 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Z34A 1.3] osuszacz klimatyzacji |
Autor |
Wiadomość |
Ghostman [Usunięty]
|
Wysłany: 12-09-2015, 21:45 [Z34A 1.3] osuszacz klimatyzacji
|
|
|
Zauważyłem ostatnio, że cieknie mi kolor z osuszacza klimatyzacji. Mechanik powiedział, że nie da rady go naprawić, bo jest tak zardzewiały, że po rozebraniu już się będzie nadawał tylko do śmieci.
Pytanie skąd zdobyć taki nowy? Na allegro nic nie ma. Nawet nie wiem jakiego wzoru miałbym szukać.
Zetknęliście się może z taką tematyką? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 12-09-2015, 22:00
|
|
|
Osuszacz jest zintegrowany razem ze skraplaczem, a cena nowego zestawu jest na tyle niska, że aż wstyd pytać o możliwośc naprawy, przykładowo http://allegro.pl/nowa-kl...4829445440.html a ponoć można jeszcze taniej |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
All Bandy
Nowy Forumowicz
Auto: COLT VI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Maj 2016 Posty: 12 Skąd: Polska
|
Wysłany: 31-05-2016, 08:07
|
|
|
robertdg napisał/a: | Osuszacz jest zintegrowany razem ze skraplaczem, a cena nowego zestawu jest na tyle niska, że aż wstyd pytać o możliwośc naprawy, przykładowo http://allegro.pl/nowa-kl...4829445440.html a ponoć można jeszcze taniej |
Na dole chłodnicy klimatyzacji po prawej masz korek plastikowy, a na nim uszczelkę czarną gumową (tzw. oring) o śred. ok 23 mm. Korek zakręcany jest imbusem sześciokątem ( prawdopodobnie 17). Demontujesz tą chłodnice odkręcając ją od chłodnicy silnika dwoma wkrętami i oczywiście odkręcasz dwie rurki aluminiowe (po wcześniejszym zrzuceniu czynnika). Po niewymontowaniu chłodnicy klimatyzacji odkręcasz korek plastikowy i wyciągasz osuszacz przy pomocy samodzielnie np. zakończonego haczykiem grubego druta. Osuszacz ma formę wąskiego filcowego woreczka wypełnionego materiałem chłonnym (szarymi kuleczkami).
Tutaj podaję dwie wersje:
1. Kupujesz inny najtańszy osuszacz. Ten stary woreczek rozcinasz u góry. Wyrzucasz stary materiał i za pomocą lejka przesypujesz nowy materiał z dowolnego osuszacza i zaszywasz stary ale napełniony po nowemu worek. Operację należy przeprowadzić szybko i sprawnie.
2. Kupujesz nowy osuszacz, ale nie ten co podają w katalogu części (przypominający racę sylwestrową) m.in. pasujący do Mercedesa CLK. Bzdura... on nie pasuje. Trzeba go dopiero adaptować. Szkoda czasu i nerów. Weź najtańszy, rzadziej dostępny, ale istnieje taki tylko w kilku sklepach internetowych i kosztuje ok. 14,90 PLN. Ten pasuje... W sklepie w serwisie Mitsubishi powiedzieli mi o cenie ok. 260 PLN!!!
Osuszacz wkładasz z powrotem do środka chłodnicy i zakręcasz korkiem z ww. uszczelką gumową. Montujesz chłodnicę klimatyzacji do chłodnicy silnika i zakręcasz rurki aluminiowe. Później następuje napełnienie układu klimatyzacji, ale to już inny temat.
Aha... Korek plastikowy trudno jest odkręcić. Przypuszczalnie do stracenia, ale to normalne. Jak nie wyjdzie trzeba go delikatnie wytopić palnikiem gazowym i wówczas wykręcić. Ważne aby szczelna była chłodnica. Nowy korek pasuje przypuszczalnie m.in. od Skody. |
|
|
|
 |
Pawlik84
Mitsumaniak
Auto: Colt VII 1.3 '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Sie 2015 Posty: 323 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: 06-08-2016, 17:19
|
|
|
Ja mam pytanie odnośnie wymiany całej chłodnicy klimatyzacji. Moja jest od połowy w dolnej części już nie drożna i w zasadzie blaszki są już powyginane, wyłamane przez błoto, piach i kamienie - nie wiem czy tak mogę jeździć dłużej. Klima działa jak należy. Słyszałem że niektórzy czyszczą(udrażniają chłodnicę) kwaskiem cytrynowym... czy jest sens.
Odnośnie wymiany chłodnicy - jak się do tego zabrać. Wiem że trzeba odkręcić dwa przewody aluminiowe z tym chyba nie będzie problemu. Pytanie czy oringi do tych przewodów są dostępne w zakupie, jakieś uniwersalne? I drugi problem to mocowanie samej chłodnicy na dwóch śrubach, one są zasłonięte plastikową obudową z przodu jak się do nich dobrać? Mój mechanik od klimy powiedział że aby wymienić chłodnice klimy to trzeba wyciągnąć też na stół chłodnicę silnika.. hmm? = dodatkowe koszta. |
_________________ --
Pozdrawiam; Pawlik
Mitsubishi Colt VII, 2009 1.3, 5d. INVITE |
|
|
|
 |
|
|