Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Macie jakąś metodę na tego typu rysy?
Autor Wiadomość
Grimm 
Forumowicz

Auto: Outlander 14' PB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Kwi 2014
Posty: 483
Skąd: WY
Wysłany: 23-06-2016, 11:57   Macie jakąś metodę na tego typu rysy?

Da radę coś z tym zrobić? Wczoraj jej nie było, dziś jest :shock: Pod palcem nic nie czuć, gładko. ..


 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 23-06-2016, 12:48   

kiedyś używało się pasty Tempo lekko ściernej. 5 minut pracy i powinny zniknąć. A teraz mam srebrny i nie widzę takich drobiazgów ;)
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Grimm 
Forumowicz

Auto: Outlander 14' PB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Kwi 2014
Posty: 483
Skąd: WY
Wysłany: 23-06-2016, 13:16   

Niestety, popełniłem błąd w postaci czarnego za miękkiego JAPOŃSKIEGO lakieru i teraz się bujam z rysami...
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 23-06-2016, 14:19   

Grimm napisał/a:

Niestety, popełniłem błąd w postaci czarnego za miękkiego JAPOŃSKIEGO lakieru

Trudno mówić o błędzie - wyboru nie było... na rynku EU tylko miękkie akryle. :wink:
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 23-06-2016, 17:27   

Grimm, możesz spróbować położyć jakąś powłokę ochronną - kwarcową albo inną. Ja swoje traktowałem w tym roku http://www.carchem.pl/pl/...-woskowaniem/11 a później http://www.carchem.pl/pl/...rona-lakieru/23 . Zdecydowanie łatwiej się myje, chociaż srebrny i tak zawsze czysty jest ;) no może prawie zawsze ;)
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Grimm 
Forumowicz

Auto: Outlander 14' PB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Kwi 2014
Posty: 483
Skąd: WY
Wysłany: 23-06-2016, 21:39   

Georg napisał/a:
Grimm napisał/a:

Niestety, popełniłem błąd w postaci czarnego za miękkiego JAPOŃSKIEGO lakieru

Trudno mówić o błędzie - wyboru nie było... na rynku EU tylko miękkie akryle. :wink:


Nie rozumiem tylko dlaczego inne auta w kolorze czarnym , z tego samego rocznika a nawet o rok młodsze a z przebiegiem podobnym do mojego , nie mają tego problemu. Mam przykład czarnej CRV z 14r i Mercedesa C-klase z 15r. Mercedes ma przebieg 30K ponad i nie ma kompletnie źadnego odprysku na masce - ja mam ich kilkadziesiąt a co najlepsze to Merc.użytkowany jest głównie na trasie Warszawa - Wiedeń. CRV ma dwa odpryski a przebieg 45K...
Mitsubishi ma za miękki lakier i to jest dla mnie wada fabryczna. Nikt mi nie powie ,że jest inaczej.
 
 
sla 
Forumowicz


Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 2882
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-06-2016, 23:22   

Grimm napisał/a:
Mitsubishi ma za miękki lakier i to jest dla mnie wada fabryczna. Nikt mi nie powie ,że jest inaczej.

MMC Polska Ci tak powie :D :D :D i nie masz żadnych szans :D :D
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 23-06-2016, 23:45   

Ja dołącze do tego stwierdzając, że opowieści o słabym lakierze to bzdura :biggrin:

Gdyby to była "wada fabryczna" nie byłoby folii ochronnych na maski, nie byłoby "bra" czyli osłon skórzanych/plastikowych na przody aut, nie byłoby olbrzymiego segmentu przemysłu "kosmetyczno - zaprawkowego" itp. itd.

Przy odpryskach największe znaczenie ma:
1. Kształt przodu pojazdu (kąt natarcia na syf :mrgreen: )
2. Czystość dróg i prędkość z jaką się po nich poruszamy.

