Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Z34A 1.3] osuszacz klimatyzacji
Autor Wiadomość
Ghostman
[Usunięty]

Wysłany: 12-09-2015, 21:45   [Z34A 1.3] osuszacz klimatyzacji

Zauważyłem ostatnio, że cieknie mi kolor z osuszacza klimatyzacji. Mechanik powiedział, że nie da rady go naprawić, bo jest tak zardzewiały, że po rozebraniu już się będzie nadawał tylko do śmieci.
Pytanie skąd zdobyć taki nowy? Na allegro nic nie ma. Nawet nie wiem jakiego wzoru miałbym szukać.
Zetknęliście się może z taką tematyką?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 12-09-2015, 22:00   

Osuszacz jest zintegrowany razem ze skraplaczem, a cena nowego zestawu jest na tyle niska, że aż wstyd pytać o możliwośc naprawy, przykładowo http://allegro.pl/nowa-kl...4829445440.html a ponoć można jeszcze taniej
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
All Bandy 
Nowy Forumowicz

Auto: COLT VI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Maj 2016
Posty: 12
Skąd: Polska
Wysłany: 31-05-2016, 08:07   

robertdg napisał/a:
Osuszacz jest zintegrowany razem ze skraplaczem, a cena nowego zestawu jest na tyle niska, że aż wstyd pytać o możliwośc naprawy, przykładowo http://allegro.pl/nowa-kl...4829445440.html a ponoć można jeszcze taniej



Na dole chłodnicy klimatyzacji po prawej masz korek plastikowy, a na nim uszczelkę czarną gumową (tzw. oring) o śred. ok 23 mm. Korek zakręcany jest imbusem sześciokątem ( prawdopodobnie 17). Demontujesz tą chłodnice odkręcając ją od chłodnicy silnika dwoma wkrętami i oczywiście odkręcasz dwie rurki aluminiowe (po wcześniejszym zrzuceniu czynnika). Po niewymontowaniu chłodnicy klimatyzacji odkręcasz korek plastikowy i wyciągasz osuszacz przy pomocy samodzielnie np. zakończonego haczykiem grubego druta. Osuszacz ma formę wąskiego filcowego woreczka wypełnionego materiałem chłonnym (szarymi kuleczkami).

Tutaj podaję dwie wersje:
1. Kupujesz inny najtańszy osuszacz. Ten stary woreczek rozcinasz u góry. Wyrzucasz stary materiał i za pomocą lejka przesypujesz nowy materiał z dowolnego osuszacza i zaszywasz stary ale napełniony po nowemu worek. Operację należy przeprowadzić szybko i sprawnie.
2. Kupujesz nowy osuszacz, ale nie ten co podają w katalogu części (przypominający racę sylwestrową) m.in. pasujący do Mercedesa CLK. Bzdura... on nie pasuje. Trzeba go dopiero adaptować. Szkoda czasu i nerów. Weź najtańszy, rzadziej dostępny, ale istnieje taki tylko w kilku sklepach internetowych i kosztuje ok. 14,90 PLN. Ten pasuje... W sklepie w serwisie Mitsubishi powiedzieli mi o cenie ok. 260 PLN!!!

Osuszacz wkładasz z powrotem do środka chłodnicy i zakręcasz korkiem z ww. uszczelką gumową. Montujesz chłodnicę klimatyzacji do chłodnicy silnika i zakręcasz rurki aluminiowe. Później następuje napełnienie układu klimatyzacji, ale to już inny temat.
Aha... Korek plastikowy trudno jest odkręcić. Przypuszczalnie do stracenia, ale to normalne. Jak nie wyjdzie trzeba go delikatnie wytopić palnikiem gazowym i wówczas wykręcić. Ważne aby szczelna była chłodnica. Nowy korek pasuje przypuszczalnie m.in. od Skody.
 
 
Pawlik84 
Mitsumaniak

Auto: Colt VII 1.3 '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Sie 2015
Posty: 323
Skąd: Dobre Miasto
Wysłany: 06-08-2016, 17:19   

Ja mam pytanie odnośnie wymiany całej chłodnicy klimatyzacji. Moja jest od połowy w dolnej części już nie drożna i w zasadzie blaszki są już powyginane, wyłamane przez błoto, piach i kamienie - nie wiem czy tak mogę jeździć dłużej. Klima działa jak należy. Słyszałem że niektórzy czyszczą(udrażniają chłodnicę) kwaskiem cytrynowym... czy jest sens.

Odnośnie wymiany chłodnicy - jak się do tego zabrać. Wiem że trzeba odkręcić dwa przewody aluminiowe z tym chyba nie będzie problemu. Pytanie czy oringi do tych przewodów są dostępne w zakupie, jakieś uniwersalne? I drugi problem to mocowanie samej chłodnicy na dwóch śrubach, one są zasłonięte plastikową obudową z przodu jak się do nich dobrać? Mój mechanik od klimy powiedział że aby wymienić chłodnice klimy to trzeba wyciągnąć też na stół chłodnicę silnika.. hmm? = dodatkowe koszta.
_________________
--
Pozdrawiam; Pawlik
Mitsubishi Colt VII, 2009 1.3, 5d. INVITE
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.