Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
"Tjunink" cari :D - hamulce
Autor Wiadomość
xCrashx 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V '96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 90
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 30-06-2016, 16:02   "Tjunink" cari :D - hamulce

siemka wszystkim :)

Jako fan motoryzacji lubię sobie czasem pośmigać trochę ostrzej. Mówiąc "trochę ostrzej" nie mam na myśli palenia laczka spod każdych świateł, bo to to akurat straszna wiocha, tylko pośmiganie po zawiłych serpentynach ,gdzie zakręty po 90 stopni i więcej to norma. Każdy kto po takim "terenie" śmiga, wie, że nie moc jest na takich drogach kluczowa, a zawias i przede wszystkim HAMULCE. W mojej cari 90 kucy po takich zakrętach to aż za dużo :P bardziej boję się o hamulce. I tutaj pytanko: orientuje się ktoś, jak w miarę tanio i bezproblemowo uskutecznić hamulce? Mówiąc "uskutecznić" mam na myśli bardziej ich odporność na temperaturę, niż samą skuteczność, bo te seryjne hamują wystarczająco skutecznie, tylko problemem jest ,że po takiej jeździe są meeega gorące, aż boję się ,że kiedyś przegrzeje tarcze i zagotuję płyn, a to może nie być zbyt przyjemne. Może orientuje się ktoś, czy jakieś skuteczniejsze tarcze z jakiegoś mocniejszego modelu podejdą pod standardową piastę? Może zestaw tarcza + zacisk z Volvo t4? No i druga sprawa to czy można zalać bezpiecznie płyn o wyższej temperaturze wrzenia, np. dot5, albo dot5.1, gdy teraz zalany jest dot4? Nie trzeba płukać układu? Te płyny ze sobą jakoś nie zareagują? Pytam, bo gdzieś coś kiedyś słyszałem o tym, ale nie wiem co i jak, dlatego pytam. :) Z góry dzięki za pomoc.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 30-06-2016, 19:50   

xCrashx, tarcze o średnicy 281 mm i zaciski od Carismy po lifcie i masz extra hamulce.
 
 
xCrashx 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V '96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 90
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 01-07-2016, 10:56   

Dzięki za sugestię :) Pomyślałem też, że można by zrobić takie "łapacze" powietrza, które przez zaślepki świateł przeciwmgłowych (których ja nie mam) kierowałyby powietrze jakąś rurą na tarcze, ale nie wiem czy to już nie jest przerost formy nad treścią :P
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21019
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 01-07-2016, 11:11   

Kiedyś ktoś na forum takiego linka zapodał :wink: .
http://www.spalacz.pl/ukl...lcow-audi-a4-b8
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
xCrashx 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V '96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 90
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 01-07-2016, 13:06   

O kurczę, widzę ,że ktoś wpadł na taki sam pomysł :) Dzięki za link, wieczorem na pewno poczytam ;)

edit: Podesłany artykuł przeczytałem i bardzo mi pomógł :) Wielkie dzięki! Trzeba będzie chyba pomyśleć o jakiejś małej modyfikacji zderzaka ;) Wczoraj właśnie po takiej przejażdżce miałem wrażenie jakby tarcze zaczęły bić, felgi były gorące, a tarcz wolałem nie dotykać (choć prawdę mówiąc oszczędzałem hamulce jak się tylko dało, bo jestem świadomy, że to seria ,która nie jest zaprojektowana do takiego użytkowania). Dzisiaj na szczęście okazało się, że hamulce są całe i działają jak należy :) Niemniej narazie, do czasu zastosowania jakichś modyfikacji, daruję sobie ich intensywne użytkowanie. Będę teraz się woził emeryckim tempem z zimnym łokciem za oknem (choć podobno teraz jest za to mandat :o ,ale cóż... jest ryzyko, jest zabawa hehehe :P ) Temat myślę, że do zamknięcia ;) Do następnego... problemu :P
 
 
barthez2183 
Mitsumaniak
01354/KMM


Auto: Carisma 1.9 DID, XF106.460
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 407
Skąd: NML
Wysłany: 05-07-2016, 19:40   

Hugo napisał/a:
xCrashx, tarcze o średnicy 281 mm i zaciski od Carismy po lifcie i masz extra hamulce.
.
to nie takie proste bo carisma xCrashx ma rozstaw 4x100 a po lifcie jest 4x114,3 więc byłoby trochę modzenia, no ale jak to mówią Polak potrafi i nie jest to niewykonalne 😃
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
 
 
 
xCrashx 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V '96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 90
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 05-07-2016, 23:17   

W sumie dać, to się da zrobić wszystko, choć niektóre rzeczy są po prostu nieopłacalne :P Generalnie szukam właśnie jakiegoś rozwiązania które by pasowało bez "modzenia" tylko wymiana tarcz + zacisków, skoro inny rozstaw śrub to lipa.
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 06-07-2016, 01:09   

Tylko ceny nie podają ;)
http://www.tuning1.com/info,3642
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 06-07-2016, 07:41   

barthez2183 napisał/a:
to nie takie proste bo carisma xCrashx ma rozstaw 4x100 a po lifcie jest 4x114,3 więc byłoby trochę modzenia
Fakt, nie zwróciłem na to uwagi.
 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 06-07-2016, 07:53   

Proste - wystarczy założyć tarcze od Mini R51 (z tego co pamiętam) 280mm :wink: 4x100
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.