Rysę usuniesz każdą pastą ścierną - nawet lekkościerną/cleanerem pod wosk, lub wspomnianą tu (tfu) Tempo. :wink:
Lakier w Mitsu należy do tych przyjemniejszych jeżeli chodzi o usuwanie "rys" :biggrin:
 
 
Grimm 
Forumowicz

Auto: Outlander 14' PB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Kwi 2014
Posty: 483
Skąd: WY
Wysłany: 24-06-2016, 08:10   

W każdym razie dzięki za rady. Pasta kupiona. Musi starczyć na 3 lata....
 
 
Marki 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2 Intense Plus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Sty 2015
Posty: 49
Skąd: Wrocław
Wysłany: 28-06-2016, 08:44   

mkm napisał/a:
Lakier w Mitsu należy do tych przyjemniejszych jeżeli chodzi o usuwanie "rys"


to prawda, bo jest miekki :evil: :twisted: :twisted: :evil:
 
 
DATSUN 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2014
Posty: 34
Skąd: Gdynia
Wysłany: 28-06-2016, 12:08   

Niestety co do odprysków to mam kolor granatowy i jest ich po 30 tyś km co najmniej kilkanaście, w większości przód maski. Oczywiście zgłoszony problem do MMC ale uznany za wynikły z mojej :lol: winy.
Jakbym sobie sam obijał maskę jakimś punktakiem :twisted: Szkoda gadać bo wkurzony jestem na maksa. Mogli powiedzieć na poczatku, to okleiłbym sobie maskę folią i ją wymieniał choćby raz na rok. A teraz to nawet malowac nie można bo utrata gwrancji. Chore to.
Pozdro
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 03-07-2016, 13:21   

DATSUN, jak kupisz buty na skórzanej podeszwie i pójdziesz w żwir to choćby nie wiem jak buty były dobre podeszwę szlag trafi.

Zwróćcie uwagę na odpryski na innych częściach - (plastiki - np. reflektory, pseudochromy, szkło - szyba czołowa, a nawet na uszczelki gumowe z przodu auta)
Jeżeli szyba ma odpryski to jakim cudem lakier ma ich nie mieć?

Jeździmy po brudnych drogach często komuś na zderzaku ze sporymi prędkościami.
Odwodnienie ulic jest jakie jest, a kałuże wody czystej nie mają (mało razy oberwaliście fontanną spod auta jadącego prawym/lewym pasem lub z naprzeciwka?)

I ostatni punkt programu nasze lenistwo czyli "dbanie o czystość".
Kosmetykę i dbanie o lakier w większości przypadków ogranicza się do umycia auta, żeby "było czyste".
Najlepiej na samoobsługowej "za piątkę", lub na szczotkach "pakiet premium" jak mamy fantazje.
Samodzielnie także dobrze nie jest - szczota wiadro, płyn do mycia naczyń, lub "kosmetyki" pokroju Autoland, K2 lub co tam w budowlanym przy kasie na promocji rzucą i pełnia szczęścia.
Potem porównanie do zadbanego lakieru i lecą pretensję na ekologiczne lakiery, tandetę japońską, cienki lakier, twardy, miękki itp.

Lakier, żeby się nie rysował i był odporny na "mniejsze pociski" musi być śliski, a to zapewnia woskowanie i to nie żadne "hydrowoski" lub preparaty woskopodobne (np. ulubione przez naród woski tfu! koloryzujące) tylko "wosk" nakładany i docierany ręcznie.
Przy normalnym użytkowaniu auta najlepiej syntetyki.

Nawet na zdjęciu założyciela tematu widać, że lakier jest przesuszony, a przesuszony lakier rysuje się na potęgę.

A odpryski - tego się nie przeskoczy.
Raz zimą podjedziesz pod piaskarkę i dostaniesz takim gradem kamieni (bo to już nie kamyczki), że nawet folia nie pomoże...
 
