 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.8 GDI] Rozrusznik ledwo się obraca po wjechaniu w ka |
Autor |
Wiadomość |
woxy
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: okolice Chełma
|
Wysłany: 29-07-2016, 08:55 [Cari 1.8 GDI] Rozrusznik ledwo się obraca po wjechaniu w ka
|
|
|
Wczoraj po miejscowej zlewie, przejechałem przez ok. 30m długości kałużę, głębokości
gdzieś max 10-15cm (tak na oko na oponę). Jechałem dalej, zatrzymałem się pod sklepem.
Ja do odpalania a tu jakby rozładowany akumulator, ledwo co kręci.
Myślę, kurcze od wody mi aku się rozładował, ale żeby w 5 minut ? Patrzę światła, świecą ok,
przy kręceniu rozrusznikiem, nie gasną kontrolki jak to jest przy rozładowanym aku.
Moje podejrzenie to że gdzieś rozrusznik dostał wody, albo jakaś wiązka elektryczna.
Na pych odpala i jedzie, no ale nie o to chodzi. Od czego zacząć sprawdzać? |
_________________ <?php
psql_connect('database', 'user', 'topsecret');
SELECT * FROM carisma WHERE date >= (data - 1);
?>
Jeśli moja wypowiedź znaleziona na forum pomogła w rozwiązaniu jakiegoś tematu to kliknij POMÓGŁ. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 29-07-2016, 09:48
|
|
|
Sprawdź główną masę, jest przykręcona do podstawy akumulatora i do silnika w okolicy rozrusznika. |
|
|
|
 |
woxy
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: okolice Chełma
|
Wysłany: 29-07-2016, 20:59
|
|
|
Przewody do rozrusznika ok, masa główna pod aku także.
Jak dłużej przytrzymałem kręcenie rozrusznikiem, to słychać terkotanie i spod maski widać dymek. Sprawdziłem grzeje się przewód podający masę na element który zazębia rozrusznik z silnikiem. Po odpięciu grzejącego się kabla, po przekręceniu kluczykiem słychać kręcenie się silnika rozrusznika, ale nie ma charakterystycznego cyknięcia.
nie wiem co tu uczynić, podłączyłem prostownik pod aku, bierze niecałe 2A prądu, więc jakby trochę rozładowany, sam nie wiem, zobaczę co po ładowaniu będzie.
Grzejący kabel znajduje się pod plastikową osłoną silnika, zaraz od przodu maski po prawej stronie, i potem idzie do grubej wiązki przewodów. |
_________________ <?php
psql_connect('database', 'user', 'topsecret');
SELECT * FROM carisma WHERE date >= (data - 1);
?>
Jeśli moja wypowiedź znaleziona na forum pomogła w rozwiązaniu jakiegoś tematu to kliknij POMÓGŁ. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 30-07-2016, 06:46
|
|
|
Zdemontuj rozrusznik i sprawdź czy go nie zalało i przypadkiem nie nalezy go wymianić, to że woxy napisał/a: | przejechałem przez ok. 30m długości kałużę, głębokości
gdzieś max 10-15cm (tak na oko na oponę). | niby nie było głebpoko, to rozbryzk wpdy mógł sie dostac do rozrusznika i zrobić w nim zwarcie, jezeli dalej będziesz na siłe próbował uruchomić w tym stanie auto to w najgorszym wypadku sfajczy sie instalacja a wraz z nią auto, tak czy inaczej, nie dopuszczaj do dalszego grzania sie kabla bo go to usmierca i będziesz musiał go wymienić. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
woxy
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: okolice Chełma
|
Wysłany: 30-07-2016, 17:26
|
|
|
Rozrusznik wyjęty, elektrowłącznik nie włączał rozrusznika. Po kilku próbach na krótko zaczął pracować poprawnie. Nie widać wody, za to 3 tulejki do wymiany i ewentualnie elektrowłącznik.
Edit: to jednak nie był sam rozrusznik. Masa na silniku się gubiła, i cała do rozrusznika szła tym kabelkiem co się grzał. Po dodaniu dodatkowej masy na silnik, znowu pracuje jak trzeba. |
_________________ <?php
psql_connect('database', 'user', 'topsecret');
SELECT * FROM carisma WHERE date >= (data - 1);
?>
Jeśli moja wypowiedź znaleziona na forum pomogła w rozwiązaniu jakiegoś tematu to kliknij POMÓGŁ. |
|
|
|
 |
|
|