Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Napędy
Autor Wiadomość
Rafał Koza 
Nowy Forumowicz
koza

Auto: Pajero, Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Maj 2016
Posty: 3
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 13-05-2016, 10:28   Napędy

Witam wszystkich piszę z takim pytaniem zakupiłem pierwszą terenówkę w życiu pajero II 2.5 TD ze skrzynią super select. I napisze szczerze że nie rozumiem działania napędów chodzi o to że sprawdzałem napędy na podnośniku i wszystko działa, ale ostatnio targałem nim korzeń i miałem zapięty centralny mechanizm różnicowy tył się kopał a przód stał w miejscu( tył był na grzonskim gruncie a przód na twardym) na mój małpi rozumek powinny wszystkie koła się kopać a może się mylę a może jednak coś działa nie tak jak powinno. Jeśli ktoś mógłby mi wyoślić jak to wszystko działa byłbym wdzięczny niestety nie mam żadnego znajomego co miał by terenówkę żeby porównać działanie..
Pozdrawiam!
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 13-05-2016, 16:42   

SS działa podciśnieniowo, może masz coś nie tak? Albo źle zapięty?
 
 
Rafał Koza 
Nowy Forumowicz
koza

Auto: Pajero, Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Maj 2016
Posty: 3
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 13-05-2016, 19:58   

Możliwe jak był na podnośniki z zapiętą blokadą to jak kręcił tylnym kołem to przednie stały ale tył kręcił się z tą samą prędkością i przód też. Nie wiem jak dokładnie powinno być
 
 
var1at 
Mitsumaniak

Auto: L200 Di-D Dakar '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lip 2013
Posty: 45
Skąd: Józefów
Wysłany: 22-08-2016, 22:00   

2H - napędza tył 100%
4H - 50% przód, 50% tył, centralny mechanizm różnicowy (można śmigać po czarnym, włączyć w październiku, wyłączyć w kwietniu) :)
4HLc - 50% przód, 50% tył z C/D Lock (blokada centralnego dyferencjału) - śmigać po piachu, błocie, kopnym śniegu, nie śmigać po czarnym
4LLc - 50% przód, 50% tył z C/D Lock i reduktorem - podjazdy, zjazdy, wyrywanie auta z głębokiego błota, tam gdzie potrzebny wysoki moment obrotowy i nie chcesz spalić sprzęgła

Ostatnią atrakcją jest guziczek R/D Lock, czyli blokada tylnego dyferencjału
Poniżej foto z Pajero 3, pojęcia nie mam gdzie guzik był w dwójce.


Mechanizmy dyferencjału działają dość prosto - kręci się tam, gdzie najmniejszy opór.
Blokady powodują, że kręci się wszystko co powinno :)

https://www.youtube.com/watch?v=gIGvhvOhLHU
_________________
L200 Di-D Dakar '07
Endeavor SE 4WD '07
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.