 
Grimm 
Forumowicz

Auto: Outlander 14' PB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Kwi 2014
Posty: 483
Skąd: WY
Wysłany: 03-07-2016, 17:09   

mkm Honda CRV w kolorze czarnym z większym przebiegiem - zero odprysków, Mercedes - to samo. Mógłbym jeszcze napisać o Clio sąsiada w kolorze czerwonym z przebiegiem 30K - zero odprysków. Inaczej jeżdżą? Omijają te drogi którymi ja jeżdżę?
Z tego co pamiętam to Mitsubishi już raz się poczuło do akcji serwisowej w ASX gdzie malowane były maski....
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 03-07-2016, 17:47   

Grimm, mam zacząć wymieniać auta w których robiłem odpryski? Cały przekrój bez względu na kraj pochodzenia.

Ze względu na "modę na lustro" prym wiedzie BMW, Audi i Honda.
Ze względu na użytkowanie Toyota, Opel, Skoda, VW.

Rekordzista, to Eklasa po wycieczce do Wiednia - w ramach "gestu handlowego" malowana przez dealera.

I nie piszę tu o drobnych odpryskach :wink:
Oczywiście lakiery fabryczne bez wcześniejszych ingerencji lakierniczych, bo w autach szykowanych do sprzedaży (nawet przez komisy dealerskie) pierwsze co robisz to malujesz zderzak i zapylasz maskę :mrgreen:
jak ma być "salon" to jeszcze doły do listew :roll:

[ Dodano: 03-07-2016, 22:08 ]
Sorry Grimm umknął mi ten fragment Twojego postu
Grimm napisał/a:
Inaczej jeżdżą? Omijają te drogi którymi ja jeżdżę?


Najwyraźniej tak - wystarczy, że jeżdżą wolniej, nie zbliżają się do aut poprzedzających, jeżdżą rzadziej itp. itd.
Inaczej "zniszczysz" lakier robiąc 10tys po autostradzie, inaczej po mieście, a jeszcze inaczej po gruntowych/polnych lub przy budowach :wink:

Tak jak napisałem - na odpryski nie ma rady.
Można woskować i liczyć, że nie będzie ich na tyle dużo, lub będą w miejscach w których nie będą biły po oczach, albo nauczyć się z nimi żyć.

Można testować powłoki kwarcowe, diamentowe, polimerowe, teflonowe, ale i tak na grubsze ziarno nic to nie da.

Można też "zaprawiać", "maskować", wypełniać.
Jak są pojedyncze można lakierami zaprawkowymi (najlepiej kupowanymi w ASO - pędzelki lub spraye - baza i klar).

Jest jeszcze wynalazek zwany stickerfix - także dostępne w ASO.

Jak jest ich więcej nie pozostaje nic innego jak udać się do lakiernika i na jakiś czas mieć odprysków mniej (niestety ponownie lakierowane elementy tez się uszkadzają - często nawet szybciej) :wink:
 
 
Grimm 
Forumowicz

Auto: Outlander 14' PB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Kwi 2014
Posty: 483
Skąd: WY
Wysłany: 03-07-2016, 22:56   

Kilka miesięcy temu policzyłem wszystkie odpryski na masce- było ich ponad sto - małe (łepki od szpilki ) jak i większe. Oczywiście mam zaprawke i lakier z pędzelkiem i od czasu do czasu coś wykałaczką kombinuje ale we poprzednim aucie (AR 159, 2010r) nie było ani jednego odprysku. W pozostałych które znam , również nie ma a gwarantuje, że nikt tam nie jeździ wolno czy ostrożnie. To samochód, nie samolot.
Mitsubishi ze swoimi lakierami stworzyło auto które powinno stać pod kołdrą w garażu bo do jeżdżenia się zwyczajnie nie nadaje. Jeden ma to w głębokim poważaniu a drugiego irytuje,że wydając 120K po 2 latach użytkowania maska nadaje się do lakierowania.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.