieć co i jak jest zbudowane :)
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
PiotrekWZ 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 2001r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2016
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-06-2016, 17:57   

Witam, podepnę się pod ten temat, żeby nowego nie zakładać bo mam podobny problem z moją Carismą 1.8GDI 2001r a konkretnie to wygląda tak. Gdy odpalam samochód po nocy to wszystko jest ok - samochód przyspiesza normalnie, nie szarpie i ogólnie jest ok oprócz spalania, które pokazuje komputer 11l/100km. Problemy zaczynają się dopiero gdy silnik się rozgrzeje oraz zgaszę samochód i ponownie uruchomię na ciepłym. Samochód wtedy nie przyspiesza tak jak powinien i delikatnie szarpie przy przyspieszaniu oraz max obroty to 4000. To co zrobiłem w samochodzie to wymieniłem filtr paliwa w baku, filterek w pompie WC oraz wyczyściłem przepustnicę. Świeci tez mi się kontrolka CE i po podłączeniu pod tester diagnostyczny pokazuje błąd P0190 - problem z obwodem czujnika ciśnienia paliwa. Kupiłem kabel diagnostyczny i Evoscan. Podłączyłem samochód pod komputer i wykonałem testy. Zrobiłem też taki test - podczas pracy silnika odłączyłem czujnik ciśnienia paliwa i podłączyłem go. Samochód po takim zabiegu odblokował się i obrotomierz kręcił się do końca oraz samochód miał przyspieszenie do ponownego zgaszenia i uruchomienia silnika. Samochód nie gaśnie, nie dusi się i nie ma problemu podjazdu pod wzniesienia itp. Co sądzicie o tych logach? W czym tkwi problem? Pompa WC może regulator ciśnienia a może czujnik ciśnienia paliwa?

Logi z Evoscana:
- Test na zimnym silniku
- Test na ciepłym silniku
- Test po odłączeniu czujnika ciśnienia paliwa
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.