 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.8 GDI] Faluja obroty, gasnie na biegu jałowym |
Autor |
Wiadomość |
kiekusek
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 GDI 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 14 Mar 2015 Posty: 13 Skąd: Krzyz Wlkp
|
Wysłany: 16-03-2015, 20:09
|
|
|
W 90% tankuje na Orlenie, zazwyczaj do pełna i nigdy nie dopuszczam do rezerwy, problemy zaczely sie po wymianie oleju na mobil wraz z filtem oczywiscie, potem auto troche stali w garażu nieużywane ok 2 tygodni, ale to chyba ma niewiele wspolnego, auto posiada także instalacje vebasto (nie wiem jak sie dokladnie to pisze) wiec nie wiem czy będzie mozliwosc dodatkowego filtra |
|
|
|
 |
DIABEŁ
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer Intense 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2011 Posty: 34 Skąd: Gorzów
|
Wysłany: 16-03-2015, 21:16
|
|
|
Witam Miałem bardzo podobne problemy ze swoją cari Problemem była brudna przepustnica ,po wyczyszczeniu nauka obrotów i wszystko wróciło do normy POZDRAWIAM |
_________________
 |
|
|
|
 |
kiekusek
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 GDI 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 14 Mar 2015 Posty: 13 Skąd: Krzyz Wlkp
|
Wysłany: 17-03-2015, 14:19
|
|
|
W dniu dzisiejszym została "rozebrana" i porządnie wyczyszczona przepustnica, faktycznie wewnątrz pozostawiała wiele do życzenia, potem nauka obrotów, objawy ustały i spokojnie wróciłam swoją cari do domu, mam nadzieję, że już tak pozostanie, dziękuję wszystkim za pomoc, Pozdrawiam serdecznie |
|
|
|
 |
Grobar
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma GDI 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2015 Posty: 22 Skąd: Ełk
|
Wysłany: 01-04-2015, 08:52
|
|
|
U mnie podobne objawy jak miał "kiekusek" (falujące obroty na jałowym, przy hamowaniu, skrętach), tyle, że dodatkowo pali się pomarańczowa kontrolka silnika. Na wyświetlaczu konsoli są zakłamane parametry: średnia prędkość, średnie spalanie, odległość do przejechania na pozostałej benzynie.
Byłem u dwóch mechaników, w tym ostatnio Grafix Bosch. Ten pierwszy przeczyścił przepustnicę i nic to nie dało. Zrezygnował z dalszej naprawy, gdyż stwierdził, że ma "za słaby komputer do tego auta". Pojechałem więc do Boscha z myślą, że kwestia komputera nie będzie problemem. Rzekomo sprawdzano/czyszczono kolektor, przepustnicę i niby mechanicznie w porządku, ale na komputerze wychodzą błędy z przepustnicy. Zasugerowali mi wymianę tej części. Pominę kwestię traktowania mnie jako klienta ich warsztatu, ale odnośnie usterki, nie sprawiali wrażenia, że są pewni postawionej przez siebie diagnozy. Doradzicie coś? |
|
|
|
 |
lubega1983
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI lif
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2015 Posty: 30 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 11-04-2015, 09:29
|
|
|
Sprawdź czy faktycznie wyczyścili przepustnice. Wd40 lub Contact spray i w spinki ! Sprawdź czy czujnik położenia przepustnicy jest dobrze przymocowany. Sprawdź mocowanie klem ( dokładnie ). Zrób reset kompa i naucz obrotów ( wszystko można zrobić u siebie na podwórku . Pozdrawiam.
[ Dodano: 11-04-2015, 09:31 ]
Sprawdź w jakim położeniu jest przepustnica na zimnym silniku...zamknięta , uchylona ??!!
Możliwych usterek nie może być wiele.
Zrób to co napisałem w poście powyżej. |
|
|
|
 |
Grobar
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma GDI 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2015 Posty: 22 Skąd: Ełk
|
Wysłany: 06-06-2015, 11:00
|
|
|
Jeszcze jeden symptom. Rozgrzany silnik, po kilkunastu/kilkudziesięciu sekundach pracy na biegu jałowym, auto wchodzi na obroty (1800-2000), następnie podczas ruszenia auto nie reaguje na gaz, trzeba ostro "deptać" Carismę, żeby zaczęła się toczyć, brakuje jej mocy, tak jakby nie działały wszystkie cylindry. Objaw ten mija, po wyłączeniu silnika i odczekaniu kilku minut. Świece?
[ Dodano: 06-10-2015, 09:10 ]
Przyczyną był nie ustawiony czujnik położenia przepustnicy TPS. |
|
|
|
 |
rwd14b
Nowy Forumowicz
Auto: carisma II 1.9 DID, I 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2010 Posty: 24 Skąd: zawiane
|
Wysłany: 19-07-2016, 12:27
|
|
|
U mnie też falują obroty na biegu jałowym. Jeszcze nie czyściłem przepustnicy. Zaglądałem do niej, ale tragedii nie ma. Zauważyłem dodatkowo, że przy falowaniu wystarczy odkręcić korek wlewu oleju i magicznie zaczyna pracować równo. Czy to odma czy nadal przepusnica? |
|
|
|
 |
|
|