 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Napędy |
Autor |
Wiadomość |
Rafał Koza
Nowy Forumowicz koza
Auto: Pajero, Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Maj 2016 Posty: 3 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: 13-05-2016, 10:28 Napędy
|
|
|
Witam wszystkich piszę z takim pytaniem zakupiłem pierwszą terenówkę w życiu pajero II 2.5 TD ze skrzynią super select. I napisze szczerze że nie rozumiem działania napędów chodzi o to że sprawdzałem napędy na podnośniku i wszystko działa, ale ostatnio targałem nim korzeń i miałem zapięty centralny mechanizm różnicowy tył się kopał a przód stał w miejscu( tył był na grzonskim gruncie a przód na twardym) na mój małpi rozumek powinny wszystkie koła się kopać a może się mylę a może jednak coś działa nie tak jak powinno. Jeśli ktoś mógłby mi wyoślić jak to wszystko działa byłbym wdzięczny niestety nie mam żadnego znajomego co miał by terenówkę żeby porównać działanie..
Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 13-05-2016, 16:42
|
|
|
SS działa podciśnieniowo, może masz coś nie tak? Albo źle zapięty? |
|
|
|
 |
Rafał Koza
Nowy Forumowicz koza
Auto: Pajero, Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Maj 2016 Posty: 3 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: 13-05-2016, 19:58
|
|
|
Możliwe jak był na podnośniki z zapiętą blokadą to jak kręcił tylnym kołem to przednie stały ale tył kręcił się z tą samą prędkością i przód też. Nie wiem jak dokładnie powinno być |
|
|
|
 |
var1at
Mitsumaniak
Auto: L200 Di-D Dakar '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lip 2013 Posty: 45 Skąd: Józefów
|
Wysłany: 22-08-2016, 22:00
|
|
|
2H - napędza tył 100%
4H - 50% przód, 50% tył, centralny mechanizm różnicowy (można śmigać po czarnym, włączyć w październiku, wyłączyć w kwietniu)
4HLc - 50% przód, 50% tył z C/D Lock (blokada centralnego dyferencjału) - śmigać po piachu, błocie, kopnym śniegu, nie śmigać po czarnym
4LLc - 50% przód, 50% tył z C/D Lock i reduktorem - podjazdy, zjazdy, wyrywanie auta z głębokiego błota, tam gdzie potrzebny wysoki moment obrotowy i nie chcesz spalić sprzęgła
Ostatnią atrakcją jest guziczek R/D Lock, czyli blokada tylnego dyferencjału
Poniżej foto z Pajero 3, pojęcia nie mam gdzie guzik był w dwójce.
Mechanizmy dyferencjału działają dość prosto - kręci się tam, gdzie najmniejszy opór.
Blokady powodują, że kręci się wszystko co powinno
https://www.youtube.com/watch?v=gIGvhvOhLHU |
_________________ L200 Di-D Dakar '07
Endeavor SE 4WD '07 |
|
|
|
 |
|
|