[Cari 1.9DI-D] Niskie obroty na biegu jałowym. |
Autor |
Wiadomość |
dabysz
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 DiD 115km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Paź 2015 Posty: 5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 28-10-2015, 09:26 [Cari 1.9DI-D] Niskie obroty na biegu jałowym.
|
|
|
Witam. Mam miśka 1.9 did 115km. Auto od kupna w komisie ma bardzo niskie obroty 500-600. But jest ale zmulony. Postanowiłem wymienić przepływke, kupiłem używaną. Bez różnicy.
Wczoraj mechanik podłączył się kompem i stwierdził dwa błędy:
18 CZUJNIK NE (POMOCNICZY)
48 GE.
Po skasowaniu została 18.
Następnego dnia o dziwo auto osiągało 850 na jałowym co było cudem pierwszy raz od kupna auta. Niestety po przejechaniu 16 km zgaszeniu i odpaleniu znowu zaczął mulić.
Walcze z tym już sporo czasu czy ktoś mi może coś doradzić? |
|
|
|
 |
areseral
Forumowicz
Auto: Carisma MSX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Paź 2015 Posty: 68 Skąd: Kolno
|
Wysłany: 28-10-2015, 09:45
|
|
|
Może filtr zapchany? |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 28-10-2015, 10:21
|
|
|
Wg listy kodów do Carismy, którą posiadam, masz błędy :
18 - czujnik prędkości jazdy
48 - lampka wskaźnika usterek |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
dabysz
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 DiD 115km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Paź 2015 Posty: 5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 28-10-2015, 10:26
|
|
|
Filtr nówka sztuka, właśnie psiknęłem dykty na przepływke i znow zaskoczyl mnie dobrymi obrotami nastepnie znow dawał dupy.
który to czujnik prędkości jazdy? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21019 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 28-10-2015, 11:16
|
|
|
Wg manuala do silnika F9Q:
18 air flow sensor system czyli przepływomierz
48 taki błąd nie występuje |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
dabysz
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 DiD 115km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Paź 2015 Posty: 5 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21019 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 28-10-2015, 11:54
|
|
|
Tutaj masz screena z manuala o błędzie nr. 18.
Ja bym spróbował najpierw podmienić od innej cari a dopiero później kupował .
Spytaj na regionalnym może ma ktoś DID-a w okolicy Szczecina. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
dabysz
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 DiD 115km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Paź 2015 Posty: 5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 28-10-2015, 21:12
|
|
|
kupiłem czyścidło do przepływek i wyczyściłem starą i nowszą obie używki oryginalne (ponoć sprawne w 100%)
po podłączeniu reakcje
1 przepływka - max obroty na jałowym 3000, temperatura powietrza zasysanego -40 i dalej 500 obrotów na jałowym
2 przepływka - obroty do full na jałowym , temperatura powietrza zasysanego -40 i też 500 obrotów na jałowym.
Czy czujnik temp pow zasysanego który jest w przepływce może wpływać na obroty na jałowym? |
|
|
|
 |
dziekan_tek
Nowy Forumowicz MScEng / AGH
Auto: Mitsubishi Space Star 1.9 DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2016 Posty: 5 Skąd: Maków Podhalański
|
Wysłany: 08-08-2016, 08:29
|
|
|
Cześć,
Mam Space Star 1.9 DI-D (silnik chyba ten sam, od Laguny) i wraz ze spadkiem temperatury na zewnątrz, np. dziś do 6 C, zaczynają dziać się cuda:
1. Na niskich obrotach, silnik od czasu do czasu spada z obrotami, muli go, ale za chwilę powraca do 750...800 RPM.
2. Podczas stabilnej jazdy, prędkość i obroty nieznacznie spadają, po czym jest lekkie szarpnięcie i dalej jadę normalnie (częstotliwość jak w Ad. 1, czyli co kilkadziesiąt sekund).
3. Czasem zdarza się mu zgasnąć po dojechaniu do skrzyżowania i zjechaniu biegami na sam dół, a następnie wyluzowaniu...
Wyczyściłem przepustnicę i na chwilę pomogło, ale nie nie wymieniałem oringa, który jest już dość twardy. Zastanawiam się, czy wymiana oringa by pomogła, skoro przeczyszczenie na jakiś czas uspokoiło sprawę.
Mam też problem z podłączeniem go do kompa. Mam 3 interfejsy OBD II i żaden (nie licząc tego na WiFi, który jednakże pokazuje tylko obroty) z nim nie działa. Co byście mogli polecić do niego (on obsługuje protokół KWP FAST):
http://pinoutsguide.com/C...ig_pinout.shtml
--
pozdr,
dziekan_tek |
|
|
|
 |
|