 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Z39A 1.5D] 1,5 DiD 95KM stracił moc |
Autor |
Wiadomość |
Macko83
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt 1,5 DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2011 Posty: 4 Skąd: Okolice Częstochowy
|
Wysłany: 28-06-2016, 11:21 [Z39A 1.5D] 1,5 DiD 95KM stracił moc
|
|
|
Wczoraj wieczorem jechałem Coltolotem i autko było wyraźnie słabsze. 24h wcześniej jechało normalnie. Było ciemno i nie miałem za bardzo jak zajrzeć pod maskę i obejrzeć bebechów. Przy dodaniu gazu na jedynce do dechy Colcik nie kopci. Puszcza delikatnego dymka pow. 4k obrotów ale wydaje mi się to normalne w dieslu. Żadna kontrolka się nie zapaliła. Nie słyszałem też świstów przy dodaniu gazu co mogłoby sugerować nieszczelność układu zasilania powietrzem. "Plus" usterki jest taki, że Colcik mniej pali. Na 5 biegu przy dodaniu gazu do dechy komputer pokazuje spalanie poniżej 8l. Nie ma mowy aby na 5-tce wskoczyło ponad 8. Dawniej było dużo więcej, chyba koło 15 dokładnie nie pamiętam. Mam przejechane 233k kilometrów, rocznik 2004. Ma ktoś jakiś pomysł co mogło się stać? Po pracy zajrzę pod maskę, a w piątek będę miał możliwość podłączenia Coltolota pod komputer u znajomego mechanika. Być może auto przełączyło się w jakiś tryb awaryjny bo mało prawdopodobne aby komputer przestawił się na mapę dla silnika 68KM. Podobno obie wersje mocy są mechanicznie takie same, różnią się tylko elektroniką. Dziś rano na szybko przed pracą odłączyłem akumulator w nadziei, że komp się zresetuje. Po pracy wykonam dokładniejsze oględziny.
Pozdrawiam
[ Dodano: 28-06-2016, 20:16 ]
Dziś zajrzałem do bebechów. Wygląda na to, że turbina nie pompuje. Przy dodaniu gazu gumowe węże miękkie, przedtem nie dało rady ich ścisnąć. Dalej nic nie świszczy, być może gdzieś jest dziura, której nie słychać przy dodaniu gazu ale to też sprawdzę dopiero w piątek z mechanikiem. Póki co da się jeździć, tylko trochę wolniej. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 28-06-2016, 20:42
|
|
|
Jezeli usterka mechaniczna turbiny to kontruluj poziom oleju w silniku, na wszelka ewentualnosc sprawdź filtr powietrza, na diagnostyce ECU przyjrzyjcie sie wszelkim elektrozaworom sterujacym yurbiną. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Macko83
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt 1,5 DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2011 Posty: 4 Skąd: Okolice Częstochowy
|
Wysłany: 03-07-2016, 00:13
|
|
|
Problem rozwiązany. Spadł przewód podciśnieniowy od sterowania zaworem EGR. Przy okazji komputer wywalił ze dwa kilogramy błędów. Pozdro. |
|
|
|
 |
|
|